Jump to content

Съвет за размер на гуми и джанти.


Recommended Posts

Здравейте! Влезна ми в главата идеята да мина от 16-ки на 17-ки джанти. Е да, обаче застанах пред избора на размер гуми и се оказа, че не е лесно. Имам задължителното условие да не са твърде нископрофилни, тъй като обикалям по родните улици почти по цял ден и не мога да си позволя да мисля само за гумите и при всяка неравност да намалявам до 5 км/ч. Не бива и да са прекалено широки и затова се ориентирам към леко екзотичния размер 225/50/17. Как мислите ще застанат на Б6-ца такива и дали ще са прекалено високи и съответно опиращи?

За информация в момента съм с 215/55/16.

Мерси на отзовалите се! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

:hilezh:;):bia:

много висок профил ще ти дойде 225/50/17 ... освен това и грозно ще седи повярвай ми виждал съм го

аз карах 17-ките с 235/45/17 и бива

лично мнение - като те знам колко въртиш из София не си слагай 17-ки

аз защо минах на 16-ки? може би некой ден гат запълнят сите трапове :D пак ще ревна за 17-ки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много висок профил ще ти дойде 225/50/17 ... освен това и грозно ще седи повярвай ми виждал съм го

аз карах 17-ките с 235/45/17 и бива

лично мнение - като те знам колко въртиш из София не си слагай 17-ки

аз защо минах на 16-ки? може би некой ден гат запълнят сите трапове :bia: пак ще ревна за 17-ки

А бе и ти си много прав знаеш ли. Теснеят ми гуметата обаче. На старата кола стояха като валяци, тази обаче нали е по-едричка и малеят. Ай ся пак дилеми... :flipoff::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе и ти си много прав знаеш ли. Теснеят ми гуметата обаче. На старата кола стояха като валяци, тази обаче нали е по-едричка и малеят. Ай ся пак дилеми... :flipoff::bia:

Според мен слагай 17ките !!! Колата ще изглежда супер и ще е по-стабилна ....пък за зимата 16ки :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе и ти си много прав знаеш ли. Теснеят ми гуметата обаче. На старата кола стояха като валяци, тази обаче нали е по-едричка и малеят. Ай ся пак дилеми... :rotcol::bia:

тогава 17-ки с гуми размер 235/45/17 с подсилен борд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Daks, батка виж ги тези http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=3814...mp;#entry483585. Гумите се водят подсилени по- твърди и не кривят джанти. Като се има в предвид, че ти ще ми свършиш една работа мисля, че можем да се договорим. Ако ти харесат нещата може и бартет да спретнем за твойте 16-ски. Помисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като идеш да си кукупваш гуми...сравни двата размера и виж разликите.На 50 височина ми се вижда малко висока.Губи се магията на 17-ките.Ако ще е да е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не споря, НО... някаква аргументация???

аргумента е че при В6 със 17" джанта дават точно този размер 235/45R17, допуска се и 225/45R17, но за 225/50 май нищо не се казва.. ще са по-високи около 7мм повече от препоръчаните и незнам как ще седи!

RunFlat не ти препоръчвам да слагаш по две причини

1) Возията се влошава чувствително;

2) нямаш датчици за налягане, а ако спукаш 225/45 RunFlat даже няма и да разбереш че е спукана и трябва да караш само до 80км/ч и то до гумаджииницата.

Причината да не слагаш шантави модели и размери - тази поради която аз се отказах от yokohama s.drive, поради факта, че заради една гума със "жаба" искаха да ми продадът "поне" 4, щото имало само един комплект от тоз модел на тоз размер в БГ.

съвета ми е - придържай се към Continental, Dunlop, Michelin и към "нормални" размери и модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината да не слагаш шантави модели и размери - тази поради която аз се отказах от yokohama s.drive, поради факта, че заради една гума със "жаба" искаха да ми продадът "поне" 4, щото имало само един комплект от тоз модел на тоз размер в БГ.

съвета ми е - придържай се към Continental, Dunlop, Michelin и към "нормални" размери и модели.

<_<:(:P

Ей затова те уважавам Ице!! Ясно, кратко и точно си казал всичко.

И аз Ви съветвам да бягате от шантавите размери. Последните няколко месеца се сблъсках с няколко такива случая и колко се опитвах да разубедя колегите, но нещо не случих. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони,моети лично и сравнително некомпетентно мнение е че колата ти е много красива с тези 16ки,някакси модела на джантата е такъв че следва линията на колата.Другото е че 17ките са доста непрактични и особено с оглед на това че караш непрекъснато по Софийските улици пълни с дупки.

Аз имам право да протестирам с мойте 15ки :flehan:

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Влезна ми в главата идеята да мина от 16-ки на 17-ки джанти. Е да, обаче застанах пред избора на размер гуми и се оказа, че не е лесно. Имам задължителното условие да не са твърде нископрофилни, тъй като обикалям по родните улици почти по цял ден и не мога да си позволя да мисля само за гумите и при всяка неравност да намалявам до 5 км/ч. Не бива и да са прекалено широки и затова се ориентирам към леко екзотичния размер 225/50/17. Как мислите ще застанат на Б6-ца такива и дали ще са прекалено високи и съответно опиращи?

За информация в момента съм с 215/55/16.

Мерси на отзовалите се! :flehan:

Тони, баце, ако питаш мен помисли кое е по-важно за теб! Да НЕ мислиш за всяка цепнатина в асфалта и да НЕ научиш всички дупки, или колата ти да изглежда малко по-добре. Имай предвид, че с тия 17-ки постоянно ще се взираш в пътя в опити да преценяваш в коя дупка с колко можеш да скочиш, без това да ти струва скълцана гума (гуми) и джанта (джанти). 17-ките са много хубаво нещо, но ако караш в Европа. В България, за съжаление, пътните условия не го позволяват много (на този размер 235/45/17). От друга страна, ако караш само по по-големите булеварди в София и магистралите, можеш да пробваш, в противен случай би могло да ти стане доста криво....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... в противен случай би могло да ти стане доста криво....

И да те допълня Джонка с мисълта на един знаменит български поет (Н. Вапцаров) "...Живот без маска и без грим, озъбено свирепо куче.." :hilezh::)

Й да допълня: Наистина са ти много красиви джантите, а вече за 16-ки има страхотни оферти.

Само ме питай за Дънлоп Спортмакс. :hilezh:

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам близък който кара Е46 купе и беше с 16" и мина на 17" и да ти кажа возията е пъти по-дървена и балоните по гумите са вече на лице,а той кара супер внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятели с БМВ-та смениха джанти от 15-ки до 17-ки и разликата във возията е огромна.Да не ти казвам и колко пъти съсипваха гуми и джанти.Твоята кола си е перфектна със 16-ки.По-скоро помисли за едно финно и красиво лип спойлерче :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един практичен глас да оставиш 16-ките. Те, между другото, си изглеждат супер.

Аз не мисля че 17ките са непрактични при положение че този размер си е даден за тази кола - квото и да си говорим ще е много по-стабилна и много по-красива със 17" - даже няма да влиза в по-малки дупки и цепки :hilezh:

а за балоните аз на 80тката карах 15ки - сега съм с 16ки 205/50 и спортно окачване и немам балони

съседа също кара със 17ки 235/45 и няма балони :)

според мен ако можеш да си го позволиш действай - няма да съжаляваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аргумента е че при В6 със 17" джанта дават точно този размер 235/45R17, допуска се и 225/45R17, но за 225/50 май нищо не се казва.. ще са по-високи около 7мм повече от препоръчаните и незнам как ще седи!

Доста съм го мислил и сравнявал и стигнах до извода, че за да може безопасно да се мине на 17-ки 225/50/17 е идеалната височина. То отговаря като борд на гумата точно на най-масовия 205/55/16 с каквито си ни излизат заводски колиците. Знам, че оригинално го дават 235/45, но без да са изчислявани за лунния пейзаж по който караме ние. Затова ние вкарваме лееко лично творчество и вдигаме височината с милиметри, които да ни спасяват от легнали полицаи и типичните столични ями(е, не от най-големите). Такава е сметката поне според мен. А въпросния размер се оказа не е толкова екзотичен, много от Волвата като S60 и S80 са си точно на 225/50/17 и дори никак не стои грубо или твърде високо. Днес гледах едно такова подробно и ми хареса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да ми изнамери данните на горепосочените петолъчки? Коло инча се предлагат, какъв им е материала и най-вече колко им е ЕТ-то? Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да ми изнамери данните на горепосочените петолъчки? Коло инча се предлагат, какъв им е материала и най-вече колко им е ЕТ-то? Мерси!

Не вярвам никой да не знае, ай дайте инфо бре колеги! Аз не зная къде да търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...