Jump to content

2.3 vs 2.6


Spidercho

Recommended Posts

Ще се радвам, ако някой е минавал от 2.3 на 2.6 да ми сподели впечатления.

Еластичност, ускорение, разход.

Чудя се дали следващото ми Coupe да е 2.3 или 2.6

За мен е важно като тръгна от София за морето да мога да изпреварвам спокойно, да поддържав добра скорост и т.н. Не ме интересува отсечката от светофар до светофар :willnicht:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което знам със сигурност е че разхода е един и същ! :willnicht: а конете вече не им ги знам кви са и сигурно има няква минимална разлика във варвенето :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Милко, категорично 2.3 (петака). :flipoff: Не искам да обиждам други колеги и приятели, но това е правилният избор според мен. :willnicht: Обичам да питам и анализирам и то много(дори да досаждам :flehan: ). :cry: Естествено мнението ми е субективно. :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жив е той, Жив е!! (ейй спидере :willnicht: )

Значи какво имаме:

Данните са от списание Test & Technik от 1992г.

Обем 2,3 срещу 2,6

Цил 5 в линия срещу V6

Мощност 133к.с. срещу 150к.с.

Върт.мом 186Нм срещу 225 (при 4000 срещу 3500об/мин)

Ускорение

0-80км/ч 7,3 срещу 7.0

0-100км/ч 11.0 срещу 9.8

0-160км/ч 32.0 срещу 27,5

Макс.ск 205 срещу 209км/ч

Аз съм карал и двата мотора, но на купето на na audi 100, според горните данни моторите са почти с идентични характеристики, но нещото което моментално прави впечатление и е ФРАПИРАЩО е еластичността, повярвайте ми разликата е наистина огромна

60-100км/ч на 4-та ск: 13,1 срещу 9,5

80-120км/ч на 5-та ск: 19,5 срещу 12,6

Като килограми двигателите тежат почти еднакво около 160кг.

като разход 2,6 харчи малко повече, но наистина малко (според заводските данни)

За поддръжка ???? според зависи

Като здравина 2,3 е пословичен (един от най яките двигатели), но 2,6 също е много издръжлив и същевремено некапризен двигател.

Пак ти казвам, че еластичността и доускорението на 2,6 са в ново измерение спрямо 2,3. Колата се кара буквално като автоматик, извънградско пердаши на 5-та без никакъв проблем в диапазона между 40 и 240км/ч.

Да не говориме за изпреварване, просто даваш газ на 5-та и ако си над 60-80км/ч мотора си изтегля без никакво замисляне и си има завидно ускорение

Другото което прави впечатление е кривата на въртящият момент, при 2,3 е начупена докато при 2,6 описва почти перфектна парабола

Именно поради тези факти, при 2,6 няма накъсване на мощността както при 2,3. т.е от 2000об/мин до 6000об/мин ускорението (тягата) е абсолютно еднаква, без спадове или чуствително прииждане на мощ при дадени обороти.

Просто 2,6 е наследникът на класиката 2,3

За мен дилема не съществува :flipoff:

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, точно от такова, изпълнено с данни и опит мнение, имамх нужда.

2.3 е невероятно издръжлив мотор и върви повече от прилично. Затова имам нужда от други гледни точки.

Btw с моето Coupe съм теглил 150 км други коли, от които 100 км от Севлиево до след Витиня с много ниска скорост, един останал без токове Сутиен BX, през нощта :willnicht: На спусканията го връзвах обратно и така го спирах по наклоните :flipoff: 2.3 + съединител оригинален на 17 години!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Милко аз Ауди с двигател 2.6 не съм карал, но от моята 100-ца съм много доволен, двигателя е като на твоето купе 136 к.с., върви много, не е проблем изпреварването, двигателя се газифицира лесно за разлика от 2.6, има само една лабда сонда, по нисък данък и гражданска отговорност - вече не е без значение. :willnicht:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не разбрах само на 2.3 ли се слага лесно АГУ

Да,но по думите на Цецко/AUDIMANIA/,моя двигател е като твоя и бера ядове :willnicht:

Иначе по темата,май съм за шест цилидъра!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aко не не вълнуваш от данъци и гр. отговорност,избора е само един и той е - шестакът

Послушай човека! Той ги разбира нещата :willnicht:

Редактирано от Satriani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цилиндър в повече винаги е за предпочитане пред цилиндър по-малко.

И стига с тая газификация, това да не ви е готварската печка :willnicht:

Като искаш икономично се меткаш на дизелова печка, сега е момента да се купува, ако запали :flipoff: , а като питаш за мощност, ускорение и еластичност не скопявай мотора с газифициране.

ЛИЧНО МНЕНИЕ че да не почнат сега едно полемики.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,но по думите на Цецко/AUDIMANIA/,моя двигател е като твоя и бера ядове :willnicht:

Иначе по темата,май съм за шест цилидъра!

Баджо не си прав, твоя двигател е като тип инжекцион и решения като моя и се газифицира, а при V6 двигател имаш пластмасови колектори електронен инжекцион и т.н. екстри които при нас няма.

Относно въпроса за газта - пропан-бутан или метан все един дол дренки е най-добре на бензин, това е ясно, но при други цени на горивата или други заплати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:):dance: littleredaudi, колега ти нямаш сърце. Това и за мен е ДВИГАТЕЛЯТ! На теб здраво ти е влязла мухата в главата...на мен само ми е пред очите :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.2 Турбо 5-ак е истината :) Ама аз съм болен може и да не ме слушате :)

Да бате! Ама Nasti ме плаши, че много скъпо за подръжка :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бате! Ама Nasti ме плаши, че много скъпо за подръжка  :dance:

малко по-скъп от атмосферния петтак.. но все пак ти казвам за 10 клапановия вариант, а ти май си мислиш за S2, там може да е малко по-разли4но.

Като цяло скъпо би излязло да се смени турбината, ако е позаминала, а не са парва младост и е доста вероятно.. но като цяло са много слабо капризни мотори :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпотията на Audi Coupe S2 изобщо - частите и комсумативите - доскове, накладки и т.н. Нямало алтернативни производители на части и е по-скъпо от А8 да гледаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко по-скъп от атмосферния петтак.. но все пак ти казвам за 10 клапановия вариант, а ти май си мислиш за S2, там може да е малко по-разли4но.

Като цяло скъпо би излязло да се смени турбината, ако е позаминала, а не са парва младост и е доста вероятно.. но като цяло са много слабо капризни мотори :dance:

За 20 клапановия мога да кажа че излезе учудващо здрав, за 2 години каране не съм сменил нищо повече от консумативи - ремъци, вериги и т.н. Състоянието на турбината също не е зле - качва по бордкомпютъра до 2 атмосфери при пълно натоварване. Иначе ако нещо изтропа главоболието ще е голямо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпотията на Audi Coupe S2 изобщо - частите и комсумативите - доскове, накладки и т.н. Нямало алтернативни производители на части и е по-скъпо от А8 да гледаш.

спира4ни дискове предни BREMBO/JURID/Lemfiorder - от 180 до 220лв комплект

накладки предни BOSCH/TEXTAR - 175-180лв/REMSA - 77-80лв.

маслен филтър KNECHT/BOSH - 12-15.5лв

горивен филтър KNECHT/BOSH - 20-35лв

въздушен филтър KNECHT/BOSH - 15.6 - 18лв

дотук как е? пове4е мит или реалност за липсата на консумативи за S2?

по окачването S2 i 20v coupe-to нямат нито една разлика, нека LAMPARD да ти каже как е откъм поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...