Jump to content

Смяна маншона на рейката


IRON MAN

Recommended Posts

Тони, 180 лв. може да я вземеш рейката, но след това няма да е зле да я занесеш в Техническия, в катедра "Хидравлика" да я тестват и ако е необходимо да я ремонтират. За предницата - най-добре погледни на канал или естакада обратно и някой да върти волана, а ти гледай и се ослушвай да не трака нещо. Или мини през някой майстор за реглаж на преден мост, той първо ще огледа как е предницата. Принципно за разбити кормилни накрайници симптомите са хлабина във волана при висока скорост и се чувства осезаемо.

Сега за рейката докъде стигнах. За алтернативните начини съм мислил доста. Вярно, за крачол от дънки не съм се сетил, но съм мислил за някакъв найлон примерно да се загърне и да се стегне. Проблемът в случая е, че кормилните щанги са захванати в средата на рейката и се движат наляво и надясно при въртенето на волана, така че машона е в постоянно свиване и разтягане. Аз днес свалих кутията преди колекторите, дето е над средата на рейката и се откри идеален достъп до болтовете на кормилните щанги. Никакъв проблем да се отвият. Проблемът е в двата гадни болта от едната страна на рейката. Няма място и няма опора да се отвият с ключ, без да се махне сервото. А и тогава ще трябва с вложка 13 мм и гедоре. С обикновен даже звездогаечен ключ не става, поизръбени са им малко главите. Днес не съм търсил как да сваля сервото, защото огледах подробно скъсаните места на маншоните и рейката отвътре. Предницата на рейката има от двете страни на захващането на кормилините щанги "прозорчета", през които се вижда оста на буталото и самото то. Предполагам, че като влиза прах полепва по вътрешните повърхности на рейката и буталото и така се скапва. Моите впечатления са, че от скъсаните маншони при мен не е влязла много мръсотия. Т.е. квито проблеми може да има рейката едва ли основната причина е скъсания маншон. Относително добре защитена е от влизане на по-големи боклуци. Маншона е скъсан на две места - до левия болта на лявата кормилна щанга (като седиш с лице към колата), и в десния край съвсем до присягащата скоба. Първо мислих да сложа на отворите опред по едно парче срязана гумена тръба, да го затвори. Но си дадох сметка, че всъщност целия механизъм се движи при въртене на волана и ще пречат парчетата. После си мислих за някакъв найлон или подобен здрав материал. Сега си мисля дали да не взема един нов маншон и да сложа срязани от едната страна надлъжно парчета от него на скъсаните места, след което ще ги пристегна със свински опашки. Ще видя утре какво ще успея да направя и ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мислил съм и за телбод, да се щракнат по ръбчетата закъсаните участъци(стига да не са отзад) и после да се намажат с лепило "момент" на хенкел (като изсъхне остава леко еластично и много здраво). Аз скоро ще свалям едната глава да сменям гарнитура и до като има повече място, сигурно и аз ще трябва да импровизирам нещо за маншона(закъсан само на едно място). Ако сложиш парчета от друг маншон, няма ли да се получи наслагване на дебелини и при крайни положения на рейката като се свие да има напрежение? Обмисли го добре, да не нарежеш напразно новия маншон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Квото и да мисля, то става по метода проба-грешка. Аз парчетата отгоре ще ги сложа относително хлабаво, ще ги стегна колкото да не падат и да не се изместват, но да си запазят възможността за свиване и разгъване. Ще видя какво ще се получи. А новия маншон е 18 лв., не е кой знае колко. Има варианти с лепило, силикон, не знам как ще държи това лепило колкото и да е еластично. С телбод - зависи дали има възможност да се захване. Мисля, че така ще се скъса бързо, където е захванато с телчетата. Може да се мисли и за захващане с тънки болтчета и гайки. Просто зависи къде и как е скъсан маншона.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах предвид първо да се намаже с лепило и после да се прихване с телбод ,колкото да го държи докато изсъхне, което означава, че лепилото ще играе свръзката. А за това лепило гарантирам -лепи всичко , със силикон не става. С една дума методи за побългаряване много, просто не се знае кой колко ще изкара. Сподели после последно какво си приложил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Христос воскресе.здравеите ,колега JOHNP ,каза че си ходил до техническия ,кога започват работа там .дали работят на 29 и 30 .да взема да я купя и да им я занеса. предполагам че е за смяна моята след като изтече 500мл за 40 дни няма какво да я чакам нали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони, 180 лв. може да я вземеш рейката, но след това няма да е зле да я занесеш в Техническия, в катедра "Хидравлика" да я тестват и ако е необходимо да я ремонтират........

Колега JohnP, един приятел тук от форума в такъв филм се вкара с този ремонт в ТУ, катедра "Хидравлика", че направо не е истина. Искрено се надявам да напише в отделна тема впечатленията си от работата им там :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега JohnP, един приятел тук от форума в такъв филм се вкара с този ремонт в ТУ, катедра "Хидравлика", че направо не е истина. Искрено се надявам да напише в отделна тема впечатленията си от работата им там :hilezh:

благодаря за предупреждението освен да я слагам без да я рециклирам дано да изкара още 150хил пък тогава ще му мислим ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приложих си на практика идеята, за която по-горе писах - срязах два парчета от новия маншон, срязани надлъжно и ги сложих отпред на рейката, от еднатата страна ги застъпих със стария маншон и ги стегнах по краищата с ластици. Общо взето стана добре, само като се върти волана докрай в съответната посока машона се свива доста, но засега не е особен проблем - карах вече 2 дена и 50-60 км из София и няма проблеми. Тони, телефоните на хората от ТУ са 0889308859 - Стефан Шаклев и 0888632321 - Любомир Шишов. Ама тея два работни дни едва ли ще си дават много зор. И аз в близко бъдеще няма да мога да мина. Мисля ,че няма да има проблем с рециклирането или ремонта на рейката, но нямам лични впечатления, а дано недоволния колега опише какво точно е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приложих си на практика идеята, за която по-горе писах - срязах два парчета от новия маншон, срязани надлъжно и ги сложих отпред на рейката, от еднатата страна ги застъпих със стария маншон и ги стегнах по краищата с ластици. Общо взето стана добре, само като се върти волана докрай в съответната посока машона се свива доста, но засега не е особен проблем - карах вече 2 дена и 50-60 км из София и няма проблеми. Тони, телефоните на хората от ТУ са 0889308859 - Стефан Шаклев и 0888632321 - Любомир Шишов. Ама тея два работни дни едва ли ще си дават много зор. И аз в близко бъдеще няма да мога да мина. Мисля ,че няма да има проблем с рециклирането или ремонта на рейката, но нямам лични впечатления, а дано недоволния колега опише какво точно е станало.

мерси колега JohnP ще се поинтересувам за това .не знам дали има много възможности откъм хора които правят това дано намерим съвестни хора.нека се допитаме до хора с лични впечатления за всички ни ще е полезно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги, и аз имах премеждия с моя маншон на хидр.рейка..ходих на няколко майстора и ми спрягаха суми от рода на60-70лв. като работата била цял де и т.н. приказки от 1001 нощти, докато един ден не отидох до един майстор, който ми бе препоръчан от мой приятел и какво стана чудо: за 30 мин. човека ми смени маншончето и ми взе скромните 10лв...да добавя, че колата е Ауди 80 1,6тд може би има няква разлика със 100-цата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100-цата се сменя много по-гадно защото рейката е хидравлична, а и няма много място за "бъркане" <_< . Твоята хидравлична ли е или обикновена - т.е. имаш ли серво на волана?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100-цата се сменя много по-гадно защото рейката е хидравлична, а и няма много място за "бъркане" <_< . Твоята хидравлична ли е или обикновена - т.е. имаш ли серво на волана?

Да бе приятелю, то в самото мнение съм писал хидр.=хидравлична рейка т.е. със серво....значи при мен как се получи- махнаха момчетата стойката за горивния филтър за да се освободи място, развиха двата болта на рейката и я издърпаха от кормилните накрайници , като тя е на шлици, като единия мърдаше рейката отгоре, а другия буташе гумата отстрани за да избутва с накрайника...свалиха стария маншон и сложиха новия, стегнахаго със свински опашки и готово..после по обратния ред единия бута рейката отгоре , а другия гумата отстрани за да нагласят кормилният накрайник към рейката и да улучат шлиците и после бам-бам с пистолета завъртяха болтовете.... и тва всичко за 30мин. докато си пиех кафето и ми вземаха 10 кинта момчетата, а смянта я правих преди 1-2 месеца... така че трябва да се пита при няколко човека преди да ремонтираш нещо щот единия ще ти съдере кожата, а на друг ще платиш с кеф и ще искаш даже и да го почерпиш... :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry, нещо съм прочел "през пръсти" :hilezh: . На баща ми е Б4 (предполагам и твоята) и като гледам местото е още по-малко от колкото на 100-цата. Дано не му се налага скоро да се сменя - засега е здрав. Ако се наложи ще търся твоите майстори - 30 мин си е направо рекорд за смяна на маншон на рейката, а 10лв направо ми се вижда невероятно малко. Да не са ти приятели нещо :hilezh: ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги,с тоя глупав маншон се вкарах в страхотен филм,смяната ще излезе голям чанч.

А след един по обстоен преглед,с бащами и малко умуване заключихме,че

устроиството на реиката не е нищо особено,наи обикновенна хидравлика монтирана на най-трудно достъпното масто,а този маншон не е от кои знае какво значение(хидравличните бутилки на багерите не са защитени с нищо а те работят много повече и на много по тежки условия) и така с две думи да обобщя ХИч НЕ СЕ ЗАНИМАВАИТЕ С ГЛУПОСТИ КАТО МЕН,ПРИ ЗДРАВА РЕИКА ДА СМЕНЯТЕ МАНшОНИ ЗАКЪРПВАИТЕ Я ИЛИ СИ КАРАИТЕ ТАКА И ХИЧ ДА НЕ ВИ ПУКА.

ВТОРО МНОГО ВАЖНО НЕЩО МНОГО ВНИМАТЕЛНО СИ ПОДБИРАИТЕ РЕЗЕРВНИТЕ чАСТИ,защото днес като смъканахме стария маншон и като го премерих се оказа,че новия е малък размерът на отворите трябва да бъде 45 на 55 а новия е с 35 на 45, и познаите дали не побеснях(добрече не съм го плачал още).

А колегите които са сваляли реиката на земята ако обичат да ми обяснят как аджеба оспяват да извадят този топуз от коша,че ние недоумяваме?

Нече не извадихме стария и нанизахме до половината новия АМА МНОО ДРУДНО БЕ.

Щуцерите за маслото с какво ги развивате,нито с шестограм нито със звезда стана и се овъртяха ама накрая изядоха чука?

А сега даите акъл какво да ги правя,че са от някава глупава сплав,мислим да им заварим по един шестограм и да си бичим с тресчотката на пук на немския инжинер :hilezh: ?

Чао за сега и дано утре да пускам снимките в завършен вид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите колеги,приключих с ремонта а ето и обещаното инфо.

АКО НЯКОЙ ЗНАЕ ПО-ЛЕСЕН НАЧИН ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НЕКА ДА КАЗВА,ЩЕ БЪДЕ ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИНИ.

Цел на ремонта:СМЯНА НА МАНШОНА НА ХИД.РЕИКА И МАСЛОТО КЪМ НЕЯ.

Използвани материали:МАНШОН (номер на рез,част 431419831 размери на отворите 42 на 48),МАСЛО -ХИДРАВЛИЧНО VAICO G002 000 1л ,ДВЕ СКОБИ НА ВЮРТ СЪС СЪОТВЕТНИЯ РАЗМЕР,СПРЕИ ПРОТИВ РЪЖДА НА ВЮРТ,5 6 ОПАШКИ ЗА ВРЪЗВАНЕ НА КАБЕЛИТЕ

Необходими инструменти:13,15,19 ЗВЕЗДОГАИЧНИ,КАМЪНИ ЗА ТРЕСЧОТКА(ПО ВЪЗМОЖНОСТ НЯКАВА ПО-МАЛКА),ОТВЕРКА,ЧУК И НЕРВИ :wall:

Първо източих маслото от казанчето,като го разкачих от колата без да свалям маркучите и го излях.

След това развих болта от ляво(снимка 1)ключ 13,болтовете от дясно(снимка2,3)отново ключ13,вътре в купето точно до педалите има още един болт(снимка 4)който стяга шлиците с кормилния прът(ключ13),от там развих и щуцерите за маслото(снимка5)които при мен се овъртяха и използвах един дълъг секач и чука.След като се развиха и останових,че няма да мога да ги навия пак им заварих с цеото по една гайка и станаха много по одобни за работа(снимка 6).Следващата стъпка при мен бе да развия кормилните щанги,два болта ги държат 19,като преди това закривя пластините.След като всичко е разкачено завъртях наколко пъти волана за да изкарам старото масло и издърпах левия край на реиката напред и нагоре(съответно много кабели пречат) така има достатъчно място да се нахлузи новия маншон.Съответно преди да го сложа почистих стержена и омазах с маслото.

Зглобяването е по обратния ред като внимание трябва да се обърне на гумичките на щуцерите,дали не сме ги изгубили и в какво състояние са за да не протече после от там.

Накрая си налях новото масло като от веднъж ми хвана около 800мл,запалих колата оставих я да поработи малко и завъртях от краино ляво до краино дясно и долях до MAX.

КОЛЕГИ ТУК СЪМ ОПИСАЛ САМО КАК СИ СМЕНИХ МАНШОНА А КОЙТО ИСКА ДА СВАЛЯ РЕИКАТА ИМА ОЩЕ МАЛКО ЗА РАЗКАЧАНЕ

МОЛЯ КАЖЕТЕ КАК ДА СЛОЖА ГРАМОТНО СНИМКИТЕ.СЛЕДВАХ ЕДИНИ СТЪПКИ ТУК ВЪВ ФОРУМА НО НЕ УСПЯХ.

ПОЗДРАВИ НА ВСИЧКИ И ДАНО ДА СЪМ БИЛ ПОЛЕЗЕН

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за успешния завършек на ремонта. За снимките долу под полето, в което се пише има панелче, на което пише отляво прикачени файлове, а отдясно има поле за прикачване и на него пише Choose и изпрати. Под тях пише Максимумм за файл: 2 mb.

Имам и един въпрос - двата болта отдясно (откъм шофьора) без да махаш сервоусилвателя ли ги разви?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кво и как се развиват, бе колега, при мене е толкова малко мястото, че нямаш никаква опора за ключ, нито за вложка и гедоре. И това за външния болт, а за вътрешния - абсурд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Здравеите колеги,приключих с ремонта а ето и обещаното инфо.

АКО НЯКОЙ ЗНАЕ ПО-ЛЕСЕН НАЧИН ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НЕКА ДА КАЗВА,ЩЕ БЪДЕ ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИНИ.

Цел на ремонта:СМЯНА НА МАНШОНА НА ХИД.РЕИКА И МАСЛОТО КЪМ НЕЯ.

Използвани материали:МАНШОН (номер на рез,част 431419831 размери на отворите 42 на 48),МАСЛО -ХИДРАВЛИЧНО VAICO G002 000 1л ,ДВЕ СКОБИ НА ВЮРТ СЪС СЪОТВЕТНИЯ РАЗМЕР,СПРЕИ ПРОТИВ РЪЖДА НА ВЮРТ,5 6 ОПАШКИ ЗА ВРЪЗВАНЕ НА КАБЕЛИТЕ

Необходими инструменти:13,15,19 ЗВЕЗДОГАИЧНИ,КАМЪНИ ЗА ТРЕСЧОТКА(ПО ВЪЗМОЖНОСТ НЯКАВА ПО-МАЛКА),ОТВЕРКА,ЧУК И НЕРВИ :steinigung:

Първо източих маслото от казанчето,като го разкачих от колата без да свалям маркучите и го излях.

След това развих болта от ляво(снимка 1)ключ 13,болтовете от дясно(снимка2,3)отново ключ13,вътре в купето точно до педалите има още един болт(снимка 4)който стяга шлиците с кормилния прът(ключ13),от там развих и щуцерите за маслото(снимка5)които при мен се овъртяха и използвах един дълъг секач и чука.След като се развиха и останових,че няма да мога да ги навия пак им заварих с цеото по една гайка и станаха много по одобни за работа(снимка 6).Следващата стъпка при мен бе да развия кормилните щанги,два болта ги държат 19,като преди това закривя пластините.След като всичко е разкачено завъртях наколко пъти волана за да изкарам старото масло и издърпах левия край на реиката напред и нагоре(съответно много кабели пречат) така има достатъчно място да се нахлузи новия маншон.Съответно преди да го сложа почистих стержена и омазах с маслото.

Зглобяването е по обратния ред като внимание трябва да се обърне на гумичките на щуцерите,дали не сме ги изгубили и в какво състояние са за да не протече после от там.

Накрая си налях новото масло като от веднъж ми хвана около 800мл,запалих колата оставих я да поработи малко и завъртях от краино ляво до краино дясно и долях до MAX.

КОЛЕГИ ТУК СЪМ ОПИСАЛ САМО КАК СИ СМЕНИХ МАНШОНА А КОЙТО ИСКА ДА СВАЛЯ РЕИКАТА ИМА ОЩЕ МАЛКО ЗА РАЗКАЧАНЕ

МОЛЯ КАЖЕТЕ КАК ДА СЛОЖА ГРАМОТНО СНИМКИТЕ.СЛЕДВАХ ЕДИНИ СТЪПКИ ТУК ВЪВ ФОРУМА НО НЕ УСПЯХ.

ПОЗДРАВИ НА ВСИЧКИ И ДАНО ДА СЪМ БИЛ ПОЛЕЗЕН

аз също сменях маншона и го сторих по същия начин само че без да развивам болта на шлиците на кормилния прът.после обаче много трудно завих двата болта на кормилните щанги за рейката.иначе не е толкова голям зор.и по сериозни ремонти помни историята.иначе имам аудито от скоро и съм много накефен ама нещо не върви както трябва.не е като за 140 коня.и след 3000 оборота много пуши черно.като модел колата ме кефи много ама маи не случих на кола.много силно се чува сжиренето на турбината в купето.някой мойе ли да каже нещо по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, сменял съм цялата рейка (за нищо де, оказа се други, сега продавам една рециклирана за 100лв) на Ц4. Зора наистина не е малък и на всички, на които им предстои да я сменят или да сменят маншона препоръчвам да не пипат сервото ако не е крайно наложително. После проблемите могат да станат много дебели. Смяната при мен АЦЕ стана без да се пипа сервото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колега Jamo та искам да те питам значи аз съм освободил рейката от всички болтове и сега ми е свободна но я откачих не от шлиците а от двата болта купил съм друга искам да я извадя но не мога да свана на каде да я дарпам и ас сам с АСЕ мотора на ауди 100 Авант та не видях зор за маркучите защото съм смъкнал скоростната кутия не заради рейката а заради съединител и притескател и си викам та чек докато е разпиляно сичко да изкормя тая рейка и да я сменя сичко е откачено но тия важета за двигатела ми пречат яко ти процедира ли нещо за да ги махнеш или не знам някакъв чалъм за изваждането и или ми пречи това че не сам я извадил от шлиците ? сподели че утре искам я да махам и да слагам новата :) Благодаря предварително от това до сега което изчетох в до сега са две страници за инструменти и 3 4 коментара за самата рейка.Колеги моляви давайте точни и ясни обеснения то ясно че инструмент трябва но се пак не вярвам някой да се хване с 1 ключ да го прави не че при мен не бяха 1 ама 2-13ки и 19ка маркучите на високото и ниското налягане :) та някой ми каза дай ми паржолата а аз ще намеря начин да я изям че не била печена на жар а в тиган опържена важното е крайния ефект :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...