daks Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 Днес говорих с технически запознат колега със сериозни познания на тема Ауди и установих, че дори и той не е съвсем наясно каква е разликата между скоростните кутии на VW group DSG и S-tronic. Чувал съм, че разликата е само в търговското наименование, но се говори и другото, че S-tronic-а е подобрен вариант на DSG-то. Като усещане при каране са еднакви(пробвал съм ги и двете), но май не били съвсем. Чел съм преди време няколко дискусии по темата, но така и не се стигна до консенсус. Толкова ли пък е засекретено от производителя или има куп анти-теории? Има официална версия, но се говори, че не е достоверна. От друга страна при А3-ките от 2004 г. се срещат екземпляри с кутии точно DSG и дори си го пише на лоста. Това води до различни изводи. Дали просто временно са се вграждали DSG-та докато са изобретили S-tronic или просто тогава още не са взели решението за разликите в търговските наименования на двете "уж" различни фирми. Та някой има ли ясна и точна представа къде е истината??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 (Редактирано) http://www.autotropolis.com/wiki/index.php..._tronic_gearbox - според тази статия "S tronic is Audi’s version of Volkswagen's direct shift gearbox (DSG) "http://www.autoblog.com/2008/07/23/audis-n...b-ft-of-torque/ - И според тази е така.Явно наистина това са две наименования на едно и също нещо.Винаги съм си мислел,че са близки по действие и конструкция,но с някакви разлики,но явно не. Всичко в случая е маркетинг,А3ки има DSG,но явно в последствие,няколко години по-късно от Ауди решават да си сложат тяхно си име.Никога не е късно човек да научи нешо ново . Редактирано 25 Януари 2010 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 25 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 (Редактирано) 6-степенна DSG:7-степенен S-tronic:Принципа на действие е един и същ, но като цяло DSG-то е разработено и първоначално се слага на напречни мотори. По-късно се появява DSG transaxle, което е версия за надлъжно разположени. S-tronic е вариант transaxle DSG-то и се слага на Аудита с надлъжно разположени мотори. Редактирано 25 Януари 2010 от Ivo-G Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 Според мен разлика няма абсолютно никаква освен в самото наименование, точно както Тони си го е представял до сега. Не виждам и логика да има две различни скоростни кутии с някакви минимални разлики... вие виждате ли? 7 скоростен DSG има от доста време насам... доста повече от колкото 7 скоростен S-tronic. Ако това е от значение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 ...Не си баш прав сякаш... Доста различни са си кутиите: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 25 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 Ето я и дилемата - няма еднозначен отговор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 E къде виждате дилема? Еднакви ли ви изглеждат на картинките? Еднакви са като идея и принцип на работа. Като механично изпълнение за напречен и надлъжен мотор са съвсем различни. И няма как да не са. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 (Редактирано) Като гледам на картинките са различни,според статии са еднакви.....?!НезнамМоже би истината е,че са на общ принцип на действие,но различни като конструкция и изпълнение. Редактирано 25 Януари 2010 от Raino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch Technik 3 Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 Само дето едната я слагат на грешно разположени мотори Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
danish Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 Едно и също са, просто различни търговски наименования. Даже до 2006-та (ако правилно помня) при Ауди се казваше също DSG, после го промениха на S-tronic. От 2008-ма претърпя развитие и стана 7-степенна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stilko Публикувано 25 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2010 S-tronic-а използва принципа на DSG трансмисията, но за надлъжно разположените двигатели, като при повечето аудита. Изключение правят А3 и ТТ, които използват DSG, но нали са Audi, следват фирмената политика и се водят S-tronic. Както и Quattro системата. и при А3 и ТТ се води Quattro, но не е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
danish Публикувано 26 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 26 Януари 2010 Едно и също са. DSG при VW също се използва и при надлъжно разположени двигатели. Иначе за Quattro-то е така. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 26 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 26 Януари 2010 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stilko Публикувано 26 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 26 Януари 2010 (Редактирано) Едно и също са. DSG при VW също се използва и при надлъжно разположени двигатели. Иначе за Quattro-то е така.Кои VW са с надлъжно разположени двигатели и DSG? Редактирано 26 Януари 2010 от stilko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
danish Публикувано 26 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 26 Януари 2010 Честно казано си мислех за 3.6 FSI, ама явно съм в грешка. Е значи колегата stilko е съвсем прав! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 Не си баш прав сякаш... Доста различни са си кутиите:аз не виждам никаква прилика едното е с предно, другото е куатро,освен че са от един материал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 Точно това беше идеята - няма как при кола с предно или Халдекс quattro, кутията да е идентична с тази при "истинско" quattro с Торсен и надлъжно разположен мотор. Съвсем различни конфигурации са. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 Е пасатора дето е с торсен, не са ли му обърнали двигателя в правилната посока ?Една позната джитка такъв пасаторе 4 моционе ще я накарам да ми покаже какво има в таралясникахем май е и с хафтомат. да видим и на ръчката какво точно пише Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stilko Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 (Редактирано) Пасата отдавна не е на базата на А4 и А6 Редактирано 27 Януари 2010 от stilko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 не го знам на кво е база ама имало теквиз с торсен, че им свършил гела за коса и вече не правели синхро Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stilko Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 не го знам на кво е база ама имало теквиз с торсен, че им свършил гела за коса и вече не правели синхро Имаше ама миналия век Айде и 5 години от този век просъществуваха Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brabusGTI Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 Синхро се изполваше в Пасат В5 (1998-2000) само като търговско име, но си е истинско Куатро®. После дойде Пасат 3B3 или така наречения В5.5 и VW унифицира наименованието на 4-motion. Това име е както при Ауди Куатро - независимо от посоката на мотора и начина на предаване на въртящ момент към задния мост, името е едно и също.Това е за Пасат 1998 г. Тorsen differentialfor 6 speed manual gearbox / torsen differential / DQT,EHW for 6 speed manual gearbox / (1) 01E409751F torsen differentialСега по основния въпрос. DSG=S-tronik ако моделите са с напречни мотори.S-tronik за надлъжен мотор в момента няма еквивалент при VW. Но като цяло е същия принцип на действие като варианта за напречен мотор, но съобразен технологично с посоката на мотора.При VW в момента всички модели с надлъжен мотор и 4х4 използват Типтроници (Туарег и Файтон) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 (Редактирано) Синхро се изполваше в Пасат В5 (1998-2000) само като търговско име...Сигурен ли си в това, щото аз имам известни съмнения, че на В5 също пише 4motion на задния капак?Edit: Сега като поразрових, забелязах че има и двата варианта, което е малко странно за мен... Редактирано 27 Януари 2010 от Ivo-G Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brabusGTI Публикувано 27 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2010 (Редактирано) За да бъдем максимално точни.До март 1999 г. Пасат В5 се води Синхро, после вече и той е 4-моушън , но от 2001 излиза В5.5.В6 за съжаление е с напречен мотор и вече не ползва многоточковото предно окачване.Съответно там си е "класическо" DSG. По принцип при DSG за напречен мотор се твърди, че не може да издържа на много нютони. Това при 6 степенните го превъзмогнаха (не съм задълбавал как и какво точно разбират под много нютони, май бяха до 350 Nm). Пример за това е DSG при Golf R32 (241/250кс), Golf R20 (272 кс), Passat R36 (300кс). Не ме карайте да търся въртящ момент сега на тези мотори.Но до ден днешен няма 7 степенно DSG в модификация с 4х4. Отново имам предвид напречен мотор.Забравих още нещо за Халдекс да добавя.100% на предно работи в нормални условия и може да стигне до 50:50, но дотам. Голям + при него е че без проблеми се справя с 1000Nm и това го има като на официалния сайт на фирмата (Шведи), така и преди време ми го потвърдиха в личен мейл, относно мое запитване до тях.Предлага се електроника (афтермаркет), която може да промени работата на Халдекса в три режима.Постоянно 50:50 - Рейс модНормален 100:0 и варира до 50:50 - Стрийт модХалдекс офф 100:0 - т.е. 4х4 е изключено.Цана около 900 евро. Редактирано 27 Януари 2010 от brabusGTI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване