mitsubishi galant Публикувано 30 Август 2009 Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 Търсих темички по въпроса , но не открих никъде отделна , в която да се обсъжда конкретно такъв въпрос. Знам разликите в принципа на работа, но ми е интересно от позиция на времето, коя е по-добрата система. Знам ,че ВАГ изоставиха , ако може така да се нарече ПД технологията и почнаха да вграждат КР заради ЕКО норми и т.н. От коя година навлизат КР моторите в гамата на Ауди, кои остават с ПД и всъщност да направим един разбор на ситуацията. Никъде не намерих и кои мотори са КР и кои ПД, след коя година и на кои модели. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
morfei1 Публикувано 30 Август 2009 Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 (Редактирано) CR. По-опростен, по-евтин за обслужване. Едно е да смениш 4-ри дюзи, друго е да смениш 1-на, както се беше изказал един колега преди време. Другото което е екологичните норми, с които CR се справя по-добре.Казват че не са толкова пъргави като ПД, аз лично чух как работи Голф 6, нямам представа дали беше 1.6ТДИ или 2.0ТДИ, но не останах впечатлен.Доколкото съм в течение CR е вече 3-то поколение. Редактирано 30 Август 2009 от morfei1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 30 Август 2009 Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 (Редактирано) Аз лично си оставам фен на П.Д.-то, те постигат перфектната комбинация между динамика и завидно малък разход. Сега съм с комън-рейл, но освен тишината, която е неоспорима, по-всички други характеристики П.Д. го бие. При Ауди моторите П.Д. ако не бъркам леко са между 2000 и 2007 г, но А3-ки примерно все още се правят с 1.9. К.Р. стартира от 2.7 и 3.0 ТДИ през 2004 г, а от началото на 2008 г. вече и при 2.0 ТДИ. Всичко с 1.9 обаче си е п.д. и особено вариантът с 131 к.с. за мен е непрежалим мотор, който пак някога бих си купил. Единствено той успява да върви като 2.5, но да харчи като 1.9. Дано съм бил полезен! Редактирано 30 Август 2009 от daks Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 30 Август 2009 Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 (Редактирано) Според мен единствената причина VAG да се откажат от P.D. е цената....просто CR е по-евтина...нищо друго. PD беше по-напред технологично, но цената си казва думата навсякъде. Редактирано 30 Август 2009 от Neotrace Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 30 Август 2009 Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 помпа дюза е техника от камионите, там е много важно че за 15 минути се подменя целия ПД елемент, спрямо това да се свалят помпи за високо налягане и т.н. , също така ПД може да работи с развален елемент, докато на комон рейл ако помпата за високо налягане умре двигателя спира. комон рейл също може да прави различен брой впръсквания за такт, докато на ПД това е фиксирано (мисля на 1.9 са 2 броя). И нкрая си е екологията, просто комон рейл има там вече мноого предимства. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
garo80 Публикувано 30 Август 2009 Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 (Редактирано) Прототипът на CR e направен още през 1960 година в Швейцария, по-късно германците и японците го доразвиват.Първата пасажерска кола с CR е Alfa Romeo 156 1,9 JTD а по-късно Mercedes Benz C 220 CDI. Audi прилага CR от 2003 година в доста модели.1997:First Common Rail system in the world for passenger cars. Injection pressure: 1,350 bar. First production use: Alfa Romeo and Mercedes-Benz.1999:Common Rail system for trucks. Injection pressure: 1,400 bar.First production use: Renault (RVI).2001:2nd generation Common Rail for passenger cars makes diesel engines even more economical, cleaner, quieter and more powerful. Injection pressure: 1,600 bar. First production use: Volvo and BMW.2002:2nd generation Common Rail for trucks gives lower emissions, improved fuel consumption and more power. Injection pressure: 1,600 bar.First production use: MAN.2003:3rd generation Common Rail with rapid-switch piezo inline injectors for cars. Advantages: up to 20 % lower emissions or up to 5 % more power or up to 3 % lower fuel consumption or up to 3 dB(A) less engine noise. Injection pressure: 1,600 bar.First production use: Audi. Редактирано 30 Август 2009 от garo80 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishi galant Публикувано 30 Август 2009 Автор Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 Ясно , а 2.0 ТДИ (140-170к.с.) КР или ПД е ? Понеже на едно място го пишат ПД, а на друго КР. Не мога да се ориентирам там какво е положението. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 30 Август 2009 Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 (Редактирано) 3rd generation Common Rail with rapid-switch piezo inline injectors for cars. Advantages: up to 20 % lower emissions or up to 5 % more power or up to 3 % lower fuel consumption or up to 3 dB(A) less engine noise. Injection pressure: 1,600 bar.First production use: Audi.Мда....само дето PD впръсква с 2400 бара и хич не е по-зле от CR-а: "Design of the unit injector eliminates the need for high pressure fuel pipes, and with that their associated failures, as well as allowing for much higher injection pressure to occur. The Bosch unit injector allows accurate injection timing and amount control as in the common rail system. The use of electronic control allows for special functions, such as temperature controlled injection timing, cylinder balancing (smooth idle), switching off individual cylinders under part load for further reduction in emissions and fuel consumption. Редактирано 30 Август 2009 от Neotrace Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
morfei1 Публикувано 30 Август 2009 Доклад Share Публикувано 30 Август 2009 (Редактирано) Това можеби ще е интересно на англо-говорящите Pre pumpe duse Bosch VE vs. pumpe duse vs. common rail in VW TDI engines 1996-2009+Двето клипчета, обясняват нещата доста нагледно, какво се случва Редактирано 30 Август 2009 от morfei1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 31 Август 2009 Доклад Share Публикувано 31 Август 2009 (Редактирано) Който иска да кара ново производство помпа дюза да си купува камион, иначе избора е вече САМО комон реил. Редактирано 31 Август 2009 от stani76 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TDI_Fan Публикувано 3 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 3 Септември 2009 Според мен единствената причина VAG да се откажат от P.D. е цената....просто CR е по-евтина...нищо друго. PD беше по-напред технологично, но цената си казва думата навсякъде.Не просто сички други разработват CR и тои вече стигна 3-то поколение/много важни тук са въпросните плавни впръсквания/ с което задмина технологично ПД и го обезмисли.Иначе разлики между двете системи бол ,ма ме мързи да пиша. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 3 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 3 Септември 2009 Pre pumpe duse Bosch VE vs. pumpe duse vs. common rail in VW TDI engines 1996-2009+Най после си изясних нещата, мерси колега Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch Technik 3 Публикувано 5 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Септември 2009 квото и да говорим тея 2-те системи промениха дизелите коренно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 5 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 5 Септември 2009 (Редактирано) Не мога да направя правилна съпоставка лично за себе си.Аудита с CR съм рзглеждал и карал само две - 3.0ТДИ и 2.0ТДИ.2.О ТДИ CR го сравнявам пряко с 2.0 ТДИ П.Д. и мога да изтъкна много плюсове за CR-много по-тих е и по-спокойно работи,няма излишни вибрации.Иначе като цяло П.Д. моторите са по-остри ,в смисъл по-пъргави,но по-шумни и неспокойни.Не мисля,че едната технология е по-скъпа от другата,и 2те имат скъпи за подмяна компоненти.Фен съм си на П.Д.-то,напрво съм влюбен в моя 1.9ТДИ 131к.с.и 310н.м.,незнам с какво бих го заменил.Факт е,че CR измести изцяло П.Д и явно има причина,но да се говори за съществени разлики и предимства би било преекспонирано. Редактирано 5 Септември 2009 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 6 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 6 Септември 2009 Не мога да направя правилна съпоставка лично за себе си.Аудита с CR съм рзглеждал и карал само две - 3.0ТДИ и 2.0ТДИ.2.О ТДИ CR го сравнявам пряко с 2.0 ТДИ П.Д. и мога да изтъкна много плюсове за CR-много по-тих е и по-спокойно работи,няма излишни вибрации.Иначе като цяло П.Д. моторите са по-остри ,в смисъл по-пъргави,но по-шумни и неспокойни.Не мисля,че едната технология е по-скъпа от другата,и 2те имат скъпи за подмяна компоненти.Фен съм си на П.Д.-то,напрво съм влюбен в моя 1.9ТДИ 131к.с.и 310н.м.,незнам с какво бих го заменил.Факт е,че CR измести изцяло П.Д и явно има причина,но да се говори за съществени разлики и предимства би било преекспонирано.остри - тоест нееластични - за някой е предимство, за повечето - недостатък Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 8 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Септември 2009 Мисля, че колегата под остри искаше да каже точно обратното...той го е и казал де.....по-пъргави. Колкото до шума....да CR-а е по-тих, ма като си извън колата....като си вътре мисля че разликата не е толкова съществена. Факт е обаче, че PD-то го спряха /което предполага, че последните години не са го и развивали/....докато CR го развиват постоянно и го ползват /вече/ всички производители....което неминуемо води до неговото усъвършенстване от една страна и поевтиняване от друга. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 8 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Септември 2009 Мисля, че колегата под остри искаше да каже точно обратното...той го е и казал де.....по-пъргави. Колкото до шума....да CR-а е по-тих, ма като си извън колата....като си вътре мисля че разликата не е толкова съществена. Факт е обаче, че PD-то го спряха /което предполага, че последните години не са го и развивали/....докато CR го развиват постоянно и го ползват /вече/ всички производители....което неминуемо води до неговото усъвършенстване от една страна и поевтиняване от друга.какво значи пъргава? въртящ момент или нещо друго? защото 1.9 е макс 310 нютона, и то пиково, а комон реил вече са по 340-350 и то от примерно 1500 до 2500 - изобщо не може да става сравнение кое е по-добро. а за технологиите - и двете са продукт на бош, така че ако се чудите що няма ПД в леки коли вече - бош са виновни! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 9 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2009 какво значи пъргава? въртящ момент или нещо друго? защото 1.9 е макс 310 нютона, и то пиково, а комон реил вече са по 340-350 и то от примерно 1500 до 2500 - изобщо не може да става сравнение кое е по-добро. .....Ако говориш конкретно за Ауди...да, ма VAG слагат този двигател и на VW и Сеат със 150 и 160+ коня и там Nm са 330 ако не се лъжа. И кой CR двигател 1.9 имаш предвид с тия 340-350 Nm??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 9 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2009 Ако говориш конкретно за Ауди...да, ма VAG слагат този двигател и на VW и Сеат със 150 и 160+ коня и там Nm са 330 ако не се лъжа. И кой CR двигател 1.9 имаш предвид с тия 340-350 Nm???еми гледам двулитровите, 1.9 вече е в миналото. Интересно е от гледна точка на колите втора употреба дали комон реил ще е здрав като ПД, защото там наистина ПД се представя отлично. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
morfei1 Публикувано 9 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2009 Кво пък му е здравото на ПД? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 10 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2009 (Редактирано) еми гледам двулитровите, 1.9 вече е в миналото.Ми то 2.0 има и в двата варианта...и P.D и C.R......с много близки характеристики. 140 срещу 143 коня и 320 Nm и за двете. Ей ти едно сравнение на А4:http://www.zeperfs.com/en/duel1253-1812.htmМай май бомба-дюзата е по-динамичния двигател, въпреки годинките си . А като си говорим за екология..P.D-то го дават със CO2 153.0 g/km срещу 144.0 g/km за C.R....не е кой знае каква разликата.http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=121385http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=161491 Редактирано 10 Септември 2009 от Neotrace Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jacob12 Публикувано 10 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2009 КР може да прави произволен брой впръсквания, пред основен такт 2 или 3 и след основно горене още. Освен това за разлика от ПД, след основен такт може да пръска многократно, което е много важно за изгарянето на саждите в филтъра за твърди частици. Заради това вече се налагат охладители на изгорелите газове, допълн. циркулационна помпа, от скоро термостат на охладителя и т.н. и т.н.Ауди слагат ( по мое мнение) още около 2000-2001 КР на 3,3 V8 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 10 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2009 Кво пък му е здравото на ПД?еми аз лично съм виждал много коли докарани тук на над 4-500к км дет си се карат безгрижно, докато комон реил на толкова км поне тука на пазара не съм виждал много разпространени.Ми то 2.0 има и в двата варианта...и P.D и C.R......с много близки характеристики. 140 срещу 143 коня и 320 Nm и за двете. Ей ти едно сравнение на А4:http://www.zeperfs.com/en/duel1253-1812.htmМай май бомба-дюзата е по-динамичния двигател, въпреки годинките си . А като си говорим за екология..P.D-то го дават със CO2 153.0 g/km срещу 144.0 g/km за C.R....не е кой знае каква разликата.http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=121385http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=161491СО2 е пропорционално единствено на разхода на гориво, докато останалите неща дет се мерят в евро 4 5 6 и подобни са наистина вредните за човешкия организъм (например твърдите частици) и който са драстично намалени при комон реил Ауди слагат ( по мое мнение) още около 2000-2001 КР на 3,3 V8и аз знам че това е първия комон реил двигател на ауди Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
morfei1 Публикувано 10 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2009 (Редактирано) Реално VW започнаха вграждането на CR от миналата есен. При Ауди незнам точно как са нещата, но мисля не са много по-рано, тоест искам да кажа, че са прекалено нови и прекалено малко разпространени, поне на нашия пазар, за да имаме каквито и да е впечатления.ПД-та, разбиват маховици, трошат турбини, протича им тамдем помпата, пукат глави...... все ремонти дето струват не малко пари, за не особено нови и луксозни коли. Редактирано 10 Септември 2009 от morfei1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 10 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 10 Септември 2009 ..... докато останалите неща дет се мерят в евро 4 5 6 и подобни са наистина вредните за човешкия организъм (например твърдите частици) и който са драстично намалени при комон реилДрастично са намалени при колите с филтър за твърди частици, а не щото са с CR двигатели. Или викаш такъв филтър при P.D. не може да се сложи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване