Jump to content

Как да си тествам виско перката най-сигурно?


Stefan75

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Пак се загледах в колата и май и намерих нов кусур, то явно колкото повече гледа човек - толкова по-лошо, но....

Та проблема ми е следния: На няколко пъти колата доста позагря ( някъде към 105 градуса, стрелката беше на средата между 90 и 120 ).

Забелязах, че отиде там при едно софийско шофиране със хубави задръствания, а другият път беше при изкачване на голям и стръмен баир.

Но не съм от София и рядко карам в задръствания, а и баири не качвам всеки ден, съответно и рядко загрява.

Попрочетох из форума за тази перка, направих двата теста:

1. Паля студена кола и се опитвам да спра перката с ръка - успявам, после на загряла кола около 90 градуса - пак успявам да я спра и не усещам да има по-различно съпротивление спрямо когато е студена.

2. При загряла кола гася и перката не спира веднага, върти се доста, не 1-2 оборота, а около 10-20 оборота.

Тези тестове ги прочетох тук, но не разбрах какво е определението за "загряла" кола, тъй като днес не успях да я накарам да отиде над 90 градуса,

въпреки че карах на 3-та едно баирче 4-5 км., а и на място стоя една цигара време, но не отива повече от 90 градуса.

Та въпроса ми е как да я тествам тази перка, за да съм сигурен ? Че не само перката не е евтина, ами и предницата се сваляла :rolleyes:

Благодаря предварително за съвети и идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм правил същия тест със същите резултати и нямам проблеми с температурата!Скъп е виско съединителя,перката е 30 лв.Ел вентилатора ти включва ли на втората скорост като ти загрее колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включва се ел.вентилатора, но когато си иска, и доколкото забелязвам този вентилатор има "вземане-даване" с климатроника...

Значи перката, тоест виско съединител, тя перката какво да и стане, здрава е.

На бензинова А4-ка 97-ма год. може ли да се смени този съединител без да се свалят маски, радиатори, брони и т.н. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е нормално когато разшири силикона и перката започне да се върти значително по-бързо да можеш да я спреш на ръка. Това може би е признак че е тръгнала...

Добре, тук е мястото да попитам, нали е нормално при 90 градуса като разшири силикона и се подаде газ да се чува силно перката как се развърта с оборотите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото знам перката се увлича но не става твърдо зацепена при по висока температура,само си увеличава оборототе! А ел вентилатора има две скорости които се управляват от термошалтер /датчик/на радиатора и отделно се включва на първа скорост като пуснеш компресора на климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, тези перки.... сигурно е си е заминала моята, тоест съединителя, но вече питам 100 пъти преди да сменям нещо, защото наскоро в един сервиз с авторитет

искаха да ми сменят таблото заради неработещ бензиномер, а то се оказа проблем в поплавъка... та да не си сменя този виско съединител и пак да е същото :flipoff:

Всъщност нямам оплаквания със загряване, освен двата примера. Ако е скапан този съединител няма ли по-често и по-лесно да мине 90 градуса колата? Днес

се мъчих да я накарам да отиде над 90, но не успях. А от къде този съединител "разбира", че трябва да се включи, къде мери температура ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виско съединителя е всъщност термосиликон, който при по-висока температура на охладителната течност в радиатора, съответно по-топъл въздух на изхода му се втвърдява и предава движението на пистовия ремък на шайбата на перката.

Ако въздуха, преминаващ през водния радиатор не е топъл достатъчно, тоест радиатора не се е нагрял (заради термостат или нещо друго) виско съединителя няма да предаде движение на перката.

Като видиш, че колата ти е загряла, опитай се да пипнеш водния радиатор (зад климатичния) дали и той е загрял добре.

Трябва бая да е загрял, за да може преминаващия въздух да втвърди силикона на виско-то.

Не бързай да го сменяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай. Тя сега ще работи слабо, но като тръгне да си ходи, ще зацепи почти напълно и ще се върти яко нон стоп

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от което какво следва? че тези тестове дето си ги правим с отворен капак и на място не са коректни, тъй като няма обдухване на радиатора и съответно обтичане на виско съединителя от топъл въздух и не можем проверим дали работи коректно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако въздуха, преминаващ през водния радиатор не е топъл достатъчно, тоест радиатора не се е нагрял (заради термостат или нещо друго) виско съединителя няма да предаде движение на перката.

защо съм останал с идеята,че виското се задейства по оста си,т.е. температурата по чисто механичен път (монтажен фланец/планка-лагер-ос-термосиликон) се предава от загретия двигател до оста на самото виско и същото завърта перката с по-големи обороти,изстива от повишения поток (като едновременно изстудява и радиатора принудително,заедно с потока от движещата се кола) и цикъла се повтаря отново?Или греша?Всъщност някой запознат ли е как точно се темперира виското и при кой от двата варианта работи?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колега,сподели какви са разликите при новото виско - за да изясним темата. Като е студена как се върти и след като загрее? Трудно ли се спира перката ,като е загряла?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след смяната на виското с друго (от морга) ми е постоянно зацепено и променя оборотите с оборотите на двигателя. И в най-голямата жега не загрява колата повече от 90 градуса. 2-рата перка съм я чувал 3 пъти за 6 години вече. Зимата си топли нормално бързо......

И не мога да я спра с ръка.....имам белег на пръста от този опит :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С разваленото виско пак си върти перката, но значително по-слабо и не може да охлажда колата.

С новото виско направо се чува как върти перката (като мощен вентилатор) и като дадеш подадеш гас на място (като форсираш) с изреваването на двигателя трябва да се засилва и въртенето на перката и се усеща, докато с развалено виско това ускоряване на въртене на перката го няма. В градско в задръстванията загрява колата защото не може да смогне да върти. Надявам се че съм ви бил полезен .

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта е така и колата никога не ми е минавала 90 градуса и в най големите жеги , гогато загрее наистина много почва да зацепва заедно с оборотите и фучи яко. Жиж да не е от нещо друго загряването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе, не може ли да се зацепи тая перка за виското, така че да не превърта и каквито са оборотите от двигателя такива да са на перката, какво може да се "повреди" в такъв случай, освен да загрява по-бавно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се товари двигателя малко, а и ще вие ужасно. Ако искаш да я зацепиш перманентно трябва да си намериш перка с по-малко "витла". По-добре помисли за вариант да си сложиш електрическа с допълнителен т-датчик на фланец.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Хм, тези перки.... сигурно е си е заминала моята, тоест съединителя, но вече питам 100 пъти преди да сменям нещо, защото наскоро в един сервиз с авторитет

искаха да ми сменят таблото заради неработещ бензиномер, а то се оказа проблем в поплавъка... та да не си сменя този виско съединител и пак да е същото :flipoff:

Всъщност нямам оплаквания със загряване, освен двата примера. Ако е скапан този съединител няма ли по-често и по-лесно да мине 90 градуса колата? Днес

се мъчих да я накарам да отиде над 90, но не успях. А от къде този съединител "разбира", че трябва да се включи, къде мери температура ?

 Колега как си реши проблема? Аз имам подобен сега и се чудя какво да правя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-сигурния тест е отвън като е 25-30 градуса , слагаш едно паве на газта или някой авер да държи 2000-2500 оборота вдигаш капака и заставаш до перката, след известно време трябва плавно да зацепва и да започва да фучи, вервайте ми шума е невъобразим и няма как да се сбрърка, отделно и доста се усилва въздушния поток над нея. На виското му трябват освен температура и обороти за да зацепи като хората. Не си правете експерименти със заварянето, виждал съм разни интересни работи, сгънати капаци, спукани радиатори, помляни въздухуводи, от дебалансирано виско и строшена перка , хората са си го сметнали, че трябва да се върти с X обороти за да няма проблеми. Конверсията към електричка , не си струва парите - ще си купиш 3 муфи за тия пари дето се дават да се направи като хората, отделно е трудно начинание при A4ките при положение че отпред игла да пуснеш ще се изгуби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...