Jump to content

Как се управлява автомобил с Quattro


nmm

Recommended Posts

Аз вчера да ви се похваля :) Едвам съм се прибрал! Даже и едно дере ме зовеше :hilezh:

Това от едно село под Връховръх. Имаше към 20 см. Пътя беше съставен от потрошен асфалт , слой лед и около 5 - 10 см сняг. Едвам не се изтрепахме... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Аз довечера смятам да се разходя към Копитото, гледам има снежец :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе квото и да си говорим, важно е какво е умението на шофьора, а колата ако ще и танк да е пак няма никва гаранция!Миналата зима поради факта че живея в Варна, а тука сняг има толкова рядко, не си закупих зимни джапанки!Колата ми е кватро и въпреки че падна бая сняг и 1 седмица беше пълен цирк в града, нямах никакви проблеми!Естествено, доста е по трудно с летните гуми, най малкото спиранията траят доста повече време и трябва да се преценяват по отрано!Проблеми с тръгването съм нямал почти никъде, изключвам разни зверски баири!Предимство на летните гуми в снега е че когати се забавляваш, колата не се засилва толкова и си правиш дрифтове на много ниска скорост(примерно на някой баир нагоре си караш с 30 с вратите и колата не се засилва, а е страшен кеф), докато мои приятели с други 4по4 машини и хубави зимни гуми, се засилваха яко!Относно темата на колегата, мога от личен опит да споделя разликите в трите вида системи за задвижване!С предното е най лесно и както са му казали на колегата, с газ се оправя всичко!Колкото и да е прекантарена колата, даваш ли газ в един момент ще се изправи.Естествено ти не траа седиш като кол вътре, има работа с волана за да я успокоиш, но като цяло тва е най лесното предаване!При задно е най трудно, щото там прекантариш ли колата връщане няма!Дърпаш си краката от педалите, бийш и обратен(спрямо посоката на поднасяне) и се надяваш да я върнеш!Кватрото или всяко 4по4 има мн особенности, които карат незапознатите, да са уверени в него и после да си плащат скъпо за това.Първо кваторто в никой случай не осигурява странична стабилност и автомобила е сколонен да поднесе на хлъзгави повърхности почти толкова, колкото и всеки друг с един предавателен мост!При кватрото обаче, когато колата тръгне да се поднася и ти не искаш да я дрифтваш, а просто да си я вкараш в пътя, пак траа пуснеш газта и да я оправиш с волана!Ако обаче презавиването стане доста голямо, тука вече идва и момента в който траа се дава газ, и то яката!Границата между двата момента е тънка и трябва да се усети, щото на думи всеки го знае как става!Лошото на 4по4 е че колата като и подаваш газ, освен настрани(като задното) се движи и напред по диагонал(щото и предните гуми въртят)!Оттука идва лошия момент, че при голямо презавиване може да не стигне ширината на пътя да изправим колата!Най добре е който никога не е опитвал, да отиде някъде нашироко и хубаво да се запознае с движенията на автомобила в подобни ситуации!Няма как да прочете някой тука кво са написали хората и хоп да е готов за подобна ситуация!Всичко е практика!Поздрави на всички и успех в зимните приключения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......При задно е най трудно, щото там прекантариш ли колата връщане няма!Дърпаш си краката от педалите, бийш и обратен(спрямо посоката на поднасяне) и се надяваш да я върнеш!.....

За задното не съм съвсем съгласе. След като и набиЙш обратен пак подаваш газ докато вземе да поднася наобратно. Пускаш газта, навиваш наобратно волана и пак газчица и така докато я изпрайш.

Нема такъв адреналин да ти се поднесе кола със задно и да имаш достатъчно свободно място пред себе си, но ако има дърво срещу теб адреналина ти идва в повече <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един мой приятел с бмв 316ка е36 така се заби в една мантинела :flipoff: Без да иска в началото на 1 кръгово дал повече газ и колата поднесла и натиснал спирачката, ама крака му се хлъзнал от спирачката на газта (смех) ... Направил около 270 градуса по кръговото (като се има предвид, че самото кръгово е доста тясно) и накрая за да не се забие в разделителната мантинела върнал яко десен, ама прекалил(през цялото време крака на газта ! <_< ) и се забил в друга мантинела.

Е това се получава - млад шофьор, задно, изтъркани гуми, но най-вече млад шофьор !

Редактирано от Archetype
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За задното не съм съвсем съгласе. След като и набиЙш обратен пак подаваш газ докато вземе да поднася наобратно. Пускаш газта, навиваш наобратно волана и пак газчица и така докато я изпрайш.

Това е ако ти е тръгнала леко колата!Аз имах впредвид, като е прекантарена вече или е на ръба.Там подадеш ли газ си чао!Само волана докато я укротиш.Ако искаш да си прайш кефа, след като малко я върнеш само с волана, оттам можеш пак да си даваш газ и да си дрифтваш, ама тръгне ли да се прекантарва, само волана иначе......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей пусто предно, само с газ викате а :blink:

Аз всъщност не знам как е с на ауди предното, но с един опел крадец при поднасяне/завъртане на сняг или лед това предно беше пълна трагедия. А като дадеш газ и колата губеше тотално контрол (то и предницата като стане неуправляема при превъртането....) - с него съм се учил на предно след задното и откакто се забих в един крайпътна купчина много си играх да го тествам в разни ситуации и констатирах че ти дава хубава увереност, ама като се заклатушка много зор се оправя. Може разбира се и гумите да не са били много стока навремето - от сегашната позиция се виждат много фактори, които в 91г когато това беше един от малкото "западни" автомобили - нямаше как да преценя. Но оттам не харесвам това предно защото си безпомощен като се заиграеш. Най сигурно беше да натисна съдинителя и да я оправа с волана. С течение на времето му посвикнах и го търпях, но си ми остгана носталгията по задното, което наистина не е толкова практично(проходимо), но ти дава много голяма свобода на контрол, отделно удоволствието да подрифтиш. :unsure: Изобщо това предно предаване откъдето и да го погледна ми е гадно - ако качваш стръмен участък на сняг/лед с остри завои с предно - такова недозавиване пада че съм готов да се кача на една лада, да и сложа един бордюр отзад :shocked: и да ги скъсам (странично) всички :lol:.

И затова и аудито ми е куатро. Но не съм имал 4х4 и затова поставих въпроса за малко теоретична подготвка, при тоталната липса на сняг в Плевен. :wacko: И понеже ми писна да чакам и съм се загледал към беклемето за почивните дни - да речем в събота - ако има и други мераклии - айде да съберем. Даже ще взема и една тема да пусна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Аз имах впредвид, като е прекантарена вече или е на ръба.Там подадеш ли газ си чао!Само волана докато я укротиш.....

Не знам какво означава "прекантарена" или "на ръба", но ако се събудиш чак когато задницата те изпревари и с 8х8 нема да се спасиш-поточно с каквото и предаване да си ще трябва да изчакаш предницата да е по посока на движението. На мен лично с предното ми е по-несигурно, защото никога не съм се поднасял до сега. Със задно имам повече опит, че тогава карах жигула, годинките ми бяха 18-19 и зимата имаше снег, а не като сега :shocked:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да ти кажа нещата се случват доста бързо и понякога и да не спиш пак пропускаш момента да контрираш колата!Това естествено за хората без опит в дрифта и всичките му разновидности!Съжелявам за неразбираемите термини с които си послужих!Употребил съм ги от гледна точка на тва че като се заиграваш с колата често пъти се достига именно до тва положение на ръба или все едно колата е на кантар, аха да я изпуснеш!Относно предното, карал съм мн време предно на сняг и мога да ви кажа че тва е супер лесно да го вкараш в пътя!Понеже предното няма как да го суркаш, начина е да дръпнеш ръчната след това пълна газ и почва едно голямо въртене наляво и надясно с волана за да може колата хем да върви напред и да не се завърта, хем да не спира да дрифтва!(веднъж едни полицаи карали след мене и като ме спряха ми викат ко прайш бе момче, и аз ми мн се хлъзга.А куката вика:е ний от 1 километър караме след тебе бе все настрани се движи таз кола)! Другия начин е с по голяма скорост, ляво дясно с волана и почваш пак да я контрираш( т.н. арабски дрифт)Този начин обаче е за по напреднали "дрифтъи", защото скоростта е по сериозна и потенциалните проблеми по големи!Мисълта ми беше за първия начин с ръчната, в момента в който усетиш че почваш да изпускаш колата, ръчната се сваля и понеже газта е докрай, предницата издърпва колата и при адекватна реакция с волана няма проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз все си мисля че говоря с големи хора!Има ли някой дето да си мисли че говоря за лед?!?!НА лед няма шофиор дето да кара майсторски!На лед и с шипове е зверски трудно!Там колата управлява тебе, не ти нея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мамицата му и скапан алтернатор баш днес ще се повреди :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз все си мисля че говоря с големи хора!Има ли някой дето да си мисли че говоря за лед?!?!НА лед няма шофиор дето да кара майсторски!На лед и с шипове е зверски трудно!Там колата управлява тебе, не ти нея!

Само така си мислиш от страх! Ако знаеш на какви магии учат в школата на куаттро! :D Вчера пробвах гумите на плътен дебел лед! Ми нема такива гуми бре! АБС се включва само при зверско издевателство над педала! Колата си запазва що годе траекторията и е управляема! :bia:

Е ако се пробва същото с висока скорост резултата не би бил същия! Вероятно! Ма аз си имам само едно А6 и достатъчно акъл в главата да не се правя на майстор! Демек карам си страхливо и даже Хлопелите с летните гуми и джанти ме задминават навсякъде!

Иначе снощи - беше мечта - сняг, вятър, студ, лед! В колата - блаженство - топло, уютно, тиха нощна музика и ухание на свежо китайско в големи размери! :)

Чакам утре 2ра серия! Зе че ми хареса! :)

Р.С. Гумите ми са новички, бая зимни и немат шипове естествено!

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом така казвате, карайте на лед с яката газ няма проблеми!Аз понеже съм страхлив и като вида леда го давам по леко, не че не се забавлявам, ама си имам едно наум!А относно снега, тука над варна на платото, е направо яка зима!Преди 2 дена до 5 часа сутринта съм се забавлявал из пътищата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема такъв адреналин да ти се поднесе кола със задно и да имаш достатъчно свободно място пред себе си, но ако има дърво срещу теб адреналина ти идва в повече :)

... да, във вид на акита :flehan:

А според мен колите със задно са голям кеф, но не и зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ идеален кеф са си, но като има бездарник зад волана и предно и задно и щар по щар ... резултата е един и също. Хей-ръчички, хей ги три, чистачки и бибитка и обикновено тротоарна екзема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом така казвате, карайте на лед с яката газ няма проблеми!Аз понеже съм страхлив и като вида леда го давам по леко, не че не се забавлявам, ама си имам едно наум!А относно снега, тука над варна на платото, е направо яка зима!Преди 2 дена до 5 часа сутринта съм се забавлявал из пътищата!

Току що се прибрах от село,10-15см сняг,отдоло с лед,ами кво да кажа няма такъв кеф,обаче леда си е лед,доста трудно се овладява,и добре,че движение нямаше.

P.S качих колата на една могила,байрче,баси как драпа дзвера,НО ми направи впечатление,че /понеже наклона беше доста голям/ и го качих на 1-ва с бая газ,че ми се вкл. абс-а,или съм си въобразил.

Другото ,че докато качвах ми буксуваха ту предните ту задните колела,и все пак го качих.-това нормално ли е,не трябва ли да въртят и4-те?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска като си тръгвах от на Емо моргата и видях едно заледено петънце и веднага се възползвах. Макар и за съвсем кратко, но май вече имам поука - на (моето) куатро ако се засучеш не трябва да се връща газта - т.е само яко ГАЗ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джип в града за мен е абсолютен комплекс! А жена в джип.....е за това вече нямам думи.

Що, обикновено това е добра препоръка че е веща в някои неща :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...