Jump to content

Кой кара с азот ?


Recommended Posts

Недостатъци мисля няма, а разлика има само в износването на гумите.

Разликата се наблюдава лятото, когато температурата на асфалта е висока и поради този факт гумите се износват повече. Азота подържа винаги ниска температура и от там помага за изстудяване до известна степен на гумите.

За зимата не съм открехнат дали има далавера, но от това което знам - едва ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гумаджии съм чувал, че возията ставала по-мека и нямало колебания в налягането на гумата, породени от температурата.

Иначе и аз си ги помпам с азот, не че усещам някаква разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите държат едно и също налягане, повече се пазят също така, ОСВЕН ТОВА ТИ ДАВАТ ШАРЕНИ КАПАЧКИ ЗА ВЕНТИЛИТЕ :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с този азот си е жива измишльотина да взимат парите на хората, въобще не е евтино, а разлика НИКАКВА!

Разликата се наблюдава лятото, когато температурата на асфалта е висока и поради този факт гумите се износват повече. Азота подържа винаги ниска температура и от там помага за изстудяване до известна степен на гумите.

Wizi, при налягане 2.0-2.2 атм. разликата между температурата на газовете е минимална. Азота става студен при големи налягания и се втечнява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих нещо извън темата,но да не отварям нова тема, ще го постна тук...

Очевидно бъдещето на Германия се крие в малките неща. За германската награда ”Оскар” в областта на технологиите – известна като ”награда на бъдещето” - бяха номинирани не разработките на огромни по размер технически конструкции или най-бързите транспортни средства, а учените, осмелили се да стъпят на територията на най-малките материали. Светът на ”нано”-то и ”микро”-то все по-често е основата за най-крупни достижения.

Така например ясно изглежда, че буталата на двигателите, когато се движат в гладките ризи на цилиндрите, колкото по-гладки са площите, толкова по-малко е триенето и толкова по-голям коефициентът на полезното действие. Точно обратното! Ризите на цилиндрите се шлайфат така, че в метала да остават миниатюрни естествени дупчици, в които да се задържат смазочните материали. Този производствен процес е известен под наименованието ”хониране”. Хонирането се извършва обикновено с диамантени отломки. Тези диамантени отломки обаче предизвикват по крайщата на дупчиците ръбчето, които впоследствие предизвикват износването на буталните сегменти и се повишава триенето. Екип на фирмата ”Ауди" с ръководител инж. Хорст Линднер е разработил специален хониращ ултравиолетов лазер. Под влиянието на ултравиолетовата му светлина на повърхността на метала се извършва изпаряване, без да се създават ръбове. Топящият се метал при това са насища с азот, който остава и след изстиването на металната повърхност. По този начин се стига и до допълнително закаляване на плоскостта. Разходът на смазочно масло се намалява със 75 на сто, а износването – с цели 90 на сто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква полза от азота, малко по-леки са гумите, но по принцип въздуха си е 70% азот :)

Какво предпазва.. обикновено гумата се износва отвън, не отвътре.. Не съм чул за такъв случай да се окисли гумата отвътре и да се прецака гума :)

Донякъде по-малко температурно разширение има, но едва ли се усеща много.. Аз бях с азот но разликата идва от новите гуми, а не от него :) Както каз бат' Насти, само капачката е файдата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз от 1 година карам на азот и съм доволен

От какво по-точно си доволен, че не разбрах, може ли да споделиш. Май освен червените капачки, има и още едно много важно психологическо предмиство, което не е за подценяване, мисълта че това което те отедля от земята не е обикновен въздух, а чудотворен високотехнологичен газ, наречен по научному азот, който иначе както каза колегата съставлява около 70% от обикновенния въздух. И все пак говори се че при спукана гума азота издиша по бавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми примерно от 1 година насам налягането на гумите ми не е мръднало. преди като вкарвах само въздох ги понапомпвах гумите през 3-4 месеца

Моите наблюдения са същите 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за 70% не е точно така. Състава на атмосферния въздух е:

Азот - 78%

Кислород - 21%

Други (Аргон и водни пари) до 1% или общо 100% :)

Та с други думи помпането с азот на мен ми изглежда като помпане с "научното" име на въздух. Азота се втечнява при около -196 градуса. Често хора са ме питали - "АЗОТ! Не е ли отровен?" вероятно под асоциация с Азотна киселина и нитрати. Преценете сами каква е разликата между 100% чист азот или газова смес между 80% азот и 20% кислород. Сигурно има някаква разлика която може да се усети при дълго изследване.

Чудя се например що не са измислили нещо "по-така". Аз бих помпал гуми с Аргон. Не че мога да кажа защо, но поне аргона е "благороден" инертен газ и би звучало много про.

Това за издишането може да се отрази по някакъв начин в зависимост от големината на молекулата на газа (по-голяма молекула минава по-трудно през малки пори).

Атомен радиус на кислорода - 66пм

Атомен радиус на азота - 71пм

Атомен радиус на аргона - 174пм

Както съм тръгнал измислих нов бизнес - помпане на гуми с Аргон. За да се отличавам от конкуренцията всеки който си напомпа гумите при мен ще му взимам капачките. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква полза от азота, малко по-леки са гумите, но по принцип въздуха си е 70% азот :)

Какво предпазва.. обикновено гумата се износва отвън, не отвътре.. Не съм чул за такъв случай да се окисли гумата отвътре и да се прецака гума :)

Донякъде по-малко температурно разширение има, но едва ли се усеща много.. Аз бях с азот но разликата идва от новите гуми, а не от него :) Както каз бат' Насти, само капачката е файдата.

...мдам....

така смятам и аз

...пък и колко ли е азот това дето ти го пускат.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам ,че по-бавно се износва гумата заради ниската температура на азота, не разширява от жегите а и гумите ми не свирят

Зимата няма никакъв ефект

P.S. Това за капачките е много яко :roll: :) :roll: :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

venko каза:

по-бавно се износва гумата заради ниската температура на азота

Както е известно от физиката че всяко тяло поставено при определена температура рано или късно се изравнява с околната температура. Та коя по-точно е по-ниската температура на азота Venko?

Единственото което мога да приема без коментар за сега е че чистия азот се разширява "малко по-малко" от сместа 80% азот и 20% кислород. Вярвам все пак че това е доста малка разлика ако се замислите.

Също така се надявам че действително помпат с технически чист азот (около 99.9%) защото пълненето на голяма бутилка струва няколко лева (не повече от 10) а тя ще стигне за мнооого гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

В неделя на срещата се залафихме с littleredaudi пак за азота и му обещах да се разръчкам по-сериозно на темата. Ето и резултата от проучването.

Колко е хубаво пише тук:

http://www.twt.to/default.aspx?I=29

http://www.engineeringtalk.com/news/pkf/pkf113.html

За прелестта от азота пише на много места. Повечето са преписвали (грешно) един от друг. А всичките хвалещи продават азот под една или друга форма.

Ако имате самолет е задължително да го помпате с азот. За да не се запалят гумите от спирачките или високо натоварване. Същото важи за Формула1. Справка тук:

http://www.casa.gov.au/airworth/airwd/ADfi...whe/WHE-004.pdf

Бриджстон кротко признават че файда няма, ама и не вреди:

http://www.bridgestone.com.au/tyres/produc...re/nitrogen.asp

А, че в края на краищата няма никакъв смисъл са обсъдили колегите в този форум:

http://www2b.abc.net.au/science/k2/stn/arc...opic325474.shtm

http://www2b.abc.net.au/science/k2/stn/arc...pic1109437.shtm

http://www2.abc.net.au/science/k2/stn/dece...topic20686.shtm

Обобщение и от мен:

Азота и кислорода са поредни газове в менделеевата таблица. В следствие на това имат много сходни физически свойства. По закона на Гей-Люсак газ или газова смес при условия близки до нормалните се разширяват по еднакъв начин, независимо от състава си. Т.е. дали в гумите при температура от 0 до 90 градуса има въздух, азот, аргон разширението (налягането) ще нараства по един и същ начин. Същото важи и за водните пари. Стига да няма течна вода в гумата.

Азота издишал по-бавно от кислорода. От къде на къде? Размерите на молекулите им, са много близки. И ако беше вярно, както е написано в един от цитираните постинги след четвърто напомпване с въздух в гумите щеше да остане само азот (кислорода щеше да е изтекъл).

Азота държал гумите по-студени. И от къде взима студа? Имал по добра топлопроводност - вероятно разликата е 5%. Нали гумите се охлаждат отвън, не отвътре?

Употребата на СУХ азот във Ф1 е обоснована от пожаробезопасна гледна точка. Между другото за да се напълни гума с чист, сух азот е нужно тя да бъде вакуумирана преди това. Или поне да се продуха много здраво за да има смисъл пълненето. Спирам дотук защото колегите обстойно са разнищили темата. Дори има мнение на състезател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си карам щастливо и безгрижно с азотец, преди това ми свалят гумата, вакуумират я здравата, пълнят я на 2,2 Атм. и пей сърце - налягането НЕ мърда и аз съм си доволен. 4 лв. няма да ме направят по-беден или по-нещастен, а дали има смисъл - всеки си решава.

Хайде със здраве! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от всичко прочетено до тук моят извод е че от това някой си прави бизнес за сметка на нашата неинформираност.

технология която се използва в F1 ама при нашите автомобили ефекта е нулев(кой от вас се ускорява до 200 за 2-3 сек. и спира за толкова)

sorry :schlaumeier::wink::wink: ама забравих за капачките :11111111:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аболютна глупост за обиране на хората. Помислете по-добре за хубави гуми - тоя азот нема да ви подобри сцеплението и с 1%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...