Jump to content

Тампони макферсон


MARTI4EK

Recommended Posts

Чашата не опира върху тампона,колега.Тя ляга върху кръглата гайка,която стяга лагера на тампона върху аморт.А отгоре както знаеш върху чашата се завива контра гайка,за да не се развие долната гайка.А самата чаша мисля,че служи за това когато вдигаш колата на крик и свърши хода на аморт. да не излезе тампона от бумбето.

Точно за това е предвидена чашката по принцип ,макар че даже при вдигната предница няма да излезе тампона от леглото му

защото реактивната щанга не позволява - е , ако с корав лост се постарае някой да натиска носача надолу ,може и да успее.

Преди време съм правил доста експерименти с различни тампони и какво ли не , даже известно време карах въобще със свалени

чашки за да съм сигурен че не чукат именно те по бомбетата при разпъване на окачването надолу . Уви не бяха виновни те , а и

няма никаква опасност да изкочи нещо , просто тежестта на купето притиска здраво тампоните в леглата им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...даже известно време карах въобще със свалени

чашки за да съм сигурен че не чукат именно те ...уви не бяха виновни те...

Именно...

Потропването си е от тампоните,ако щете и въобще от начина на работа на цялото предно окачване при тези модели...

Затова уплътняването при "чашката" няма да помогне с нищо... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен помогна, който желае да опита цялата работа ще ви струва 2лв.

Днес си купих същите тампони (за генерацията на самара 2105 2107 по 1,50лв) и те си бяха точно по размер поне вътрешния отвор на тампона срязах го на две малко гресчица межди бомбето и тампона и ефект определено има ,доста по стегната предница с отстранен шум ! На никои не му пречи да пробва цялата процедура е 30 мин и 2 3 лева според зависи ,за мен ефект ИМА !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ще пробвам,но не днес не можах да намеря въпросния тампон.Като попитах за тампон за генерация на самара оная ми извади някакви доста по малки от дадения :gmorning:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си купих същите тампони (за генерацията на самара 2105 2107 по 1,50лв) и те си бяха точно по размер поне вътрешния отвор на тампона срязах го на две малко гресчица межди бомбето и тампона и ефект определено има ,доста по стегната предница с отстранен шум ! На никои не му пречи да пробва цялата процедура е 30 мин и 2 3 лева според зависи ,за мен ефект ИМА !

Ако не те затруднява драсни от кой точно магазин ( адрес ) ги взе въпросните тампони. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не те затруднява драсни от кой точно магазин ( адрес ) ги взе въпросните тампони. :)

булевард черни връх при хладилника преди сребърна магазина е по известен като ПРИ АРМЕНЕЦА руски авто части от лявата страна в посока сребърна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсих ги онзи ден тези тампони по целия Симеон и покрайнините и не ги намерих... :)

Любо, благодаря за адреса на магазина. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено цената и времето си заслужават ако нептиятното тропане при дребни неравности изчезне, което особенно зимата е изнервящо заради големия брой малки ледени бабунки.

Въпросът ми е какви биха могли да са ЕВЕНТУАЛНИТЕ негативни ефекти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да има малко неволно разминаване идващо от понятията, а именно "фи" -то. :rolleyes: Колегата най-вероятно е искал да каже, че диаметъра на пръстеновидния тампон е 65 мм. Ако дебелината му е 15 мм, то ФИ-то е 35 (65 - 2х15 = 35 мм) или ф35 мм. :bia:

Утрепах ги магазинерчетата да търсят такъв тампон и няма ли няма... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много на място е тази тема. Аз имам същия проблем с потропване при малки неравности и при ниска скорост. И то точно след смяна на амортисьорите на предницата. Даже при завой и потропва леко. Цялата предница е прегледана за други неизправности. Няма. Сменени са горните тампони на Макферсона и десен лагер отгоре. И точно потропването иде от дясно. Пак ще я връщам в бокса. Ако нищо не се промени и при повторния оглед. Ще предложа това решение. Дано да стане. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всичко сменено продължава да хлопа в дясно - 100% кормилна рейка. Който не вярва може да направи следния експеримент: Натяга се по-малко винта на рейката за обиране на луфта на гребена /намира се точно под сервоусилвателя на спирачките, кофти място, ключ номер 10/. Навива се по малко например по 1/4 оборот и се прави проба да се върти волана /на запалена кола/. Идва един момент когато гребена е прекалено стегнат и волана започва да затяга. Тогава се качвате на проба в движение-ако тропането е намаляло или даже изчезнало, колата се чувства "по-стегната" - диагнозата е ясна :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е приложимо при механична рейка. При хидравлична обаче няма какво да се натяга, за да обере луфта, а дори и да има, то проблема с тампоните на макферсоните си остава.

Относно тампона - след дълго търсене на точно такъв тампон (35х15х65), установих, че такъв тампон няма и най-вероятно има малко разминаване в размерите. Когато го търсите по магазините, то питайте за:

1. Тампон за генерация за Мерцедес

2. Със следните размери:

- вътрешен диаметър ~ 30 мм (фи 30)

017431077.jpg

- дебелина ~ 13.5 мм

017431078.jpg

- външен диаметър ~ 57 мм

017431076.jpg

П.П. След като ги сложа ще споделя какви са положителните и отрицателните ефекти от монтажа им.

Редактирано от Marcus Aurelius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно, като си взех колата, италианците бяха слагали същите гумени пръстени в чашката, след като смених обаче тампоните на макферсона, чашката се по прибра и нямаше място да ги сложа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е приложимо при механична рейка.

Донякъде е вярно ,но не съвсем - при износена тефлонова втулка на края на корпуса нищо не помага .

След слагането на този пръстен, не се ли получава триене на чашките в него и от там по-тежък волан?

Точно така - зависи колко точно са щтръкнали нагоре . Мерете ,смятайте , мажете с грес отдолу и се радвайте. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама и ти си един доброжелател... :respekt:

Мда....... :lol: ,

Просто съм правил доста дълго камасутра с тия тампони , и накрая съм

се примирил с гениалната им конструкция и издържливост . Слава богу

че поне са евтини и се сменят за норматив.

Бай дъ уей - доста хора си ги търсят от моргите оригинални за по 5 лв. парчето в

добро състояние , сменят лагерчетата и твърдят че са доволни. ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е приложимо при механична рейка. При хидравлична обаче няма какво да се натяга, за да обере луфта, а дори и да има, то проблема с тампоните на макферсоните си остава.

Изкара ме че не знам каква ми е рейката ли :hilezh: . Говоря в случая, когато хлопането остава при всичко сменено по окачването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумения тампон беше разрязан на 2 и поставен под кашките на макферсоните, така както Марти4ек предложи. Бих казал, че има подобрение основно при малките неравности по пътя. Колата седи по-стегнато и подчукването на тампоните на макферсоните не се чува толкова често. Въпреки това оставам на мнение, че това е наистина силно компромисен вариант и то за кратко време. Единственото лечение на болката се оказва качествен нов тампон.

Благодаря на Mарти4ек за предложението и временното намаляване на досадните подчуквания. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки това оставам на мнение, че това е наистина силно компромисен вариант

А какво те кара да го наречеш силно компромисен вариант, подобрението не е достатъчно голямо или има и странични негативни ефекти като по-тежък волан и скърцане?

И кой е най-добрият вариант за тампон - оригинален, поръчан от Германия и колко струва това удоволствие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно компромисен вариант, защото не решава проблема, а само го замазва и то не винаги, т.е. скапания тампон си остава, както и досадното подчукване.

Странични ефекти поне при мен няма, защото разстоянието между чашката и самия ботуш на макферсона е такова, че при пълен ляв или десен волан тампоните не се деформират чак толкова много, че да тормозят сервото. Що се отнася до скърцане, то такова няма. Самия гумен пръстен и мястото където лагерува го намазах с грес.

За нов тампон вече от няколко места емпирично е потвърдено качеството на истинските BOGE и MONROE. Цените на всякъде са различни, но без отстъпки се движат от 36 (MONROE) до 70 лв. (BOGE) за 2 броя. По-евтините варианти са изпробвани от мен лично и Febi, Mebi и сие изкараха няколко месеца...

Редактирано от Marcus Aurelius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големо лагеруване ще падне! :hilezh: Иначе за febi-ina-topran - еб@хти боклуците, писна ми да ги сменям последните след като ги монтирах бомбетата щръканха с почти 10мм без да съм се качил в колата още :stupid: .

Редактирано от asen_manolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...