Jump to content

Audi Q7, обсъждане на качества, проблеми


Деян

Recommended Posts

Колеги, има ли достатъчно такива коли тук, за да има смисъл тема, в която да се обсъждат качества, проблеми, впечатления от този автомобил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, има ли достатъчно такива коли тук, за да има смисъл тема, в която да се обсъждат качества, проблеми, впечатления от този автомобил?

Какъв е критерия за "достаъчно" ? - и кой автомобил точно , че както предполагам занеш, за тях всичко се поръчва персонално, като почнеш от двигателя , окачване, екстри , та чак до надписите на задната врата ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне 5-6 според мен. А ако напиша конкретен модел, автоматично ще елиминирам 4 от 5-имата участници с такива коли. Няма смисъл ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне 5-6 според мен. А ако напиша конкретен модел, автоматично ще елиминирам 4 от 5-имата участници с такива коли. Няма смисъл ;-)

Повече са от 5-6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне 5-6 според мен. А ако напиша конкретен модел, автоматично ще елиминирам 4 от 5-имата участници с такива коли. Няма смисъл ;-)

Добре де, задай тогава конкретни въпроси, за които търсиш инфо ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Моите впечатления за 4 месеца и 16,000 км са доста позитивни. Моделът е 4.2 TDI. На 1000 км се прецака модулът за въздушното окачване и започна да свети лампа на таблото, но регулацията на нивото си работеше нормално. Беше сменен гаранционно. ESP-то също ми направи веднъж проблем при екстремно каране по една поляна и много въртене. Бях го изключил и после не искаше да се включи като даваше грешка. Половин час по-късно, като стъпи на асфалта, всичко си дойде на място. От тогава не съм имал други оплаквания.

Впечатленията от двигателя са повече от добри. 326 к.с. и 760 н.м. определено са предостатъчни за всякакви претенции. Турбо-дупка почти не се усеща или ако се усеща, тя е минимална. Усещането определено е запомнящо се, защото още от ниските обороти получаваш "шут в гърба". Максимална скорост 245 км/ч. Може би щеше да вдигне и малко повече, но щеше да ми трябва още поне километър. Може би при ненатоварена кола, ще стигне и 250, но определено лимитът е някъде там. Поведението на пътя е много добро, спирачките са изключителни, но не са пригодени за постоянно натоварване на максимум - прегряват. Все пак, когато трябва да спре, това 3-тонно чудовище спира.

Разходът при градско каране падна значително откакто взех колата. Сега ми дава около 13-14л/100км в града при нормално каране, като в началото беше над 19. Разходът извънградско варира - при нормално каране (приемаме че това е 130-160 км) ми дава 12л/100км. При газ до дупка и здраво "мачкане" спиране от 200 и после пак газ до 200, разходът се качва до към 16л. При достатъчно търпение, може да се свали и под 10, но едва ли ще има някой, който ще кара така.

Оборудване и качество на изпълнението - отлични. За пример ще дам Х5, където като гледах кожения волан, не ме напускаше чувството, че ако аз го бях ушил, резултатът щеше да е може би по-добър. Тук определено няма за какво да се хване човек - безключово палене, завиващи фарове, блутут телефон, камера за задно виждане... все неща, които на пръв поглед са повече за гъзария, ама седнеш ли след това в кола без тях, започваш да се чувстваш като в небрано лозе. Липсват някои екстри, които е нормално да се предлагат на висок клас автомобили, но предполагам, че това е маркетингова стратегия. Например вакуум на вратите (има го при А8) не се предлага. Мерцедес и BMW имат седалки с доста повече вкстри и настройки. При Q7 нямаше опция за проветряване на седалките. До скоро мислех, че това е екстра, която е абсолютно безсмислена, но сега разбирам че да седнеш на нагорещена черна кожа, особено с костюм, не е особено комфортно усещане. Все пак от гледна точка на обзавеждане и екстри, за мен основната недомислица е липсата на каквото и да било пространство за лични вещи. В жабката се побират чифт очила и пакетче кърпички. Иначе пък се охлажда - води се хладилно отделение. Само дето бутилка от 0.5л е максимумът, който може да се събере в нея... и то ако извадя всичко останало.

Офроуд. Не е за тази кола. Благодарение на адаптивното въздушно окачване, колата има висока проходимост. Но липсата на бавни скорости и блокаж на диференциала, трябва да откажат етусиастите от опити за подвизи. Пробвах я на няколко пъти - колата е по-скоро е пригодена за лош път, но не и за истински пресечена местност.В общи линии, това е за сега. Надявам се наистина да сме повече тук и да пишем впечатления, а не за проблеми.

Добре де, задай тогава конкретни въпроси, за които търсиш инфо ...

Не търся инфо, а коментари и хора, които харесват тази кола.

Редактирано от Деян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А само един път имах възможност да управлявам "малкия" мотор 3.0 ТДИ.

Ми чувството беше много хубаво :hilezh: , като се има впредвид че се качих от B3 на Q7.

После ми беше малко "тъпо" като се качих обратно в B3-ката :hilezh: , ама няма как.

Шут в гърба обаче не получих, вероятно съм очаквал повече от "малкия" мотор .

Незнам аз ли не разбирам или незнам какво но не намерих много разлика между спорт режима и нормалния.

Уж си я понастъпах (нарочно се качих пред НИМ късно вечерта като няма движение).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Не търся инфо, а коментари и хора, които харесват тази кола.

Това вече е друга бира , както се казва :D ..

такива, дето я харесваме тая каляска :huh: ... сме много тук .

За коментари: - качвал съм се няколко пъти да карам Q7 :) - чувството всеки път е невероятно ...

Определено мога да твърдя, че трудно се намират недостатъци на такъв тип автомобил.

Може би , колата трябва да се кара ежедневно поне месец-два, за да направи нещо негативно впечатление.

Като цяло, обаче джипката кефи много :) , радвай се и си я карай със здраве :flehan:

Редактирано от diters
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трудно се намират недостатъци на такъв тип автомобил.

Единствения недостатък на Q7-цата е съществуването на RS6-ца.

Наистина, всеки паралел между тях би бил неуместен, но все пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
А само един път имах възможност да управлявам "малкия" мотор 3.0 ТДИ.Ми чувството беше много хубаво :huh: , като се има впредвид че се качих от B3 на Q7.После ми беше малко "тъпо" като се качих обратно в B3-ката :flehan: , ама няма как.Шут в гърба обаче не получих, вероятно съм очаквал повече от "малкия" мотор .Незнам аз ли не разбирам или незнам какво но не намерих много разлика между спорт режима и нормалния.Уж си я понастъпах (нарочно се качих пред НИМ късно вечерта като няма движение).

Тройката е малко тромавичка за тези килограми и трудно ще получиш подобно усещане. При 4.2 нещата стоят доста по-различно. Иначе между S и D има голяма разлика в управлението на скоростната кутия. Колата е винаги в обороти и усещането е, че е някакси по-стегната. Ако караш бавно и спокойно - D. Ако се "състезаваш" по шосето - S.

Единствения недостатък на Q7-цата е съществуването на RS6-ца. Наистина, всеки паралел между тях би бил неуместен, но все пак...

И да, и не - предимствата на едната са недостатъци на другата :)

Но пък... 2-те се допълват идеално :)

Редактирано от Деян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А само един път имах възможност да управлявам "малкия" мотор 3.0 ТДИ.

Ми чувството беше много хубаво :D , като се има впредвид че се качих от B3 на Q7.

После ми беше малко "тъпо" като се качих обратно в B3-ката :flehan: , ама няма как.

Шут в гърба обаче не получих, вероятно съм очаквал повече от "малкия" мотор .

Незнам аз ли не разбирам или незнам какво но не намерих много разлика между спорт режима и нормалния.

Уж си я понастъпах (нарочно се качих пред НИМ късно вечерта като няма движение).

Kaчисе в бмв М 6 да забравиш малко Кю 7 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз я харесвам но съм пробвал на 1 приятел такава с 3.0 мотора и ми се видя страшно тромава , предполагам че при 4.2-то е по различно и кактко каза колега с кю-то по-горе жабката е направо смешна незнам от къде ми е тоя навик ама обичам да отварям жабките на колите на приятели и познати , просто нещо ме гложди ако не я проверя колко е голяма и кво представлява на кю-то бих казал че е направо смешна което пък според мене е отвратително за такъв клас автомобил .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно интересно сравнение след DRIVE TEST :

Битка на титаните (руски език)

Audi Q7 изяснява отношенията си с Mercedes GL450

http://www.drive.ru/audi/drive-test/2006/1...va_titanov.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някой виждал ли е Q 7 на газ, понеже сам виждал touareg s газов инжекцион, а fsi двигателите могат ли да се газифицират, как стои положението

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
вярно е 3.0тди е тромавичък но за тези пари толкова друго си е 4.2тди,а да не говорим за 4.2fsi

Тук грешиш. TDI-то в случая е много по-удачен избор от бензиновото FSI. С този въртящ момент, TDI-то просто мачка наред. Дори за сравнение - ускорява до 100 км/ч с около секунда по-бързо от 4.2 FSI. За разход няма да говоря.

...Определено мога да твърдя, че трудно се намират недостатъци на такъв тип автомобил.Може би , колата трябва да се кара ежедневно поне месец-два, за да направи нещо негативно впечатление....

Аз го написах най-накрая - за мен недостатък е тоталната офроуд неадекватност. Ауди залагат много на Quattro-то, ама в случая то е по-скоро рекламен трик. EDL електронен блокаж на диференциала... чрез спирачка?! WTF?!! :bia: А и пак да кажа - няма бавни скорости.

Редактирано от Деян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вярно е 3.0тди е тромавичък но за тези пари толкова друго си е 4.2тди,а да не говорим за 4.2fsi

Колегата Деян ме изпревари, но и аз да кажа - дизеларката 4.2 дава с една секунда по-добро ускорение 0-100 от 4.2 бензин, което за мен е необяснимо :D Аз принципно съм фен на бензините заради по-добрата им реакция на педала на газта и по-доброто им ускорение, но щом този дизел постига по-добри резултати това не обезсмисля ли съществуването на бензиновия двигател? Или казано по-друг начин - защо по дяволите да си го купя, като дизеларката ще е по-бърза? А иначе q7-мака и мен ме радва много. Шефа има такава - 4.2 дизел с-лайн, фул с екстри. От Асеновград до София стигаме за 1 час. Усещането само да се возиш е уникално. Засега само си представям какво е да шофираш! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Деян ме изпревари, но и аз да кажа - дизеларката 4.2 дава с една секунда по-добро ускорение 0-100 от 4.2 бензин, което за мен е необяснимо <_< ...

Няма абсолютно нищо необяснимо. TDI-то има 760 nm въртящ момент, а бензина 440. Това е почти двойно повече. Първото го постига при само 1800 об/мин, а второто при чак 3500. Разликата е огромна и пак казвам - няма нищо общо единият двигател с другия.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем нафтата ше удари 3 лева :hilezh: .

А на другия един газов инжекцион и в джаза :hilezh: .

Едната секунда щя я преглътна някак си ми се струва :flipoff: .

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, вече е обяснимо, но втория ми въпрос си остава необясним - защо тогава го има тоя бензинов двигател?

В някои държави не можеш да си купиш дизел... освен ако не си такси или селскостопански производител :flipoff:

Като изключим това, няма друго нещо, което да те накара да избереш FSI. TDI-то е по-ефективно, по-икономично и с филтрите за твърди частици - по-екологично.

Иначе дето викат другите, на бензина му слагаш един газов инжекцион и ставаш най-големия.... смехотворко :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем незнам колко е смешно ма щом туареги, ягуари и подобен род автомобили им слагат газ.

Незнам обяснете толко ли са смешни собствениците на въпросните?

Или кола от магазина с газ/метан?

В смисъл то че е куцо ясно, ама дилърите и те ли са толко прости да поръчват на завода директно да им слагат газови бутилки?

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...