Jump to content

4-скоростни кутии


Nikieva

Recommended Posts

Имам питане ,защо са слагани 4-скоростни кутий на VW и Ауди?Питането ми произхожда от това че на еднакви години са слагани и 4 и 5-степенни.Защо не са слаягали само5,като реално има вазможност.Някой ми беще казал,че било в зависимост от региона в който се продават.Вие как мислите?

Редактирано от tsvet40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 години баща ми караше VW SANTANA, версия с 5 скорости, имаше и с 4. Автоматиците бяха с 3! ;)

Та на тази сантана вмето "5" имаше буква "Е" на скоростния лост. Това беше ИКОНОМИЧНАТА скорост <_<

На времето хората не са искали да доплащат за 5-та скорост и производителите са били принудени да АФИШИРАТ предимствата с това "Е" <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за Б3 ли става въпрос?

Иначе предполагам по-първите да са били с 4-ка и после да са минали на 5...

Да за Б3 и голф 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен едно време не са гледали много разхода.

За това и са карали в "лютеницата", след пустинна буря и поскъпването на бензина мисля почват масово да слагат 5 степенни ск. кутий <_< .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то ясно,ама в едни години и двата вида са слагали,тва да не е било като екстра?Имам един познат с Б3 с 4 скорости и ми каза,че било от швейцария и поради наличието на повече планински терен е направено с такава кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята б3-ка беше с 4 скорости,но е била такси в германия,и след като сложих 5 степенна кутия няма много разлика във вървенето а кутията беше от 2.0 пълна инжекция и си мислех че ще върви повече но не е така само дето правих упражнение за луди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята б3-ка беше с 4 скорости,но е била такси в германия,и след като сложих 5 степенна кутия няма много разлика във вървенето а кутията беше от 2.0 пълна инжекция и си мислех че ще върви повече но не е така само дето правих упражнение за луди

Да не би да искаш да кажеш,че предавателните числа са направени така,че на 4 и на 5 с едни обороти се движиш с една скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са с еднакви числа... просто числата нямат нищо общо.

Крайното предавателно отношение обаче е почти същото. Т.е преди на 4та 180 а сега на 4та 160 обаче на 5та 180.

По принцип са почнали да ги слагат когато са имали възможност и технология.

Иначе на въпроса защо .. има много отговори. Цена потготовка на заводите в които се правят, количество на произведените .. и.т.н

ППроизводителя си знае защо. :hilezh:

Сега като има 7 степенни да не очаквате че всички ще са със 7 степенна?? Даже в началото ще е доста скъпа екстра предполагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз помислих, че пита за 4та и 5та на една и съща кутия. Иначе е логично 4та предавка на 4-степенна и 5та предавка на 5-степенна кутия да са близки по отношение на обороти/скорост. 5-степенната кутия не е 4-степенна с добавена 5та предавка. На 4-степенната предавките би трябвало да са по-дълги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което аз съм чул е че в зависимост от района, при преобладаващо градско - 4 степени, иначе 5. Може би планинския релеф и бакшиша са потвърждение. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто Б2 е от Германия и е с 5.Първа и втора са ми много дълги.3 е горе долу.4-та и 5-та си върви еднакво :moon:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което аз съм чул е че в зависимост от района, при преобладаващо градско - 4 степени, иначе 5. Може би планинския релеф и бакшиша са потвърждение. :moon:

Абе мен 5 предавки не ми стигат, та камо ли 4. За оптимален контрол над оборотите, дори при малолитражен автомобил, си трябва 6-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата ми джипка бе руска (текезесарка) и си имаше фабрично само 3 (три) скорости + 1 задна. Което не беше проблем с нея да се ходи на лов на връх Балкана и за риба в най-големите мочурища. Е разбира се, когато се наложеше, можеше да върви и на асфалт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз помислих, че пита за 4та и 5та на една и съща кутия. Иначе е логично 4та предавка на 4-степенна и 5та предавка на 5-степенна кутия да са близки по отношение на обороти/скорост. 5-степенната кутия не е 4-степенна с добавена 5та предавка. На 4-степенната предавките би трябвало да са по-дълги.

Обикновено не е било така.

4та предавка се води "директна". Т.е. има предавателно число около 1ца. Пета предавка е умножаваща. Съответно въртящият момент пада. За това се приемаше че пета предавка има смисъл само при по-мощни двигатели. Така че на всички кутии 4та трябва да съвпада като предавателно отношение. Евентуалните вариации са в 1ва, втора и трета предавка. А пета си е било лукс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...