Jump to content

Хидравликата на а4,мени си "твърдостта"


DLS

Recommended Posts

Наблюдавам странно държание на хидравликата на моето А4 - не е еднакво тежка всеки път когато карам :respekt:

Сядам веднъж, при студен старт примерно и е толкова лека, че започвам да се чудя само волана ли въртя или и гумите завиват с него....друг път, или по-късно, вече е по-тежка. Под тежка нямам предвид, че не може да се върти, просто става като друга кола, която не е с най-леката хидравлика на света :rolleyes:

Въпроса ми е, колко още колеги сме така?

Горния въпрос е провокиран от няколко факта:

и при 3-те ми аудита го имаше тоя момент, вече чувам за него и от мои приятели каращи б5, а при последната профилактика в сервиза майстор, на който вярвам напълно, при въпроса защо става така ми каза: нормално е за ауди :flipoff:

Дали наистина е нормално? Нямам абсолютно никакви признаци на свършили рейка или помпа и единствено хидравличното масло се чудя дали може да е проблема. Обаче няма кой знае каква зависимост топло-студено, което май го изклюва...

Споделете мнение моля?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мойта Б5-ца също съм я улавял че има различна твърдост на хидравликата и нямам никаква представа от какво е. Даже си мислих че си въобразявям, докато не видях тая тема. Ще следя с интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така, колеги. Понякога хидравликата е супер лека, а понякога е доста по-твърда. Става въпрос за а3 в случая,но да споделя и аз.

Редактирано от galimir®
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се занимавате с глупости не мога да разбера?Има ли зачение при положение,че и в двата случая волана се върти леко.Щом си работи няма смисъл да се пипа.Забелязал съм,че в форума хората сменят части за по 300+лв за щяло и нещяло и после а4-ките били чупливи окачването било слабо.Някои му се разтропа 1 носач и смени цяла предница за 500лв,друг чувал виене от хидравличната попмпа и си взел нова за 200лв и някакви такива безумия!Карай,а ако нещо е тръгнало ще се развали и ще си го оправиш няма смисъл да даваш пари на вятъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така.

.....при последната профилактика в сервиза майстор, на който вярвам напълно, при въпроса защо става така ми каза: нормално е за ауди :hilezh:

....

Нормално за всеки майстор, който не знае от какво идва проблема. Според мен точно това са първи признаци, че системата е към края на дните си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ми е да повярвам, че всичките аудита, с които съм имал допир са били с хидравлики пред умиране...чисто статистически шансовете са доста малки :)

Предполагам помощ по темата би дошла от колега сменил някоя част, която е решила проблема в последствие, дори сменята да е последвала поради прецакана помпа, рейка или каквото други има общо...

Вярно, е че проблема на е точно проблем, но аз лично се дразня от тия малки неща, такъв съм си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеделник ми смениха рейката! Преди да се прецака старата (изпусна отляво), нямаше различна твърдост, нямаше и никакви показатели да се разваля. Просто the shit happened :) Сложих втора ръка заради безбожните цени на новите. Няма ралзика в управлението, нито различна твърдост. Карам си и не търся различни кусури, защото сумите са трицифрени винаги.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хидравличната течност се загрява доста силно при работа,това е един от основните фактори за "втвърдяването" на волана,също остарялата (хидратирана,т.е. поела от въздуха вода) течност е фактор.Износената семеринга на помпата откъдето поема въздух също оказва влияние,през ноща образуваните балончета се отделят до голяма степен от течността,а когато завъртите двигателя сутрин много бързо волана от лек става муден.Всичко старее.

Най-лесното е да се източи старата и се налее нова течност,после евентуално ако има "виене" да се смени семеринга на помпата (има ремонтни комплекти за целта,но може и отделно да се намери),ако и това не помогне........,лошо :) .

Една добре работеща хидравлична система(с отлично състояние на агрегатите,с добро охлаждане,с хубава течност) НЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА МЕНИ чувствително характеристиките си при работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти нали се сещаш,че 10 годишни кошници няма начин да имат напълно изправна и перфеткно работещта хидравлична система :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен ли го казваш........ :hilezh: ,моята е `96-то лЕто.......

И все пак всичко може.................,може да се бръкнеш и да купиш нови помпа,рейка,шланг високо налягане и дреболий,нали.Друг е въпроса че нашенеца разсъждава така:ае ве,в тая кошница ли ше наливам,и за къф???......а после има теми от сорта на тази,или се почват легендите за чупещите се и калпави Аудита........Стари са колите,това не значи че не трябва да се поддържат адекватно ,ако не може.....,има си хлопели за целта.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първо провери си хидравличната течност, дали е зелената (не че е от огромно значение, аз съм с червена и пак работи но е хубаво да е зелена), после провери дали не се е пресекла, т.е. сутринта преди да запалиш колата отвори казанчето и виж дали има на повърхността нещо като каймак или мехурчета това е признак че е тръгнала да се пресича, ано ако е еднородна и бистра смес значи е ок. Но според мен проблема ти е от течността, защото ако е нещо друго ще е постоянен проблема (мое мнение). Друго което малко ме съмнява е да е в помпата едни гумички които ако са се износили след завъртане на течността и нейното сгряване (вискозитета и се намалява) и работата и леко се утежнява, но това е според мен малко вероятното. Поздрави Илия :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и моята е 96г. :hilezh: Съгласен съм за поддръжката,но това вече е изгъзица.Волана се въртял 1 идея по твърдо на загрят мотор и давай да се сменя рейка,помпа,маркучи и какво ли още не което излиза 500+лв и то на кола която струва 4500 само за да ти се върти по-меко волана....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото нещо съм установил и аз, ама си мислех че си въобразявам или е от умора или нещо такова. Но явно не съм само аз и ми стана интересно. Друго което ми прави впечатление е че напоследък, волана се върти с една идея по-лесно надясно (по часовниковата стрелка) отколкото наляво (обратно на часовника). Това е възможно вече да си го въобразявам, ама все пак да питам да не е признак за нещо това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тия филми бре направо комедия стана тая тема!Признак е смени си цялата предница,рейка,маркучи,хидравлична помпа,кормилни накрайници,нови дискове,карета,гуми,нов волан и кормилна щанга и най-вероятно ще се оправи.Направо се вманиачавате!

Редактирано от qckk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не е само при А4 проблема, преди време съм имал и Б4 и пак го имаше същото, но много по-ясно изразено.

Пуснах темата с идеята, че причинителя на това леко неудобство е някаква дреболия. Течността ми е зелена и изглежда добре за нетренираното ми око. Във всеки случай ще ида да я сменя профилактично, така и така всички останали консумативи съм сменил. Честно казано не очаквам разлика, но не е изключено и да я има тъй като сега при по-високите температури по-често колата е с по-твърдата версия на хидравликата :hilezh:

Не мисля, че е от значение, но колата ми е последната преди фейслифта и е иначе в чудесно състояние, просто като човек като свикне с колата и започва да забелязва малките нещица, които я отличават от перфектно работеща такава. Честно казано първите 2-3 месеца изобщо не ми направи впечатление момента с хидравликата...обаче сега ме яде отвътре и явно пак ще троша пари за глупости :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волана се въртял 1 идея по твърдо на загрят мотор и давай да се сменя рейка,помпа,маркучи и какво ли още не...............................само за да ти се върти по-меко волана....

тц,не това имах предвид,малоумно е да се сменят агрегати и възли ако са в добра кондиция,говорех общо за отношението на ПОВЕЧЕТО МПС собственици (за радост не всички) към старичките си коли и следствията от такова отношение.

Като пример мога да дам два кораба на които съм бил,и двата са т.нар. "систършипс",т.е. са от един клас и са абсолютно еднакви ,само с година разлика във възрастта.Единия в момента е в идеална кондиция като цяло,на другия никой не иска да ходи защото е в плачевно състояние.Причините,първия е поддържан от два-три екипа техници,които се сменят през годините непрекъснато и които едно че са кадърни(така се е случило в началото,че са се събрали) и второ са се грижили за системите и са поръчвали в перспектива части,възли и консумативи,а другия......,другия точно обратното,сменили са се стотици случайни приходящи от най-различни "технически" нации и всеки един(с малки изключени) е бил там на принципа "ден да мине,надника да се начисли,а кораба да гние деба коритото му деба".

Типове отношение и типове ползватели на автомобила.Малко като лирично отклонение се получи и доста обобщаващо,дано си ме разбрал в главното,което се опитах да кажа.

Затова когато някой почне да се жалва от издъхващите възли и машинарий на автомобила си,винаги се сещам за добрия и лошия стопанин.НО пак ще се намесят трезвомислещите и ще кажат-А ПАРИ,А?ОТКЪДЕ?Имам си готов отговор-"за брадата и гребенчето",но обикновено се тълкува като цинизъм,така че все едно не съм го писал/казал.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм чувал един друг лаф: "Няма лоши автомобили, има лоши собственици!". Аз също съм на това мнение и се старая да си подържам колата максимално добре според възможностите ми, но този "проблем" с хидравликата мисля, че не е нещо, закоето трябва да се притеснявате. Ккато се каза, едно нещо като работи не се пипа (без сериозна основателна причина).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това казах.Ако нещо найстина не работи-сменяш го,но на 10+ годишни коли няма начин да са без косури или трябва в кола за 4-5000лв да се налеят още 8000 за да е в идеално състояние...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....................... 10+ годишни коли няма начин да са без косури или трябва в кола за 4-5000лв да се налеят още 8000 за да е в идеално състояние...

прави елементарна сметка,вземаш едно "ново" которче на да речем 12-13000 лв. ,или си правиш твоето старото на 5000+8000=13000 лв. и знаеш,че си си я направил както трябва и ще те търкаля още мнооого(ако си я харесваш обаче).Кое е по-удачния вариант?Аз си харесвам моята,макар и кочинка,ето днес получих от немско и новия оригинален хидравличен шланг за 376 левчета,доста непрактично на пръв поглед,но пък знам че веднъж сложен,ще погребе каручката.

Въпрос на приоритети,но щом си купил една кола явно ти харесва и трябва да се грижиш съответно за нея(справка Иво Динков :steinigung: ),ако не става кадърно,пак да уточня че има и хлопели за каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега смени си хидравличното масло , според мен проблема е от него .

Малко или много износена помпа, не може да направи налягане като нова и в допълнение и маслото ако не е сменяно става като боза , и като загрее малко става още по рядко не може да прави нужното налягане и от това идва всичко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми и мойта беше така смених маслото със това зеленото и пак същото сутрин като запаля има хидравлика като позагрее трябва да се припомпва за да завие от какво ще е това дали си заминала помпата или трябва да се смени семеринг ,,,

мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи да се припомпва? Даваш газ и тогава почва да завива? Ако е така то на 90% помпата ти е полуумряла.

Днес погледнах маслото на студено и си беше супер на вид, няма и следа от пресичане или някакви странни слоеве на повърхността.

Все пак като се поосвободя малко ще и ида да го сменя профилактично, но не очаквам да има ефект.

@NIKO каква е историята при теб? Защо се наложи такава поръчка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@NIKO каква е историята при теб? Защо се наложи такава поръчка?

в оригиналния маркуч има вграден гасител/успокоител на налягането,нашенските майстори сменят гумената част наистина и възстановяват маркуча до степен да не тече(то това си му е и основния и единствен проблем),НО,има едно но и то е че не слагат споменатия гасител който е различен при всяка модификация на хидравличната помпа(различно налягане и дебит).Липсата на тоя чарк най-често води до протичане на вече старата рейка в резултат от нерегулираното налягане,хидравличните удари при различните обороти на двигателя и вариращия в големи граници дебит на маслото.С две думи тоя възел се купува нов,не се възстановява,или ако се прави то да е в заводски условия и на стенд,естествено такива тарикатлъци едва ли се правят в заводите ни за хидравлика,или аз поне не съм чувал.

Затова съм с нов новеничък маркуч(че и барабар с новички дифтунги,верно малко насилствено сложени към пратката от немеца и платени допълнително от мен :unsure: ).

Тези дни ще свалям рейката,виещата като вампир помпа и шибания протекъл стар маркуч,ще събирам от тази и резервната рейка една работеща(имам и ремонтен комплект за рейки),от старата и резервната помпа (която имам :bia: ) една работеща (имам ремонтен комплект и за помпа) ,с новия маркуч,ябълковидни накрайници и .....казанче за течността ще видим какво ще се получи.Може дори да стане и фотосесия за "Направи си сам".......балиго.....

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта скърца-прака-треска-стърже цялата ма я карам не се вманиачавайте ... това не са коли от магазинЪ ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта скърца-прака-треска-стърже цялата ма я карам не се вманиачавайте ... това не са коли от магазинЪ ...

на първата ми Б4-ка съм преживял пръскането на хидравличния маркуч в движение,не го пожелавам на никого,тогава също и сложих оригиналния маркуч с който я и продадох.Това са системи (заедно със спирачната) от които ти зависи живота.

Виж кво правят оядените американци след двете кули,"парен каша духа".

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...