jordanik Публикувано 10 Април 2010 Доклад Share Публикувано 10 Април 2010 (Редактирано) Отдавна се канех да преправя малко осветителната система на автомобила ми и ето,че това време най-после дойде.Цялата работа беше провокирана от няколкото отказа на ключа за превключването на фаровете да ги задейства и от трагичното състояние на светлинния поток пред колата ми.Винаги бях използвал предписаните от производителя крушки със съответните мощности,рефлекторите ми бяха в идеално състояние,фаровете бяха регулирани на стенд,но проблемите все пак се появиха и сега беше момента да се действа.Поразрових за малко информация в Нета и открих доста теми със снимки и схеми,но повечето се отнасяха за VW и затова реших да направя описание със снимки на процеса за монтаж на релета за фаровете,като темата ще бъде конкретно за Ауди80. На първо място,като се започва тази работа трябва да се избере ел.схема,по която да се опроводява.Има няколко варианта на тази схема,като аз заложих на старата,опростена и изпитана схема позната още от руските автомобили/карал съм доста време такъв и никога не съм имал проблеми с фаровете му/.Ето конкретно и схемата: Означенията по нея ,са както следва:АБ-акумулаторна батерияКЛ-превключвател на фароветеR1-реле за късите светлиниR2-реле за дългите светлиниL1 h4-крушка H4 на десния фар с изводи за къси/К/,дълги/Д/ и "маса"L2 h4-крушка H4 на левия фар с изводи за къси/К/,дълги/Д/ и "маса"9/10А,11/10А- предпазители № 11 и № 9 в оригиналната инсталация на колата,съответно за късата и дългата светлина на левия фар15А-двата 15А предпазителя се монтират допълнително и служат да предпазят силовата верига на двете релета След,като сме уточнили ел.схемата,по която ще се работи идва момента да си набавим необходимите материали:2 броя релета с един нормално отворен контакт /12V/30A/ с планка за закрепване2 броя букси за релета2 броя закрити гнезда за автопредпазители за външен монтаж2 броя автопредпазители 15Амногожичен едножилен кабел със сечение 2,5мм2 и 1,5мм22 броя медни клемитермошлаухизолирбанд Сега трябва да решим къде точно ще се монтират релетата.Има два варианта: в купето на колата под табло или в двигателния отсек,като всеки от тях си има предимства и недостатъци.Аз избрах втория вариант,като изхождах от това,че: - така най-малко ще се променя оригиналната инсталация на автомобила и ще може да се възстанови най-бързо,ако се наложи,при проблем на път -така почти не се използва оригиналната инсталация на автомобила/ползва се само за управление/,а силовата част е изцяло нова и подобрена -дори при оригиналната инсталация релетата и предпазителите на автомобила са монтирани в двигателния отсек и проблем с такъв монтаж няма При избора на конкретно място трябва все пак да се има впредвид,че релетата трябва да бъдат максимално защитени от възможността да бъдат намокрени с вода.Затова аз реших да ги монтирам максимално близко до бобината на колата,като сметнах,че не случайно инжинерите от Ауди са подбрали нейното място,а и тя е капризна към водата.Ето къде сложих двете релета заедно с буксите им,след като пробих две дупки 4мм: За да започне изработването на новите кабелни снопове е нужно да се направи по избраната ел.схема принципна схема на връзките между отделните компоненти.Ето я и нея: Означенията са,както следва: Клм./+,-/-сответните "плюсова" и "минусова" клеми,с които ше свържем кабелните снопове към захранването Пр-гнездата на двата нови предпазителя за силовата част на веригите Б1,Б2-буксите на релетата,сответно за релето на "къси" и за релето на "дълги" светлини Б д.ф.,Б л.ф.-буксите,сответно на десен и ляв фар кабелен сноп I,кабелен сноп I I-кабелните снопове,които трябва да пуснем съответно към левия и десния фар Двата кабела по 1,5мм2 служещи за управление на двете релета се свързват съответно към жълто-черен кабел и бяло-черен кабел от оригиналната инсталация към буксата на левия фар. Цифровите означения на кабелите в схемата означават: броя на кабелите в кабелния сноп,сечението им и дължината им в см. при избраното от мен разположение на релетата /напр.2x2,5x165 означава 2 кабела със сечение 2,5мм2,с дължина 165см всеки/ Вече може да започнем изработването на двата кабелни снопа.За изработването на кабелен сноп I взимаме: - 2 кабела по 2,5мм2 с дължина 180см.всеки -2 кабела по 1,5 мм2 с дължина 180см. всеки за управление на релетата Четирите кабела се вкарват в термошлаух и се запояват към буксите на релетата по схема. За изработването на кабелен сноп I I взимаме: -2 кабела по 2,5мм2 с дължина 165см. всеки -2 кабела по 2,5мм2 с дължина 215 см.всеки Четирите кабела се вкарват в термошлаух и се запояват към буксите на релетата по схема,като се запояват и гнездата на предпазителите и "Плюсовата" клема за връзка със захранването на колата.Получава се това: Необходимо е да пуснем и нови кабели за "маса" към двата фара.За целта се ползват две парчета кабел 2,5 мм2 с дължина съответно:180см.за десен фар и 200см.за ляв фар.Към двата кабела се монтира клема/"Минусова"/ за връзка със захранването на колата. От съображения за сигурност минусовия кабел не се вкарва в термошлауха на двата кабелни снопа,а се обмотава по дължината си с изолирбанд и се прикрепва към инсталацията на колата със "свински" опашки отделно. Прикрепваме двата кабелни снопа към оригиналната инсталация на колата.След това трябва да осъществим управлението на релетата от превключвателя на фаровете.Аз реших да използвам за това управлението на левия фар и да работя по следната схема Означеният са,както следва: ПР-превключвател на фаровете Б л.ф.-букса ляв фар Б д.ф.-букса десен фар R k -реле за къси R д -реле за дълги Цветовите означения на кабелите на буксата отговарят на оригиналната инсталация на Ауди80 и са: К-кафяв-"маса" Ж/Ч-жълто-черно- +12V от превключвателя на фаровете на къси светлини Б/Ч-бяло-черно- +12V от превключвателя на фаровете на дълги светлини С/Ч-сиво-черно- +12V от превключвателя на фаровете на габарит Прекъсваме жълто-черния кабел малко след буксата,като за него запояваме кабела от кабелен сноп I със сечение 1,5мм2,който води до бобината на релето за къси.От кабелен сноп I намираме кабела със сечение 2,5мм2,който идва от силовата част на релето за къси и го запояваме за пина на буксата,където е водел преди това жълто-черния кабел. Прекъсваме бяло-черния кабел малко след буксата,като за него запояваме кабела от кабелен сноп I със сечение 1,5мм2,който води до бобината на релето за дълги.От кабелен сноп I намираме кабела със сечение 2,5мм2,който идва от силовата част на релето за дълги и го запояваме за пина на буксата,където е водел преди това бяло-черния кабел. Кафявият кабел"маса" към буксата не е нужно да се прекъсва,а само се "заголва" и за него се запоява новия кабел "маса",който сме пуснали директно от акумулатора По същия начин се процедира и с буксата на десния фар,като особеното там е,че не се използва нищо от оригиналната инсталация за къси и дълги.Просто се прекъсват жълто-черния и бяло-черния кабел и на тяхно място на самата букса се запояват новите кабели идващи от силовата част на релето за къси и от релето за дълги.Свободните жълто-черен и бяло-черен кабел от оригиналната инсталация се изолират с изолирбанд и се прикрепват стабилно към другите кабели.Новият кабел "маса" се връзва за оригиналния кафяв кабел по същия начин,както и на буксата на левия фар. С това работата приключва.Правиме необходимите проби,измерваме напреженията на къси и дълги към двата фара при запалена кола/трябва да сме успели да докараме напрежението,което се измерва на полюсите на акумулатора почти без загуби до двата фара/ и забравяме завинаги за проблеми с превключвателя на фаровете.Успех на всички,които ще се захванат сами да си направят това подобрение! Редактирано 10 Април 2010 от jordanik 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 11 Април 2010 Доклад Share Публикувано 11 Април 2010 Пичове не че искам да развалям хубавата тема ама за Б4-рка ли става дума ? Че там заводски си ги има тия жици и релета .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 11 Април 2010 Автор Доклад Share Публикувано 11 Април 2010 (Редактирано) Пичове не че искам да развалям хубавата тема ама за Б4-рка ли става дума ? Че там заводски си ги има тия жици и релета ....Колега,Ngoro,нали не мислиш,че съм сложил дублиращи се релета на осветителната система,ако ги имах оригинални.Просто и на Б4-те няма такива релета,поне на моята няма,а и не съм виждал друга с такива,освен ако не са слагани допълнително.Ето и схемата да се увериш,макар,че на нея не се виждат надписите добре.http://media.snimka.bg/5969/018193947.jpgНе е лошо да снимаш твоите,за да ги видя що за чудо са и да почна да псувам тъпия шваб,който не си ги е поръчал при мен. Редактирано 11 Април 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 12 Април 2010 Автор Доклад Share Публикувано 12 Април 2010 (Редактирано) Ето още няколко снимки,които преди не успях да кача.Тук става монтирането на новия кабел-маса към оригиналния кафяв кабел-маса на буксата на левия фар.Заголваме кафявия кабел и за него запояваме новия.След това прекъсваме жълто-черния кабел за късата светлина на левия фар и монтираме новите кабели от релето за къси.Следва прекъсване на бяло-черния кабел за дългата светлина на левия фар и монтираме новите кабели от релето за дълги.Ето я и готовата букса.Монтираме буксата към фара и с това работата по него приключва.Преместваме се на десния фар.Сваляме неговата букса и прекъсваме жълтия и белия кабел от оригиналната инсталация.Изолираме прекъснаттите кабели и ги прикрепваме стабилно към инсталацията.Запояваме за буксата новите кабели от релето за къси и от релето за дълги и я включваме към фара.С това работата завършва и вече имаме работещи релета на фаровете на колата.А тук е отбелязан пътя на двата кабелни снопа в коша на мотора. Редактирано 12 Април 2010 от jordanik 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sklepi Публикувано 15 Април 2010 Доклад Share Публикувано 15 Април 2010 Страшна работа аз мислех да ида при жичкаджия да ми сложи релета, но сега ще си ги направя сам Колко струват материалите и релетата? Няма проблем с Ауточека предполагам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 15 Април 2010 Автор Доклад Share Публикувано 15 Април 2010 (Редактирано) При колите с Ауточек са малко по-различни нещата,защото там има модул,който следи изправността на жичката за къса светлина на всеки фар и ще се бърка системата,ако монтираме реле след модула.Ето я оригиналната схема на фаровете с Ауточек:А ето къде трябва да се постави релето за къси,за да не пречи на работата на Ауточека:Релето за дълги се слага така,както при колите без Ауточек,защото модула не следи жичката на дългата светлина.При това положение е най-добре релетата да се монтират под таблото близко до модула на Ауточека,за да не се дърпат допълнително кабели.Цените на релетата варират между 2,50 и 5 лева за бройка-моите са руски от Lada за 2,50,защото те единствени имаха планка за външно закрепване/там трябва да се внимава,защото има много ментета/.Стойките за релетата са по 2 лева за бройка,стойките за предпазителите са също по 2 лева,кабелът 2,5 мм2 е по 45 стотинки метъра,цената на термошлауха варира доста,като най-евтин е този,който се продава на парчета.Общо взето не е много скъпо,важното е да имаш желание да го направиш. Редактирано 15 Април 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 16 Април 2010 Доклад Share Публикувано 16 Април 2010 Браво на автора, темата е достойна за златен фонд.Само да допълня за ауточека. Релето, което следи тока през крушките се намира при допълнителните релета под волана. Прилича на обикновено реле, но всъщност е логически контролер с номер 443 919 469B. За да не дава грешка за изгоряла крушка е необходима елементарна намеса в самото реле, удобното е че не се нарушава останалата инсталация на осветлението. Целия материал е в тази тема /на английски/:http://forums.audiworld.com/showpost.php?p...amp;postcount=7Ще обясня само кое е същественото: оградените с червено спойки се запояват заедно /на късо/, оградените със зелено писти се прекъсват с макетен нож. Това може да се направи и при монтиран ксенон, компютъра да не дава грешка за изгоряла крушка. Поздрави на всички. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sklepi Публикувано 16 Април 2010 Доклад Share Публикувано 16 Април 2010 След тази интервенция на релето на Ауточека, ще показва ли дали е изгоряла крушка на габарита или фара Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 17 Април 2010 Автор Доклад Share Публикувано 17 Април 2010 (Редактирано) След тази интервенция на релето на Ауточека, ще показва ли дали е изгоряла крушка на габарита или фара Ако релето за къси се монтира след контролния модул за предни светлини на Ауточека,то ще се отчете грешка и ще излезе аларма за изгоряла крушка.Затова,ако искаме да запазим функцията за следене изправността на предните светлини,релето трябва да се монтира преди модула на Ауточека/281/,като се прекъснат жълто-зеления и жълто-кафевия кабел към модула/ограденото с червено на ел.схемата/.Единствения вариант да монтираме такова реле след този модул е ако прекъснем сивия/информационен/ кабел от него към таблото или ако направим замостованията,за които е писал колегата can4o,но тогава се губи функцията за проверка изправността на късите светлини. Редактирано 17 Април 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
auubau Публикувано 20 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 20 Юни 2010 Да споделя надявам се полезно за някои, че колите внесени от Италия имат на таблото лампа за габарити, която обаче влияе по някакъв начин на ново поставените релета и когато се пуснат само габаритите релето се включва и фаровете светват дори и без контакт. За сега съм махнал контролната лампа за габаритите. Във VW форума (така се получавало и на пасат) беше описано, че лампата се заменя със светодиод и се оправяло, но не съм пробвал. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 22 Юни 2010 Автор Доклад Share Публикувано 22 Юни 2010 Колегата auubau е напълно прав .За тази подробност с крушката за индикация на къси не се бях сетил,защото моята кола е германка и си я няма тази "екстра".Иначе това се "лекува" с монтаж на светодиод с подходящ резистор на нейното място. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki77 Публикувано 24 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 24 Юни 2010 Мдааааааааа,и аз минах по тая процедура понеже е много дразнещо когато искаш да включиш само габарити и да се пускат фаровете.Та пробвах първо паралелно да включа диод на лампата(за да не връща ток) ,но не стана както си го мислиха сложих светодиод на мястото на лампата и нещата приключиха. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shado Публикувано 4 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2010 Вече и аз съм от батките с релетата. Направих ги точно както е описал jordanik Индикаторната лампичка я бях сменил отпеди и всичко си тръгна без никакви проблеми. От 11.6V при работеща кола отиде на 13.7V, а разликата в осветеността е очевидна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BateIcho Публикувано 18 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 18 Юли 2010 Браво на колегата за така свършената работа,но имам 1-2 забележки.Първо гледам,че за къси и 2те лампи минават през 1 бушон.Съответно и с дългите е така.Ако се случи да изгори предпазител по време на движение става интересно.При оригиналната инсталация всяка лампа има по 2 предпазителя.Или 2 за къси и 2 за дълги.Ако изгори единия(десен къс да речем то левия остава да свети).Според мен е по-удачно да се прекъсне линията след пакетния ключ Така се запазва оригиналната инсталация,ползватсе по-къси проводници и релетата се слагат вътре под волана.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 18 Юли 2010 Автор Доклад Share Публикувано 18 Юли 2010 (Редактирано) Тя оригиналната инсталация наистина е с по два бушона за всяка светлина на фаровете,но въпреки това,като ти откаже превключвателя ти загасват и двата фара и пак "става интересно".Освен това,ако сложа по два бушона на фар нищо няма да променя,защото за да има някакъв ефект ще трябва да се монтират и още две релета и......т.н.Ако пък набутам релетата под таблото и преработя там оригиналната инсталация/няма как да се запази старата/ при проблем на път ще трябва да се вра под таблото,да свалям кори,а знаеш какъв кеф е тая работа,особено нощем.При избраната от мен схема/линията се прекъсва точно след пакетния ключ и се запазват оригиналните бушони за управление/ и местоположение на релетата мога точно за 5 минути да възстановя оригиналната схема дори на тъмно,а да не говорим,че съм си пуснал и много по-добри кабели към фаровете от оригиналните.А и за статистиката-за 8 години непрекъсната експлоатация в България бушон на фаровете не ми е горял и крушка също.Та според теорията на вероятностите такъв тип отказ е пренебрежимо малко вероятен и засяга дори оригиналната схема,но ако се случи-бия едни дълги или халогени,отбивам вдясно и сменям изгорелия бушон за секунди,което няма как да стане,ако си набутал всичко под таблото. Редактирано 18 Юли 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BateIcho Публикувано 27 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 27 Юли 2010 Колега jordanik какви още две релета.Те за какво ще са и защо смяташ,че си сложил "много по добри" кабели от оригиналните.Релатата се слагат единствено да разтоварят ключа,който пуща фаровете и този,който сменя дълги къси.Двата са напълно отделни нищо,че са в един корпус.Според твоята статистика за 8 години ни бушон ни лампа.Дай боже всакиму.Това показва как са направени тези коли.Тъй като ние на можем да сме по-добри от германците в конструирането просто можем да заобиколим някой проблем възникнал не по конструкторска вина а по волята на времето.А то времето не прощава на никой.Та в тоз ред на мисли исках да кажа,че слагайки 2те релета под кората не се променя абсолютно нищо.От пакетният ключ тръгват 1 кабел за къси и 1 кабел за дълги.Бял и жълт на цвят.Режем белия примерно и го вкарваме на оперативното на релето.Силовия изход на релето го свързваме към белия,който одрязахме и те така.Под кората има и други релета.тез се хващат при тях.Става ПИРФЕКТНО и най-важно не прави беля.Нали все пак колите ги имаме да ги караме да им се радваме,а не да ги правим.Хайде със здраве. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 29 Юли 2010 Автор Доклад Share Публикувано 29 Юли 2010 Та колега,BateIcho,като отрежем белия и жълтия кабел под таблото и ги набутаме в оперативните вериги и после свържем силовите вериги на релетата за отрязаните кабели-кво правим-моя вариант,ама под таблото.Та нали тези силови вериги на релетата ще трябва да получат "+" отнякъде и нали този "+" ще трябва да се защити с някакви бушони-2 на брой за 2-те релета.И какво се оказва-ти си си харесал да си работиш под таблото и правиш това,което правя и аз.Друг е въпроса,че за да се предпазим от нежелателно изгасване и на двата фара е необходимо монтирането на 4 релета с 4 бушона за силовата им част,но както вече писах,не е нужно. Аз пък не искам да се вра под таблото и да режа оригиналната инсталация и си ги монтирам в коша,където са и всички други релета на колата оригинално и там ги е сложил немеца,защото е "по-добър от нас в конструирането".Хайде със здраве! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Don_Diego_ Публикувано 29 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2010 Аз имам едно питане: отскоро съм с лупи на фаровете. Като щракна дългите обаче крушката на късите гасне и остават да светят само тези на дългите. Какви релета са необходими за да не гаснат късите, а да продължат да светят и да имам максимално добро осветяване на пътя.Да питам също така и как се оправя проблема с ключа на фаровете: не иска да включва дългите всеки път когато го бутна към таблото, светкавицата работи, но другата функция не е активна всеки път. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BateIcho Публикувано 30 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2010 Та колега,BateIcho,като отрежем белия и жълтия кабел под таблото и ги набутаме в оперативните вериги и после свържем силовите вериги на релетата за отрязаните кабели-кво правим-моя вариант,ама под таблото.Та нали тези силови вериги на релетата ще трябва да получат "+" отнякъде и нали този "+" ще трябва да се защити с някакви бушони-2 на брой за 2-те релета.И какво се оказва-ти си си харесал да си работиш под таблото и правиш това,което правя и аз.Друг е въпроса,че за да се предпазим от нежелателно изгасване и на двата фара е необходимо монтирането на 4 релета с 4 бушона за силовата им част,но както вече писах,не е нужно. Аз пък не искам да се вра под таблото и да режа оригиналната инсталация и си ги монтирам в коша,където са и всички други релета на колата оригинално и там ги е сложил немеца,защото е "по-добър от нас в конструирането".Хайде със здраве!Колега jordanik най-миролюбиво искам да попитам къде в коша има релета поставени оригинално?Да аз режа оригиналната инсталация,а ти коя?Относно силовите вериги да те получават + който минава през релето,захранва двата бушона (на къси да речем).След бушоните вече тръгват за всеки фар проводник.Вярно не слагам бушон м/у + и релето но така е изпълнена оригинално инсталацията,а и няма нужда,защото ако изгори този бушон се сещаш кво става.Поредноста е следната 1-клеморед 2-ключа,който вкл.фаровете 3-ключ дълги-къси 4предпазители и лампи съответно.Аз се намесвам след точка 3.Кво не му харесваш?Хайде сполай! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BateIcho Публикувано 30 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2010 Аз имам едно питане: отскоро съм с лупи на фаровете. Като щракна дългите обаче крушката на късите гасне и остават да светят само тези на дългите. Какви релета са необходими за да не гаснат късите, а да продължат да светят и да имам максимално добро осветяване на пътя.Да питам също така и как се оправя проблема с ключа на фаровете: не иска да включва дългите всеки път когато го бутна към таблото, светкавицата работи, но другата функция не е активна всеки път.Колега виж сега.Проблема с късите не е до релета,а в инсталацията.Ако до сега си имал фарове с лампи Н4 иси сложил двусекцонни такива е нормално да прави така.Може да стане като се преправи инсталацията или смениш ключа с такъв от кола с такива фарове.Относно дългите проблема е в ключа.Където е ръчката за дълги-къси отдоло има един един квадратен отвор.През него се вижда контактната пластина за дълги.Сега тази пластина е леко деформирана и не може да я достигне подвижният контакт.За целта трябва да извадиш волана,пакетния ключ и пластмасата под ключа и през квадратния отвор с една отвертка да бутнеш тази пластина.Тя(пластината) трябва да стои перпендикулярно спрямо основата на ключа.Ако я сгънеш по-навътре няма пък да гаснат дългите после.Дано съм бил полезен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ram_pz Публикувано 3 Август 2010 Доклад Share Публикувано 3 Август 2010 (Редактирано) Добре де колеги, сега последно къде да ги слагам тези релета Отпред в двигателния отсег нямам други релета (открити) и имам навика да вилнея с пароструйката под капака, та това май ще ми създаде проблем, затова мисля, че ще е по - добре под волана при другите. Някой може ли да даде плюсове и минуси на двете предложения, защото немога да се реша къде да се намеся в инсталацията. Ако ги резна под волана има ли след това места, от където може да се получава спад в напрежението, или само ключа може да е причинител на този проблем? След малко отивам да замеря да видя какво пристига до крушките. Редактирано 3 Август 2010 от ram_pz Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vesojoor Публикувано 15 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 (Редактирано) Колеги,бихте ли ме опътили(ако може и снимки),къде точно трябва да се свържат релетата,за да ми действа и ауточека?Нещо немога да се ориентирам в примерните схеми дадени в темата,немога да ги отворя на по-голям екран ми се размазват и немога да преценя къде точно да монтирам релетата та всичко да е ОК? Редактирано 15 Ноември 2011 от vesojoor Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 15 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2011 (Редактирано) Ето я интересуващата те схема в по-голям формат:Ограденото в червено е релето за къси светлини.За дългите схемата съм я пуснал в темата и тя е една и съща за коли без и с Ауточек,защото дългите не се контролират. При теб най-добре да си монтираш релетата под волана при модула на Ауточека.Сваляш полицата и намираш контролния модул за предни светлини/281 на снимката/: Намираш на буксата на модула 281 жълтозеления и жълтокафявия кабел,прекъсваш ги и заедно ги свързваш към едния извод на намотката на релето.Другия извод на намотката отива на маса,която хващаш от тук:Контактът на релето се свързва от едната си страна/некомутируемата/ към +12V през бушон 15А/трябва да си го монтираш с допълнително закрито гнездо/:От другата страна/комутируемата на контакта/ се свързва към прекъснатите жълтозелен и жълтокафяв кабел,които отиват към модула 281Така поставено релето за къси ще действа преди Ауточека и няма да наруши работата му. Редактирано 15 Ноември 2011 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vesojoor Публикувано 16 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2011 Мерси,колега,както винаги си перфектен!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bingoo Публикувано 24 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2013 (Редактирано) Здравейте реших и аз да си сложа релета но тъй като съм икономист ми идва малко сложно та на въпросите:1. Четирите крачета на релето трябва да бъдат свързани както следва:- 85-- маса-30 - от акумулатора/+/-86 -от контактен ключ /управление/-87- към фара2. Мога ли да прекъсна управлението на фаровете при буксата за крушката /жълто черен Кабел/ и така да монтирам релето до кутията на десния фар3. Ползвал съм схемата на колегата като съм изтрил за дългите светлини - вярна ли е Редактирано 24 Септември 2013 от bingoo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts