Jump to content

Смяна маншона на рейката


IRON MAN

Recommended Posts

Като тръгнеш по Голямо конарско шосе, стигаш до сервиза на Опел и бензиностанция МКО или ЕКО - не знам каква точно беше, но е в червено цялата. Та преди бензиностацията свиваш в дясно и вървиш по този път, подминаваш Опел и накрая на пътя срещу теб ще видиш един вход на някакво си хале. Влиозаш през този вход и тръгваш на ляво покраи това хале или сграда и така стигаш до въпросния сервиз, на който пишеше май: Рециклиране на рейки или само рейки... абе пигташ и те ще ти кажат!

Взимаш си час да ти я оправят и за един ден е готова!

Редактирано от petertyp44
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Като тръгнеш по Голямо конарско шосе, стигаш до сервиза на Опел и бензиностанция МКО или ЕКО - не знам каква точно беше, но е в червено цялата. Та преди бензиностацията свиваш в дясно и вървиш по този път, подминаваш Опел и накрая на пътя срещу теб ще видиш един вход на някакво си хале. Влиозаш през този вход и тръгваш на ляво покраи това хале или сграда и така стигаш до въпросния сервиз, на който пишеше май: Рециклиране на рейки или само рейки... абе пигташ и те ще ти кажат!

Взимаш си час да ти я оправят и за един ден е готова!

Колега ако става въпрос за колата от подписа ти-е възможно да стоят по друг начин нещата,но за следващия модел цирка е голям и невярвам някой да се хване за 50лв

Все пак нека опита колегата :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi 100C4 avant 2000 16V близо ден и половина загуби майсторът ми да го смени този прословут маншон голям чанч е бях там като го сменя и се уверих че е много друдно да се смени маншона(за да се смени свалиха цялата рейка) който не го е сменял по-добре да не се захваща.За смяната ми вземаха 100лв и за маншон още 40лв + 30лв хидравлично масло=170лв:huh:за по малко от 100лв никой не ще и да чуе да го сменя

Редактирано от choper
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай,че ще ти отговоря така,но си смени майстора.Да смяната е много трудоемка и гадна,но аз си го смених сам за 3-4 часа.На същия двигатал.Помогнаха ми само за слагането на маншона ,защото само откачих рейката от купето.За труд цената е толкова(даже е и малко),не си се минал,но имам усещането ,че твоя майстор се е бавил за да ги заработи.За да не си кажеш "Тоя за 3 часа ми взема 100 лв."

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай,че ще ти отговоря така,но си смени майстора.Да смяната е много трудоемка и гадна,но аз си го смених сам за 3-4 часа.На същия двигатал.Помогнаха ми само за слагането на маншона ,защото само откачих рейката от купето.За труд цената е толкова(даже е и малко),не си се минал,но имам усещането ,че твоя майстор се е бавил за да ги заработи.За да не си кажеш "Тоя за 3 часа ми взема 100 лв."

прав си може и така да е станало:dance:

Редактирано от choper
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колега до никаде не съм стигнал,първо времето досега постояно беше лошо в неделите(тогава има кой да ми помага а и от фирмата обирам половината инструмент) а и посвърших някои по-спешни ремонтчета.Единстввено мога да се похваля,че днес ми направиха ключ за амортисиорите,че с тръбния и чука е голям чанч а И НЕ Е ПРОФЕСИОНАЛНО :bia: .Надявам се следващата неделя ама да не се каня,но първо климата,че лятото чука на вратата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши ако има нещо ново. И аз също съм със скъсан маншон и ще го сменям след празниците, но първо искам да помоля за отзиви - става въпрос, че като въртя леко волана при кола, стояща на място и го пусна, той се връща малко обратно и се чува глухо изпукване. Взех човек да върти волана, а аз се ослушах - чува се откъм средата на рейката. Не е много остро или силно, но е отчетливо, нещо като луфт все едно има. Повече се чува при врътване на волана наляво и пускане след това, а при вътване надясно - по-рядко и по-слабо. Та кажете как е при вас, при изправна и при съмнения за повредена рейка, дали това пукане е признак за началото на края на рейката или е нормално износване, или пък е нормално да се чува такъв звук. Доколкото си спомням и преди се чуваше, ама като че ли по-слабо.

Само да уточня, че рейката (все още) не тече. Сълзи от маркуча за високо налягане.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя е скъсан, точно по средата, но всичко е абсолютно сухо и шумове, луфт и други екстри няма, да чукна на дърво.

След празниците и аз ще го сменям, но ще оставя това на професионалистите :flipoff:

Мястото е толкова малко, че няма как дори да го снимам, да не говорим да бръкна да го сменям :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, да ти кажа за толкова години работа е нормално да има някакво износване, но щом не тече от нея по - добре си смени маншона. При мен например на старата ми 100-тица като почна да сълзи от рейката , карах още 3 години . Така , че сигурно твоята ще те кара още доста време. В момента на моята при загасен двигател се чува пукане като движа бързо волана наляво- надясно, но като запаля и спира. Хидравличните рейки си обират леките лувтове от налягането на маслото. Да нямаш луфтове на вътрешните кормилни накрайници, към рейката дето се хващат , макар , че те рядко се износват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислих за кормилни накрайници, но не са те. В такъв случай щеше да се чувства хлабина във волана при по-висока скорост. Сложих ръка върху десния край на рейката като седиш с лице към колата и се усеща ясно и се чува щракването при пускане на волана, като се върне с четвърт оборот обратно към правата посока. Не е супер силно, което ме намежда на мисълта, че може и да е естествено износване. Утре ще звънна в катедра "Хидравлика" на техническия, ако могат да я погледнат утре ще е добре, да кажат за кво става дума. Лошото е че идват празниците и няма да работят, иначе ще им се доверя да сменят маншона. Лошото е че и аз съм на работа през почивните дни и имам възможност за максимум 2-3 часа за работа на ден до 20.00 часа докато се стъмни. Но за 2-3 дена се надявам да успея да го сменя тоя маншон, ако не се закучи нещо.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен припукваше - особено при загрял двигател като въртях леко волана ляво-дясно, но по съвет на колегата Meku6ko 6: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=3898...st&p=496539 , си притегнах големите гайки на амортисьорите и сега е ОК

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички ще ви разкажа моята история от горчивия опит по ремонта на рейка,моята беше започнала да тече и щрака и се налагаше бърза реакция но както всяко нещо в бг преди ремонта се провежда маркетингово проучване за цени и кадърни майстори.След неколкодневно лутане по съмнителни сервизи и обещаващи майстори се хванахме с един мой приятел майсторче и за 3 часа я свалихме без да бързаме главният проблем на тия рейки е че трудно се вадят от коша винтовете с които се закрепрат в страниците обикновенно клеясват и няма сваляне.Първо източваш системата после развиваш въпросните винтове след това откачаш пръта на волана откачаш и накрайниците и а измъкваш през левия маншон на страницата след като я извадиш смяната на маншона и е лесна след това по обратния път успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми аз с моя скромен опит какво да кажа ;) сменял съм маншона на рейката на старото ми ауди 100 2.2, също така и на една С4-ка 2.0 AAD(не мойта :hilezh: ) и за около 4 часа с подходящия инструмент се справих с помощта на брат ми ;) но наистина страничните болтове, с които се захваща рейката клеясват ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес говорих с един от специалистите от катедра "Хидравлика" инж. Шаклев, но хората бяха тръгнали да почиват и празнуват вече, та реших да се пробвам през празниците сам да си сменя маншона, пък ако не стане, тогава при тях. Сега гледах по-подробно рейката - не е толкова черен дявола. Има две гайки от дясната страна, към които е малко труден достъпа и трябва да се демонтира сервото. За момента не можах да разбера къде е фиксирано и как да го демонтирам. Така че ще бъда благодарен на някакви указания за свалянето на сервото. После ще мисля за двата гадни болта, като гледам ще е най-добре с вложка 13 мм (ако има място) или с ключ звезда. Централната конзолка дето пише V6 се демонтира сравнително лесно и се открива достъп към кормилните щанги. От лявата страна е един вертикален болт, може да се отвие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , сега се обадих на моя майстор да го питам за сервото , защото един път като ходих при него видях , че сменяше маншон на 2000 куб. 100-тица и до колкото си спомням бяха разколачили вътре таблото. Той ми каза че се бъркало от вътре (КУПЕТО) с дълъг удължител и чупещо рамо за да се развие сервото , а то трябвало да се махне защото не можел да се развие някакъв маркуч за високо налягане от рейката , абе голям хуй била работата. Моят маншон е съвсем малко закъсан и си карам така, ама докога ще видим. Тъкмо после ще пишеш точно каква е процедурата при нашите двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, че си се обадил да питаш, LiuboG. И аз сега хвърлих един поглед в Хайнеса за Ауди 100 и там пише съвсем схематично, че сервото се сваля отвътре, което е доста гадно, особено ако трябва да се демонтира и таблото. ако не успея, поне като сваля черното V6 ще почистя хубаво рейката с коресилин, макар че няма много мръсотия по нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех каква хубава темичка стана,малко по малко и положението ми се изясни с ремонта.С малко повечко късмет мисля тази седмица да успея а и да сложа и снимков материал.

Хрумна ми и една идея,но сигурно ще я оплюете,за тези на които не им се занимава много и НЯМАТ НУЖДА ОТ ДРУГИ РЕМОНТИ ПО РЕИКАТА да зашият маншона с някаква корда или канап,да не се праши.Пак ще е малко зор но пред този целия ужас който ме чака ще е направо песен.

Колега JohnP ако ме изпревариш щракаи с фотото и пиши. КЪСМЕТ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех каква хубава темичка стана,малко по малко и положението ми се изясни с ремонта.С малко повечко късмет мисля тази седмица да успея а и да сложа и снимков материал.

Хрумна ми и една идея,но сигурно ще я оплюете,за тези на които не им се занимава много и НЯМАТ НУЖДА ОТ ДРУГИ РЕМОНТИ ПО РЕИКАТА да зашият маншона с някаква корда или канап,да не се праши.Пак ще е малко зор но пред този целия ужас който ме чака ще е направо песен.

Колега JohnP ако ме изпревариш щракаи с фотото и пиши. КЪСМЕТ ;)

Честно казано свалянето на рейката на дизеловия мотор е направо песен в сравнение с свалянето и при бензинвите знам го от сигурен източник -моят доверен майстор като чуе за такава маниполация и му настръхва косата при захватите винаги е мокро и всичко раждясва а и това че трябва да разглобиш половината кола за да си смениш маншона е голяма недомислица на инжинерите на ауди ма кво да се прави хората са предвидили да се посещава сервиз за всичко ама не са предвидили че ние живееме в българия и тепърва се учиме на цивилизовани ремонти та за това препоръчвам на всеки технически грамотен да се опита да направи тази маниполация или поне да участва дейно в нея за да му е мирна после главата.Щото нашите прехвалени майстори я ще счупят нещо и ще го ремонтират с тел или ще забравят да завият нещо и после ще дигат рамене и ще мигат на парцали съпричастно ама кел файда това не е смяна на масло а цялото управление на колата не е шега работа.От моя дългогодишен опит по сервизите съм се убедил че или трябва да им висиш на главата и да им казваш какво да правят или си слагаш главата в торбата и играеш на руска рулетка за това взимайте дейно участие в ремонта все пак за това си плащате успех в начинанието :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех каква хубава темичка стана,малко по малко и положението ми се изясни с ремонта.С малко повечко късмет мисля тази седмица да успея а и да сложа и снимков материал.

Хрумна ми и една идея,но сигурно ще я оплюете,за тези на които не им се занимава много и НЯМАТ НУЖДА ОТ ДРУГИ РЕМОНТИ ПО РЕИКАТА да зашият маншона с някаква корда или канап,да не се праши.Пак ще е малко зор но пред този целия ужас който ме чака ще е направо песен.

Колега JohnP ако ме изпревариш щракаи с фотото и пиши. КЪСМЕТ ;)

Чувал съм за един вариант много български , аз като го чух паднах от смях ама със сигурност ще свърши работа. Значи навремето един познат си сложи на каретата вместо нови маншони СРЯЗАН КРАЧОЛ ОТ ДЪНКИ пълен с грес и го хвана със скобите от старите маншони и колкото невероятно да е кара с тях доста време и греста вътре не била изсъхнала. Много цървулски метод, ама за рейката даже ще е по- надежно защото мръсотията там е по- малко, пък и не трябва грес. Става въпрос ако не е съвсем скъсан маншона, да се сложи само на закъсания участък, колкото да не влиза прах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши ако има нещо ново. И аз също съм със скъсан маншон и ще го сменям след празниците, но първо искам да помоля за отзиви - става въпрос, че като въртя леко волана при кола, стояща на място и го пусна, той се връща малко обратно и се чува глухо изпукване. Взех човек да върти волана, а аз се ослушах - чува се откъм средата на рейката. Не е много остро или силно, но е отчетливо, нещо като луфт все едно има. Повече се чува при врътване на волана наляво и пускане след това, а при вътване надясно - по-рядко и по-слабо. Та кажете как е при вас, при изправна и при съмнения за повредена рейка, дали това пукане е признак за началото на края на рейката или е нормално износване, или пък е нормално да се чува такъв звук. Доколкото си спомням и преди се чуваше, ама като че ли по-слабо.

Само да уточня, че рейката (все още) не тече. Сълзи от маркуча за високо налягане.

здравей колега .преди месец ви питах за теча които имах на хидравлична течност.тогава я смених и видях че маншона ми е скъсан .от тогава до сега за месец горе долу вчера долях 500мл.течност което ме навежда на мисълта че реиката се нуждае от ремонт.искам да те попитам дали е възможно от нея при по висока скорост като вляза в дупка имам чувството че имам нещо разбито по предницата а там всичко съм си сменил все едно моста се измества ,нестабилна ми е колата .а относно рейката днес намерих една втора ръка за 180 казаха че ще я дадат не е ли по добре да я взема нея отколкото да рециклирам моята?и аз съм във вашия отбор сам ще си я сменям .но не съм сигурен дали е за смяна ,какво би ме посъветвал ти ?предварително ти благодаря.поздрави Тони.ако не съм нахален и не се натрапвам ми се иска да обмениме мнения и да сравниме ,защото при мен имам чувството за лека хлабавина .тел. ми е 0887 821 345 лека вечер .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега

цената ми се струва приемлива 180лв(обикновено цените които аз съм чувал са около тази сума,даже и за опел и рено)най-добрия вариант според мен ще е ако новата я занесеш дати я прегледат и ако трябва да я по закърпят и да си решиш проблема веднъж за винаги.

За рециклирането ми се струва,че и в Казънлък трябва да има такава фирма защото при нас бутилките от багерите и самосвалите ги карат там и са доволни.А принципа на деиствие на нашите реики е същия.Някой ако се интересува мога да взема тел. и адрес.

За решението да си я подмениш сам :) ,надявам се скоро тук да има повече инфо.

За хлопането,щом казваш,че ВСИЧКО СИ СМЕНИЛ би трябвало след като я смениш да се оправи,но ще видим.

КЪСМЕТ И ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ ОТ МЕН :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ако ти е разбита рейката би трябвало да имаш чукане или луфт във волана. Това обаче може да е и от кормилните накрайници :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега

цената ми се струва приемлива 180лв(обикновено цените които аз съм чувал са около тази сума,даже и за опел и рено)най-добрия вариант според мен ще е ако новата я занесеш дати я прегледат и ако трябва да я по закърпят и да си решиш проблема веднъж за винаги.

За рециклирането ми се струва,че и в Казънлък трябва да има такава фирма защото при нас бутилките от багерите и самосвалите ги карат там и са доволни.А принципа на деиствие на нашите реики е същия.Някой ако се интересува мога да взема тел. и адрес.

За решението да си я подмениш сам :bia: ,надявам се скоро тук да има повече инфо.

За хлопането,щом казваш,че ВСИЧКО СИ СМЕНИЛ би трябвало след като я смениш да се оправи,но ще видим.

КЪСМЕТ И ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ ОТ МЕН :)

весели празници и на теб както и на всички колеги от форума .няма страшно ще ги оправиме колиците :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...