Jump to content

Как се кара TDI?


HELLBOY

Recommended Posts

Аз лично ,моята кола съм я взел за градска.

Гледах да е малка, да е купе заради по спортната визия, да е икономична.

Не бих казал ,че я тормозя, но в началото много и се втилясвах, смених неща, които

нямаше нужда да сменям а това което трябваше (да ми свалят турбината да я почистят и рециклират) не го направих.

Мисля обаче че доиде времето да започне да ми се изплаща, затова смело я настъпвам доколкото може да поеме.

Кефа е голям, разхода малък, като се избуши нещо тогава ще му мисля, роб няма да и ставам.

ПП. Прави ми впечатление ,че служебните коли в фирмата по специално шкодичките, кой ги хване яко им вади дшата.

Имало е случаи в които некой мърляч, да не казвам всичките, нема да се чатне по чутурата и да си каже "Абе я да видим ,аджеба имали масло

в тая кола, има ли антифриз"

Тоест карат се много често в границите на предела, маслото на минимум ,антифриза , тропащи биалетки се сменят след ,много,много време.

Казвам всичко това ,защото ми рави впечатление, че все пак тия машинки не се предават, даже са много здрави, въпреки че не им

се отделя необходимото внимание и навременно обслужване.

Така ,че извода за мене и от моя личен опит и наблюдение е да не се пипа нищо докато не итропа.

Започнеш ли веднъж да провиш, започва да се чупи друго, след това следват упражнения за луди и набиване на пари

,тоест не своевременно изхарчени.

За това един път в седмицата ,вдигам предния капак ,проверявам нивото на маслото и антифриза,

поглеждам за евентуални течове около гарнитурата на главата, около турбото, ГНПто ,след което затварям капака

и само газ и тунджа.

От последната смяна на маслото декоративния капак върху мотора ,въобще не съм го слагал, така ми е по лесно за оглед.

Колкото повече мусе втилясваш та един кошник ,толкова по проблемен ти се струва и изпадаш в състояния на вманяченост.

Сега съм замислил да сложа едно спортно воланче и евентуално един конусен спортен филтър, вътре в кутията обаче, за до не удавим моторо

да вземе да глътне вода нещо ,да стане белята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 230
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Тоя па, ти ме удряш в земята ве бате, няма такъв като тебе. Те и италиянците са такива кат тебе и затова хората казват не си взимай кола от Италия, щот там не сменят масло, ами само доливат (като тебе). Най-добре я продавай още сега да не се мъчи бричката при тебе. Следващия собственик може и да я гледа.

ПС: И винаги когато една кола се гледа като хората, тя се отплаща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ейй много ме кефиш бе човек.става въпрос за автора на темата хелбой.значи наринахме по една камара пари за тия кочини като си мислим--ууу давам 10 бона за хубава кола--и няма да имам проблеми и колата ще върви и нищо няма да гори.....да ама НЕ...с тия курници всички влизаме в един филм на ужасите който имаше добро начало а края не му се вижда :steinigung: сменяш това-онова и каруцата пак има проблеми---и после нямало да я газя в червения сектор на оборотомера ли.......оооооо да има лесно и стрелката на оборотомера да мини и червеното....няма жал--трябва да се избиват нервите за хвърлените кинти--па ако ще и мотора да предаде богу-дух.и аз не жаля--газта до-дъно--не търся максималното развъртане---кеф ми е да гледам стрелката на оборотомера как влиза в лютеницата--кво като е печка--ами да мре--да си купя бензинка. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ейй много ме кефиш бе човек.става въпрос за автора на темата хелбой.значи наринахме по една камара пари за тия кочини като си мислим--ууу давам 10 бона за хубава кола--и няма да имам проблеми и колата ще върви и нищо няма да гори.....да ама НЕ...с тия курници всички влизаме в един филм на ужасите който имаше добро начало а края не му се вижда :hilezh: сменяш това-онова и каруцата пак има проблеми---и после нямало да я газя в червения сектор на оборотомера ли.......оооооо да има лесно и стрелката на оборотомера да мини и червеното....няма жал--трябва да се избиват нервите за хвърлените кинти--па ако ще и мотора да предаде богу-дух.и аз не жаля--газта до-дъно--не търся максималното развъртане---кеф ми е да гледам стрелката на оборотомера как влиза в лютеницата--кво като е печка--ами да мре--да си купя бензинка. :hilezh:

Трябваше да минеш първо през някой по-евтин дизел примерно "Форд" да ти влезе нафтичка в кръвта. Вървят прилично, когато всичко им е в ред си палят идеално горят колкото аудито и работят на по-големи обороти - почти като на бензинова кола, тогава нямаше да плачеш така за бензиновите отживелици и най-важното им достойнство е че са евтини. Тука имам наблюдения, че сутрин на -10 бензиновите палят по-трудно и някой изобщо не запалват защото заводски са си със слаби стартерчета и акумулаторчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Некои колеги много се рапалиха.

Искам да и питам ,дали знате ,че с вяка изминала гоина има преоенкана чстит за старите дръели.

На колк от вас им се струат норални центе.

ПП.Заете ли как се кара UATTRO???

Aми както обикновенна кола.

Знаете ли как се ебе жена с очила???

Aми като обикновенна жена.

:lol:

Всеки ден с разминавам неккви нещастници, дет си мислят ,че като имат кинти са велики и недосижими

, но в същото време са си пълни капути.

ПП. Преди аудито съм мал две коли с задно ,не съм доволен, не съм дрфтър, не ме кефи. :hilezh:

Един пич ,тука се изказа,че Halex-а ми бил миризлив..... :hilezh::D:lol: ...некъв тъпак явно беше.

Ей хора ,караме дараци на по 10 години.

Помислетемалко, кой шибан дебел ,мазен ,гнусен ,холестеролен дунди ги е карал преди вас.

И все пак се гордеете с колите си, аз също.

ПП. И все пак никога не бих си упил нова кола , защото няама да има дух в нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя па, ти ме удряш в земята ве бате, няма такъв като тебе. Те и италиянците са такива кат тебе и затова хората казват не си взимай кола от Италия, щот там не сменят масло, ами само доливат (като тебе). Най-добре я продавай още сега да не се мъчи бричката при тебе. Следващия собственик може и да я гледа.

ПС: И винаги когато една кола се гледа като хората, тя се отплаща.

Това да не е одушевен предмет та да се мъчи?;) И аз съм на мнението - кара се, като се счупи се прави и пак се кара. Да я правиш като нова - няма смисъл, дори да успееш ще е за няколко седмици, щото това са си коли на години и километри и дори всичко да и е изправно утре друго ще изтропа, нови няма да станат, те ако бяха безпроблемни и перфектни хората щяха да си ги търкалят още, а не да ни ги дават на нас.

Това за италянците незнам, ама много наизуст, на един приятел "немкинята" Вектра при смяната на ремъците му ролките се оказаха BREDA!!! в окаяно състояние, талянски ако не знаете, ремъка протрит на границата да се скъса, това на кола от Германия, с TUV и кви ли не сервизни книжки. Мине ли и гаранцията на колата е все тая откъде е внос.....и е въпрос на късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на всички колеги за грубя си тон понякога, нищо лично.

А по темата , колата и да я ръчкам и вкарвам в обороти ,не ми харесва нещо как върви.

Това ,че мога да развия скорост ,само от 140 не ме дразни и притеснява, по скоро ме изнервя

това ,че не е еластичен мотора.

Ако карам на пета например и поради някакви обстоятелства ,съобразно пътната обстановка

ми се наложи рязко да намаля скороста, после от трета нагоре ускорението ми е цяла вечност.

И имам следното питане , мотора ми е ALH 66kw ,та ако някои знае с каква турбина съм, че нищо не им разбирам

,моля да сподели.

Знам само ,че е с променлива геометрия ,но каква е?

К03, К04?

Може ли да се сложи от А4 ,например?

Може ли да се сложи някакъв по евтин вариант, без променлива геометрия?

ПП. То е ясно ,че кой си има брада си му треба и гребенче и високото грозде е кисело ,ама...

Ние сме си българчета и си требва понекога да си побългариме нещата.

Не става ли с чук ,тел и майката ,нищо значи не става.

Много излични мизериики наблъскаха по теаа бангии бе, а са си от миналия век все пак.

А за тея след 2000 дното лето натам, ич не ми се мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелее, какъв огромен пропуск съм направил, че не съм зачел тази тема по-раничко. Аз си мислех, че разбирам нещо от дизелчетата, а то какво стана....... Сега ме налегна такава депресия, че дори двеста литра алпийски дизел не може ме оправи! :( Честно казано, не схващам напълно тънката идея на темата, но ако някой си мисли, че да караш TDI изисква някаква инструкция и свръхпознания по автомобилостроене, се лъже яко. Всяка кола се кара първо с усет и разум, а не с вторачване в оборотомери, скоростомери и други уреди. Единственото, което може да ви попречи да карате такава кола с удоволствие и успех е... гюллето в главата ви. Ако сте си купили дизелова машина и след два месеца все още не можете да я карате без да гледате като ученичка в уредите, значи просто сте объркали превозното средство! Купете си колело. Хич не искам да влизам в драмата "дизел срещу бензин"! Не става въпрос за това! Системата автомобил - шофьор може да куца по вина на единия или на двата компонента. Ако вината е в колата, ще се оправи, но ако е в задкормилното устройство - трудна задача! Хубаво е да знаеш достатъчно за това, което експлоатираш, но само със знание не става! Много се надявам, че ще схванете блуждаещата ми идея за този пост уважаеми пишещи!

А само не разбрах, дали тази жена с очилата, преди или след това да и сваля очилата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, току-що и аз установих дълбоките празнини в образованието си.

А за жената да ти кажа - пробвал съм и преди и след - не става турбо, атмосферка си е брат :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за жената да ти кажа - пробвал съм и преди и след - не става турбо, атмосферка си е брат :)

Ти ме разочарова напрао! Аз си мислех, че оптиката ще подобри не само визията, а и другото, ма нейсе.... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на всички колеги за грубя си тон понякога, нищо лично.

А по темата , колата и да я ръчкам и вкарвам в обороти ,не ми харесва нещо как върви.

Това ,че мога да развия скорост ,само от 140 не ме дразни и притеснява, по скоро ме изнервя

това ,че не е еластичен мотора.

Ако карам на пета например и поради някакви обстоятелства ,съобразно пътната обстановка

ми се наложи рязко да намаля скороста, после от трета нагоре ускорението ми е цяла вечност.

И имам следното питане , мотора ми е ALH 66kw ,та ако някои знае с каква турбина съм, че нищо не им разбирам

,моля да сподели.

Знам само ,че е с променлива геометрия ,но каква е?

К03, К04?

Може ли да се сложи от А4 ,например?

Може ли да се сложи някакъв по евтин вариант, без променлива геометрия?

ПП. То е ясно ,че кой си има брада си му треба и гребенче и високото грозде е кисело ,ама...

Ние сме си българчета и си требва понекога да си побългариме нещата.

Не става ли с чук ,тел и майката ,нищо значи не става.

Много излични мизериики наблъскаха по теаа бангии бе, а са си от миналия век все пак.

А за тея след 2000 дното лето натам, ич не ми се мисли.

Карам същата кола със същия мотор като твоята 66 киловата се води мотора ALH. Много зависи от настройките на помпата как върви. Моята си набира доста добре на всяка предавка доста екперименти си правих с помпата докато почна да върви повече от всяка кола 90 коня. На 5 та наистина малко по-бавно набира все пак е доста дълга - същата е като на мотора 110 коня. Явно не са ти наред нещо центровките и регулировките на 3 та моята от 1200 оборота се наема яко и ако настъпя рязко докрай превърта и гуми. Максимално съм дигал 190 ама може и да направи 200. Повечето 110 коня набират малко по-бързо но и те правят около 200 максимална скорост. Турбините са ни абсолютно еднакви с всички 110 коньови версии. Само дюзите и софтуера малко се различават. Мотора си е много еластичен даже и това 140 не ми се връзва никак, защото ако турбината ти пренадува и забива го прави някъде към 120.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сигурен ли си, че на ALH мотора турбината е същата като на AFN? Защото примерно на AFN е с променлива геометрия, докато на 1Z не е....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сигурен ли си, че на ALH мотора турбината е същата като на AFN? Защото примерно на AFN е с променлива геометрия, докато на 1Z не е....

Да сигурен съм, като я взех това беше първото което оправих в тая кола, защото пренадуваше, геометрията беше блокирала, може да се води 90 коня по книга но тоя мотор е евро 3 за разлика от 1Z и софтуера е доста по-различен, по книга и въртящия момент е малко по-голям и с малко промени може да постигне по-добри резултати от АФН. Например със смяната на едни дюзи и евентуално някои настройки без смяна на чип си става почти като 110 коньовия даже в ниските обороти може да е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сякаш аз съм го казал,само че за 1z :respekt:

Аз си помислих, че наистина си ти даже два пъти проверявах :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно да ви кажа ,не мога да разбера ,какво толкова ви интересува проклетото масло?

Знам отговора, защото имате дисплей на който ви се изписва каква му е температурата, защото

виждаш ли на той компа е умен и дори за това има датчик да ви информира.

Ако имахте и бост контролер ,щяхте да знаете и във всети един момент ,какво налягане ви прави турбото и този въпрос щеше да се засегне, бас

хващам.

За мене всички тея неща са излични.

TDI то е друга бира, не е старя дизелак, защото има комп и той мисли за всичко(тефал, ти мислиш за всичко)

Моя дръгел има допълнително три подгревни свещи, който са само за антифриза, с сигурност и ваще.

Друг факт ,от личен опит ,кагато е студен мотора и няма оптимална работна температура го изръчкайте здраво.

Ще усетите нещо като прекъсвач, защото виждаш ли на ,компа е взел информация от еди кой си датчик и е преценил че не може така.

Всеки знае ,че не съществува перпето мобиле и няма как да се избегнат силите на триене.

Единственото което правя ,когато запаля колата сутрин ,особено сега когато е студена времето а и по принцип е, да изчакам една две

минути преди да тръгна, колкото да може да се качи маслото до турбото и да ми се нормализират оборотите, тоест да се изключи автоматичния смукач.

Всеки знае ,че след основен ремонт ,една кола се каро бавно в продължение на бая километри, защо?

Еми за да могат да се напаснат биелните лагери и болтове ,сегменти ,повдигачи ,валове и тн.

Поради тази причина така се експлоатират и чисто нови автомобили, е да ама не, защото вече си излизат разработени от завода.

Нещата вече не са като едно време.

В скоростите и мотора имам масло за Сканя.

Маслото на камиона се сменя на 50хиляди, аз моито смятам да го сменя на 15хиляди.

Да знам че камионите работят на други обороти не повече от 3000 хиляди, но този факт не ме притеснява.

И пак по мои лични наблюдиния, ако си спокоен шофьор, няма да минаваш повече от 2000 хиляди оборота, просто защото няма да ти е необходимо.

На пета се движиш с 80-100км на 1800-2000 оборота.

Има и други филми.

Попитали Енцо Ферари , защо аджеба повечето ферарита не са по големи от 3000 кубика, каквито примерно блъскат конкурентите, а той отвърнал

"Да ,може да нямаме много големи мотори, но имаме най-добрите скоростни кутий" (скоростната кутия та ферари е почти колкото двигателят му)

Предавателни числа ,кво да правиш.

ПП. Камионите са истинските возила.

Направено така ,че да изминеш 1000 километра днеска и дори да не усетиш , че имаш нужда от почивка и може и да не спираш.

За сведение ,тези които знаят и се занимават с камиони ,т,е имат и серпентини за подгряване на горивото в резервоара.

Ако ще да си в най-голямата сибирска тундра ,нема шанс да не запалиш, стига да имаш читав акомулатор.

А тука просто е излишно да си говорим за скоросни кутии, деференциали ,ретардери .....

В камионите е истината.

Фирмите производители на тежкотоварни автомобили ,за мен са и най-добрите производители на леки такива.

Бас хващам, че една сканя, R520 с откачен прицеп, на 100 метра ще напълни кошницата на бая автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на Porsche Turbo 997 пише, че първите 4000км е препоръчително да не се кара с висока скорост и над 4000 оборота. Ти си прави изводи за всички останали курници, които излизат от заводите и ние ги наричаме "хубави вече разработени двигатели от новото време".... сладур.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

откъде тръгнахме къде стигнахме! пич купи си двигател от камион и го сложи на а3-ката и да й скъсаш гъза, нищо нема да й стане, а след 1000 км няма и да си уморен :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже господи от "как се кара тди" стигна темата до камиони, прицепи и гонки :lol:

ПС: Пич, купи си един влекач да накъсаш трътките на всичките бегачки :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже господи от "как се кара тди" стигна темата до камиони, прицепи и гонки :lol:

ПС: Пич, купи си един влекач да накъсаш трътките на всичките бегачки :lol:

Заради новия ник ли се мазниш,натегач :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...