Jump to content

Аеродинамиката - част от елегантния дизайн на Ауди още през 80-те години


petertyp44

Recommended Posts

През 1976 год. започва производството на Второто поколение Ауди 100 и така до края на 1982 год.egtm1.jpg

Ауди 100 С2 остава в историята на автомобилопроизводството в Европа като една от първите коли, в чието серийно производство се въвежда 5-цилиндровият двигател. От друга страна с този модел Ауди започват осезаеми опити да намали челното съпротивление, което от своя страна намаляма разхода на гориво и увеличава стабилността на колата при по-висока скорост.

Резултатът е Cw 0.41

audi100windtestyi5.jpg

Когато през 1983 година ето този прототип

ess6gu6.jpg

приема облика на "новото" Ауди 100 С3

38ri2.jpg

"властващия" аеродинамичен коефициент (в този клас е средно 0,42) е разбит и то значително!!!

Третото поколение Ауди 100 става Аеродинамичен шампион със своят коефициент от 0,30.

Ауди 100 става синоним на Аеродинамиката и дори в някои немски автомобилни публикации се казва, че:"...по критериите на Аеродинамиката Ауди 100 дисквалифицира останалия автомобилен свят!"

newpicturenq0.pngnewpicture1qc6.png

Ауди 100 С3 става "Кола на годината 1983" и спечелва титлата "Das Goldene Rad" - "Златното колело"

Показателен пример за аеродинамичните качества е факта, че при 120 км/час с двигател 2.3, 136 коня аудито постига завидно малък разход за времито си - 8.5 литра на 100 км., докато за сравнение БМВ 520i, 120 коня при 120 км/час дава разход 9.7 л./100 км!!!

През 1989 год. след 11 годишни проучвания Ауди създава на базата на Ауди 100 С3 Авант първото ТДИ. "Облякано" в аеродинамичната обвивка с двигател 2.5 литра, 5 цилиндлов дигател, 120 коня и 265 Нм въртящ момент, ауди дава още по-малки разходи на гориво: 4.2 л./100 км. - при 90 км/час, 5.8 л./100 км. - при 120 км/час и 7.2 л./100 км. - градско!!!

46ck7.jpg

РАЗХОДИТЕ ;)

audi2010020sport2019902yi5.jpg

През 1990 год. Ауди 100 С3 005zw5.jpgе изместено от Ауди 100 С4 произвеждано до 1994 год.32ik3.jpg

gghjktm6.jpg

и последвано от първата А6-ца - последния "динозавър" в историята на Ауди - поне за мен с този модел донякъде се слага края на истински правените аудита :hilezh:

43ya9.jpg47vx3.jpg

Заедно със семейството на Стотиците правещо името на Ауди от края на 60-те до средата на 90-те

audi100viergenerationenmc8.jpg

се развива и линията на 80-ките, от които най-емблематично място заема Ауди 80 В3

То излиза на бял свят през 1986 год.

Известно още като "Яйцето" поради аеродинамичните си характеристики - Cw 0.29

wrtku7.jpg

Но по-малко известно е че през далечната 1982 год. излиза прототип, който много прилича на 80-ката, но е с още по-оптимизирана аеродинамика - Cw 0,198

Разбира се малко грозновато - за разлика от излязлата през 1986 В3-ка, но поради тази си аеродинамика прототипът оборудван с 5 цилиндров 2,3 литров двигател с мощност 136 коня развива завидните километри - 250 км/час :bia:

0tu2.jpg

dsc00559tu5.jpg

dsc00550vl4.jpg

Трябна да се отбележи факта, че днес Cw 0.30, 0,29 са едни от най-разпространените аеродинамични коефициенти!

ЗАКЛЮЧЕНИЕ ;)

Автомобилите на Ауди продължават да изглеждат все така елегантни, благодарение на прогресивните си идеи, които ги правят едни от лидерите в автомобилния дизайн. Всичко това е постигнато и заложено в мотото на фирмата "Vorsprung durch Technik" - "Прогрес чрез технологията"

198820text203ou2.gif

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БРАВО и от мен!!! Обичам когато има такава информация да има и снимки :hilezh: сега ако допълниш и малко за интериора ще стане много добро :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и някои от интериорите на горепосочените модели, както и на някои други модели от същите години ;)

Почваме с прототипа на Ауди 100 С3

ess3kx4.jpg

ess4xv6.jpg

Продължаваме с Ауди 100 С3 от 1983 до 1988 год. ( преди фейслифта )

Старите дръжки отвън

39dj8.jpg

И старото табло отвътре

006nl4.jpg

100typ444r01vx2.jpg100typ444r03br7.jpg

Фейслифта от 1988 год.

Новите дръжки отвън подобряват обтекаемостта и намаляват шума в купето на Ауди 100 при висока скорост!

dddgl6.jpg

И новото табло отвътре

innen1rz4.jpg

Ауди 200

"оптичен тунинг" а и не само на Ауди 100 :hilezh:;)

Визуалните разлики открийте сами :hilezh:

audi100c3kn9.jpg

audi200c3xg8.jpg

audi2001983qd4.jpg

Таблото ;)

s84audi200ll5.jpg

"Новото" тогава Ауди 200

rtukllvo1.jpg

reyhon2.jpgyuluier7.jpg

Отвътре

cockpitei4.jpg

rolloxu1.jpg

Идва ред на великолепното Ауди V8 1989 - 1994 год.

audiv842ct8.jpg

93v8141572xc0.jpg93v8222372rf0.jpg

Интериора е :D

265zr0.jpg1990100c34oq3.jpg

6gangschaltkulisseqr0.jpgautomatikschaltkulissenp5.jpg

Ауди 100 С4

9kv3.jpg27oe6.jpg

А6-цата

43fi6.jpg

17tw4.jpg21hs7.jpg

И накрая Ауди 80 В3 1986 - 1990 год.

s88audi80ah9.jpg

за сравнение ето и интериора на старата 80-ка - В2-ката

s85audi80tj0.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ако питате няма какво да говорим,темата е за Златен фонд

абе ти да не би кей логър да имаш на мойта клавиатура :) буквите ми взе!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето още малко снимки на екстериора на Ауди 100 С3 :flipoff:

Понеже ми е любим този модел не мога да не сложа още някоя друга снимка :wall:

Седана

007wv2.jpg

008kz6.jpg

Аванта - както се казва: "Красивите комбита се наричат Авант!" :hilezh::hilezh:

4899jt9.jpg

231dj1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да им се нарадвам на наще красавици- егати кефа!!! :D:bia: Нека и за вбъдеще да ни радват,макар че последните модели малко по малко нямат това излъчване(лично мое мнение) в сравнение с предшествениците си може би през 80-90 години наще красавици изпъкваха за разлика от другите марки и модели коли,но какво да се прави-такава е сегашната мода в съвременното автомобилостроене. :D

Редактирано от Me4kov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D

Много интересна темичка, особено за хора като мен - не особено запознати с историята на Ауди (както се подразбира и от автомобила, който карам). Все ми убягваше каква е точно поредността на тея A, B, C серии, но така унагледено и със снимков материал е много добре :D .

Ето още малко снимки на екстериора на Ауди 100 С3 :D

Понеже ми е любим този модел не мога да не сложа още някоя друга снимка :P

...

Тук мисля, че имаме съвпадение на вкусовете - често се заглеждам по запазени екземпляри от тоя модел и тъй честно казано бих сменил Пежото с една такава стотачка , пък била тя и на същите години. Абе, хубав автомобил, наистина носи духа на Ауди ...

А онова - V8 ли беше - мисля, че няма нужда да коментирам :D

:bia:

Редактирано от Yan4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди 100 С2 81' - първата ми кола.... :bia:

Както беше написал един колега в подписа си, НИКОГА НЯМА ДА ТЕ ЗАБРАВЯ :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попрочел съм това-онова :D .

А и Вертер пописва чат-пат и в нашия форум (винаги има какво да научи човек :D ).

P.S. Sorry, че малко off-topic стана :bia: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тая година ново AUDI (моето пожелание за всички във форума ) , търся повече техническа литература а 2,5 AEL мотор , никъде не намирам графика за въртящ момент и конски сили

Редактирано от BlackStar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Малей тоя протип на 80-ката прилича на лада 10-ка

Добре че не са го оставили така! :D

Имаш за домашно РАСАТ 15 години по късно открийте приликата

Редактирано от shwepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш за домашно РАСАТ 15 години по късно открийте приликата

А какво е това "РАСАТ"....??? :):):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...