kalin3000 Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 Темата я пуснах тук,понеже ще е изцяло в духа на направи си сам.Като изключим турбото,имам намерението всичко да е ръчен труд. Все пак ако някой от модераторите прецени,че не и е тук мястото ,нека я премести там където сметне за удачно.Днес дойде и моята ,турбинката "втора ръка" от Англия и много се надявах да е читава,но уви. Все пак всички сме наясно с рисковете на втората употреба.Веднага след огледа,реших да я разчастя,имаше голям луфт,цепнатини на гейта и за капак, изглеждаше че е задрала студената перка в охлюва.Цепнатината на гейта от вътрешната страна.Първото замерване е малко символично,понеже входа е конус към 1см навътре.Нямам идея къде стои на субаруто,но явно е ниско и водата и "разказва играта" защото има не ръжда,а направо гнило,падат цели парчета.Ето и на тази се вижда предполагаемото задрало...Викам си тея "нинджите" не са добре, ква "пиклива" скобичка са сложили да държи чугуна...Махнах скобата и очаквах топлия охлюв да падне ,ама нещо не познах......След половин час киснене със спирачна течност и почукване ,взе че лъсна истинския захват....1см добре набито!Има щифт,не може да си върти човек горещия охлюв,на където му е кеф. Иначе топлата страна е екстра,няма цепнатини.Всичко очаквах да видя, но не и червен силикон!Тук вече се шокирах! Това което мислех за задрало се оказа че просто размазано масло върху предполагам текстолитов пръстен(поне на такова прилича) от вътрешната страна на студения охлюв.Ударих му един кореселин...и светна,за моя радост нямаше и следа от задрало!Баси космическите технологии....изглежда оригинално,няма вид на доправяно,алуминиевата част също е перфектна,но това текстолитовото седи малко по-високо,от алуминия,демек ако започне да опира някъде перката от износени лагери ще е първо там на текстолита...предполагам ще започне да издава странни звуци...и човек би трябвало да се сети...."айде на сервиз",но без всичко да е на мармалад. Ако това е идеята на Японците...евала,гениално замислено!Мисля да си взема едно готово ремонтно комплектче, за домашно сглобяване с всичките му там джуджавки,болтчета,сегменчета, втулки и прочие После едно освежаване на цялата турбинка и ще стане бомба. Тъкмо после като сваля К03-ката ще я нащракам за последно на тази кола,да се допълни и нейната тема. Като своевременно ще направя и тест на новия "тел" с едни 4-500 снимки... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 Вземи я дуани на един песък тая турбина че така с това пране и киснене в белина не си е работа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 После едно освежаване на цялата турбинка и ще стане бомба. А момента с баланса какво го правим? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 (Редактирано) Баце орисан си да рециклираш турбини. Явно никога нещата не стават по лесния начин. Хубаво, че не е задрало, че тогава щеше да е по тегаво. Редактирано 13 Юли 2011 от shpeksi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 По- добре е сега, още преди да е монтирано ... отколкото след това.Втора ръка и лесно май са несъвместими понятия ?!? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 По- добре е сега, още преди да е монтирано ... отколкото след това.Най добре никога ама като е имал луфтове нема как.Втора ръка и лесно май са несъвместими понятия ?!?Всичко е до късмет. Въпреки, че както се оказва ще се размине само с ремонтен комплект което така или иначе си е предвиден сценарии и затова и двамата рискувахме с турбини втора ръка. А и поне той ще си я направи като хората и едва ли ще му се наложи някога пак да я пипа. Е освен ако не я надуе на 2 -3 бара. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 13 Юли 2011 Автор Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 А момента с баланса какво го правим?Ами принципно...трудя се по въпроса,но по-скоро защото ми е интересно ,не заради това да печеля по някакъв начин.Ето малко снимки,макар че вече изглежда съвсем различно....но ей така за цвят. Понеже повдигна въпроса, в София питах на няколко места за предишната турбинка К03-ката,само за баланс,едните мисля че изобщо не ме разбраха за какво говоря...другите ама съвсем сериозно, буквално от вратата ме посрещнаха с "Ооо на тая ремонта е към 750лева...." а дори не я бяха видели,държах си я през цялото време в ръцете....както и да е де,просто това ми направи грозно впечатление ,типично по нашенски всеки си мисли че искаш да му вземеш хляба,или пък ще вземе да настане някаква масова истерия..от хора които си ремонтират сами турбините...все едно на всеки му се занимава да се вре в мазньоча...а не съм такъв,да търся да я давам на познат...той да я носи на друг...на трети..за да стигне пак до същите сервизи. Та така,и тази ще я "зацепя" като си направя белези,както си "зацепих" и К03-ката,която все още си работи отлично,надува,тихичка е ,не издава странни звуци...е сега пърпоря,но е от меката връзка,и не ми се ще два пъти да разглобявам едно и също,като заслагам тази...ще нащракам и другата,макар и да няма повече от 5-6000км и то предимно извънградско. А за баланс машинката, която си правя,като цяло има много работа по нея и то пипкава, срещам трудност с точното позициониране,в кое положение каква е амплитудата....след 15 000 оборота започват да се топят тефлоновите втулки. Трябва да се направи смазване на страниците...помпичка за масло...отделно перките с оста (голи) се държат по един начин...а сложени в тялото по-друг.... Ще стане и тя,но иска време нерви и занимавка,а напоследък ,нямам много от тях,все пак ако някой ден я направя 100процента действаща без недъзи, ще се похваля само заради техническото решение.Вчера съм пропуснал тези снимки:Владо,ще я духна на песОк...ама като си направя,не само да точа лиги по ваще с на Митака. За втората употреба..от България не взимам при никакви обстоятелства,колкото и да е примамлива цената.По кофтито е че все по-често ми се налага да доправям нови неща, качеството бавно но славно си заминава. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 Калине, на това Елди вземи му забучи едно товарно съпротивление че да не се разхождаш до сервиза. Виждам че мотора е максимум 2.2 но все пак "Вържи попа да е мирно селото"Прати чарковете, аз ще ги дуана или за по-лесно, ела на по кафе и дуането на охлювите ще е по между другото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Franky Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 И все пак не ми е ясна работата с балансирането на турбинката с тая машинария дето си я започналИначе браво за ентусиазма !! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 13 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2011 И все пак не ми е ясна работата с балансирането на турбинката с тая машинария дето си я започналХитра машинка, дано стигне до крайния вариант че имам една-две за балансиране. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 14 Юли 2011 Автор Доклад Share Публикувано 14 Юли 2011 Прати чарковете, аз ще ги дуана или за по-лесно, ела на по кафе и дуането на охлювите ще е по между другото Благодаря и за предложената помощ!Подозирам обаче,че ще си направиш лоша услуга при това в геометрична прогресия,щото после ще има,ей супер стана,а ша мое ли едни джанти,ти лесно ша ги напраиш......абе ти така и така докът си почиваш,не мое ли набързо да тръкнеш е тая каросерия от камион....абе Владо,ей тука гледам един танкер,ама мноо му ръждиви резервоарчетата ...А пъ и така няма си направя моя никога... Пак благодарско!Ето какво свърших днес:Направих си една линийка от ламарина,да не са много зигзагообразни белезите...Белезите така изглеждат,че все едно съм ги направил с брадвата..обаче всъщност са доста финни. Валчето изглежда екстра,няма посиняло или повлякло изобщо....сравнявам си с К03-ката Ама пък поне масло е думкала доволно...И на тая аксиалния лагер е бетон,то се вижда къде и колко е работил,явно аксиално не са толкова натоварени.Собственика на субаруто явно е бил баси хамалина...към вала хлабината е 7 стотни,а хлабината външен размер на втулката към тялото 1десета...Доразчастих и започнах почистването на ръждата:Тук една снимка за контраст:Подводница в масло да не ръждяса...Чистенето продължава,бахти тея в Англия за антифриз май не са чували...Чудя се впоследствие с какво да боядисвам,хич не ми се ще с оня спрей,ама в краен случай... Питах за хромиране на колектора,но ми казаха че това хромово покритие е само естетическо,демек кьопаво... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 14 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 14 Юли 2011 Крайно време е да си направиш пясъчник, че като те гледам с тия телени четки и ми става жал Анодиране пробвай, или в краен случай оксидация и да се приключва Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 14 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 14 Юли 2011 Ае от мене първото плюсче.И баце не бързай толкова, че така или иначе камилата от Япония ще пътува месец. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 15 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 15 Юли 2011 Браво за пореден път Калине Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 16 Юли 2011 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юли 2011 Крайно време е да си направиш пясъчник, че като те гледам с тия телени четки и ми става жал Анодиране пробвай, или в краен случай оксидация и да се приключва Така е,че даже и днес ми трябваше,ама кое по-напред,хванал съм 100 неща да правя,и нищо не е готово... За осидацията се сещам за два варианта,единия химически,ама не държи,преди продаваха в оръжейните магазини,а другия начин пльос в горяло масло и варене до спукване...обаче след тва пак си ръждясва.За анодирането,ще погледна какво е това,че нищо не ми говори.... Днес отметнах още малко работа по турбинката.Язвите по гейта, които се виждат, са всъщност отлюпен нагар на няколко пласта,на помощ дойде "дремела"Работата започна със свалянето на шпилките...Сега ако си бях направил песъкоструй...нямаше да се мъча да чистя с бръмчалката.Мислех да заваря само двете цепнатини,но като почистих видях, че те са две големи и още много в зародиш,е поне реших дилемата дали само двете големи или всичко.Охлюва е добре направен, въпреки че няма перка ,потока правеше няколко завъртулки дори,като вече не е в чугуна......такива явления не съм забелязал в К03-ката. Дали няма ме застрлят ако ме видят тея от Sandvik ...Е не стана особенно красиво и нарочно не оправих отвора на гейта,после ще ме яд ако отнема материал и вземе че цъфне.Сега е малко по високо гейта към 1,2..1.5мм там някъде.Иначе премина успешно теста с водата,т.е. затваря се плътно.Добре полирах и двете повърхности и се надявам да не хваща пак толкова много нагар...или по скоро се надявам да се отлюпва и да излита в гърнетата,чудя се и дали да не полирам и останалата част в изхода на чугуна..че даже и входа до където мога. Обаче май е безмислено,че съм на газ,пак всичко ще стане ръждяк ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 16 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2011 (Редактирано) Само да ти кажа че пак ще се пукне. Най-добре е да отстраниш пукнатините и да вложиш нов материал, който да завариш. Другия вариант е да пробиеш по една малка дупка в края на пукнатината и да я запълниш. Целта на този отвор е да спре процеса на пукане.Спестявам ти дълбокия провар, защото такъв няма как да реализирашДано не се окажа лош пророк но това е което знам за чугуните.пп: верно тия от Sandvik coromant ше те шибат много лошо ако видят какво си сътворил с тяхна пластина Редактирано 16 Юли 2011 от SinisteR Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 16 Юли 2011 Автор Доклад Share Публикувано 16 Юли 2011 (Редактирано) Няма бре! (баси обръщението) Ей как ми нямаш вяра! А за дупчиците...повече дупчици за да се спрът пукнатините няма да направя през живота си на чугун....посмъртно...пак така.... никога ,а иначе знам,че и баш мастерите с чугун в кръвта така знаят и съветват,в спец. литературата също.... такава беля си докарахме...че даже не искам да си спомням,но за да не си помислиш,че се правя на интересен накратко: Един картер от машинария...чугун...сцепен...нали знаеш,без значение дали се нагрява или не с годините понякога се измята,някой малко,други много,някой изобщо...та спукан....колегата вика дай да ги спрем,аз викам дай само заварка...не ще ги спирал...викам спирй айде....тръгна да дупчи...както си вървяха стружки като прах....абе ей така без зор...прас счупи се бургията....дали е имало шупла,дали леяра си е хвърлил дъвката не знам...... пет часа мерене...пулене и почесване...викам ,махай се кърък си....пробих от другата страна...почти точно....извадихме бургийката...малко по голяма дупчица,(малка-малка 4мм)разпробих супер-внимателно специално огледах дали няма цепнатинка в дупчицата...викам екстра,айде пълни........след седмица...........МАЗАЛО От същта дупчица тръгнали две цепнатини до дъно.......маслото...на земята ...машината завлякла и блокирала ....не можем да намерим картер...Чугунолеене още бачкаха...айде там...Сериозно не искам даже да си спомням.Само казвам защо не искам аз да практикувам решението със спирането чрез дупчици...заваряване без подгряване и така,не е идеята да се спори дали е правилно или не.А иначе турбинката е на провар до колкото позволява и после навар за да си оформям...но днес нямах много време да се заигравам ...иначе реално сега отвора на гейта е с около 2мм по малък от страните на цепките,за това е румбоиден и 1,5 по високо,но не мисля че е фатално,тъкмо ще компенсира умората в пружината на соленоида,в крайна сметка ,колкото изкара,няма сега да седнеме да ревеме,че се е спукала,ако се спука де.. все пък мисля че няма да се спука по-рано от след 5 годинки или поне 200 000км,времето ще покаже. Редактирано 16 Юли 2011 от kalin3000 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 16 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2011 Ае баце като сглобиш турбото дано ти тръгне линейката е така: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niikoo_1 Публикувано 16 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2011 Колко пари ти се върза с доставката това ИХИ, ако не е тайна? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 17 Юли 2011 Автор Доклад Share Публикувано 17 Юли 2011 Ъъъ ,че тя мойта си върви така с К03-ката на 0.6 бараЕй,чичо Владо, ти сега да не се разсърдиш,че като говориш не слушат!? Турбото струваше 320 паунда и 45лева доставка,всъщност доставката беше 90 лева,но си я разделихме с приятел,който си поръча дисплей за телефона и още някакви джунджории. Ще имам допълнително 55паунда за ремонтния комплект,доставката не знам със сигурност колко ще е,като дойде тогава. Чудех си дали да не е и VF34 ,беше за 350 паунда(то май още си седи в и-бей)обаче е лагерно и ако дойде зле,трябва да го хвърля,до колкото съм разглеждал ремонти комплекти за него няма. Нали не питаш за да кажеш: Е що толкова пари си дал я виж за 500-600 лева отгоре какво можеше да вземемш....Лимита на цялото занимание ми е до 1000 лева,говоря за всичко като цяло (без труда,той ще си е от мен),железата ги имам,както и по-голям кулер.На бензин няма да я правя, тоест ще видя със стоковите инжектори до какво налягане ще устискат...до колко мога да си играя с електрониката...бензиновия регулатор.... бензиновата помпа и е такива неща. В краен случай ще си "скова" един електронен буст-контролер и така. Целта на заниманието от части е и самото занимание... напълно аматьорски,за това и темата е в "направи си сам" Е,естествено и колата да стане малко по-силна,отколкото е с К03-ката,нямам намерението да ходя да се състезавам с нея,а и тя просто не става за това...1600кг. е празна на кантар. Не гоня и някакви постижения... Подобренията мога да си ги "точа" във времето и 2 години.... дали впоследствие ще се дигнат 30 или 1130 коня,не е чак толкова важно за мен. На твоята кола,помниш ли колко е вътрешния диаметър на тръбите на колектора? На моята мисля да е къс колектора на 36мм. Но ще видя да измеря и градусите на газоразпределение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 17 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 17 Юли 2011 (Редактирано) Ей,чичо Владо, ти сега да не се разсърдиш,че като говориш не слушат!? Нема причина това да се случи.Нали си коментираме и всеки излага позиция и някакъв опит.Има резон в случая който описваш.Аз просто споделям, какво съм учил и чел по книгите. Наистина, практиката показва друго но за всеки конкретен случай се подхожда различно. Това е лично мое мнение.Както ти казах по-горе, бих разстъргал до здраво, после влагане на нова втулка и една "декоративна" заварка за цвят.Целта на заниманието от части е и самото занимание... После да не се чудиш и ти що ни сравняват с разни освидетелствани типове от психодиспансера Редактирано 17 Юли 2011 от SinisteR Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi_bulgarian Публикувано 17 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 17 Юли 2011 Лудница! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 20 Юли 2011 Автор Доклад Share Публикувано 20 Юли 2011 те лудите едно време ги пребираха,ама сега се разхождат на свобода...и по форумите! Така де,така с нов материал го правя и аз,ама под формата на електроди високовъглеродни... Бъзикам се ,разбрах те!Малко тромаво върви трансформацията но сигурно,като ей тая баба,която е истинско куатро с усилено купе,не като мойто! История в картинки: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 20 Юли 2011 Доклад Share Публикувано 20 Юли 2011 Фланеца за колектора ли е това ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 20 Юли 2011 Автор Доклад Share Публикувано 20 Юли 2011 аха,не ти аресва...на лазерна ръка е рязан И другия от към главата е готов,само трябва малко да го пооформя и ще му пльосна и на него снимките,по турбинката нищо не мога да свърша,че още го няма комплектчето,изкушавах се да си направя втулчици,че изглеждат супер по-лесни от на оная,обаче ми се ще и сигментчетата да сменя,за това ще почакам още седмица...и колата в бокса и я разчаствам да меря и да сглобявам колектора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts