Jump to content

AEL (AAT) vs ACE


Freestyler

Recommended Posts

Кой филм (от поредицата А6 С4) да гледам през следващите няколко години, това е въпросът. Петакът е пословично здрав, но и по-скъп за ремонт, а вероятността за такъв е повече от реална, предвид истинските му километри. ACE-то всички си го знаеме, особено на газ, а такава ще има. Неприятностите там са свързани по-скоро с пилеене на нерви, отколкото на пари, по презумпция е каран по-малко, а обслужването му е по-евтино. Разхода за гориво в монетарно изражение е почти един и същ. В импас съм. Трябва да избера един от двата (трите). Помощ!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз давам един глас за "петака"AEL (AAT) сравнително ефтин от към консумативи, дърпа от ниски обороти, страхотен звук и е напълно достатъчен за теглото на Ц4. Аз съм 2.0 ААД 115кс и ми е достатъен върви доста прилично, карал съм и АЦЕ и ми направи впечатление, че върви само в обороти от начало е малко мудно, но като се развърти е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че си заслужава да се наденеш на ACE-то при положение че можеш да си позволиш AEL. Това че е здрав и т.н ОК, но и удоволствието при шофиране не може да се сравнява със спънатия вентилатор АСЕ.

П.П. Имал съм АСЕ и АВК преди това - вервай ми :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The diesel Power много ясно . Който търси намира, като става въпрос за запазен петак ! И липсата на свещи,кабели, дистрибуторни капачки и т.н. консумативи не ги ли слагаш в сметката с обслужването ? По-ниския разход и по-малкото проблеми при АЕL ще ти спестят много разходи и време според мен. И разход от 15л газ градско са колкото 7.5-8л нафта в момента. А и търсенето на читаво АСЕ , което да работи и на газ и бензин както трябва, е все едно да търсиш добър дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е всичките стават :lol:

Според мене разхода на нафта ще е по-голям от разхода на газ (обърнато в лв. за км. ) :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да търсиш добър дизел.

Не му е мястото тук, но как се търси добър дизел?

Няма да го купя преди да го е погледнал майстор, но за какво да му кажа да гледа - компресия, друго?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене разхода на нафта ще е по-голям от разхода на газ (обърнато в лв. за км. ) :blink:

Една кола не е само разход. Има значение подръжка, 'трошливост', кефа от шофирането- това бих сравнявал при еднакви автомобили с различни мотори.

Ако все пак разхода е фактор, то той трябва да се вземе в сечение с изброените по- горе.

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постави си за цел намирането на читава печка. Тоя кенеф АСЕ изобщо го изкарай от схемата, виж че и у форума вече се броят на пръсти, хората ги разкараха тия нужници като непотребна вещ. И не си мисли, че му е толкова евтина подръжката на АСЕ-то, давам ти веднага два чарка и цените им за пример, които от каране на газ се скапват единия задължително, другия според зависи, но доста често. Електрохидравличен регулатор/задължително се преебва щот се разсъхва от каране на газ, цена 400 лева, по Бош програма, като оргинална част 1000 лева. :lol: И потенциометър/дебиЛтомер/ Нов ако успееш да набараш, понеже е и спрян от производство вече, е 1200 евро, рециклиран/тоест, не е ясно колко ще изкара въпреки ала-бала гаранцията му/ е 1100-1300 лева. Така, че......дизела бро, не си застрахован и там от бъгове, но случиш ли на читав гюм, кефа е в пъти по-голям от волтовия кош.

П.П С чип AEL quattro си троши задните вътрешни карета. :puke: Праи сметка за къв торк и ква мощ говориме.

Редактирано от KYPO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Читав дизел на тия години знаеш си е приключение да намериш, ма па е кеф отсекъде, по евтино ще излезе от частно лице да го вземеш, а при обслужване и някой ремонт по двигателя не е никак евтино, та да остане някой лев...

Иначе аз не бих се замислил който и от двата дизелови петака да попадна..., но при тия чипове аз лично съм предубеден, почва да дава фира колата по слабите места.

Има вариант за читаво монтиране на газ на АЦЕ-то (мога да ти подшушна)... и въпреки това!!! Не знаеш как гледат и клубните и въобще всички майстори на тоя мотор и въоще на мех.инжекцион, имал съм такъв и знам къв е дерт ако нямаш приятел който да помага и да експериментирате в търсене на проблема...

При изброените варианти определено съм за дизела, на Ц4 слагат и 1.9(1Z), AFN - обаче НЕ за съжаление

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай AEL и води със себе си някой който има или е имал такава...

Редактирано от kinjal
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му е мястото тук, но как се търси добър дизел?

Няма да го купя преди да го е погледнал майстор, но за какво да му кажа да гледа - компресия, друго?

Най-важното е да го запалиш на студено. Тогава си личи най-добре в какво състояние е. Но на студено имам предвид, най-малкото от предната вечер да не е пален Изобщо . Като палиш гледаш как ще изпуши и като го форсираш като загрее също. Ако пали трудно проверявате подгряването. Ако там всичко е нормално и пак продължава да пали трудно бягай далеч. Това означава най-често или ниска компресия, или дюзи или ГНП . Няма да е лошо наистина, да вземеш със себе си някой , който има или е имал такъв автомобил. Все пак, гледай и вторичните белези за дълга и безжалостна употреба и тогава решавай. Успех!

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нещо почнах да откачам по машината А6 Ц4.Обаче се спирам и аз на ААТ и АЕЛ.АЦЕ И АБЦ са си за газ,а според мен с нея си стаа филм.Гласувам за нафтите :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АЦЕ И АБЦ са си за газ,а според мен с нея си стаа филм.

Ще ме прощаваш, ама АВС е по-скоро за чарджър или турбо :D А сериозно ако трябва да говорим, според достоверна форумна информация от неустановени източници, АВС е безпроблемно с ГИ и със приблизително същия разход като на АСЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да с ГИ е перфект ама аз съм луд.Кара ми се 5-ак макар и дизел :) Да поспаднат още цените и ще сменим класа :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,тук има доста интересни неща,които ще те улеснят при избора на дизел. Взех го от друг форум и малко е дълго,но ако си решил да си вземаш дизел,ще отделиш и 5 минути да прочетеш и това :flipoff:

Най-напред ще започна с малко информация. Дизеловото гориво и бензина се получават при ректификация на суров петрол. Процесът най-общо представлява поетапно загряване на петрола като при всеки етап се отделят различните горива под формата на газове. Нещо като ракиджийски казан, само че малко по-сложно. При първия етап на загряване се отделят леките горива-бензин, лигроин, керосин. На вторият етап вече при по-висока температура се отделя дизеловото гориво, което е по-тежко от предните. Накрая остава тежкото мазутно гориво и битумите /асфалти/. Качествата на бензина се характеризират с т.нар. октаново число, а при дизела е налице друга характеристика-цетаново число. На практика двете характеристики са взаимно противоположни като смисъл. Принципът на действие на бензиновият двигател се основава на предварително образуване на гориво-въздушна смес, която се подава готова в цилиндъра, компресира се и се запалва с помощта на искра. Колкото по-рано се запали горивната смес преди буталото да е достигнало горна мъртва точка /крайното положение на максимално сгъстяване/, толкова е по-зле за мощноста на двигателя. Няма да обяснявам защо, че няма да ми стигне мястото на сървъра. В този смисъл октановото число показва способността на горивото да задържи запалването си до подаване на искра от електрическата свещ. При по-нискооктаново гориво има детонации на някои въглеводороди от състава му още при процеса на сгъстяване на горивната смес преди подаването на искра за запалване. Колкото е по-високооктаново горивото, толкова процеса на задържане на предварителното възпламеняване е по-дълъг. Това не означава, обаче че трябва да наливаме само 100 октанов бензин и да очакваме чудеса от двигателя. Всеки двигател си е проектиран да работи с точно определено октаново число-взависимост от степента си на сгъстяване и центроваката на запалването. Използването на различни октанови числа бензин от предписаните от завода производител води до лоша работа на мотора, загряване, димност, голям разход на гориво и др.

Цетановото число характеризира способността на горивото да се самовъзпламенява. Максималното цетаново число е 50. Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво. Тук важи напълно казаното вече за предписаните от завода производител цетанови числа на горивото за конкретен двигател. Автодизелите използват гориво с цетаново число около 35.

Като цяло дизеловото гориво е по-некачествено от бензина. Следователно и теоретично неговата цена трябва да е по-ниска. Само че обратно на логиката виждаме, че не е така на практика.

Дизелът е по-съвършен от бензиновият двигател, благодарение на принципа си на действие. Докато при бензина се регулира количеството на гориво-въздушната смес, която се подава в цилиндъра /количествено регулиране/, то при дизела се регулира само количеството на горивото, което се впръсква в цилиндъра /качествено регулиране/. Количеството на въздуха е постоянна величина при всяко положение на педала на газта. Дизелът няма запалителни свещи, горенето започва от температурата на адиабатно свития въздух в цилиндъра /това е вероятностен процес/. Ето защо степента му на сгъстяване е 2-3 пъти по-голяма. Ако новият бензинов мотор има 14 бара компресия /много неправилно се изразих, но ако използвам инстинските термини, много от вас няма да ме разберат/, то новият дизел е с 34-36 бара. За добър дизел на старо се смята такъв с компресия 30 и повече бара. КПД на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите и до 40-50% при големите корабни нискооборотни хибридни мазутно-дизелови двигатели. От тук следва и пословичната икономичност на дизела.Вярно е, че като двигател дизела е температурно и якостно по-натоварен, но това не е от значение напрактика. Трябва да се отбележи, че дизелът е нискооборотен мотор. Максимума на въртящият му момент е при около 2000-2500 оборота в минута. Това гарантира и по-голямата дълговечност на двигателя в сравнение с бензина /по-бавно движение на буталото и по-малко на брой цикли за едно и също изминато от автомобила разстояние, водят до по-малко износване/. Чувал съм за автодизели с по 500-700 000 хиляди километра без основен ремонт.

Ще ви дам няколко съвета, които ще ви помогнат при покупката на дизелов автомобил:

Дизел се купува през зимата. Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил. Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/. При това без да се мъчи и хърка продължително време. Добрият дизел пали като бензинов мотор.

2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.

3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.

4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.

Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен димПроблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.

6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.

7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.

8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.

9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.

10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.

11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.

12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.

13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва

14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.

15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз

Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура

Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.

.Въпроса с присадките е доста болен.Те се откриват много трудно и

почти невъзможно без лабораторен анализ.Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло.Първите се откриват много трудно.Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици.Вторият тип се откриват лесно при студено време.Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене.Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене.

Толкова мога да кажа засега.

Надявам се, че ще ви е полезно това, което написах.

Ако изпълните всички описани от мен процедури вероятността да ви метне някой мошеник се снишава значително

Все пак гаранция няма.В цялата работа има и известна доза късмет.Но то при всичко от живота е така

*информацията е зета от Инж.Йовчев

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една кола не е само разход. Има значение подръжка, 'трошливост', кефа от шофирането- това бих сравнявал при еднакви автомобили с различни мотори.

Ако все пак разхода е фактор, то той трябва да се вземе в сечение с изброените по- горе.

Еми ако правиш по 5000 км. на месец като мене.. щеше да си гледаш и разхода :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, по въпроса с дизела мога да кажа само че преди 25 дни донарахме от Германия 1Т 90г. е на 465000 , не е отварян има само един проблем иска акумолатор :flipoff: и чесно казано след като видях немсия дизел се отчаях от българските :hilezh:. Много хубави мотори са мислени са за това купе 100-таковото. АЦЕ не е лош мотор но за пасат или голф, там кара доста. Ц4 само е путак(петак) седемдесете години са измислили че ще е добра комбинация с това голямо купе и май са били прави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постави си за цел намирането на читава печка. Тоя кенеф АСЕ изобщо го изкарай от схемата, виж че и у форума вече се броят на пръсти, хората ги разкараха тия нужници като непотребна вещ. И не си мисли, че му е толкова евтина подръжката на АСЕ-то, давам ти веднага два чарка и цените им за пример, които от каране на газ се скапват единия задължително, другия според зависи, но доста често. Електрохидравличен регулатор/задължително се преебва щот се разсъхва от каране на газ, цена 400 лева, по Бош програма, като оргинална част 1000 лева. :flipoff: И потенциометър/дебиЛтомер/ Нов ако успееш да набараш, понеже е и спрян от производство вече, е 1200 евро, рециклиран/тоест, не е ясно колко ще изкара въпреки ала-бала гаранцията му/ е 1100-1300 лева. Така, че......дизела бро, не си застрахован и там от бъгове, но случиш ли на читав гюм, кефа е в пъти по-голям от волтовия кош.

П.П С чип AEL quattro си троши задните вътрешни карета. :hilezh: Праи сметка за къв торк и ква мощ говориме.

Подкрепям изцяло казаното от Боби.Имала съм и АСЕ ,а в момента карам АЕL quattro и не намирам някаква съществена разлика в подръжката на двете.Даже за някой неща АСЕ-то води класацията по цени.За газ.......просто забрави,това животно не се погажда с нея хич.Ако беше обратното още щях да си я карам.

А за вървежа и удоволствието от AEL-а мисля,че си говорихме с теб.А комбинацията с квадрото радва много.Все още важи офертата да я разтъпчиш,не съм забравила.И ако ме питаш сега е момента,че сняг може и да няма вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не се насочиш към АБЦ,предпочитам го пред аце и дизела.

Ако това е за мен, то нямам нищо против АВС, просто петаците и АСЕ-тата преобладават на пазара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я погледни тук една , за която имаме доста събрана информация и е гледана от свой човек. Харесва ли ти?

http://www.mobilen.bg/pcgi/printdet.cgi?id=11233078611953124

Редактирано от KARINA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ABC не е лоша алтернатива, даже според мен най-добрата...и както се споменаваше по горе разхода е сходен с този на ACE дори и на моменти по нисък (лични наблюдения)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...