Jump to content

Проблем ли е? И на какво се дължи?


MAPTO7007

Recommended Posts

Значи когато мешам бензините да кажем Петрол Екстра Форс 96 и ОМВ Карера 100 нямам проблем ... когато слагам само ОМВ Карера 100 се оказва че ламбдата отчита грешка за богата смес на няколко пъти го установявам това нещо.

Веднъж дори се случи следното щото съм свикнал да я глезя,а и вървежа е по-приличен с хубав бензин сложих

ОМВ Карера 100 + Шел В-Пауър Рейсинг 100+ и няма и 10км ми светна лампата на Check Engine и си викам брей сега пък какво ... след което я закачих на Ваг Ком и се оказа пак същото грешка ламбда и прекалето богата горивна смес.

На какво се дължат тези работи и аномалии ... защото бензините са с високо октаново число и добавки ли?Или е нещо друго?Проблем ли е да слагам хубав бензин защото с него върви и пее ... докато с 95-96 само бучи,а вървежа се губи?

Всякакви мнения и отговори по темата ще бъдат полезни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 131
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравей колега,моята кола се кара само и единствено с omv carera 100 (около20хил километра)и нямам проблеми, и да наистина върви прилично с него.На 99 процента съм сигурен че не е проблемът в горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то хубаво ... ама горивото в БГ не навсякъде е едно и също ...

и как така примерно ще си върви колата лекичко и добре ... пък ще дава грешка,а вървежа не се променя доколкото установявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, при мен конкретно след смяната на ШЕЛ с Лукойл нещата се промениха драстично, споменавал съм и в друга тема, до сега дълго време зареждах само и единствено от шелския обикновен 95(държа да наливам каквото е казал немеца), наложи се веднъж да сипя от Лук-а също обикновения 95 и колата смени характер тотално, още не ми се вярва, но факта е факт.Налях първия път някъде във вашите тарафи там, после тук при нас, същото нещо, колата е по-пъргава, с повече ряз, утихна работата на мотора чувствително.........., да съм сменял и пипал нещо, не съм, отдавам го само и единствено на горивото.За мен бензин с октан над заводските предписания е излишен разход.Верно че може да се съмняваме в качествата на нашенския, но обществена тайна е, че доста вериги зареждат от Нефтохима, така че нека да купуваме поне фирмения бензин, ако си забелязал на Лукойл не се продават никакви изгъзици от рода ВипауА, Рейсър, Уинтър и тям подобни лайна, само чист 95, 98 и дизелчок, чисто , просто и лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с 95 на лукойл се държи доста по-добре от super 100 OMV. Като цяло колата ми върви най-добре с 95 от лукойл :) другите фъшкии не струват за мен :steinigung:

Редактирано от GENIUS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си сипвам от "Петрол" 95 и всичко си е ток.Иначе от завода са казали бензин 95,а не 98 или 100 после се чуди,защо ти дава греши ламбда сондата.Ако искаш повече мощност си направи някое модче ама бензин с отакново число над нормите не е решение :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обикновен 95(държа да наливам каквото е казал немеца)

И аз така, не мисля ,че бензина с по високо октаново число е по добре , изключение са тези с чип. В интерес на истинта колата повече висока скорост развива с 95 от колкото с повер, реисинг и ...... Може да е добър високооктановия в ниските обороти,т.е. да има малко по висок въртящ момент и от там заблудата за по добър бензин. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо ме вкарахте в размисли сега ... искате да кажете че няма смисъл да зареждам вече ОМВ Карера 100 или пък да ги мешам както съм правил до момента веднъж зареждам ОМВ Карера 100 другия път Петрол Екстра Форс 96 интересното е че като сложа по лабавия бензин някак си мотора става по шумен,а вървежа намалява тоест повече бучи ми се струва отколкото да набира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеки си познава колата, описвам ти какво се получи при мен и то най-случайно, нямах намерение да сипвам от друго място(закостенялост :steinigung: ), но така стана и не съжалявам за резултата, ако си я чувстваш по-кофти със "слабия" октан, наливай си големия.

Едо днес( вече вчера) я носих на диагностика и пича каза, че отдавна не е виждал толкова добре работещ мотор на А4-ка на тези години, направо ме учуди щото от точно този човек не съм очаквал нещо подобно, вече друг е въпроса че си има не малко проблеми по механиката, но като управление, датчици и електроника е перфе, мисля и заради бензина до голяма степен.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички случай не е само до внушението в главата ... даже скоро може да направя сравнение на повечето неща спрямо друг екземпляр.

Бат Нико значи си случил на кола ... аз по моя варел нищо не разбирам и му се стряскам яко за всяко едно нещо (жалим я все едно ми е дете :steinigung: ) и всеки път като нещо ме усъмни и ми става едно тЪкова немога да опиша чувството. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата може и да е само в главата кой знае! :)

Да, на там клонят нещата ми се струва :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика между обикновенния 95 и и омв 100 определено има. Миналото лято си играх да тествам след като сложих чипа. С обикновенни си имаше яко детонации, с омв 100 бяха минимални.

Марто тия грешки дето ги получаваш не са от бензина. Предполагам кои са но все пак ги напиши тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи когато мешам бензините да кажем Петрол Екстра Форс 96 и ОМВ Карера 100 нямам проблем ... когато слагам само ОМВ Карера 100 се оказва че ламбдата отчита грешка за богата смес на няколко пъти го установявам това нещо.

Веднъж дори се случи следното щото съм свикнал да я глезя,а и вървежа е по-приличен с хубав бензин сложих

ОМВ Карера 100 + Шел В-Пауър Рейсинг 100+ и няма и 10км ми светна лампата на Check Engine и си викам брей сега пък какво ... след което я закачих на Ваг Ком и се оказа пак същото грешка ламбда и прекалето богата горивна смес.

На какво се дължат тези работи и аномалии ... защото бензините са с високо октаново число и добавки ли?Или е нещо друго?Проблем ли е да слагам хубав бензин защото с него върви и пее ... докато с 95-96 само бучи,а вървежа се губи?

Всякакви мнения и отговори по темата ще бъдат полезни.

С каква инжекционна система си?

Пробвал ли си да измериш с волтметър показанията на сондата? Може да я свалиш да я видиш в кво състояние е и да я поизчистиш. Също така с ваг-ком може да използваш функцията switch to basic settings като чете показанията на сондата, ще настъпи малко колебание в оборотите и ще се въстановят.

Някои коментари направо ме разсмиват - всички двигатели с инжекционни системи с детонационни датчици работят по-добре с по-високооктанов бензин, защото се постига по-висока степен на сгъстяване, намаляват детонациите и преждевременното (за части от секундата) самозапалване на сместа в цилиндрите. А това самозапалване на горивото е вредно, износва двигателя повече и намалява мощността му. Субективно работата на ДВГ с по-високооктанов бензин се изразява с по-добро ирли същото ускорение при по-малко натискане на газта и леко намаляване на разхода. Аз слагам почти само 100 октанов бензин, миналата седмица сложих 95 и все едно вдигнах ръчната или закачих още една кола отзад да тегля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно сега грешките не си спомням да цитирам с точност но следващия път като се появят ако се появят ще ги постна да ги видиш ...

Иначе както казах внушението не е само в главата разлика има ... другата кола която е без Турбо я караме от 7 години с 100-98 октанов бензин и като и сложа понякога 95 и все едно няма душа.Бучи не върви и яко и тегнее ... при Ауди-то е почти същата работа само че понеже има турбо и се усеща повече макар,че пак долавям разликата в ускорението ... на капачката на резервоара мисля,че пишеше 95 или 98 максимално октаново число,а Карера 100 не го знам и може затова де се шашка ламбдата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали си на газ основно бе?

Честно, от Power 100 имам негативни впечатления. 90 ката сякаш окуця от него. Сипвал съм на А6 цата, разлика никаква, в сравнение с 96 на петрол, например. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Нямам Шел на близо човече и няма как да го пробвам ... тука са само ОМВ-Петрол-Лукойл и тем подобни други някакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега аз работя в ОМВ.

Има автомобили, които са проектирани да се движат с 95 и не приемат много добре 100.

Няма как горивото на две различни ОМВ-та да е различно (говоря за Carrera 100) тъй като се внася изцяло от Австрия с вагони-цистерни. Carrera 95 се прави в БГ.

Също към другия колега - Carrera 100 не е 98 с друго име, а си е 100 отканов бензин.

Относно проблема - ако си свикнал да я глезиш и и слагаш добавки за гориво, каквито се продават по бензиностанциите, тях ги има в Carrera 95 и Carrera 100. Тоест е достатъчно да слагаш такъв бензин, а ако сложиш отделно и флаконче с добавка вече става много.

Пробвай с Carrera 95, може да се държи по-добре.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега ...

Значи на тукашното ОМВ са ми казвали,че Карера 95 и Безоловен 95 са едни и същи с различно име.

Затова и зареждам само Карера 100 но тъй като от време на време слагам и на Петрол Екстра Форс 96 се чудя дали не се пренасищат двете горива от добавките и затова ламбда-сондата да дава грешка в определен момент.

Преди няколко месеца ми се случи следното пътувах малко из БГ и сипах почти пълен резервоар Карера 100 на връщане в София незнам колко е останало от него предполагам 10-15 литра най-много реших да сложа 20 лева на ШЕЛ и то Шел В-Пауър Рейсинг 100+ нещо такова най-скъпия за проба и като тръгнах няма и 10 километра светна лампата на Check Engine но на колата нищо върви си ... като я закачих на Ваг-Ком после се оказа пак същото богата смес и грешка в л.сондата ... след което отидох и сложих още 4 литра само Безоловен 95 и нямаше никакъв проблем,а колата вървеше с такава лекота и мотора работеше така приятно все едно това беше правилната консистенция на горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Пак да се оплача ... значи карам си я аз на Петрол Екстра Форс 96 и ден днешен сменявам си аз маслото-филтрите и си викам чакай да я поглезя тази кола отивам и сипвам ОМВ Карера 100 и тръгвам по-моему колата върви по-добре като че ли двигателя е по-тих и си карам градско и оп минавам 20-25 километра и в един момент оп светва лампата Check Engine и си викам пак не му хареса нещо черпавката и доброто отношение ... явно пак наби грешка за богата смес ... утре ще я закача на ВАГ-КОМ и ще видиме какво е положението ... ще пусна и инфото от диагностиката ... това вече незнам какво да си мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, що мъчиш добичето ,бе човек! То ти казва всеки път, че не иска карера 100, ти все с такова го тормозиш! След като ти се сърди всеки път, защо настояваш? Има доста теми за горивата в бг. Факт неоспорим е, че лукойлските са едни от най-добрите. и няма как да е иначе, сле дкато Бг има само 1 рафинерия, така че всички разновидности се правят от една суровина с различни примеси. Примеси, които понякога не с ехаресват на колите. Колкото до внос на горива, смятам, че е силно ограничен, най-малкото заради по-високите цени в чужбина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...