Jump to content

Изключвате ли климатроника?


limona

Recommended Posts

Здравейте колеги, понеже от различни хора съм чувал различни отговори, та реших да проуча как стоят нещта тук. Едни казват, че е добре да се изключва от бутона климатроника преди да угасиш колата, за да прадпазиш компресора, други казват, че няма значение. Кое е всъщност парвилното. Аз винаги гася преди да угася колата, и го пускам слад като запаля.

Редактирано от limona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Майстор ми каза,че трябва да се гаси и след като запалиш колата да изчакаш да загрее и чак след това да го пуснеш иначе товари мотора.То по принцип си го товари де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, темата я пуснах попринцип за климатроника, не за в момента. А иначе, като не съм на ECON, компресора все пак се пуска сам отвреме на време. И зимата пак го гася, дори и на ECON.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип през лятото, когато работи работи климатроника е добре да го изгасиш няколко минути преди да изгасиш двигателя.

По този начин вентилатора ще издуха влагата от изпарителя в купето и ще се предотврати появяването на бактерии и съответно гадни аромати в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е интересна. Май малко от нас знаят отговора. Няма ли някой от разбиращите от климатици да се произнесе авторитетно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам, всеки по основния си маршрут към къщи на 100-200м преди това да си сложи табела, от рода на:

Ангеле! (примерно казано)

Спри климатика!

Мини на бензин! (за хората каращи на газ)

Угаси фаровете!

.................(малко празно място за нови изисквания)

:steinigung:

Edit:

Значи идеята може да се доразвие и на гърба да пише обратното - Включи фаровете например :D

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И съм гасил и не съм климатроника. Но лятото, когато трябва да охлажда винаги го гася първо него, а след това и двигателя. За предпочитане е да се гаси, но и да не го правиш едвали ще има големи проблеми, освен при запалване. То по същата логика и като карам като тръгна да набирам да го изключвам /климатика/ за да не тормози двигателя. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята с пуснат климатроник върви по-малко.Лятото не веднъж съм го гасил при изпреварване ако трябва по-пъргаво да стане номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може би е по-добре да се изгаси и аз го гася минута по-рано и съответно пускам, след като колата е поработила малко, но по-важното доколкото знам е като го пускате да не е на високи обороти двигателя.

Редактирано от fx rookie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип през лятото, когато работи работи климатроника е добре да го изгасиш няколко минути преди да изгасиш двигателя.

По този начин вентилатора ще издуха влагата от изпарителя в купето и ще се предотврати появяването на бактерии и съответно гадни аромати в колата.

Те това е . Лятото е желателно тази процедура , но зимата си е излишно . Всичко останало за високи , ниски обороти и какво е казал някой стар майстор са пълни глупости :bia:

Редактирано от dnd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги незнам дали съм прав но на А4 2000-та година след като запаля колата и ако съм я загасил със включен климатроник може би 5 сец след това тои си тръгжа а не веднага - което ще рече че заводски това си е зададено в компютъра на колата....моето непрофесионално мнение!!! Как мислите вие заблязвали ли сте го това????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но по-важното доколкото знам е като го пускате да не е на високи обороти двигателя.

Точно пък ти си с климатроник, ако караш, колата от подписа си. Което означава, че компресора се влючва и изключва сам при достигане на зададената температура (лятото на охлаждане). Сега си представи, че изпреварваш в баир и компресора трябва да се включи, понеже в купето е станало по топло от зададените, да кажем 21 гр. И кво падат ти оборотите до тихи включва се компресора и после пак се вдигат :lol:

ае нема нужда

И аз знам за същото.. :lol:

нищо не знаеш :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моя го винаги държа на екон и никога досега не съм го изключвал напълно от бутона преди да угася колата.Лятото преди да угася мотора просто натискам екон и той си изключва.Иначе за товаренето на мотора ,чак толкова не съм забелязал да му пречи,чак да го изключвам при изпреварване.Чувал съм ,че при високи обороти именно за да не товари мотора там някакви клапани байпасни имало на компресора и фреона не въртял из цялата система .Това последното не съм се интересувал по-подробно дали е точно така или не ,някой ако знае със сигурност може да сподели има ли нещо такова .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото във вървежа аз лично разлика усещам само при потегляне на 1ва с и без климатик. Иначе при изпреварване нямам грижи, нито попинцип във вървеж разлика не усещам, или по-точно усеща се някакво намаляване на мощността но е незначително направо, просто колкото да се усети нещо.При потегляне обаче трябва с повече газ да тръгна, все едно са ми залепнали гумите за асфалта и трябва да ги отлепя, после от втора нагоре няма разлика с или без клима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също го изключвам преди да загася колата , незнам защо сигурно е просто навик да изключа всичко преди да съм изгасил колата :steinigung: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото във вървежа аз лично разлика усещам само при потегляне на 1ва с и без климатик. Иначе при изпреварване нямам грижи, нито попинцип във вървеж разлика не усещам, или по-точно усеща се някакво намаляване на мощността но е незначително направо, просто колкото да се усети нещо.При потегляне обаче трябва с повече газ да тръгна, все едно са ми залепнали гумите за асфалта и трябва да ги отлепя, после от втора нагоре няма разлика с или без клима.

И аз така, при потегляне виждам малко зор, после е лесно :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мощността на колата е функция на оборотите.

Максималния въртящ момент също идва при поне 1900-2000 оборота.

При тръгване от място се използва много малко от мощността на колата, освен ако не се тръгва на над 4500 оборота за бензиновеите и над 2500 за дизелите :flipoff:

А самия компресор на климатика/климатроника 'опъва' около 10 кс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...