Inkozi Публикувано 10 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2008 (Редактирано) Здравейте колеги,Помня имаше такава тема преди време. Но тя не ми помогна на мен тогава, когато ми трябваше. Заради което ето една нова, с повече снимки и по-подробно описание на това как да поправим или подменим подсветките на копчетата на ел. стъклата за моделите Aaudi 80,90 и подобни. Такаааа...Стъпка 1.1 - Сваляне на панела на шофьорската врата.Ето това представляват панела на шофьорската врата и самия бутон.---Слагам първо техни снимки за да сме наясно преди да започнем да ги демонтираме, за какво да внимаваме. Целта е да не счупим нещо необратимо. Обърнете внимание на ушичките в предната и задната част на панела, както и на контра ушичките на корпуса на бутоните. От тяхното разположение зависи начина за безпроблемно изваждане, както на панела, така и на всеки бутон.Отвиваме винта държащ долната за горната част на вътрешния пластмасов детайл на дръжката на вратата.Отвиваме болтовете държащи панела към вратата в долната му част.-Вкарваме права отверка тук и натискаме съвсем леко назад, колкото да се освободят предните зъбчета на панелаВаденето на панела трябва да става повдигайки задната му страна нагоре, като се внимава да не се счупи ухото, което държи леглото на винта, който махнахме преди малкоОткачаме куплунгите свързващи ел.системата към копчетата. Хубаво е да се обозначат самите кабели за да знаем после кой кой е.Освобождаването на копчетата от панела става с подпъхване на отверка от едната страна на бутона и умерен напън за да се откачат контра крачетата от тази страна. После натискаме в противоположната и бутона изпада свободно.--За копчето, което заключва отварянето на задните прозорци ще понапиша нещо понататък. За сега не се занимаваме с него.Стъпка 1.2 - Сваляне на панела на дясната предна пасажерска вратаОтвиваме винта държащ заедно горната и долната част на вътрешната пластмаса на дръжката.Както и винта държащ панела към корпуса на вратата.-Отвиваме тези четири болта държащи панела за корпуса на врататаВнимателно изваждаме панела от леглото му и откачаме кабелите от бутонаСтъпка 1.3 - Сваляне на панелчето на дръжката на задната врата-Има два начина: Първия е да се свали цялата кора на вратата. По-бавно е но по-сигурно, че няма да бастисаме жилото на дръжката за отваряне на вратата. Втория начин е да се извади само панела на дръжката на вратата, на която се намира бутона на ел. стъклото.Кората се сваля така:Отвиваме тези две винтчета.-Освобождава се долната част на пластмасовата вложка във дръжката на вратата.-Така получаваме достъп до болтовете фиксиращи кората към вратата.Изваждаме кората повдигайки я нагоре. Тя би трябвало да увисне на кабелите на ел.стъклата и на жилото бравата / и на говорителите в задните врати ако има такивва/. След, което имаме вече достъп до ключето.Разкачваме кабелите и с права отверка бръкваме в леглото на бутона и с не много голямо усилие опитваме да го освободим..Втория начин е по-бърз, но малко рискован.Дръпваме лоста на дръжката на бравата. Вътре в панела, между дръжката и пластмасата бръкваме с отверка звезда и отвиваме до край винта държащ панела към корпуса на вратата.-Така освободеното панелче се избутва напред за да се освободят зъбчетата в задната му страна, коио го законтрят в корпуса на кората.Давам една снимка от към кората за да се види за кои зъбчета иде реч.По време на ваденето внимаваме да не отпорим пластмасата законтряща главата на жилото към корпуса на панела на дръжката.После с бутона пак същото - отверка и лек напън.Стъпка 2.1 Отваряне на копчето за нагоре/надолу. Подмяна на подсветката.С права тънка отверка бръкваме ето тук.-Внимателно "разтягаме" корпуса на бутона и вадим капачето, което всъщност натискаме за да отваряме/затваряме прозорцитеВнимаваме да не сме много груби за да не бастисаме прозрачното фолио под капачето.То е там с цел да не влиза прах и влага във вътрешността на бутонаС права тънка отверка бръкваме от едната страна в основата на корпуса на бутона. После от другата страна и така освобождаваме законтрянето на корпуса към основата.-Вече имаме отворено копчеИма две пластинки, които обикновенно остават залепени за прозрачното фолио. Махаме ги от там и ги пазим. Ще ни потрябват при сглобяването обратно.Подмяната на подсветката има и електротехническата част, от която не разбирам много.Предварително си избираме диодчето и необходимото съпротивление. При мен, по закона на Ом, Гризли сметна, че ми трябва 1,8кОма съпротивление. От тея работи не разбирам, така че какви диоди и какви съпротивления са подходящи по-добре попитайте някой като него. Вероятно и монтираните съществуващи съпротивления биха свършили работа, но аз предпочетох да сменя и тях.Самите диодчета трябва да са 3мм, защото за по-големи няма много място.Така.. Махаме старата подсветка. Тоест отрязваме или разпояваме съпротивлението и диода.С поялника поставяме по малко припой върху крачетата на бутона. После запояваме новото съпротивление. Посоката на съпротивлението не е важна. Зарязваме крачетата на диода така, че дължината им да е подходяща за монтаж вътре в копчето. После подпъхваме катодното краче на диода под крачето на съпротивлението. Запояваме анодното краче към леглото му на корпуса на бутона. Запояваме и катодното краче към съпротивлението.Монтираме временно капачето, за да наместим главата на диода така, че да сочи към светлопроводящата част на бутона.Махаме капачето и поставяме пластинките, които извадихме при отваряне на бутона, по местата им. Тоест в жлебовете от ляво на диода и съпротивлението.Внимателно спускаме обшивката на бутона към основата и стискаме докато "щракне".Почистваме праха от прозрачното фолио, както и праха по долната страна на капачето.После връщаме капачето на мястото му и имаме готово бутонче.За проверка, будалите като мен, които нямат необходимото оборудване, може да ползват адаптор за зареждане на телефон или от нещо друго, което да дава прав ток до около 12 волта.Проверката става на тези крачета на бутонаАко свети .. бетон .. ако не .. Huston, we have a problem .. демек описаната операция наново, ама по-внимателно.Хубаво е да напиша нещо и за бутона за управление на огледалата. Той също е с подсветка под кръглата пластина с посоките.Но ...Не бих ви препоръчал да отваряте този бутон.Съществува голяма опасност да не успеете да го затворите като хората, защото вътре има две много финни метални пластинки, които прехвърлят контакт на двата бутона за огледалата L и R.Aз лично си бастисах едно такова бутонче при затварянето. После бая се поборих за да успея да изправя и наглася пластинките. Но не успях и реших, че ще приема компромисно решение - няма да го правя.Може би пък тази информация тук ще ви подготви за "далаверата" с пластинките, така че .. дерзайте. За по-търпеливите и сигурни в себе си хора, не би трябвало да е проблем да си подменят/поправят и тези подсветки.Ето така се маха бутонището от панела-А от тук се отваря самия бутон. От четирите страни има контра зъбчета, които трябва да се избутат под черния корпус.Бялата част на бутона трябва да се изтегли абсолютно съосно на черния корпус. Става дума за едни пластини, които влизат във вътрeшността на бутона една между друга, на много малко растояние и е голям sex ако бъдат изкривени още при демонтажа. За това .. Много внимателно пипайте на този етап!!!-Ето я конструкцията на бутона отвътре--Това са двете лампички, които могат да се заменят с диодиИма и местенце да се запои съпротивление под платката на бутона.Ето тук бяха пластинките, които ебават ситуацията.С тях ... Много внимателно!!! Да не стане "тръц" накрая, като при мен. Те са запоени за тази платка и сочат перпендикулярно на нея, като при сглобяването влизат между тези четири крачетаИ едновременно с това влизат от двете страни на вътрешното пластмасово легло на бутоните .. демек тук в дясната част на бутонаТова за мен се оказа mission imposible обаче Следва обратно монтиране на бутоните по местата им /в панелите на предните врати, в панела на дръжката на бравата в задните врати/. Монтиране на панелите по вратите в обратния ред. Свързване на кабелите. Монтиране на кори, стягане на болтове и винтове и сте вие. Внимавате с пластмасовите вложки на вратите, чупят се лесно. Не ги напъвайте много. След монтажа пробвайте. Не само дали светят бутоните, но и дали добре сте монтирали жилата на бравите, дали корите са добре закрепени, дали работи централното, бравите, отвътре, отвън и така.Туй то ... Лично на мен това ми е хоби. Бих го направил за всеки, но надали ще имам достатъчно време.Та .. Ако не сте сигурни във възможностите си или просто не искате да се занимавате, идете при човек, на когото евентуално ще платите, но който би ви свършил работа.Успех Редактирано 24 Март 2010 от Inkozi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 10 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2008 Ех този INKONZI маняк си е спор няма :rotcol: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
АЗИС Публикувано 10 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2008 Браво бро, енциклопедичен менюал си направил. П.П Мислим, че е редно, тва направо към златния фонд да отлита. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 10 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2008 Просто перфектно колега Inkozi, идеален наръчник за начинаещи като мен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hill72 Публикувано 10 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2008 Ако не е нахално опиши (ако е възможно) как да отремонтираме бутона за заключване на задните ел. стъкла. При мен стой постоянно нагоре т.е. задните прозорци постоянно са заключени. Иначе темата за Златен фонд. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 10 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2008 (Редактирано) Ми тоя бутон това му е основната проблемация - не задържа. Предполагам е някаква планка която се криви вътре. Честно казано не съм отварял такъв. Но ако може да се отвори - ще пробвам.Ето какво се случва с бутона за заключване на задните стъклаТака се освобождава от панела. С права отверка и не много силен напън.С тънка отверка се "разтяга" обвивката на бутона и се освобождават контра зъбчетатаТака изглежда от вътре след като се отвориПроблемацията я прави ето тази скобичкаТя трябва да седи в своето легло, защото ако не е там не законтря зъбчето на движещата се част на бутона. Тоест бутона не задържа в натиснато положение.,Преглеждат се и се оправят и другите две пружинкиЕдната е възвръщателната пружинка за да отиде бутона в горно положение.,А другата е пружинката, която държи под натиск контактната планка на бутона,В крайна сметка вътре бутона трябва да изглежда такаПреди да се стисне за да се затвори. Така и така сте го отворили бутона. Сложете му малко грес на триещите се пластмаси за да върви по шукарно преди да го затворите.При монтажа обратно в панела бутона има само едно единствено положение в което може да се "щракне" до края.А именно ... Редактирано 10 Октомври 2008 от Inkozi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
staniola Публикувано 10 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2008 Ми тоя бутон това му е основната проблемация - не задържа. Предполагам е някаква планка която се криви вътре. Честно казано не съм отварял такъв. Но ако може да се отвори - ще пробвам.Проблема е в една супер малка и крехка пластмаска която го задържа натиснато има нещо като пъпка и при ряско пускане или просто с времето един път мине ли след това не задържа. Поне такива помени имам от едно което разголбявах.Иначе инкози за ентусиазма Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 10 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 10 Октомври 2008 Евала за труда! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 11 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 11 Октомври 2008 Това бутонче за заключване на стъклата и при мен не задържаше. Разглобих го един ден докато бях свалил корите за тапициране, някаква малка пружинка изхвръкна и оттогава копчето работи перфектно Иначе самия механизъм отвътре не е чак толкова кекав, мисля че всеки може да се пробва да го фиксне, дори само да понатедне притискателното зъбче, която действа на принципа на химикалките Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shado Публикувано 13 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 Абсолютен разкош е темата! Синия диод кефи Копчето за огледалата свети много готино акобелите лампички се сменят с червени (на койтоне му се занимава да сложи диоди)Inkozi, комплименти за работата! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 13 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 Квот мога .. направих :-)) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zorba Публикувано 13 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 Браво Яворе а това малкото високоговорителче/в задната врата/ ти ли си го слагал?Ако е да дай някакви данни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
netizen Публикувано 13 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lube Публикувано 13 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 т'ва е изрудЦко...НЕчовешко! за старанието Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krisaudi Публикувано 13 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 Квот мога .. направих :-))Това веднага трябва да се сложи в златен фонд. Евала малаша пич ако бяхме повече като тебе може би найстина само най-великите майстори щяха да останат и като отидеш на майстор значи си отишъл на истински майстор. И аз искам да мога някой неща да си ги ремонтирам сам а не да подържам некадърници дето за всичко викат спокойно колко такива съм правил и един час да се чуди от куде се сваля нещо или как се зглобява.Колага от мен имаш един голям глас златен фонд Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mishoval Публикувано 13 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 Мисля, че златния фонд се обогати с още една тема ! Браво за труда и професионалното представяне! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceci145 Публикувано 13 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 Колага от мен имаш един голям глас златен фонд От мен също и повеч1е такива кЪт теб да има ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Diablo_VT Публикувано 13 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 :);):) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 13 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2008 Браво Яворе а това малкото високоговорителче/в задната врата/ ти ли си го слагал?Ако е да дай някакви данни.Заводско е. То всъшност в задните врати има двукомпонентна система. Това е пищялката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 20 Октомври 2008 Автор Доклад Share Публикувано 20 Октомври 2008 (Редактирано) Колеги,Сайта на който хоства снимките от темата, май нещо даде фира. До няколко дена ще прехвърля снимките на друг, по-стабилен сървър.Съжалявам за сегашното неудобство.Оправи се сайта ... Ако на някой му трябват снимките, мога да ги пратя като пакет по скайл. Редактирано 21 Октомври 2008 от Inkozi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Inkozi Публикувано 1 Ноември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2008 Всички снимки от темата можете да намерите тук Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 1 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2008 Ти не си човек!Темата е чук!Просто не мога да си и представя търпимостта ти! ;) Тези теми трябва да ги има в pdf вариант и задължително, като важни в този подфорум, никви златни/млатни фонТове Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 10 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 10 Ноември 2008 Разглобих пулта за ел.огледалата, понеже ми изгоря едната крушка. Вариант с диоди е малко труден според мен, тъй като гуменото уплътнение предпазва от намокряне и е плътно по крушките. Ако се слага съпротивление и диод няма да може да се осигури толкова добра защита от влага без ползване на силикон Освен това диодите светят насочено и може да не е толкова хомогенно осветлението. Някой слагал ли е диоди? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shado Публикувано 11 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2008 Аз пробвах и не ми хареса, сложих пак лампички засега, ама червени - стана 'почти' като с диоди.Обаче не съм се отказал щото почти всички постоянни подсветки вече са ми с диоди а неме кефи как лампите пържат жега. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 11 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 11 Ноември 2008 Абе жегата както и да е.. ама аз издивявам като изгори някоя дето е запоена - като бутона на щората и сега тези в пулта . При диодите изгаряне е леко вероятно, стига да си сложил подходящия резистор....Ти 3 мм. диоди ли сложи?Мисля да се пробвам ама ще им шкуря корпуса... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване