Jump to content

Обтягаща ролка за алтернатора AFN


Warrer

Recommended Posts

Благодаря, колега ! надявам се! искам по скоро да забравя гледката в сервиза ;) съвет към колегите , оставяйте колата и бягайте от сервиза преди да са почнали майсторите и не отивайте преди да ви извикат гледката е грозна :lol: безаварийни километри за всички от мен ;)

що ве,то няма по-красива гледка от тотално разкостената кола,там да се виждат всички ролки,агрегати,датчици и сие тарикатлъци,ми красота напрао ;) .Винаги ми е било чудно,когато бачкам например на струга и съм пуснал една дълга стружка и как някой отстрани с почти хипнотизиран вид стои и гледа немигащ.....,аз ги пъдя,те пак така :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе няма такава гледка :dance: бил съм едно изестно време тенекеджия та съм виждал какво ли не , ама оставяш си колата за добро а като я видиш да ти стане лошо :hilezh: аз си направих следната сметка, тази кола ще я кара жената а тя я навърти 10к я не, та викам едни 1к лева за 6-7 год не е зле :hilezh: та така всеки си прави сам сметката според възможностите ама караме ауди все пак :hilezh: као искаш ефтино има сеатчета за таз цел имах 2 ама жената ги прай за моргата и така викам тоз път нещо по-добро :hilezh: безаварийни на всички !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като бях малък си ги събирах тея стружки,много им се кефех,едни такива преливащи синкави цветове във формата на спираловидна тръбичка.Баси готиното още им се кефя :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...
В събота вечерта тъкмо тръгвам и се чу някъв трясък отпред,светна лампата за динамото и си викам кво пак стана!Отварям капака гледам ремъка паднал,беше тъмно и реших да го гледам на сутринта.Вчера цял ден валя дъжд та днес сутринта отварям пак капака гледам ремъка сцепен през половината,сложих го където трябва но 10 секунди след като запалих пак падна,проблема беше в пружината на обтягащата ролка.Ей мамка и стара развалих половината кола докато я извадя тая скапана пружина и на всичкото отгоре ми струваше 150 лева,плюс нов ремък още 30 и 1.20 за един О пръстен.Ако на някой му предстои да сменя ангренажен ремък съветвам го да СМЕНЯ ВСИЧКИ РОЛКИ ЗАЕДНО СЪС ЕЙ ТАЯ УМРЯЛА ПРУЖИНА.Аз сменях ангренаж преди няколко месеца и ми казаха да си купя и това ама ми се видя скъпо,що да давам още 150 кинта,а сега не само че ми излезе по скъпо а и загубих цял ден в разваляне и сглобяване.Само за информация да знаете ако решите да си го правите сами,вадите динамото за по лесно,перката за радиатора я държи един болт със вътрешен шестограм май 8мм беше,развивате болта и перката трябва да излезе,после с един ключ 16 развивате гайката която държи ей тая смотана пружина,купувате си нова от магазина и сглобявате по обратния ред.А аз разглобих цялата предница все едно ще сменям ангренажен ремък,ако имаше кой да ми каже как става цялата работа щях да си спестя цял ден на студа и много нерви.Лошото е че на пръв поглед не си личи да има проблем,симптомите са че когато колата е студена ремъка скърца а аз си мислех че са лагерите на динамото,като се стопли почти не се чува.Тоя скърцащия звук го имаше още преди да сменя ангренажа,тогава си мислех че е ролка,смених всичко и звука си остана,после мислех е е динамото ама най накрая ми извади очите.Ако имате подобен звук и от вашия двигател,погледнете дали оптяжната ролка е успоредна с всички останали шайби които се задвижват от ремъка ако има отклонение да знаете че скоро може да ви сполети моята съдба.По възможност ако скоро ви предсои смяна на ангренажен ремък сменете всичко щото това като се скапе оправия няма,ремъка пада и това е,а едва ли повечето от нас носят ключ 15 в колата си за да опитата пак да си сложат ремъка.ПРЕЖАЛЕТЕ 150 ЛВ ЗА ДА НЕ БЕРЕТЕ ЯДОВЕ ПО ПЪТИЩАТА НА РОДИНАТА И ЕВРОПА!

аз патих от тая стоика купи си нова 167 лв ефекта е нула почна да дранчи да бие на желязо такаче гледаи какво си купуваш гледаи да е febi , ima neшто марково

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като горд собственик на В5 с АФН, и предстоящо обслужване искам да направим един списък със всички такива консумативи. Защото искам което е възможно да го закупя от Еуратек - Благоевград (Представителството на Шкода). Пък нека го имам списъка и постепенно да ги събера, целия комплект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

И аз минах през този филм да му се .... само дето моя мотор е AVG но то си е същото.

Преди половин година забелязаха в сервиза че ролката с обтегача на 5 каналния ремък е изкривена напред.Смених я,но като начинаещ не се замислих каква може да е причината за това изкривяване,или по-скоро си мислех че е така защото и е дошло времето.Сменихме я и ето сега няколко месеца по-късно пак я виждаме изкривена пак в същия сервиз,където за 10 секунди разбраха че демпферната шайба на алтернатора е запекла и разваля тази.Мамка им начи толкова ли не можаха още тогава да погледнат защо е изкривена бе баси и майсторите баси работата сега излишни 300 лева давам.Да не говорим че ремъка ми излезе от ролката при движение с 150км.Направо супер.Тъй че,да,тези две ролки са 100% задължителни при обслужването на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

на моят афн преди месец му сменях ангренажен ремък оптягъща ролка но тази на алтернатора нему я смениха а не е сменяна от като съм я взе от гдр,то 2003г и съм хвърли до сега 3оптягащи какво мислите колеги да сменям ли шаибата и ролката :stupid: на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само при АФН алтернатора ли е с такава терсчотка? Имаш ли представа как е при АДР?

Честно казано нямам идея...иди питай в Юнитрейд или Порше...там няма начин да не знаят :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на моят афн преди месец му сменях ангренажен ремък оптягъща ролка но тази на алтернатора нему я смениха а не е сменяна от като съм я взе от гдр,то 2003г и съм хвърли до сега 3оптягащи какво мислите колеги да сменям ли шаибата и ролката :) на алтернатора.

ВЕДНАГА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Kолеги помогнете моля.В момента се хванах да си сменям пистовия ремък с обтегача и не мога да развия перката.Иначе карам по описания от колегата начин.Ако може някои да ми каже каква е резбата на тоя болт дето я държи шестограма че дч знам поне на къде да напъвам.Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз преди 6мес 6к км смених ангренаж ролките му, водна помпа, 2та пистови ремъка и на пистовия ремък ролката с пружината, защото се беше изкривила, сега като паля в началото нещо скърца, как да разбера ролката на алтернатора ли е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по принцип най-добре се проверява при свален ремък и завъртане с ръка.Другия вариант като застанеш пред колата,с тънка отверка през вентилационните отвори на алтернатора,трябва да се върти перката за охлаждане(намира се от страната на ролката)по посока на часовника(надясно),а обратно(наляво не трябва да се върти.Това е без да се сваля ремъка.Ако не можеш да помръднеш перката надясно значи е запекла и скоро пак ще сменяш обтегача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече взех да се притеснявам с тия перки. Ми аз като нямам перка на алтернатора?

Не бях виждал без перка. А не ми изглежда да е махната, защото няма място зад шайбата.

Някой с АЕЛ може ли да каже при него дали е с перка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката е вътре в алтернатора. Предполагам е изместена там, заради безопасност най-вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И аз от няколко месеца се правя, че не чувам скърцането откъм двигателя и днеска се "оправи" само като ми падна ремъка :rolleyes: За цените поне тук във Варна са между 150(майстора каза, че ако искам такава да ходя другаде той нямало да ми я слага) и разни по-скъпи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

От вчера и аз съм със сменена ролка на алтернатора. Уж беше наред преди седмица когато смених всичко що е ролки ремъци ангренажи и простотии....и в неделя някакъв зверски шум от към двигателния отсек. Направих проверка и наистина беше "запекла". Вчера я излекувахе срешу 130 лв. със труда по смяната и. И още нещо забелязах, че когато беше заклинила ролката имаше зверски трептения на обтегача. Та не се учудвам че дава бързо фира при несменена на време ролка на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

На ауди А4 90 кс мотор  AHU става така

031388102-big.jpg?r=0

а ролката е тази,

031388104-big.jpg?r=0

 и доста неприятни шумове изчезнаха,клиента е сменил три обтегача до момента :cry: ревеше му се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте,ще попитам в тази тема за тази прословута шайба на динамото.Разбрах че на А4 90 к.с 1z AHH/AHU е обикновена шайба.При мен е такава нормална с една гайка отпред.динамото е BOSCH 120
0123515008 NC-14V-65-120A.../ 028 903 028 F .Трябва ли задължително да сменя шайбата с такава(инерционна/демпферна) след като от завода е сложена обикновена?

Изображение0103.jpg

Редактирано от stefan4uk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...