Jump to content

Как да поправим или подменим подсветката на бутоните на електрическите стъкла


Inkozi

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Помня имаше такава тема преди време. Но тя не ми помогна на мен тогава, когато ми трябваше. Заради което ето една нова, с повече снимки и по-подробно описание на това как да поправим или подменим подсветките на копчетата на ел. стъклата за моделите Aaudi 80,90 и подобни. Такаааа...

Стъпка 1.1 - Сваляне на панела на шофьорската врата.

Ето това представляват панела на шофьорската врата и самия бутон.

008613594.jpg

-

008613595.jpg

-

008613621.jpg

-

008613622.jpg

Слагам първо техни снимки за да сме наясно преди да започнем да ги демонтираме, за какво да внимаваме. Целта е да не счупим нещо необратимо. Обърнете внимание на ушичките в предната и задната част на панела, както и на контра ушичките на корпуса на бутоните. От тяхното разположение зависи начина за безпроблемно изваждане, както на панела, така и на всеки бутон.

Отвиваме винта държащ долната за горната част на вътрешния пластмасов детайл на дръжката на вратата.

Отвиваме болтовете държащи панела към вратата в долната му част.

008613851.jpg

-

008613840.jpg

Вкарваме права отверка тук и натискаме съвсем леко назад, колкото да се освободят предните зъбчета на панела

008613852.jpg

Ваденето на панела трябва да става повдигайки задната му страна нагоре, като се внимава да не се счупи ухото, което държи леглото на винта, който махнахме преди малко

008613853.jpg

Откачаме куплунгите свързващи ел.системата към копчетата. Хубаво е да се обозначат самите кабели за да знаем после кой кой е.

Освобождаването на копчетата от панела става с подпъхване на отверка от едната страна на бутона и умерен напън за да се откачат контра крачетата от тази страна. После натискаме в противоположната и бутона изпада свободно.

008613601.jpg

-

008613602.jpg

-

008613603.jpg

За копчето, което заключва отварянето на задните прозорци ще понапиша нещо понататък. За сега не се занимаваме с него.

Стъпка 1.2 - Сваляне на панела на дясната предна пасажерска врата

008613856.jpg

Отвиваме винта държащ заедно горната и долната част на вътрешната пластмаса на дръжката.

Както и винта държащ панела към корпуса на вратата.

008613857.jpg

-

008613860.jpg

Отвиваме тези четири болта държащи панела за корпуса на вратата

008613861.jpg

Внимателно изваждаме панела от леглото му и откачаме кабелите от бутона

Стъпка 1.3 - Сваляне на панелчето на дръжката на задната врата

008613843.jpg

-

008613846.jpg

Има два начина: Първия е да се свали цялата кора на вратата. По-бавно е но по-сигурно, че няма да бастисаме жилото на дръжката за отваряне на вратата. Втория начин е да се извади само панела на дръжката на вратата, на която се намира бутона на ел. стъклото.

Кората се сваля така:

Отвиваме тези две винтчета.

008613844.jpg

-

008613845.jpg

Освобождава се долната част на пластмасовата вложка във дръжката на вратата.

008614181.jpg

-

008613854.jpg

Така получаваме достъп до болтовете фиксиращи кората към вратата.

008613855.jpg

Изваждаме кората повдигайки я нагоре. Тя би трябвало да увисне на кабелите на ел.стъклата и на жилото бравата / и на говорителите в задните врати ако има такивва/. След, което имаме вече достъп до ключето.

008614183.jpg

Разкачваме кабелите и с права отверка бръкваме в леглото на бутона и с не много голямо усилие опитваме да го освободим.

008614185.jpg

.

008614187.jpg

Втория начин е по-бърз, но малко рискован.

Дръпваме лоста на дръжката на бравата. Вътре в панела, между дръжката и пластмасата бръкваме с отверка звезда и отвиваме до край винта държащ панела към корпуса на вратата.

008613847.jpg

-

008614182.jpg

Така освободеното панелче се избутва напред за да се освободят зъбчетата в задната му страна, коио го законтрят в корпуса на кората.

Давам една снимка от към кората за да се види за кои зъбчета иде реч.

008614186.jpg

По време на ваденето внимаваме да не отпорим пластмасата законтряща главата на жилото към корпуса на панела на дръжката.

После с бутона пак същото - отверка и лек напън.

Стъпка 2.1 Отваряне на копчето за нагоре/надолу. Подмяна на подсветката.

С права тънка отверка бръкваме ето тук.

008613626.jpg

-

008613627.jpg

Внимателно "разтягаме" корпуса на бутона и вадим капачето, което всъщност натискаме за да отваряме/затваряме прозорците

008613629.jpg

Внимаваме да не сме много груби за да не бастисаме прозрачното фолио под капачето.То е там с цел да не влиза прах и влага във вътрешността на бутона

С права тънка отверка бръкваме от едната страна в основата на корпуса на бутона. После от другата страна и така освобождаваме законтрянето на корпуса към основата.

008613630.jpg

-

008613631.jpg

Вече имаме отворено копче

008613635.jpg

Има две пластинки, които обикновенно остават залепени за прозрачното фолио. Махаме ги от там и ги пазим. Ще ни потрябват при сглобяването обратно.

008613639.jpg

Подмяната на подсветката има и електротехническата част, от която не разбирам много.

Предварително си избираме диодчето и необходимото съпротивление. При мен, по закона на Ом, Гризли сметна, че ми трябва 1,8кОма съпротивление. От тея работи не разбирам, така че какви диоди и какви съпротивления са подходящи по-добре попитайте някой като него. Вероятно и монтираните съществуващи съпротивления биха свършили работа, но аз предпочетох да сменя и тях.

Самите диодчета трябва да са 3мм, защото за по-големи няма много място.

Така.. Махаме старата подсветка. Тоест отрязваме или разпояваме съпротивлението и диода.

С поялника поставяме по малко припой върху крачетата на бутона. После запояваме новото съпротивление. Посоката на съпротивлението не е важна. Зарязваме крачетата на диода така, че дължината им да е подходяща за монтаж вътре в копчето. После подпъхваме катодното краче на диода под крачето на съпротивлението. Запояваме анодното краче към леглото му на корпуса на бутона. Запояваме и катодното краче към съпротивлението.

install-led-01.gif

Монтираме временно капачето, за да наместим главата на диода така, че да сочи към светлопроводящата част на бутона.

008613646.jpg

Махаме капачето и поставяме пластинките, които извадихме при отваряне на бутона, по местата им. Тоест в жлебовете от ляво на диода и съпротивлението.

008613647.jpg

Внимателно спускаме обшивката на бутона към основата и стискаме докато "щракне".

Почистваме праха от прозрачното фолио, както и праха по долната страна на капачето.

После връщаме капачето на мястото му и имаме готово бутонче.

008613649.jpg

За проверка, будалите като мен, които нямат необходимото оборудване, може да ползват адаптор за зареждане на телефон или от нещо друго, което да дава прав ток до около 12 волта.

Проверката става на тези крачета на бутона

008613655.jpg

Ако свети .. бетон .. ако не .. Huston, we have a problem .. демек описаната операция наново, ама по-внимателно.

008613651.jpg

Хубаво е да напиша нещо и за бутона за управление на огледалата.

Той също е с подсветка под кръглата пластина с посоките.

Но ...Не бих ви препоръчал да отваряте този бутон.

Съществува голяма опасност да не успеете да го затворите като хората, защото вътре има две много финни метални пластинки, които прехвърлят контакт на двата бутона за огледалата L и R.

Aз лично си бастисах едно такова бутонче при затварянето. После бая се поборих за да успея да изправя и наглася пластинките. Но не успях и реших, че ще приема компромисно решение - няма да го правя.

Може би пък тази информация тук ще ви подготви за "далаверата" с пластинките, така че .. дерзайте. За по-търпеливите и сигурни в себе си хора, не би трябвало да е проблем да си подменят/поправят и тези подсветки.

Ето така се маха бутонището от панела

008613604.jpg

-

008613605.jpg

А от тук се отваря самия бутон. От четирите страни има контра зъбчета, които трябва да се избутат под черния корпус.

Бялата част на бутона трябва да се изтегли абсолютно съосно на черния корпус. Става дума за едни пластини, които влизат във вътрeшността на бутона една между друга, на много малко растояние и е голям sex ако бъдат изкривени още при демонтажа. За това .. Много внимателно пипайте на този етап!!!

008613608.jpg

-

008613609.jpg

Ето я конструкцията на бутона отвътре

008613619.jpg

-

008613611.jpg

-

008613612.jpg

Това са двете лампички, които могат да се заменят с диоди

008613613.jpg

Има и местенце да се запои съпротивление под платката на бутона.

Ето тук бяха пластинките, които ебават ситуацията.

С тях ... Много внимателно!!! Да не стане "тръц" накрая, като при мен. :hilezh:

008613614.jpg

Те са запоени за тази платка и сочат перпендикулярно на нея, като при сглобяването влизат между тези четири крачета

008613615.jpg

И едновременно с това влизат от двете страни на вътрешното пластмасово легло на бутоните .. демек тук в дясната част на бутона

008613617.jpg

Това за мен се оказа mission imposible обаче :hilezh:

Следва обратно монтиране на бутоните по местата им /в панелите на предните врати, в панела на дръжката на бравата в задните врати/. Монтиране на панелите по вратите в обратния ред. Свързване на кабелите. Монтиране на кори, стягане на болтове и винтове и сте вие. Внимавате с пластмасовите вложки на вратите, чупят се лесно. Не ги напъвайте много. След монтажа пробвайте. Не само дали светят бутоните, но и дали добре сте монтирали жилата на бравите, дали корите са добре закрепени, дали работи централното, бравите, отвътре, отвън и така.

Туй то ... Лично на мен това ми е хоби. Бих го направил за всеки, но надали ще имам достатъчно време.

Та .. Ако не сте сигурни във възможностите си или просто не искате да се занимавате, идете при човек, на когото евентуално ще платите, но който би ви свършил работа.

Успех :hilezh:

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво бро, енциклопедичен менюал си направил. :rotcol::unsure::rotcol:

П.П Мислим, че е редно, тва направо към златния фонд да отлита. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е нахално опиши (ако е възможно) как да отремонтираме бутона за заключване на задните ел. стъкла. При мен стой постоянно нагоре т.е. задните прозорци постоянно са заключени. Иначе темата за Златен фонд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми тоя бутон това му е основната проблемация - не задържа. Предполагам е някаква планка която се криви вътре. Честно казано не съм отварял такъв. Но ако може да се отвори - ще пробвам.

Ето какво се случва с бутона за заключване на задните стъкла

dscn0709_59ab0.jpg

Така се освобождава от панела. С права отверка и не много силен напън.

dscn0713_badd5.jpg

С тънка отверка се "разтяга" обвивката на бутона и се освобождават контра зъбчетата

dscn0710_2f375.jpg

Така изглежда от вътре след като се отвори

dscn0707_e9e58.jpg

Проблемацията я прави ето тази скобичка

dscn0702_0943d.jpg

Тя трябва да седи в своето легло, защото ако не е там не законтря зъбчето на движещата се част на бутона. Тоест бутона не задържа в натиснато положение.

dscn0703_caa92.jpg,dscn0701_9f54f.jpg

Преглеждат се и се оправят и другите две пружинки

Едната е възвръщателната пружинка за да отиде бутона в горно положение.

dscn0704_9d95f.jpg,dscn0707_e9e58.jpg

А другата е пружинката, която държи под натиск контактната планка на бутона

dscn0705_f469b.jpg,dscn0706_fcbc7.jpg

В крайна сметка вътре бутона трябва да изглежда така

dscn0707_e9e58.jpg

Преди да се стисне за да се затвори. Така и така сте го отворили бутона. Сложете му малко грес на триещите се пластмаси за да върви по шукарно преди да го затворите.

При монтажа обратно в панела бутона има само едно единствено положение в което може да се "щракне" до края.

А именно ...

dscn0711_87cdb.jpg

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми тоя бутон това му е основната проблемация - не задържа. Предполагам е някаква планка която се криви вътре. Честно казано не съм отварял такъв. Но ако може да се отвори - ще пробвам.

Проблема е в една супер малка и крехка пластмаска която го задържа натиснато има нещо като пъпка и при ряско пускане или просто с времето един път мине ли след това не задържа. Поне такива помени имам от едно което разголбявах.

Иначе инкози :flipoff: за ентусиазма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това бутонче за заключване на стъклата и при мен не задържаше. Разглобих го един ден докато бях свалил корите за тапициране, някаква малка пружинка изхвръкна и оттогава копчето работи перфектно :flipoff: Иначе самия механизъм отвътре не е чак толкова кекав, мисля че всеки може да се пробва да го фиксне, дори само да понатедне притискателното зъбче, която действа на принципа на химикалките ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютен разкош е темата!

Синия диод кефи :D

Копчето за огледалата свети много готино ако

белите лампички се сменят с червени (на който

не му се занимава да сложи диоди)

Inkozi, комплименти за работата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Квот мога .. направих :-))

Това веднага трябва да се сложи в златен фонд. Евала малаша пич ако бяхме повече като тебе може би найстина само най-великите майстори щяха да останат и като отидеш на майстор значи си отишъл на истински майстор. И аз искам да мога някой неща да си ги ремонтирам сам а не да подържам некадърници дето за всичко викат спокойно колко такива съм правил и един час да се чуди от куде се сваля нещо или как се зглобява.

Колага от мен имаш един голям глас златен фонд :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво :hilezh:

Яворе а това малкото високоговорителче/в задната врата/ ти ли си го слагал?

Ако е да дай някакви данни.

Заводско е. То всъшност в задните врати има двукомпонентна система. Това е пищялката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Сайта на който хоства снимките от темата, май нещо даде фира.

До няколко дена ще прехвърля снимките на друг, по-стабилен сървър.

Съжалявам за сегашното неудобство.

Оправи се сайта ... Ако на някой му трябват снимките, мога да ги пратя като пакет по скайл.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ти не си човек!

Темата е чук!

Просто не мога да си и представя търпимостта ти!

:hilezh::D;):flehan:

;) ;) :D;)

Тези теми трябва да ги има в pdf вариант и задължително, като важни в този подфорум, никви златни/млатни фонТове ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Разглобих пулта за ел.огледалата, понеже ми изгоря едната крушка. Вариант с диоди е малко труден според мен, тъй като гуменото уплътнение предпазва от намокряне и е плътно по крушките. Ако се слага съпротивление и диод няма да може да се осигури толкова добра защита от влага без ползване на силикон :rolleyes:

Освен това диодите светят насочено и може да не е толкова хомогенно осветлението. Някой слагал ли е диоди?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пробвах и не ми хареса, сложих пак лампички засега, ама червени - стана 'почти' като с диоди.

Обаче не съм се отказал щото почти всички постоянни подсветки вече са ми с диоди а не

ме кефи как лампите пържат жега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе жегата както и да е.. ама аз издивявам като изгори някоя дето е запоена - като бутона на щората и сега тези в пулта . При диодите изгаряне е леко вероятно, стига да си сложил подходящия резистор....

Ти 3 мм. диоди ли сложи?

Мисля да се пробвам ама ще им шкуря корпуса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...