Jump to content

Преглед/ремонт на скоростна кутия?


stani76

Recommended Posts

Имам проблем с втора скорост, не влиза меко като останалите, понякога се чувства и лек удар, понякога и изхвърля от скорост. С другите предавки нямам никакъв проблем. Не знам от синхронизатори ли е, от задвижващия механизъм на скоростния лост, и искам майстор да я види. Можете ли да ми препоръчате някои който да е в час? В проспиид ми казаха цена 300 лева, като това включва сваляне, разглабяне, ремонт и поставяне обратно, и момчето дет ми каза цената в момента се занимаваше с скоростна кутия от А8 така че съм склонен да си мисля че си разбира от работата, но си кажете и вие мнението, за което благодаря предварително :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има абсолютно същото и от три независими сервиза ми казаха, че при TDI-тата на AUDI това е нещо нормално и не носи последици - да не се притеснявам, не ми била за ремонт скоростната кутия. Все пак изхвърлянето от скорост е доста рядко (веднъж на 3-4 дни), имам чувството, че съединителя не го натискам достатъчно :oops: . А трудното влизане - явно си идва с колата и не е проблем според тези, с които съм говорил аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има абсолютно същото и от три независими сервиза ми казаха' date=' че при TDI-тата на AUDI това е нещо нормално и не носи последици - да не се притеснявам, не ми била за ремонт скоростната кутия. Все пак изхвърлянето от скорост е доста рядко (веднъж на 3-4 дни), имам чувството, че съединителя не го натискам достатъчно :oops: . А трудното влизане - явно си идва с колата и не е проблем според тези, с които съм говорил аз.[/quote']

Ша ги менкаме за по няколко километра, ако е същото да се успокоя, ама хич не ми се струва че е нормално и то само на втора скорост :x

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ви кажа че аз въпреки че съм с бензин и аз го имам частично тоя проблем. Втора трудно влиза когато е студена колата в смисъл студено е времето, не ми се е случвало да ми я плюе ама трудно влиза определено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година и половина разпитвах колко излиза ремонт на скоростна - точно това дето си описал - без частите - 150 лв.

Мойта я ремонтира един майстор познат на баща ми. Той човека няколко пъти ми повтори че предпочита двигател да поправя пред скоростна, ама го притиснах и ми я оправи.

Иначе за проспиид - ако пак ми се наложи да я ремонтирам - сигурно бих отишал при тях - може и 300 да взимат, но предполагам че много качествено ще си свършат работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм с бензин Б4 и точно същия проблем. Само за втора предавка.

Изглежда е сериен дефект при Ауди.

Предполагам е лагер на синхронизиращата муфа, ама не е болка за умиране.

Сменете си маслото в скоростната кутия , като начало -> SAE 75W90.

P.S. Това с маслото може да се окаже и нож с 2 остриета. Ако скоростната кутия не е била наред и заради тва са Ви продали колата (само вероятност) обикновено слагат добавка ... и кат се смени маслото се отмива добавката ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм с бензин Б4 и точно същия проблем. Само за втора предавка.

Изглежда е сериен дефект при Ауди.

Предполагам е лагер на синхронизиращата муфа' date=' ама не е болка за умиране.

Сменете си маслото в скоростната кутия , като начало -> SAE 75W90.

P.S. Това с маслото може да се окаже и нож с 2 остриета. Ако скоростната кутия не е била наред и заради тва са Ви продали колата (само вероятност) обикновено слагат добавка ... и кат се смени маслото се отмива добавката ...[/quote']

Значи смяната на маслото ще я направя за да отпадне този вариант, а за добавки в маслото на скоростите, боже опази :idea: , това не го бях чувал но българския технически гении на какво ли не е способен.

А иначе не съм сигурен но мисля че тази скоростна кутия не е производство на ауди щото по това време 6 степенни скорости са били екзотика и някаква друга фирма ги е правила - това ще се опитам да го проверя. Мерси на всички за мненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сложите по хубаво и тънко масло' date=' мисля нямате да го имате този проблем :idea:[/quote']

Какво означение да е Павчо? Мислех че трябва да е 75W90?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблемът беше с 3 скорост и после отказа да включва задна. Реших го за 500 лв с втора ръка от блъснато и две години нямам проблем(стискам палци). Ако бях имал 1 седмица търпение щях да мина и с 350, но имах спешно пътуване извън страната. :idea::gut::gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойто пък почти винаги ми хърка трета. Като смених маслото в утайката имаше месигови струшки (синхронизатор) , ама си карам така 2год или 50 000км и засега няма проблеми :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сложите по хубаво и тънко масло' date=' мисля нямате да го имате този проблем :idea:[/quote']

Какво означение да е Павчо? Мислех че трябва да е 75W90?

75W90 е техн. характеристика, марката е по твой вкус и избор.

Маслото решава голяма част от проблема ( поне при мен стана така) - особено зимата. (имах чувството, че ще огъна/счупя лоста преди да го сменя)

Предполагам, че има коли на по 150 + к км, на които никога не е сменяно трансмисионното масло, а няма такова, което да издържи толкова. Става на истинска кал !

В спецификациите на Ауди пише, че маслото от скоростната кутия не влиза в плана за смяна на консумативи (wartungsfrei) ... но също така е специфицирано ?!

На друго място съм чел, че се сменя на 60-90 к км, щото си променя вискозитета за толкова.

Стандартно за 5-степенна ръчна скоростна кутия се наливат 2,35 литра, за 6-степенна и А6 не съм сигурен ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ви кажа че аз въпреки че съм с бензин и аз го имам частично тоя проблем. Втора трудно влиза когато е студена колата в смисъл студено е времето' date=' не ми се е случвало да ми я плюе ама трудно влиза определено.[/quote']

И при мен е абсолютно същото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да добавя, че аз съм със СМЕНЕНО масло на скоростите преди няма и 300 км. и на кучешки студ, до изминаването на 1 км. всяка сутрин, превключването изисква повечко сила, която дал Господ. :gut:

Според мен, Станьо, не е лошо да си смениш масълцето, но се приготви да не ти се реши проблема, ако е "проблем" наистина. По-скоро ти препоръчвам да не пълниш гушите на Сульо и Пульо, а да караш, натискайки здраво съединителя и да се кефиш на един от най-прекрасните модели на AUDI. 8) :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата сме с високи обувки с дебели подметки и усета за педалите е почти никакъв! На мен редовно ми се случва да "изхвърля" 2-ра, но това се получава като не натисна съединителя както трябва! И винаги при студена кола сутрин!

Така, че не се тревожете 8)

Магнус каза какво трябвеа да се прави! :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата сме с високи обувки с дебели подметки и усета за педалите е почти никакъв! На мен редовно ми се случва да "изхвърля" 2-ра' date=' но това се получава като не натисна съединителя както трябва! И винаги при студена кола сутрин!

Така, че не се тревожете 8)

Магнус каза какво трябвеа да се прави! :flehan:[/quote']

Мдаа

Ще сменя маслото профилактично, а сваляне и ремонт за сега се отлагат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

колега маслото на скоростите за предпочитане е да не се пипа. Това масло не се подлага на голямо натоварване че да се сменя. Освен ако преди това не е сменявано с друго. Оригиналното е червено на цвят и трябва да е бистро. Моето е ТДИ и маслото и е такова. Що се однася до трудното влизане на скоростите е нормално при студен двигател. Аз амам този проблем бсолютно за всички предавки заради гъстото масло. Ще ти дам един съвет. Преди да ръчкаш първа вклюми 5,4,3,2,1 на място за да разбиеш маслото. Това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега маслото на скоростите за предпочитане е да не се пипа. Това масло не се подлага на голямо натоварване че да се сменя. Освен ако преди това не е сменявано с друго. Оригиналното е червено на цвят и трябва да е бистро. Моето е ТДИ и маслото и е такова. Що се однася до трудното влизане на скоростите е нормално при студен двигател. Аз амам този проблем бсолютно за всички предавки заради гъстото масло. Ще ти дам един съвет. Преди да ръчкаш първа вклюми 5,4,3,2,1 на място за да разбиеш маслото. Това е.

И малко да те допълня. Значи имало едни втулки в "набиращият" механизъм и те се износвали. Замяната им не била скъпа, но изисквала умение. Заради това задната ми включва от почти 2 години трудно понякога, но не бил "болка за умирачка". :dance::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стани, ти нали опита мойта.. аз нямам проблем с включване на коя и да е скорост, та мисля че не е дефект а имаш нещо за смяна, та май ще трябва да почнеш от маслото. На В4-то преди го смених с някакво на Тексако и намах проблеми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудно звучи "да не се сменя" и "не е подложено на голямо натоварване"?Всичко си има срок на експлоатация респ.годност,та така че смяната на маслото в ск.кутия на 200к кил. е добро решение. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намериха се добри хора да я събудят тази тема :dance:. Значи маслото го смених горе-долу след като съм пуснал тази тема и от това всички скорости почнаха да влизат по-меко, но проблема с втора си остана. Веско твоита скотостна кутия засега е за образец, на другите аудита дет съм карал никое не е с толкова леко превключване като твоето. Мисля си че проблема е от задвижването от лоста до скоростната кутия и ще търся майстор да го погледне, и без това е най-евтината проверка, а и скоростната кутия не трябва да се сваля ако не се лъжа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека майстора ти погледне и самия лост на скоростите - имаедна топка вътре в барчето и от нея тръгват щангите напред към скоростите, та тази топка от време на време се разбива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AUDIMANIA точно и аз за тия чарколяци си мислех, ако трябва да се бърника вътре в скоростната кутия направо ще търся друга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...