Jump to content

Как да тунинговаме атмосферно Ауди!!!


Recommended Posts

Гледам, че този въпрос ни мъчи мнозина, а и повечето от нас разполагат с мотори от гамата 1,8 - 2,2 литра 8 или 16 винтила без турборанче. та нека да почнем с мнения и догадки за постигане на повече коне и НМ в този жанр. Може да се включат и капацитетите във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това ми е идеята и на мен, нека васко да даде тогава информация /ако му се занимава/

валове филтри колектори чипове изпускателна система олекотяване на маховик леки бутала мотовилки клапани и прочие, идеята е да не се точиме само на турбини чието поставяне е непосилно почти за по малко от 4/5 хилки, а да се получат малко но наистина истински коне които да усетим под капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

валове филтри колектори чипове изпускателна система олекотяване на маховик леки бутала мотовилки клапани и прочие,

Знаеш ли колко по - евтино и лесно ще е да смениш цялата кола? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

валове филтри колектори чипове изпускателна система олекотяване на маховик леки бутала мотовилки клапани и прочие,

Знаеш ли колко по - евтино и лесно ще е да смениш цялата кола? :roll:

ЗНАМ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оти се мъчите и не си сложите само по едно устройство с райски газ и сте в джаза когато пожелаете? :lol: Тествано е, знае се положителния успех, има играчи-механици дет' да го монтират, а парите пак там ще отидат като цифра и ще се чудиш само: "Колата наистина ли тръгна повече след този K&N филтър или само аз така си мисля? Мнеее, за тези 140 лева задължително просто трябва да е тръгнала повече, нема начин!" :lol:

Правете като IBM - Solutions on demand :lol: Едни сто коня on demand и усмивката ви е 1000% гарантирана :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен би ми било интересно (не ща да сменям колата засега :lol: ) да знам горе-долу колко кончета бих могъл да измъкна с два остри вала, ауспух, пренастройка на инжекциона може би? Престъргване на главата, по-големи клапани? Също така спортен регулатор за по-високо налягане на бензина, полиране на колекторите и т.н. въпросчета ми се въртят из главата... Все догадки засега, а и като цени не съм ориентиран как идват тия неща спрямо турбо варианта :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега вариант е и НОС който вдига 50 / 60 коня /може би/ но незнам положителните и отрицателните ефекти освен че е около 600$, вици я разясни как ще действа НОС-а и прочие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си призная честно и аз мисля да посъбера пари за едно 90 или купе 2.3 20 клапана и да го пипна (атмосферно като за начало :lol: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си призная честно и аз мисля да посъбера пари за едно 90 или купе 2.3 20 клапана и да го пипна (атмосферно като за начало :lol: )

Ще продаваш ли твоята? :lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си призная честно и аз мисля да посъбера пари за едно 90 или купе 2.3 20 клапана и да го пипна (атмосферно като за начало :lol: )

Ще продаваш ли твоята? :lol::lol:

Аз ако я продам ще си купя няколко 90-тки или купета :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си призная честно и аз мисля да посъбера пари за едно 90 или купе 2.3 20 клапана и да го пипна (атмосферно като за начало :shock: )

няма да сбъркаш, В4 Купе 16V също е добър вариант установих :(

между другото на ACE мотора има ли компютър за управление на инжекциона или всичк остава механично, питам защото за мое учудване видях че имам датчик за детонациите, значи и компютър би трябвало да има?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега вариант е и НОС който вдига 50 / 60 коня /може би/ но незнам положителните и отрицателните ефекти освен че е около 600$' date=' вици я разясни как ще действа НОС-а и прочие[/quote']

НОS-a бачка както сте го гледали по Fast and Furious - слагаш си някъде на удобно едно бутонче, което да активира впръскването на газа в инжекциона и колата полудява. Ако не се лъжа цяла система + дюзи може да се купи до макс. 2000лв, чувал съм и за доста по-ефтини варянти.

Готино е че винаги можеш еуементарно да си вземеш по-големи дюзи ако тези не те уреждат.

"Лошите" новини: този газ не се възпламенява, ами гръмва :shock: ебавате майката на коляновия вал и биели. Ако тръгнете да инсталирате такава система трябва да сте на сто процента сигурни, че двигателят е близо до отличното състояние и не прекалявате с употребата на NOS-а. Сори, всяко готино нещо си има цена, а това е МНОГО готино :(

Едно зареждане на бутилка от 4 литра е мисля около 50лв. Стига приблизително за 40 минути усмивка на лицето. Тези неща ги говоря на изуст, не си слагам главата в торбата дали не греша за цифрите.

Моля vasil.velichkov да се доизкаше и корегира окончателно темата за NOS!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега вариант е и НОС който вдига 50 / 60 коня /може би/ но незнам положителните и отрицателните ефекти освен че е около 600$' date=' вици я разясни как ще действа НОС-а и прочие[/quote']

НОS-a бачка както сте го гледали по Fast and Furious - слагаш си някъде на удобно едно бутонче' date=' което да активира впръскването на газа в инжекциона и колата полудява. Ако не се лъжа цяла система + дюзи може да се купи до макс. 2000лв, чувал съм и за доста по-ефтини варянти.

Готино е че винаги можеш еуементарно да си вземеш по-големи дюзи ако тези не те уреждат.

"Лошите" новини: този газ не се възпламенява, ами гръмва :shock: ебавате майката на коляновия вал и биели. Ако тръгнете да инсталирате такава система трябва да сте на сто процента сигурни, че двигателят е близо до отличното състояние и не прекалявате с употребата на NOS-а. Сори, всяко готино нещо си има цена, а това е МНОГО готино :lol:

Едно зареждане на бутилка от 4 литра е мисля около 50лв. Стига приблизително за 40 минути усмивка на лицето. Тези неща ги говоря на изуст, не си слагам главата в торбата дали не греша за цифрите.

Моля vasil.velichkov да се доизкаше и корегира окончателно темата за NOS![/quote']

В тунинг BG Postman е написал сериозни неща по темата за НОС-а. Аз не бих могъл да напиша толкова научно издържани неща. Струва си да се прочете. Ще си позволя две корекции:

1. Бутилките ги мерим в КГ. или в либри, щото газът е сгъстен и е в течно състояние. 10 либри бутилка (около 5кг.) стига за 10-на старта, т.е. за около 2 минути ръчка. Газът е към 10 лева на кг. най-евтиното от италианците, които се занимават с индустриални газове (забравих им името, ама нещо като СИАТ ми се върти в главата). Те продават на бутилки по 200кг., така че...шит...Проблемът, е че техните газове са в повечето случаи "кръстени". Хубавите газове от Месер са по-скъпи, тези дни ми предстои да разберка колко точно по-скъпи ;-)

Ето и линка към темата за НОС-а:

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?p=796#796

За възможните доработки по мотора 1.8PM ще пиша по-късно. Просто тези дни ми се...фамилията от бачакне. Не мога да се засека с Ники Златков по нормално време за да превърна "списъчето" в оферта, но до края на седмицата и това ще стане. Просто навалицата преди началото на сезона е драматична...добре че го отложиха началото с една седмица ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moze li njakoi da izkaze mnenie kolko bezopasni/opasni sa Nos sistemite?

Chesto si zadawam toja wapros, stoto ste wzimam kola sled kato se warna ot US i sam se natochil na 1.8T. Chuwal sam che imat potenzial za tunning (ne che sam goljam pilot, ama si e kefsko)

Ne moga da otworja linka s mnenijata na Postman ot Tunning form.

Sorry za maimunizata. Ako njakoi mi kaze kak se smenja "skina", "kozata", "kosama" ili kakwoto i da tam nesto, obestawam da pisha na cyrilica.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам го на пост ама ако ме запознаеш с аватара си или поне братовчетка и :shock::evil::evil::evil::evil::(:(:P:evil:

е стига дее вие аватар да не видите :evil: айде ще ти подскажа само в името на тунинга - тази девойка се подвизава в един форум за запознанства :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry za maimunizata. Ako njakoi mi kaze kak se smenja "skina"' date=' "kozata", "kosama" ili kakwoto i da tam nesto, obestawam da pisha na cyrilica.[/quote']

Ся че те опрайм! Отиаш на "PROFILE" или "Профил", ако ти не на Български в момента, и най-долу гледай за скин. Аз съм с Winter ice и неам ядове.

ДЕРЗАЙ! :shock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry za maimunizata. Ako njakoi mi kaze kak se smenja "skina"' date=' "kozata"' date=' "kosama" ili kakwoto i da tam nesto, obestawam da pisha na cyrilica.[/quote'']

Ся че те опрайм! Отиаш на "PROFILE" или "Профил", ако ти не на Български в момента, и най-долу гледай за скин. Аз съм с Winter ice и неам ядове.

ДЕРЗАЙ! :shock:

Thanks mate! Ит факин уъркс!!! А нещо за по-горната част на постинга ми сте кажеш ли? Все пак ти си един от информираните хора тука и очаквам добър съвет. Данке :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука даже и аз мога да ти кажа - ако можеш да си го позволиш, взимай 1.8Т и не му мисли - това е хубав двигател, пък и лесно се upgrade-ва :shock:

П.С. Леле кой чукна 2000 мнения :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moze li njakoi da izkaze mnenie kolko bezopasni/opasni sa Nos sistemite?

Chesto si zadawam toja wapros' date=' stoto ste wzimam kola sled kato se warna ot US i sam se natochil na 1.8T. Chuwal sam che imat potenzial za tunning (ne che sam goljam pilot, ama si e kefsko)

Ne moga da otworja linka s mnenijata na Postman ot Tunning form.

Sorry za maimunizata. Ako njakoi mi kaze kak se smenja "skina", "kozata", "kosama" ili kakwoto i da tam nesto, obestawam da pisha na cyrilica.[/quote']

Ако няма да ходиш на Божурище да се пускаш на Drag Race няма смисъл от NOS. NOS системите учат на мързел, а пък и ако се пристрастиш можеш да си думнеш моторчето.

Ако искаш мога да взема статията за NOS от tuning.bg сайта и да тия пратя по e-mail, само ми прати ЛС с адреса си... 8)

1.8Т моторчето става лесно на 250-300 коня и ще ти бъде тамън. Само като взимаш колата да не збравиш, че без Quattro ни се кара, ни се води, особено ако я понадуеш...Още нещо - като се завръщаш от Щатите можеш да чукнеш едно ЛС, за да ти кажа какво да си купиш за бъдещата 1.8Т, че като се правят официални вносове излиза скъпичко ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8Т моторчето става лесно на 250-300 коня и ще ти бъде тамън. Само като взимаш колата да не збравиш' date=' че без Quattro ни се кара, ни се води, особено ако я понадуеш...Още нещо - като се завръщаш от Щатите можеш да чукнеш едно ЛС, за да ти кажа какво да си купиш за бъдещата 1.8Т, че като се правят официални вносове излиза скъпичко ;-)[/quote']

А може ли да кажеш ако 1.8Т е надут до споменатите 250-300 кончета с колко ще му се скъси живота? Ясно е че много зависи от стила на каране ама все пак?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тебе разчитам stani 76 :lol::shock::wink: Вземи мотора аз ще покажа колко ще издържи :):lol::lol::lol::lol:

Тебе няма да те издържи, това ясно :lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8Т моторчето става лесно на 250-300 коня и ще ти бъде тамън. Само като взимаш колата да не збравиш' date=' че без Quattro ни се кара' date=' ни се води, особено ако я понадуеш...Още нещо - като се завръщаш от Щатите можеш да чукнеш едно ЛС, за да ти кажа какво да си купиш за бъдещата 1.8Т, че като се правят официални вносове излиза скъпичко ;-)[/quote'']

А може ли да кажеш ако 1.8Т е надут до споменатите 250-300 кончета с колко ще му се скъси живота? Ясно е че много зависи от стила на каране ама все пак?

То тва е ясно, но аз така или иначе не карам бързо 90% от времето (особено в града щото смятам, че е безотговорно да рискуваш нечии живот). Иначе мисля, че щом ТТ с 1.8Т може да е 225 коня и ако се пипне двигателя на 4-ката внимателно не би трябвало да е толкова зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето статията на Postman от tuning.bg форума:

Мисля' date=' че този сайт http://www.holley.com/nosnitrous/index.html е

най-добрият сайт по проблемите на NOS. Аз лично го открих преди

около 2 години и съм прочел доста неща от него. Това е един доста

добър сайт и по отношение на останалите продукти в него. Не ми се

струва уместно, но ще ти кажа, че май се оказах прав за 5-редното

изясняване на нещата. По надолу ще цитирам малко данни за този

мистериозен газ, наречен "райски газ" или диазотен оксид.

Диазотният оксид е безцветен газ със слаб приятен мирис и сладникав

вкус. Вдишването на смес от него и въздуха предизвиква опиянение

откъдето идва и името му - веселящ газ или райски газ. Плътността му

при температура 0 градуса по Целзий и атмосферно налягане 760 мм

жив.ст. или 101326 Па е 1,9804 кг/куб.м. Температурата му на кипене е - 89,5 градуса по Целзий, а температурата му на топене е - 102,4 градуса по Целзий. Химически чистият диазотен оксид не реагира с разтвори на киселини и основи, и не се окислява от кислорода. При температури над 500 градуса по Целзий се разлага термично на молекулен азот и молекулен кислород ( 2 N2O=2 N2 + 2 O2 ). Това е причината при високи температури да действа като силен окислител и да поддържа горенето. Най-разпространената технология за получаване на диазотен оксид е термичното разлагане на амониев нитрат ( амониева селитра - изкуствен тор за селското стопанство ). Реакцията е следната: NH4NO3=N2O + 2 H2O. В медицината се използва като анастезиращо средство в смес с кислород, която се съхранява в стоманени бутилки с налягане до 150 бара. Подава се от инхалационните маски в зоната на носа и устата. За целите на NOS се използва смес от диазотен оксид и 2...3% серен диоксид. В бутилките на NOS се използва втечнен N2O. Както сигурно сте видели от сайта на Holley, налягането в бутилката се променя в зависимост от температурата и достига до 70...75 бара ( 1069 PSI = 72,69 бара ).

Но все пак какво става в цилиндъра? Когато се подаде окислителя и

дозираното към него допълнително количество гориво, те постъпват в

цилиндъра. След затварянето на пълнителния клапан, буталото започва активното сгъстяване на постъпилото в цилиндъра прясно работно вещество, което е смес от: въздух, основното гориво, пари и много фини капки N2O ( ако системата е от типа "Fogger", ако не е "Fogger" - няма капки ), допълнително количество гориво и останалите от предходния цикъл малки количества отработили газове. Температурата на тази смес е доста по ниска от тампературата на въздуха на входа в колектора преди мястото, в което се подава N2O. Това се дължи на факта, че райския газ отнема от въздуха точно толкова топлина, колкото му е необходима за пълното изпарение, защото подаден в средата с ниско налягане извън бутилката, неговото естествено агрегатно състояние е газообразното, а за да премине през фазовия преход от течност в газ, на него му е необходима топлина, която той взима от въздуха и нагретите части, до които се допира.И така след като буталото започне да сгъстява тази смес, температурата и налягането и започват да се повишават. При съвременните бензинови двигатели със свръхпълнене или с висока степен на сгъстяване, налягането в края на сгъстяването ( когато буталото е в горно мъртво положение ) достига до 20...25 бара, а температурата - до 400...450 градуса по Целзий. В действителност малко преди това се подава електрическата искра и започва горенето. Щом температурата започне да се повишава вследатвие на отделеното количество топлина от първите микрообеми окислено гориво, общата температура се покачва и когато надмине 500 градуса по Целзий, започва термичното разлагане на молекулите на диазотния оксид и отделянето на първите количества атомен кислород, който моментално се включва в горивния процес. По тази схема верижно се разпространява пламъка в цялата горивна камера, като скоростта му на разпространение обикновено не е по-голяма от 80...100 м/с. След завършване на горенето в цилиндъра се е отделила толкова топлина, че налягането в повечето случаи достига до 80...90 ( 100 ) бара. Тъй като това става малко след горно мъртво положение, излиза че цялатта продължителност на процеса горене при например 4000 об/мин е около 30...40 градуса по завъртането на коляновия вал или около 0,00165 секунди. Какво става с отделения атомен азот? Той участва в процеса като топлинен буфер ( защото е инертен газ ) и поема част от топлината при горенето, като по този начин възпрепятства прекомерното повишаване на максималните

температури при горенето и косвено контролира процеса и го

подпомага, защото топлината която отнема от окислителните реакции

повишава парциалното му налягане, а оттам и общото налягане в

горивната камера. Ако обаче се използват системи за получаване на

свръхголеми мощности, все пак наляганията се повишават доста, а

оттам и температурите. Когато максималните температури при

горенето достигнат и надхвърлят 2800...3000 градуса по Целзий, в

горивната камера се създават условия за включване и на азота, който

досега беше инертен газ, в реакциите. Това е съпроводено със силно

повишаване нивото на азотни оксиди в отработилите газове, и със

създаване на условия за термично разлагане на продуктите на горене.

Откъде идват опасностите за двигателя? На първо място, от

повишаването на температурите на стените на горивната камера и

най-вече на челата на буталата. Основната опасност за серийните

двигатели е това, че с повишаване на температурата на буталата, силно намалява якостта на материала им и при продължителното действие на високото налягане, те просто се разрушават от недостиг на якост. Това се отнася отчасти и за изпускателните клапани и за изпускателния колектор. Понякога е възможно да се стопят и когато газа им въздейства с повишеното си налягане, те се разрушават ( пробиват за колектора ). Освен това, топлинният поток към стените на горивната камера в условията на повишеното налягане е по-интензивен и то толкова много, че не винаги охладителната система е в състояние да поеме това засилване на топлообмена. Тогава се получават местни прегрявания и трайна деформация на основните детайли на двигателя ( цилиндровата глава ). Всичко това се случва тогава когато NOS-комплекта не е подбран коректно и се подава прекалено много окислител и гориво.

А сега относно това какви са пределните възможности на такива

системи. Естествено е че не може да се добавя безкрайно много

"нитро". Съдържанието на кислород в диазотния оксид е около 36,34% по маса. В атмосферата има около 23% кислород по маса. В

най-добрият възможен случай ние ще захранваме двигателя само с

"нитро"-газ и той изобщо няма да черпи въздух от атмосферата. Това е идеалния възможен ефект. При него цилиндрите ще се запълват само с райски газ и гориво. Все пак от въздуха ние използваме само

кислорода за окислител. И така като разделим 36,34 на 23 се получава 1,58. Точно толкова пъти теоретично би могъл да стане по-мощен един двигател ако работи с чисто "нитро". Казвам теоретично, а не на практика. На практика той би могъл да стане и по-мощен,

благодарение на това че при изпарението, газа отнема топлина и

температурата му пада, а оттам и плътността и то доста, така че

двигателя би могъл да стане примерно 1,8 пъти по-мощен. Това е ако

работи само с газ и гориво. Но май няма такива двигатели. Оказва се че нитрото ( райския газ ) не е "най-силното" гориво. По-силен от него е нитрометанът - при него теоретичното повишаване на мощността е 2,3 пъти, но за него друг път, сега темата е газа. Освен тези неща,

пропуснах да напиша, че когато започне термичното разлагане на

молекулата на диазотния диоксид при температури над 500 градуса по Целзий, следва ново енергетичен скок от химичната реакция,

съпроводен с ново поглъщане на топлина и моментно задържане на

нарастването на температурата или намалена интензивност на

нарастването, докато не се разложи цялото количество "нитро".Ако

някой не си спомня какво ставаше при термичното разлагане на

продуктите на горене, нека погледне постингите от темата "Относно

дизелите и NOS-а".

Не знам на вас как ви се струва това описание на процеса, но май не

всеки го разбира, а още по-малко могат да го напишат. Така че полза

от отговорите в два реда няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да възродим старата болка :wink:

Нищо конкретно не се уточни в темата, освен компоненти(валове, генерации, чипове, филтри и т.н.) и прословутия NOS.

Преди мислех за монтаж на турбо, но след като прочетох малко, то наистина е по добре да се смени колата с турбо такава(1.8т :( )

Имам следните въпроси към хора които имат опит и знания?

Мисля за един не толкова скъп но можеби достъпен и интересен начин за оптимизиране работата на атмосверен мотор в частност ACE:

1. Който има катализатор(аз имам) може да го замени с резонансно гърне - ефект??-75лв.

2. Има метална мрежа за въздуха постъпващ от кутията с филтъра към дебитомера, която е със съпротивление (малки дупчици) и ако се махне се подобрява подаването на въздух? Не знам за моя мотор дали има и не съм отварял за да я търся, който знае нещо да пише. Има и някакъв отрицателен ефект, щом са я сложили там :lol: , ако е махнеш?-0лв. :(

3. Регулатор на налягането? Не знам какъв точно може да е ефекта реално (знам какво прави самия регулатор)-50/60лв.

4.Спортен филтър, ефект спорен -140/200 лв

5.Изолиране на колекторите(има такава тема)-90лв.

6. Чип за атмосферка :? -маса пара за :?:

За генерация и валове и др. не става въпрос, той Uni каза че спортна генерация е за спортист, когато продаваше неговата :wink:

Това от мен очаквам коментари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...