Jump to content

Какво става с тези акумулатори


Recommended Posts

Не знам дали скоро се е дискутирала темата. Но с наближаването на зимата и застудавяне на времето пред мен на дневен ред без съвсем да очаквам излезе тази тема. Какъв нов акумулатор да си взема.

Стария ми акумулатор които си купих само преди 2 г. и 16 дни вече издаде багажа :hilezh: само 16 дни след като изтече гаранцията! Изкара ме само две зими трета със сигурност няма да може. На всичкото от горе е Бош Силвър. Сега съм изправен пред дилемата какво да взимам щом и Бош са вече такива боклуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не знам дали скоро се е дискутирала темата. Но с наближаването на зимата и застудавяне на времето пред мен на дневен ред без съвсем да очаквам излезе тази тема. Какъв нов акумулатор да си взема.

Стария ми акумулатор които си купих само преди 2 г. и 16 дни вече издаде багажа :hilezh: само 16 дни след като изтече гаранцията! Изкара ме само две зими трета със сигурност няма да може. На всичкото от горе е Бош Силвър. Сега съм изправен пред дилемата какво да взимам щом и Бош са вече такива боклуци.

Нещо и моя едвам завърта сутрин... А ми налата година на -17 си палеше, като пич...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво е решението според Вас? През две години ли трябва да се сменят вече тези акумулатори? Чудя се дали да не си взема един български Монбат ли бяха и да пробвам тои колко ще ме изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много дебати имаше по въпроса - Аз имах в колата БОШ, който се скапа и точно миналата зима при -20 C точно като бързах за работа бях изпаднал във филм!!! :)

Затова вече никакър БОШ (работил е 1г 2м общо и толкоз - купен от Австрия) и залагам на доста по-евтиния и по-надежден (според мен) БГ Монбат!

:)

Редактирано от viessman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монбат също не кара много. Ac Delco ги хвалят,ама и цената е висока.

Карам с Ac Delco от как съм купил колата преди това колко е карано с него не зная.

Но до сега да чукна на дърво не е дал признак дори за замисляне при стартиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой от вас колеги замислял ли се е,че може да има проблеми с тоците?

Вярно,че сегашните акумолатори ги правят като батерииките,карат до гаранцията или година от горе и хаиде на вторични,ама на година да издъхват това не е нормално.

А що се отнася до марката-нека да бъде този с най-дългата гаранция и при евентоален проблем да няма разкатавания а веднага да се подменя с друг.

При Монбата не е много розово-цените им са същите като на вносните а при евентоален проблем си оставяте батерията в магазина от кадето сте я купили,после дистрибутара я праща в оторизиран сервиз на Монбат и от там преценяват в кого е грешката.Обикновено вашият автомобил не е изправен и е причината за проблема.И през всичкото това време виесте без акумолатор освен ако от магазина не ви дадът някакъв оборотен,но това е по тяхно желание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Монбата не е много розово-цените им са същите като на вносните а при евентоален проблем си оставяте батерията в магазина от кадето сте я купили,после дистрибутара я праща в оторизиран сервиз на Монбат и от там преценяват в кого е грешката.Обикновено вашият автомобил не е изправен и е причината за проблема.И през всичкото това време виесте без акумолатор освен ако от магазина не ви дадът някакъв оборотен,но това е по тяхно желание.

Не стига, че е паднало качеството и те си го знаят, а на всичко отгоре гледат да те минат с гаранцията./това и Кокича го е казвал не един път./

Това е политиката на фирмата, но въпреки, че имат възможност веднага да ги заменят не го правят. Навсякъде из белия свят си тачат родното, ние тук трябва да го избягваме по стечение на обстоятелствата.

Ей за това Монбат НЕ! :lol:

Бе как у нас за 9/10 дефекта се гледат да те изкарат виновен :lol:

Редактирано от exstasy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме 3 служебни Мазди (5ци), моята и на съседа са с МОНБАТ......

Нямаме такива впечатления.... :lol:

Възможно е,аз хвърлих един на 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторът не е ли консуматив? :lol: Колко години е нормално да издържи? Никога не съм се замислял!

С Варта съм карал 4,иначе нямам представа колко е нормално.Предполагам 3 год,колкото е гаранцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Варта съм карал 4,иначе нямам представа колко е нормално.Предполагам 3 год,колкото е гаранцията.

Имам едно съседче, което кара лАДА-та на баща си и са с некъфф руски акумулатор - не си знае годините, а на него пише "94"..... :lol:

Някои ако знае да даде малко светлина по въпроса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изправна система има акумулатори които изкарват по 10 год. Но в последните години май ако изкара 3-4 години трябва да се вика ура. Аз лично с помоща на Кокича си взех за Аудито TopJa и мисля че не са лоши пък и отстъпка дадоха хората без да се пазарят.

Между другото при системите за зареждане има голяма разлика между теорията и практиката (по дебелите книга такъв тип акумулатор трябва да се зарежда с 2,25V на клетка и това прави всъшност 13,5V но за всички това напрежение е ниско)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам ама аз вече пета година съм с Монбат засега държи печено :flehan: Съответно ако се скапе пак бих взел такъв :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правят ги все по-скапани. Не се знае на кво можеш да попаднеш независимо от марката. Едно време Старт издържаше 4-5 години поне. Сега по 2 години ако издържи е добре - един такъв му умря клетка един ден преди да му изтече гаранцията - смениха ми го - и той се скапа след година и нещо.

Сега имам Бош, купен през декември 2006 - няма две години, но като оставя алармата на колата включена над 24 часа без да се пали колата и след това върти много бавно. Може би само Ac Delco останаха като марка, от която няма оплаквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой чел ли е гаранционната карта на Монбат - няма такава глупост.Там е написано,че при рекламация/което често май им се случва/ измерената плътност на електролита във всички клетки трябва да е >1,25 ,което отговаря на изправен акумулатор.А сега обяснете ми,как дефектирал акумулатор ще има нормална плътност на електролита?!Още повече,че плътност <=1,25 е напълно допустима при нормална експлоатация/леко разреден до средно разреден/.А има и още нещо - при нов акумулатор/от магазина/ плътност >1,25 е мечта и по-никакъв начин - да го спукаш от зареждане не можеш да я повишиш.Значи гаранцията се обезсмисля още при печатането на гаранционната карта. :P Говоря конкретно за т.н."необслужваеми" Монбат,които са доста далече от истинските необслужваеми АК с течен електролит.Стандартните версии Монбат са по-добре.Това са мои наблюдения от доста акумулатори.Та така,излиза че гаранционната подмяна дори трябва да се счита за "подарък",а изстрадалият потребител за "миропомазан".Защото в България потребителите са много често прецаканата страна,навсякъде и по всяко време.И за съжаление не от чужденци,а от българи. :dance:

Така,както беше писано вече,цените на БГ акумулаторите са сходни,дори и по-високи от аналогични по параметри вносни/и почти сигурно по-добри/.Аз бих избрал някоя от следните марки Gigawat,Loxa,Vesna,Topla,Zap/Sznajder,Banner/наистина добър/.Българските Iskra също бяха много добри/в момента не знам/.

И най-важното е изправна ел.инсталация-с допустимите утечки,нормално зарядно напрежение.Аз лично съм си монтирал термокомпенсиран реле-регулатор с измерване на температурата на акумулатора,който поддържа напрежението директно на клемите на АК/а не на клемите на генератора/.Така се поддържа константно напрежение независимо от включените консуматори/точност 0,05V !!!/,съобразено с температурата.Просто нищо общо със стандартните реле-регулатори.Акумулатора вече е >5год.,зимата стартера "въздух не може да си вземе".Е,това е моят начин да забравя какво е това акумулатор и къде се намира. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Българските карат точно по две години /две зими и три лета трета зима е много под въпрос/ това от личен опит за 11 години съм сменил 5.

И всичко това при интензивно каране на колата /всеки ден/

Редактирано от vlado
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Аз лично съм си монтирал термокомпенсиран реле-регулатор с измерване на температурата на акумулатора,който поддържа напрежението директно на клемите на АК/а не на клемите на генератора/.Така се поддържа константно напрежение независимо от включените консуматори/точност 0,05V !!!/,съобразено с температурата...

А би ли обяснил по-подробно, от къде си го купил колко струва и как се прескача вградения регулатор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реле-регулатора съм си го правил,дори мислех серийно да го произвеждам,но засега нямам време,а и не съм сигурен дали ще има интерес към него.За монтажа е необходимо да се свали щатния РР и да се свържат няколко кабела.Оригиналният РР практически се използва като четкодържател.Ако достъпът до генератора е лесен,монтажа става за 20-30мин.,но на А4 1.8ADR отнема малко повече време,т.к. генератора е доста набутан.РР е изпълнен с микроконтролер и има още няколко функции:определя степента на зареденост на акумулатора и след стартиране може да компенсира като променя зарядното напрежение,има си самодиагностика и следи строго поддържаното напрежение и при отклонение сигнализира с мигане на контролната лампа на таблото.

Така изглежда РР:

post-13267-1227222696_thumb.jpg

Монтажа на генератора

post-13267-1227222770_thumb.jpg

post-13267-1227222865_thumb.jpg

Датчик температура на +клема на АК

post-13267-1227222902_thumb.jpg

post-13267-1227222696_thumb.jpg

post-13267-1227222770_thumb.jpg

post-13267-1227222865_thumb.jpg

post-13267-1227222902_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали скоро се е дискутирала темата. Но с наближаването на зимата и застудавяне на времето пред мен на дневен ред без съвсем да очаквам излезе тази тема. Какъв нов акумулатор да си взема.

Стария ми акумулатор които си купих само преди 2 г. и 16 дни вече издаде багажа :steinigung: само 16 дни след като изтече гаранцията! Изкара ме само две зими трета със сигурност няма да може. На всичкото от горе е Бош Силвър. Сега съм изправен пред дилемата какво да взимам щом и Бош са вече такива боклуци.

Акумулатори Гигават,Искра,Монбат:

http://www.emk-33.com/shop/index.php?cPath...f0111bb5d7cc6c9

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой спомена Fiamm като идея са добри купил съм два такива за различни коли но са скорошни и нямам отзиви. Само ще спомена че Fiamm са собственици на Baren онези с полярното мече на тях и мисля че може да им се има доверие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами изглежда доста добре устройството и монтажа като гледам е елементарен, хареса ми. Бих купил едно такова регулаторче. Дали скоро ще намериш време за направата на туй чудо? Мислил си за цена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...