Jump to content

Първи изживявания с олио


emergence

Recommended Posts

На олио имаше сметка преди когато беше много по-ефтино от дизела, тогава един комшия караше колите и бусовете си на чисто олио без нафта, а сега е обратното.

Има още една алтернатива - трансформаторно масло. Трябва да се разрежда с нафта защото има по-голям визкозитет. Може да се намери на цена под 1 лев. Аз тествах веднъж с 6:3л. масло:нафта, не осетих разлика от чистата нафта. Лошото е, че трудно се намира, особенно рафинирано(преварено), то е много по-чисто и с по-малко влага от най-добрия дизел който можете да намерите. Един приятел ми каза, че знае едно БМВ 2000+ което върви само на трансф. масло. Не знам само дали има някакво отлагане по буталата и клапаните, но ме съмнява да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 164
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами то с тва скъпо олио...Щом са взаимозаменяеми, скоро ще има тема "Първи изживявания с нафта" и ще обясняваме кой как си пържи кюфтетата с нафта. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На олио имаше сметка преди когато беше много по-ефтино от дизела, тогава един комшия караше колите и бусовете си на чисто олио без нафта, а сега е обратното.

Има още една алтернатива - трансформаторно масло. Трябва да се разрежда с нафта защото има по-голям визкозитет. Може да се намери на цена под 1 лев. Аз тествах веднъж с 6:3л. масло:нафта, не осетих разлика от чистата нафта. Лошото е, че трудно се намира, особенно рафинирано(преварено), то е много по-чисто и с по-малко влага от най-добрия дизел който можете да намерите. Един приятел ми каза, че знае едно БМВ 2000+ което върви само на трансф. масло. Не знам само дали има някакво отлагане по буталата и клапаните, но ме съмнява да има.

:) Вече 100л. трансформаторно масло съм изгорил-само положителни ефекти-по добро от най-добрия дизел както е казал колегата-не пуши и върви повече ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента карам с около 20:12 нафта:масло, двигателя работи по-тихо и колата върви повече! Лошото е единствено че не мога да го намеря в голями количества.

p.s. Предлагам да смените заглавието на темата на "Алтернативни горива" :unsure:

Редактирано от bgpirat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По често си сменяйте филтрите.

Къв е проблема за филтъра незнам....той струва 10-15лв. според марката....на всеки резервоар по един филтър-пак си на сметка....много ясно, че като не давам пари за гориво ще сменям филтъра когато си искам......да поясня само, че цяла година не съм заставал на колонка на бензиностанция да пълня гушите на тия мазни и гнусни спекуланти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега сипвам само преварено масло, ако можеше да карам само на такова, щях да сменям филтъра заедно с ремъците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега сипвам само преварено масло, ако можеше да карам само на такова, щях да сменям филтъра заедно с ремъците.

И аз ,и аз точно тъй правя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз преди карах на олио, 3 резервоара изгорих и никакви проблеми,

само като минах на нафта малко ми се задръсти тая трабичка дето пуска гориво от резервоара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега сипвам само преварено масло, ако можеше да карам само на такова, щях да сменям филтъра заедно с ремъците.

ще ме светнеш ли как го преваряваш че ми е много любопитно :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще ме светнеш ли как го преваряваш че ми е много любопитно :-)

Аз не го преварявам, има си масловарка(котел) която го преварява за да се отстрани влагата. Също така маслото се филтрира, но не помня колко микрона бяха филтрите.

Това което си намирам е от взимани проби на подготвеното масло за трансформатори, няма възможност за по-голямо количество.

Ако някой намери да се продава такова масло в по-голями количества, моля да ни съобщи (ама цената да е под два лева).

Мисля, че някъде в София намирах българско тр. масло, но непречиствано на цена около 3лв, а дочух че от Русия влиза на около 0,4лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, вие хубаво си горите масло и всякакви лайна, ама не мислите ли че децата ви също ще живеят на тази планета?

Нали се сещате че при горене на масло се отделят всякакви помии, а и повечето от вас и катализатор нямат дето си правят тея експерименти, ама както знаем само в Бг това може да стане, където няма никакъв контрол.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като се вземат предвид разходите за всички усилия около това да се набави масло, да се превари, да се филтрира, да се не нам си кво още и какво ще излезе .. че по-добре е да си сипва човек от колонката .. Ама пустата "българска икономия - майка на мизерията" нема да ни пусне още много много дълго време. Ма карайте си с олио, масло, отработени субстанции от пърженето на кюфтета и картофи и други подобни смръдни ... Не пречите на никого ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще ме светнеш ли как го преваряваш че ми е много любопитно :-)

Маслен сепаратор се казва устройството-маслото се върти с голяма скорост в центрофуга,където по гравитацинен принцип се отстраняват по-тежките частици примеси,а като част от системата е подгревател,през който преминаващото масло се подгрява до 65 градуса и така циркулацията продължава докато маслото достигне нужните високоволтови показатели за изолатор и се изпитва на пробивно напрежение-ако не покрие критериите се потаря процедурата и така...

Редактирано от комбито
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към всички противници на олиото, биодизел и тем подобни

Рудолф Дизел е разработвал двигателя си за работа с минерален продукт, а не с петролен

Поради което работата с такива олиа и подобни успокоява работата, води до по - добро изгаряне и дори понижаване разхода на гориво.

По - специфичното е само филтриращата система.

На всичко останали елементи се отразява благоприятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. Ама пустата "българска икономия - майка на мизерията" нема да ни пусне още много много дълго време.

Съвсем прав си, Яворе :hilezh:

...

А как се отразява на разни неща, изобретени след Рудолф Дизел (пиезодюзи, ел. помпа на common rai и т.н.) :(

Редактирано от danvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има кадри на центрофугата.

Inkozi 30ст. на литър през чоропогашника и го оставяш да се отаява една седмица и после наливаш ????

"Ама пустата "българска икономия - майка на мизерията"" - :bia: подбирай си думите колега . За каква мизерия говориш ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За каква мизерия говориш ???

По скоро искаше да каже,че си изнасилвате колите с тая ГНЯС дето им я сипвате.

П.П. И аз карам дизелова кола обаче нещо не ме кефи да и сипвам лой от кюфтета :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преваряването е просто пастьоризация, а това което описваш си е бая обработка.

В мазето ли го правиш? :-)

Не-това работя.....

Редактирано от комбито
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом я взима по 0.30 ст. литър и ако я прецезжда както трябва , да няма в нея частици , и щом мотора му я мели :respekt: нека да си кара човека . Че тои с 10 лв. ше кара цял месец , още повече че в някои малки частни бензиностанции слагат сякви г....на в нафтата даже и вода за количество . Поне знае какво има в резервоара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като се вземат предвид разходите за всички усилия около това да се набави масло, да се превари, да се филтрира, да се не нам си кво още и какво ще излезе .. че по-добре е да си сипва човек от колонката .. Ама пустата "българска икономия - майка на мизерията" нема да ни пусне още много много дълго време. Ма карайте си с олио, масло, отработени субстанции от пърженето на кюфтета и картофи и други подобни смръдни ... Не пречите на никого ...

Е, като гледам на тебе ти пречат. И на още някой беше. Макар, че не виждам защо - не видях някой да е написал че е задължително да се практикува. Човека е експериментатор и споделя. Точно това е начина да се научи нещо , да се види ефекта от по-продължително използване и тн. Ако не е имало експериментатори, къде щяхме да сме сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре стига с тва олио и стига с тия простотии бе!

Ебаси, срамната тема!!! Тва е клуб на АУДИ! Ане на форд, хлопел и ли друг кокошарник!

Тука колите по рождение са качествени и много далече от секви икономии и мизерствания!

Тия теории и практики мое да им е мястото във форуми "домашен майстор/алхимих/малоумник", но не и тука.

Това е моето мнение! Срам ме е от тази тема тука! :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...