Jump to content

Проблем ли е? И на какво се дължи?


MAPTO7007

Recommended Posts

Ами може и да си работи добре дебитомера ,а турбото да не вкарва достатъчно въздух.80 г/с наистина е мноого малко ,нормално трябва да си ги прави 120г/с.Виж с манометър какво налягане си прави турбото -нормсално е 0.5-0.6 бара.Виж duty cycle на Н75 -ако е към 80-90-100 % ,значи турбото ти работи на макс и тогава проблема може да е ,че дърпа въздух преди дебитомера и не може да се отчете тоя въздух или наистина дебитомера да не е наред.Измери си ако имаш възможност и налягането на горивото -нормално на празен ход е 3.5 бара ,с откачено маркуче на регулатора отива на 4 бара .Като угасиш колата ,трябва да задържи до 2.5 бара за 10 мин.(ако пада -значи кофти дюза ,регулатор)...Имаш доста проверки да правиш ,ама няма как ....,с този двигател е така :hilezh:

И не се заблуждавай-проблема нито ти от горивния филтър ,нито от октаните дето караш с тях ,според мене ....нещо друго е...

Редактирано от DIDOO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 131
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Всъщност има резон в това проблема да идва от турбото. Ако имаш възможност закачи някакъв манометър или бустметър да видиш как надува. Принципно може да е блокирала клапата на байпаса или да е спукана мембранта на уестгейта и да не може да го управлява. Също и клапан н75 може да е сдал багажа, но щеше да ти го запише като грешка. Пробвай и какво става като стиснеш гумената тръба пред дросела и дадеш рязко газ до дупка. Ще усетиш как я надува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методи мотора ми е AWT незнам защо си останал с впечатлението,че съм с друг.

Относно това надуването дето е маркуча от кулера към дросела днес един приятел го държа и ми каза дай газ рязко и вика турбото надува НО има на моменти като туп-туп да прави това са негови думи.

Иначе като дам газ го надува този маркуч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех, че си AJL понеже беше пускал тема специално за този мотор :hilezh:

Това туп туп дори не мога да си го представя какво е :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех, че си AJL понеже беше пускал тема специално за този мотор :hilezh:

Това туп туп дори не мога да си го представя какво е :bia:

Аз темата я бях пуснал за да се уточнят разликите щото само този мотор при (В5 и С5) гамата е със 180к.с заводски спрямо другите.

А иначе това туп-туп аз го разбрах като "турбото надува ама в един момент не както трябва се едно прекъсва на момент"

аз така го разбрах по неговото обяснение.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото нито стърже,нито вие,нищо ... чува се как фучи като се включи но това мисля,че е нормално.

Друго което ми направи впечатление докато тествах.

Преди когато всичко беше добре колата на 3-та предавка почти в прекъсвач правеше 165-170км/ч. сега след като се побърка нещо неможе да ги направи,а стига някъде 150км/ч.

Цели 20км/ч разлика близо което си е признак,че е намалила вървежа.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа, че на място като се форсира мотора и колата не е под товар трудно ще накарате турбото да надуе като хората - така че теста с пипането на маркуча по този начин не ми се вижда много смислен и полезен.

Това, което бих препоръчал е да закачите буст метър, да видите какво налягане прави турбинката под товар (тръгваш да катериш баир например на 4-та със 60 и набиваш газта докрай) и ако е ок - тогава дебитомера със сигурност е пътник или поне за почистване.

Има вариант и N75 да е тръгнал и/или някое вакуумно маркуче към него или гейта, или пък кабелче/букса към N75 да не са наред и оттам да караш само на гейт, което по мои спомени е някъде около 0.3 бара.

Има и много други възможни причини, но тръгнете от тук.

Успех с търсенето!

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото прочетох темата на НИКО и Методи при мен има начин чрез ВАГ КОМ-а да следя тези показатели за Турбото без да закачам Бууст метър (то и няма откъде да взема да закача тука) и мисля да пробвам така.

Вчера изчетох доста теми за дебитомери и тяхното почистване.

Искам да споделя и факта,че миналата година когато взех колата ми бяха набутали менте въздушен филтър и пак правеше проблеми ... оказа се,че филтъра се е смачкал в кутията и безпрепятствено си минава всякакъв въздух направо към дебитомера.

Тогава изпосмених маркучи на вакуми какво ли не докато стигна до това,че трябва да изчистя дебитомера.

Взех шпрей на Вюрт който е за почистване на дросел клапи и пр. и след като го изчистих проблеми вече с светенето на лампата Check Engine нямаше,колата вървеше идеално и така.

Но близо година по-късно пак нещо се шашна и ето пак по показанията на ВАГ КОМ-а отчита,че дебитомера неможе да направи ли как да го кажа нужното количество въздух ами достига само 70-80мг. което както установихме е прекалено малко нормата трябва да бъде 120мг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли вариант да намериш такъв дебитомер само за проба,от някоя морга примерно ?

Защо намесвате клапан Н75 в цялата работа,той не служили само за разтоварване на турбото ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли вариант да намериш такъв дебитомер само за проба,от някоя морга примерно ?

Защо намесвате клапан Н75 в цялата работа,той не служили само за разтоварване на турбото ?

Ами като познавам града и хората в него едва ли ще намеря по скоро съм склонен да вярвам обратното.

Иначе все по силно започвам да си мисля,че точно той е виновника за този хал ... но тези дни като се пооправи времето ще разбера или по скоро ще тествам Турбото и самия дебитомер.

Искам да попитам откъде мога да закупя прослувутия спрей за почистване на дебитомери?

Питах тук на 1-2 места включително и в Ауто+ ама нямали такова нещо.

Да препоръчате и марка нещо на самия спрей.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............докато стигна до това,че трябва да изчистя дебитомера.

Взех шпрей на Вюрт който е за почистване на дросел клапи и пр. и след като го изчистих проблеми вече с светенето на лампата Check Engine нямаше,колата вървеше идеално и така.

Трябваше да почнеш с това, че дебитомера е чистен.

Нов дебитомер е около 250лв в Порше.

Мога да ти дам за проба дебитомер от АНБ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами знам то бях пускал и тема тогава когато ми правеше проблеми и докато установя,че филтъра се е сбръчкал в кутията и минава всякакъв въздух към дебитомера в чудо се видях.

След което го изчистих и известно време близо 16-17000 хиляди беше добре колата сега от скоро щом не дава нужните стойности пак се е ушашкал.

За спрея знаете ли нещо откъде мога да го купя и да пробвам пак да го чистя?

И евентуално ако не стане ще трябва да взема да пробвам от друг от ANB дали ще стане колега? (по ЕТКА гледам,че дават,че е друг)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, различава се по последна буква. Но гледам, че ANB, APU, AWT ги дават в един раздел. Предполагам, че за пробата ще стане.

Пак обръщам внимание, че нов в Порше не е неразумно скъп и би се изплатил само от разход за времето, в което ще притежаваш колата.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, различава се по последна буква. Но гледам, че ANB, APU, AWT ги дават в един раздел. Предполагам, че за пробата ще стане.

Пак обръщам внимание, че нов в Порше не е неразумно скъп и би се изплатил само от разход за времето, в което ще притежаваш колата.

Съгласен съм с теб,че не е неразумно скъп.

Но преди да купувам нов искъм да се убедя,че виновника е той.

След което ще пробвам повторно да съживя този и ако не стане тогава вече ще се мисли за нов.

Относно този от ANB както казваш ти се различава с последната си буква и вероятноста да стане/нестане е малка дори и за проба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли вариант да намериш такъв дебитомер само за проба,от някоя морга примерно ?

Защо намесвате клапан Н75 в цялата работа,той не служили само за разтоварване на турбото ?

Н75 не е за разтоварването, той управлява уейстгейта на турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си въпросния спрей с който в братския форум са чистили дебитомери.

Тези дни ще видим какво е положението и ще споделя.

п.п Възможно ли е ако дебитомера не прави нужните съотношения въздух и от високо октановия бензин който зареждам ... колата да се е шашкала и ламбда сондата да е отчитала богата смес и затова да набива тези грешки и да светва Check Engine-a?

(първите грешки в темата имам предвид дето съм приложил)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма логика, в смисъл ти казваш, че дебитомера ти отчита по-малко въздух отколкото трябва да са нормалните стойности. И ако приемеме, че всичко друго е наред, демек реално си преминава нормално количество въздух, а се отчита по-малко - би трябвало да ти беднее, не да е богата сместта. Ако е богата наистина може бууста да ти чезне през някоя цепнатинка, или ламбдата да сдава багажа, или знам ли кво друго. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видиме откъде и защо се шашка всичко ...

То и маркучите с които подмених вакуми и прочие марка Гейтс ама като знам къв Гейтс и прочие се продава в афтърмаркет магазините направо не ми се мисли. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес чистих дебитомера с онзи шпрей но осезаема промяна във вървежа няма ... да не кажа нищо не се е променило ... заключение ще дам едва когато ВАГ - КОМ-а се произнесе за налягането на Турбото и отново стойностите на Дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, не е ли възможно да имаш цепнатина

на изходящият колектор преди ламбдата?

Някъде отдолу, където не я виждаш?

При мен е така, увлича въздух и лъже, че изгорелите газове са ОК,

а всъщност сместа е богата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ти кажа незнам ... все още не съм я закачил първо да видя Турбото как надува и Дебитомера дали е променил стойностите си ... след което пак ще му мислим и гледаме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При повреден дебитомер турбото може и да не надува.

За да си сигурен в турбинта, може да изключиш управлението и. Само за проба, защото може да се появят сериозни детонации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да го изключа това управление?

Вчера след чистенето на дебитомера сложих по 4 литра Екстра Форс и Карера 100 настъпвах я ... форсирах я ... на момент ми направи впечатление,че като стана привечер малко по студено за момент започна да върви добре ... лампата за чека в момента не пожела да светне ем бая я понастъпвах и леко я карах ... няма го вече и това притрисане между 3000-4000 оборота връщах предавки ... зорих я ... пък незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като извадиш вакуум маркучето към гейта. Пак уточнявам - упражнението е само за кратка проба на турбината и/или турбо пътищата. Колата не е настроена за евентуалното по-високо налягане и не може да се кара така за постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...