Jump to content

Въпрос за махане на катализатор на В4


Steven K

Recommended Posts

Колата е на 203000хил. (вероятно). Ходих да си сменям накладките и майсторите като тествали напред назад - казаха, че миришело много на сяра, колата не вървяла и да махам катализатора. И както изчетох тука доста теми по въпроса, реших да слагам резонаторно гърне. Обаче като се обадих в Ем комлект ми казаха следното: При В4-ките (което го нямало при В3 и 100) след няколко месеца (3-4) се пукали резонаторните гърнета, защото там било най-голямото натоварване. Гърнетата били с 0.8 мм. ламарина, а катализатора бил с 2 мм. и затова. Другото което проверих е някакво "по-качествено" в Крафт за 120 лв.(с монтажа). Сега се чудя, какво да правя. Да избушвам катализатора ли, да взимам скъпото или евтиното... Или тръба само?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, ще ти кажа какво направим аз преди 6 г. когато се сдобих с моята Б4 -ка. Свалих катализатора, с една стара щанга от Москвич изкътрих керамиката която се намира вътре става много лесно :flipoff: . Сложих си пак вече кухия катализатор на мястото. завих си ланда сондата също на мястото и вече си карам така около 70 000 км.

Не е препоръка просто споделям аз какво направих сам за около 2 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отиващ при някой си майстор избушвате катализаторът и в кухината се прави една такава пуричка с дупки за да намали бръмченето иначе ако го оставиш една кухина няма да може да се седи вътре от бръмчене гаранция и да не земеш да си исхвърлиш керамиката че тя струва доста пари , а по въпросът дали да го махаш махай го тва само тормози колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с теб, че вътре не може да се стои. При мен нито шума стана по-различен, ноти се появиха някакви гадни вибрации или резонанс от нещо. Мисля си, че ако всичко то е ОК по "отходната" система (т.е. нямаш някакви дупки и т.н.) няма да имаш проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега садържанието на катализатора ти струва доста парички,арабите го взимат и ти слагат някакъв резонатор .Моя го продадох по спомени за около 60 лв.но сега цената е по висока, преди години вървяха около 110 лв.цените на цветните метали бяха високи,като сега.Катализатора ти е без дупка за ламбда сонда твоята сонда е на колектора /90к. абт/ и е лесно за работа /ако решиш продавам изтърбушен катализатор за 20 лв за 90к. абт/трябва ти ключ 13 и още един за контра и канал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен вчера в ЕМ- Комплект на Околовръстното за махане на катализатор, слагане на резонаторно гърне + работа на Голф ми взеха 62лв. Катализатора го взеха на стойност ~10лв., по думи на майстора....бил мзалък... Има 1 година гаранция, вместо 2, защото се кара на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е колега не съм съгласен за шумът просто имал съм 4 аудита и на 4-те съм махал катализаторите и стават доста по шумни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е колега не съм съгласен за шумът просто имал съм 4 аудита и на 4-те съм махал катализаторите и стават доста по шумни

не махаи аз 7г години карам така
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея катализатори са голяма драма така като гледам.На 20 годишна кола си е така-няма част,която да не е амортизирана.Ако катализатора е тотално свършил и не става за нищо,си го свали и сложи резонатор на негово място.След това самия катализатор го продай,но в никакъв случай за 10 лв.В моментва цените им са над 60-70 лв. до колкото съм запознат/все пак не съм 100% убеден за цената/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,но в никакъв случай за 10 лв.В моментва цените им са над 60-70 лв. до колкото съм запознат/все пак не съм 100% убеден за цената/.

И аз съм на същото мнение, но като ти се налага да пътуваш и нямаш много време :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,аз моя го махнах продадох го не помня но маи за 50лв. и на негово място ми сложиха права тръба, и на нея мисля ламбдата ,та ако е работила преди вече не работи :rolleyes: ,така и след процедурата колата си е все още толкова тиха колкото беше ,от към шум няма никаква разлика ,даже се замислих да махам средното гарне ;) ,обаче :bia: около половин година след това като се откачи тая траба явно на заварката ,измреха хората в радиус 1км. от оглушаване ,та явно не е много добра идея тва с трабата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам, как Б4 АБТ или АБК може да стане по-шумна от махане на катализатор. При тези коли той е далеч назад, шумозаглушаващата му роля е смешна спрямо огромните средно и задно гърне. Резонаторните гърнета от ЕМ комплект отпреди 5-10 години караха по 100к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

аз съм с 1.6 АДА и мисля да го махам , и се чудя дали в ЕМ КОМПЛЕКТ  да отида , или с моя майстор да го правим , някой правил ли е тази манипулация на такъв мотор ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойто Ада така си го купих без катализатор,а с гърне и нямам някви драми.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е от запушен катализатор разходът да е с примерно 15-20% нагоре?

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не усещам никаква миризма на сяра или развалени яйца.

Това значи ли че е запушен.

 

Колко е живота на един катализатор/до запушването му/?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е от запушен катализатор разходът да е с примерно 15-20% нагоре?

 

 

да.

Е верно толкова много , сега вече наистина мисля да ходя към ЕМ КОМПЛЕКТ , а някъде май прочетох че 160 хил. е живота на катализатор а моята си е на 200 хил. , вчера гледахме моята отдолу и си има катализатор има си л донда , но предполагам си е запушен , чукахме го и не удря на кухо , значи вътре си има , а колко ли ще ми вземат в ЕМ КОМПЛЕКТ ,  10-20 лв макс надявам се ?

Редактирано от SoloBaricL7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Свален катализатор - пускам през него вода - нормално си върви струята - не се задържа водата въобще.

 

Това означава ли, че не е запушен?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-голямата глупост измислена от гаражния фолклор в БГ е да махаш катализатор на бензинова кола.Нито ще върви повече,нито ще гори по-малко,ако не е удрян зверски за да се натроши и дрънчи в гърнето цялата галимация е излишна.Никой не може да ме убеди в обратното.Единственото,което може да се спечели е проблеми с ламбда сонди,гаден звук и ръждиви тенекии от тукашните изобретатели.Колко от колите внесени отвън на по 300-400к. км. са със свалени катализатори,ама те на запад са прости кратуни.

Редактирано от zografa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моето АБК скоро минах тази процедура.....

Моя не беше запушен, но питата се беше окъснала/отлепила от тялото на катализатора и дрънчеше все едно карам тенекии в колата. Питата си беше като нова на фона на други които съм виждал.

Като цена всичко ми излезе така:

Правих го в Крафт.
Резонаторно гърне с поставяне на гайка за ламбда сондата 120лв.
Имаше и вариант за 90лв, но казаха, че това от 120 ще издържи по-дълго време.

 

Върнаха ми катализатора, защото в крафт не ги изкупуват.
Намерих едни които изкупуват катализатори на сточна гара и ми дадоха 110лв. 

 

Такива бяха сметките при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-голямата глупост измислена от гаражния фолклор в БГ е да махаш катализатор на бензинова кола..

Абсолютно вярно, потвърдено от личен опит!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре аз имам ауди 80 1.9 tdi avant и въпроса ми е следния понеже на баир не много стръмен не иска да изкачва на 2-ра предавка и усещам, че няма много мощност си мисля, че катализатора не е наред, та мога ли да направя една дупка в катализатора с флекс и да изтърбуша всичко което има вътре и да заваря отново дупката? Примерно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно вярно, потвърдено от личен опит!

А защо ли при махането на катализатора на един приятел на бензинов Голф всички проблеми като мудност,завишен разход и невъзможност да вдигне повече от 90км/ч. изчезнаха?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е бил задръстен. Като всяко нещо със сложна структура, катализатора може да се задръсти (с нашите умрели горива във БГ не е нищо неочаквано).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...