Jump to content

Изчезнаха ми дългите!


emilaudi

Recommended Posts

Колеги, на мойта хубавица от края на миналата седмица съвсем и изчезнаха дългите светлини. Още от както я имам /средата на миналия ноември/ го имаше този проблем, при превключване от къси на дълги се случваше няколко пъти /2-3 пъти на сто прехвърляния/ дългите просто да не включат, връщах веднага на къси и обратно и всичко беше ок. Но последния месец проблема взе да зачестява - стигна до там, че половината от превключванията вече бяха неуспешни и сега въобще умряха - като премина на дълги няма никои. Къде първо да търся проблема и мога ли да я оправя лесно или да я карам на жичкаджия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е стандартен проблем за Б3 и Б4 породен от решението на немските инжинери да спестят от монтажа на релета за фаровете.Имаш нагорели контактни пластинки в превключвателя за фаровете.Вариантите ти са два:

-разглобяваш твоя превключвател,почистваш и юстираш пластинките,ако е възможно и после....,колкото изкара

-взимаш си нов превключвател

А в тази тема: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=78134 ще намериш кардиналното решение на проблема си. :respekt:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от немския инженер , а от Българския Ганю . Предписали са колко вата да се монтира , но като почернее рефлектора вместо смяна слагаш 100 W и после олеле майко .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от немския инженер , а от Българския Ганю . Предписали са колко вата да се монтира , но като почернее рефлектора вместо смяна слагаш 100 W и после олеле майко .

тъжна,но правилна забележка........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от немския инженер , а от Българския Ганю . Предписали са колко вата да се монтира , но като почернее рефлектора вместо смяна слагаш 100 W и после олеле майко .

Така де-това с 100-тe Вата си е една от основните причини,само че на моята кола винаги съм бил с точните за нея крушки и превключвателя пак започна да се бъзика.Сега,като се замисля,даже за 8 години експлоатация в България никога и не са ми горели,което означава че съм още с крушките,с които я докарах от Германия.Пък и никак не ми се вярва първите 8 години на колата в Германия да са я карали със 100W-ви крушки.Тъй че спестяването на релетата за мен си е чисто недомислие,което по късно е коригирано при по-новите модели. ;)

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да добавя ... като тръгнеш да си разглобяваш лостчетата много ама много внимавай с пластмасовите детайли (те всички са такива де) и пружинките че хвърчат на където си искат :D след като изпотроших моето при отварянето си купих от Б4 ... миналата седмица започна и на мен да ми прави врътки и се наложи да го отварям ... мислех да направя снимков материал но се отказах щото има доста писано по тоя проблем

един жокер само... проблема ти идва от 2 метални пластинки с пружинки под тях които ги кръстосват ... всяка от тях има по една "пъпка" в единия си край където контактува ... е тая пъпка е нагоряла

едната пластина ти е за светкавицата а другата за дългите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде първо да търся проблема и мога ли да я оправя лесно или да я карам на жичкаджия?
Колега, пробвай да пръснеш малко WD-40, ама малко. След това разкарай ръчката(дестина пъти къси-дълги-къси.....) без да са ти включени фаровете. След като включиш фаровете започва да излиза малко дим(може би изпарения). Поне при мен реших проблема по този начин и дългите работят безотказно от миналата есен.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неделчо сори брат ама аз така си съсипах предните лостчета... просто не е ВД-40 решението ... има други спрейове за случая иначе като цяло го има варианта да мине със спрей

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неделчо сори брат ама аз така си съсипах предните лостчета... просто не е ВД-40 решението ... има други спрейове за случая иначе като цяло го има варианта да мине със спрей

Колеги благодаря за съветите, това със спрея бих го пробвал най-напред, но след като WD-40 e дал проблеми какъв друг мога да използвам и колко и къде да се пръска?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как колегата е съсипал лостчетата с ВД-40_то(Не казвам, че е невъзмажно, ама малко не мога да си го представя. Ако колегата не го затруднявам - да внесе малко светлина по този въпрос).

Колата я взех преди две години. Още тогава дългите ми правеха номера, но рядко. С течение на времето проблема се увеличи и в един момент дългите ми се включваха от 20 пъти веднъж и след малко се губеха без да съм докосвал лоста. При мен не е страшно, защото като ми изгансат дългите ми остават късите, ама при теб май ще останеш само на габарит.

Това за ВД_то го бях чел някъде във форума. Според някой колеги имало ефект, според други - нямало, според трети бил за кратко време. Свалянето, разглобяването и ремонтирането на ключа ми се видя доста трудоемко и крайния резултат не беше много ясен. Реших да опитам с ВД-40. За да виждам къде да пръсна свалих пластмасовата кора над ключа. Пръснах съвсем малко. Пощраках ключа. След около 10 минути повторих процедурата. Ключа започна да се движи "доста по-мазничко". Изчаках още около 20 минути и включих фаровете. От ключа започна да излиза малко дим, но не беше нещо страшно. Превключих няколко пъти къси/дълги. След като пушеците изчезнаха сложих си пластмасата и вече 8-9 месеца нямам проблем. Веднага след процедурата си купих кабели и релета, тъй като очаквах проблема да се повтори, но още не съм намерил време да ги монтирам.

Моето мнение(не ангажирам никого) е, че ВД-40_то няма как да навреди на самия ключ. Евентуален проблем би се получил ако се наводни ключа и да последва "късо съединение". Затова трябва да се пръска по малко - 4-5 капки най-много и да се изчака преди да се включат фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно за тоя момент с наводняването говоря :respekt: и пушеците... на мен ми нагоря самата платка и сега понякога ми гори бушона на чистачките щото там като се местят пластините и където е разтопена пластмасата се е деформирало и прави късо предполагам (тва като цъкна лоста за чистачките надолу за да мине един път чистачката и да спре иначе при другите скорости и интервали нямам проблеми)

свалянето и разглобяването изобщо не е трудоемко ... по-скоро е леко пипкава работа и не тряя се нервираш че 100% ще счупиш нещо

нямам под ръка подходящ ключ да сваля волана иначе за 10тина минути ще направя снимков материал :respekt:

гледам че колегата е с б4ка ако волана му е като стария на Б3 сваля се като се издърпва (за другите волани не знам как е но предполагам пак така) ... тук е възможно да се счупят едни пластмасови краченца които държат клаксона (капака който дърпаш) ... на тях има нанизани пружинки ... лепиш ги с поксипол или някое по качествено лепило и си патрон :) зейва една голяма гайка 22мм преди да я развиете си отбележете с маркер или нещо друго позицията на волана ... сваляте волана .... сваляте горната кора над лостчетата като се развият 2та болта (от долната страна са) после на долния капак по средата има дупка... по диагонал със шестостен (май 6мм) се бърка за да се развие една скобичка която държи долния капак и лостчетата за оная майна която въртите с волана (нз как и се вика научно :D ) при Б3 не е шестостен а е с кръстата отвертка... след като го разхлабите издърпвате лостчетата с капака към вас... отивате на светло място и възможно по чистички за да може ако ви се разхвърчат пружините да ги намирате лесно :D ... капак се отделя от лостчетата с кръстата отвертка чрез 2 или 3 видии ... там вече ще видите... лостчетата са от 2 части които се държат чрез 2 болта под и над дупката в средата (разделете си ги за да ви е по лесн) .... после при Б4 май трябва еврейска звезда за да се развие металното капаче ... следва пипкавата работа... мн бавно и спокойно се разглабят всички части последователно като се внимава с пружините (аз лично ги вадя с подпъхване на малка права отвертка като придържам с другата ръка да не хвърчат) ... много ама много да се внимава с огънатите пластмасови части щото се чупят по свивките...

самата лява част (тази с лостчетата за фаровете и мигачите) също се състои от 2 части... след като махнете лостчето за включване и изключване на фаровете бавно и внимателно се разделят 2те части за да стигнете до следащия лост... там има само 1 пластмаска която може да счупите ... закрепена е в 1ния ъгъл като е мушната в една дупка... вади се като се повдига плавно нагоре като я държите възможно най-близо до мястото където е мужната иначе ще се огъне и счупи (лепене няма ...поне аз не можах да я залепя) .... там ще ви се открият по средата 2 метални "ленти" които са кръстосани и отдолу има две пружинки които много хвърчат :D имат пъпчици в краищата си които са нагорели... чистите ги и затваряте по обратен ред... тука ще видите зор с вкарването на пружинките по местата им ама действайте спокойно че нервите не водят до хубави неща :)

чистенето аз го направих по следния начин (може и да не е мн правилен ама някой който знае по-правилен може да сподели) с малка права отвертка внимателно "изтъргах" нагара след което на края и навих една морка кърпичка (от тези с алкохола за ръцете) и пак минах хубаво ...

ако сте поне малко сръчни (а не като мен от кръжока пречат ми ръцете) за около час-час и малко сте готови :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Незнам как колегата е съсипал лостчетата с ВД-40_то(Не казвам, че е невъзмажно, ама малко не мога да си го представя. Ако колегата не го затруднявам - да внесе малко светлина по този въпрос).

Колата я взех преди две години. Още тогава дългите ми правеха номера, но рядко. С течение на времето проблема се увеличи и в един момент дългите ми се включваха от 20 пъти веднъж и след малко се губеха без да съм докосвал лоста. При мен не е страшно, защото като ми изгансат дългите ми остават късите, ама при теб май ще останеш само на габарит.

Това за ВД_то го бях чел някъде във форума. Според някой колеги имало ефект, според други - нямало, според трети бил за кратко време. Свалянето, разглобяването и ремонтирането на ключа ми се видя доста трудоемко и крайния резултат не беше много ясен. Реших да опитам с ВД-40. За да виждам къде да пръсна свалих пластмасовата кора над ключа. Пръснах съвсем малко. Пощраках ключа. След около 10 минути повторих процедурата. Ключа започна да се движи "доста по-мазничко". Изчаках още около 20 минути и включих фаровете. От ключа започна да излиза малко дим, но не беше нещо страшно. Превключих няколко пъти къси/дълги. След като пушеците изчезнаха сложих си пластмасата и вече 8-9 месеца нямам проблем. Веднага след процедурата си купих кабели и релета, тъй като очаквах проблема да се повтори, но още не съм намерил време да ги монтирам.

Моето мнение(не ангажирам никого) е, че ВД-40_то няма как да навреди на самия ключ. Евентуален проблем би се получил ако се наводни ключа и да последва "късо съединение". Затова трябва да се пръска по малко - 4-5 капки най-много и да се изчака преди да се включат фаровете

 

 

Миналата седмица почистих превлкючвателя къси-дълги, мигачи с WD-40, и стана от раз, без дим, без пушек леге артис....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си релета,ще останеш доволен.

Като нагорят достатъчно пластините в превключвателя започват да загряват и хлътват,и ВД не помага.

А с релета за фаровете там нямаш натоварване и стават вечни и лампите светят по-силно.

Има още един плюс към фабричните коне добавяш още осем.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

купи си контактен спрей,напръскай и раздвижи лостчето(без включен контакт)спрея се изпарява за около 10мин.има ефект,на моята кола съм чистил миналата година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си релета,ще останеш доволен.

 

Това е най-правилното и дълготрайно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...