chanko Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Здравейте колеги.Ето и проблема.Пали, върви....но.Един път както си карах изведнъж загуби мощност и загасна.Изчаках малко запали тръгнах без проблем.Втори случай на магистралата без проблем със скорост около 120 и пак изведнъж загуби мощност и загасна, пробвах веднага на скорост - не.Спрях изчаках 1-2 мин., запали и продължих.Последният път беше сега в големият студ във Варна при -20* запали на бензин,подгрях 10 мин, подадох газ да тръгна и заби.И така този ден ми изкара душичката.През 100 метра гасне.После спря да пали.Някой път като въртя стартера и стрелката на оборотомера играе бавно нагоре - надоло, като при проблем с тоците.Един колега ми каза че това е признак на развален датчик на Хол или нещо такова.Дали е вярно?Някакви идеи...Днес питах в сервиза на BOSH за комп.диагностика и там ми казаха че колата била стара 1993 и нямало смисъл за такава диагностика/ представяте ли си/ПОМОЩ С ИДЕИ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MitakaMc Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 (Редактирано) капачка с палец... аз лятото имах такъв проблем и ми казаха комутатор или датчик на хол, и накрая се оказа капачка Редактирано 28 Януари 2010 от MitakaMc Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 28 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2010 Може да е датчика на "Хол", а може и да имаш проблем с помпата на инжекциона - не вдига необходимото налягане или пада след като покараш известно време Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 29 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 (Редактирано) Аз предполагам датчик на хол но не съм сигурен, моя го смених защото, на моменти така гаснеше и буксата отзад на самия датчик се е счупиле/опечена от времето/ и кабелите увиснали и палеца пляс пляс ми накъса кабелите,но може и да е бенз помпа.Дано някой от колегите да даде по добър отговор Редактирано 29 Януари 2010 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
monz Публикувано 29 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 (Редактирано) Няма по-големи лайнари от Бош-Варна, убедил съм се в това... Редактирано 29 Януари 2010 от monz Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
telsho Публикувано 29 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 толкова е и бош мамка им. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chanko Публикувано 29 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 Лошото е че една дистрибуторна капачка е 70 - 90 лв. , кабели 200 лв, датчик на Хол 70 лв, бенз. помпа 200 лв и така нататък.Тоест частите не са евтини и затова трябва да разбера къде е проблема, а незнам как.Само с елкон ли става?Забравих да спомена че някой път се чува и гърмежи в аспуха при палене и когато направи проблема ??? HELPПроблема го прави и на газ и на бензин затова мисля че не е бензинова помпа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IRON MAN Публикувано 29 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 Колега какви са тея цени на кабели и дистрибуторна капачка?Аз пролета си сменях моите и ми излязоха под 40лв на Тесла.Капачките варираха от 10 до 30лв.А във VW(Габрово) ми искаха 60лв за кабели и някъде толкова за капачката.Моя мотор е AAD,но невярвам кабелите да са различни.Кабелите си ги провери по следния начин:на тъмно място,ако имаш гараж перфектно,ги наблюдаваи дали искрятизвади лолите и ги огледай дали са се окислилиогледай обстойно изолацията да не е нацепенаКапачката я смъкни,забърши и огледай за пукнатини.Огледай електродите,дали са изтрити.Централния които е от горе провери и него.Палеца и него огледай.Ако нещата до тук са ти наред се насочи към датчика на Хол и бензиновата помпа.Но за тях,освен да слушаш дали си е променила звука или изобщо не се чува друго не мога да ти кажа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MitakaMc Публикувано 29 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 (Редактирано) на мене лятото за капачка + палец BERU 110 лв ми взехасимптомите бяха същите гърмежи от ауспуха спад на мощността и гаснене и трудно палене Редактирано 29 Януари 2010 от MitakaMc Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 29 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 Щом и на газ го прави, вероятно проблема е по "тоците" . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 29 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 Датчик на Хол.Той е вътре в делкото.Да не забравяме и свещите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 29 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2010 (Редактирано) Колега какви са тея цени на кабели и дистрибуторна капачка?Може би не си виждал такива кабели,само лулата е към една педя с обикновен ключ за свещи не можеш да развиеш свещите,не сравнявай твоята мепханична инжекция с АСЕ това е супероткачен мотор и когато всичко е наред е осичка. Майсторите в Бош не са виновни, те са просто неграмотни научили се да работят с компютър и се мислят за майстори,просто всички бягат от механичните инжекции,търсят бързите и леки ремонти.Ако някой ден побеснея заради тях, ще се принудя да уведомя мениджърите на БОШ, че отказват профилактика или ремонт на тяхна техника,в такъв случай сервиза ще трябва да се казва ТРУД И ТВОРЧЕСТВО, а не Бош, само развалят реномето на марката,но това е друга тема,доста се отплеснах,но как да не се ядоса човек Редактирано 29 Януари 2010 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
monz Публикувано 30 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2010 с обикновен ключ за свещи не можеш да развиеш свещите...много са навътре свещите, защото главата е много подсилена, за да може да издържи умопомрачителното натоварване на 140-те конски сили. ...когато всичко е наред е осичкаосичка, осичка колко да е осичка? не знаеш кога ще те ужили (с поредните 300-500 лева...) допотопния шлеп (както се изрази един колега...) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chanko Публикувано 30 Януари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 30 Януари 2010 Мотора наистина е осичка.Доста е пъргава и на газ, а на бензин да не говорим.Когато се кара извън градско със скорост 120 на газ ми дава 10/100 с това голямо купе.Всяка кола дава проблеми.Сега две седмици се возих в коли на колеги, еми няма нищо общо със Ауди 100 или /А6.Нито комфорт нито возия.Но всеки си харесва и хвали своят автомобил.Така ли е?Днес карах моята кола, ходих да правя гума, пали и върви все едно нищо не е имало.Във вторник ще ходя на елкон и когато установя какъв е проблема ще споделя.Благодаря Ви за мненията. И за всички които пишат тук ACE мотора е по скъп за поддръжка особенно за ел оборудване /това е инфо за колеги които карат Ауди с различен мотор от ACE/. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dafil Публикувано 30 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2010 Миналата зима сменях датчика на Хол,но при мен симтомите бяха съвсем други.Колата като загасна веднъж и нямаше палене колкото и да се чакаше Първо сам се опитах да установя проблема и затова сега си имам резервни бобина и комутатор Най-добре иди на диагностика.А ако беше кабел-би трябвало като поработи колата,кабелите да се загряват и да стават проводими и на прекъснатите места....И са различни за АЦЕ и за ААД Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 30 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2010 (Редактирано) много са навътре свещите, защото главата е много подсилена, за да може да издържи умопомрачителното натоварване на 140-те конски сили. Ей колега, как можа да се изцепиш така,дано другите да не са прочели, дълги са лулите,защото ключа трябва да мине между двата разпределителни вала,направо ме разби- била подсилена И за всички които пишат тук ACE мотора е по скъп за поддръжка особенно за ел оборудванеи 6А,почти са еднакви Редактирано 30 Януари 2010 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
monz Публикувано 30 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2010 Ей колега, как можа да се изцепиш така,дано другите да не са прочели, дълги са лулите,защото ключа трябва да мине между двата разпределителни вала,направо ме разби- била подсилена кекеке, тука имаше ирония малко, за "умопомрачителните" коне ставаше дума... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 30 Януари 2010 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2010 кекеке, тука имаше ирония малко, за "умопомрачителните" коне ставаше дума... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chanko Публикувано 5 Февруари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2010 Все още нищо.Сега върви. 10 дена станаха вече.Пали и върви,все едно не е имало нищо.Ходих при различни майстори /все добри ???/.Всеки с различно мнение. - И да я закачим на елкон такива грешки не се помнели. -Сега като върви как да разбера от каскво е -Ела като започне да прави проблема Ей такива неща ми говорят.Е как да отида като започне да прави проблема.С дърпане. То поне нещо да се счупи да знам какво е.А то тука има тука нема.И 99 % от майсторите - Аз този мотор него правя, иди при друг. -- Много скапан мотор. Да взема да я хвърля накрая. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 (Редактирано) Мотора не е лош като мотор, просто трудно се намират майстори за механичния инжекцион, които да си разбират от работата . Много по-лесно им е да закачат лаптопа към колата и да кажат кой датчик не е в ред, както става при ел. инжекцион. Въпреки, че ако е проблем по "тоците" действително за да го хванеш трябва да се развали съвсем - иначе може само да се гадае. Вероятно проблема ще е в датчик на Хол/бобина/палец/централен кабел, но опита проба-грешка струва скъпо. Това, което можеш да направиш в случай, че пак почне да гасне е докато не работи да се увериш, че няма ток по свещите. За целта си вземи да имаш една резервна свещ и високоволтов кабел (може и стари НО работещи). Като направи мизерията:1. Извади централния кабел от дистрибуторната капачка и го включи в свеща. 2. След това опри резбата на свеща да контактува много добре на "маса" (корпуса на двигателя) и накарай някой да завърти на стартер. 3. Ако има искра вероятния проблем е по-нататък - палец, дистрибуторна капачка, кабели. 4. Ако няма искра при тази проба смени централния кабел от бобина с някой от на цилиндрите или резервния и повтори опита. 5. Ако пак няма искра остава бобина или датчик на Хол. 6. Все пак се увери с една пробна лампа дали идват +12В на бобината докато ВЪРТИШ на стартер или е на "контакт" ключа - може да ти се губи напрежението от плочката на контактния ключ или зависи къде ти е свързана алармата (ако имаш такава)7. Ако има +12В на единия край на бобината (проводника мисля беше черен на цвят) закачи пробната лампа на другия проводник (зелен мисля беше) и пак завърти на стартер - трябва да почне да пулсира светлината, като може и да изгори самата пробна лампа защото там напрежението е около 400В докато въртиш, но с малък ток.8. Ако "пулсира" светлината от пробната лампа, но продължава да няма ток може проблема да е в бобината - пробила междувитково във вторичната намотка.9. Ако лампата свети непрекъснато или въобще не светва проблема вероятно е в датчика на Хол или в прекъсване на първичната намотка на бобината.10. За да провериш бобината има 2 варианта: мерене с мултицед (трябва да показва няколко ома на първичната и няколко килоома на вторичната - разрови се във форума в една тема са дадени точните стойности)11. Другия вариант е да откачиш кабела от който идва от датчика на Хол (зелен на цвят), да премериш, че като е на "контакт" има +12В на другия кабел, който захранва бобината (в случай, че си объркал кабела) и с допълнителен кабел да подадеш "маса" на мястото на извадения кабел - това ще имитира един импулс на датчика на Хол и в момента на свързването ще прескочи искра както м/у кабела с "маса" и бобината, така и на централния кабел на бобината на който си свързал допълнителната свещ. Т.е. ако бързо подаваш и махаш "маса" на извода на - свеща ще прескача искра от време на време12. Ако прескача искра като подава "маса" на бобината почти 100% проблема е в датчика на Хол.13. Ако не прескача искра на допълнителната свещ, а също така в момента на подаване на "маса" на първичната намотка на бобината (на самата клема става въпрос) значи почти 100% е пробила бобинатаГоре-долу така можеш да си провериш тоците, НО всичко това трябва да го правиш САМО когато е възникнал проблема и двигателя не пали - иначе ще те излъже.Докато ти работи нормално двигателя можеш да видиш на тъмно дали няма "цветомузика" по кабелите, като обърни особено внимание и на бобината - дали не прескачат малки искри м/у централния кабел и другите два извода на клемите (където са свързани черния и зеления кабел). Може да пробваш докато работи двигателя да ,мушкаш покрай бобината и изводите и една отвертка за да видиш дали няма да прескача искра към нея. Ако има искри значи или кабелите или бобината не е в ред.Друго нещо, което можеш да направиш профилактично е да откачиш куплунга от делкото (той е с 3 кабела), да му свалиш маншончето и да огледаш кабелите да не са закъсани или окислени. След това с контактен спрей напръскай хубаво и куплунга с кабелите и куплунга на самото делко да не би да има окисляване вътре.Малко сложно изглежда този начин на проверката, която ти написах, но ако спазваш реда съм сигурен, че ще откриеш възможната повреда. Ако намериш нещо пиши. Редактирано 6 Февруари 2010 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chanko Публикувано 6 Февруари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 БЛАГОДАРЯ VBI.Ще изпробвам схемата на работещ двигател вечер /и когато откаже/.Това което си написал е наистина добро, за проверка и професионално разбира се от човек който разбира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chanko Публикувано 11 Февруари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2010 ПЪЛНА МАГИЯ.Преди два дена когато направи проблема я заведох/дърпах с въже/ на майстор към 14,00 ч.Замерва там какво прави изкара датчика на Хол.След като го изкара почисти и пак го сложи колата запали ,но за малко и загасна.След това каза че е бубина,след това се прехвърли на комутатор и така до 20,00 ч. колата не ще да работи.Накрая се отказа и вдигна ръце сглоби всичко.А тя мръсницата/Аудито/ запали и аз се прибрах все едно не е имало никакъв проблем.След това се записах за ЕЛКОН.Два дена я карах без проблем.Тръгнах за елкона/имах час за 09:30 При Иван в Аспарухово -Варна/.ТЯ Мръсницата реши че по средата на пътя ще загасне.Пак същият номер придърпване и загуба на мощност.Изчаках 10 мин.запалих и тръгнах.След 1 км.-същият номер.Не мога да се добера до елкона.КОгато все пак се добрах до елкона се случи следното.Закачиха я - в нормите работи,няма натрупани грешки.Там имат и нови части и беше по лесно да се заменят и пробват.Сложихме нов датчик на Хол,нов комутатор - проба с каране, придърпва пак и не работи добре.Сложихме нова бубина, а оправи се.Тъкмо се зарадвах и решихме да сложим пак моята старата за проба за по сигурно - пак върви все едно не се е разваляла.Цели 50 км навъртяхме за проби Лудница.Тоест оказа се че не е датчика на Хол,бубина или комутатор,кабели или капачка с палец.Проблема е някъде там и все още не е открит./Проблема съм го описал в началото на темата/НЯКАКВИ ИДЕИ ДА СА ВИ ОСТАНАЛИ.HELP HELP HELP Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
monz Публикувано 11 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2010 Дюзите как са ти? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chanko Публикувано 11 Февруари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2010 Дюзите са добре.Това го прави и на газ и на бензин.Проблема е 99% от тоците някъде. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 11 Февруари 2010 ......6. Все пак се увери с една пробна лампа дали идват +12В на бобината докато ВЪРТИШ на стартер или е на "контакт" ключа - може да ти се губи напрежението от плочката на контактния ключ или зависи къде ти е свързана алармата (ако имаш такава).........Друго нещо, което можеш да направиш профилактично е да откачиш куплунга от делкото (той е с 3 кабела), да му свалиш маншончето и да огледаш кабелите да не са закъсани или окислени. След това с контактен спрей напръскай хубаво и куплунга с кабелите и куплунга на самото делко да не би да има окисляване вътре....... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване