Jump to content

Ауди 100/А6 C4 - 2.0 16V или 2.5TDI


Recommended Posts

Здравейте колеги,

От два дена ме мъчи идеята дали да не си взема ауди 100/А6. Каквото видях изчетох по темата, но никъде не намерих директно сравнение между дизела и бензина.

Принципно искам кола с възможно най-много коне и разбира се прилична поддръжка и покупна цена.

Бензиновият 2.0 16V и дизеловият 2.5TDI доколкото четох имат почти еднакви коне. За бензиновия двигател прочетох, че има проблеми с датчиците (празния ход), пукал глави, харчел масло и т.н. За дизела само хубави неща прочетох но знам, че при дизела по принцип си има проблеми с дебитомери, нафтова помпа (ако се скапе май и колата си заминава), двигателят е с повече цилиндри и ако си замине май отново ще трябва да се смени цялата кола.

Аз лично съм фен на дизела, но въпреки, че нищо лошо не прочетох за него ме е много страх от дизели, особено с повече от 4 цилиндъра.

Другото за, което си мисля е A4-ка с двигател 1.8T, но там много се уплаших като зачетох за рейки, окачване и турбина.

Също така искам да попитам как е возията на 100/А6 спрямо А6 C5 и по-скоро как се усеща скоростта в 100/А6. За пример - карам съм А6 C5 и колата се държи направо невероятно на магистралата - при 130км/ч на човек му идва да заспи :dance: Дали ще е така и с по-старите А6-ци?

Парите, които мисля да отделя са около 5000 - 6000лв.

Моля да ме посъветвате кой двигател е за предпочитане, а ако и двата не са чак толкова проблеми може би няма значение кой ще взема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за петцилиндровия дизел на 100/А6. Трудно е намирането на ефтин и читав такъв. Ако ще вземаш бензинов двигател на Ц4 търси 2,6 или по добре 2,3 /петак/. За куатрото е ясно.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелите на Ц4 са животно във всички отношения!Твърдо зад него стоим по темата :rolleyes:

а,ворпи,велкоме бакь във форума бе :rolleyes:

обичаш си го тоя ник :hilezh:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От двата дизелът е за предпочитане. За усещането за скоростта като не бързам много по-магистралата и по някое време погледна таблото, се изненадвам, че неусетно скоростта е станала примерно 170 км/ч. По нищо друго не може да се усети скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а,ворпи,велкоме бакь във форума бе :flipoff:

обичаш си го тоя ник :flipoff:

виж кой номер е вече.След некоя друга година ше драскаме с оригинала :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря ви много за съветите!

Явно ще е дизела. Снощи ги погледнах в mobile.bg и видях, че са малко по-скъпи от колкото си мислех, но ако ми попадне хубава кола ще дам още някой друг лев от горе :birthday:

Искам да попитам и за quattro-то - дизела има ли quattro? Т.е. намират ли се такива бройки? И дали си заслужава? Чета, че вдига малко парите за поддръжка, отдено и в една тема за А4 един колега се изсразяваше, че трябва мощен двигател, за да се усети quattro-то и за по-слабите няма много смисъл.

Моля някой ако е карас с и без quattro, да сподели каква е разликата.

Забравих и друго важно нещо да питам - как е като цена смяната на консумативите (ремъци и ролки) на 5 цилиндровия дизел? Да не са като на следващия модел 1000 - 1200лв?

Редактирано от Toshko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са повече от 500 лева ремъците,ролките и консумативите :hilezh: Имаш само 2 оптегача по 300 и нещо левия единия ама е божа работа дали ше си случил да са за смяна.5-ка като здравина и цени на части е много по-добре от 6-ака,така че не се притеснявай.

Има ги с куаттро дизелите,но мисля,че бяха само с ръчни скорости :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизата - 5 цилиндърчета АЕЛ мотора.

В мобиле мисля че имаше само една която ми хвана окото - 8300 лъвчета, по мой спомен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много внимавай дали ще смениш демпферна шайба. Мойта се скъса в движение. Препоръчвам ти да я смениш, освен, ако не си сигурен, че е сменена в последните 100 000км. Моята кола я скъса на 218 000. А бях чел че изкарвали по 250 -300 000 и се чудех дали като стане на 230 000 и като сменям ангренажа да я сменям, а то стана така, че смених всичко на 218 000.

За първоначалната смяна:

- демпферна шайба неоригинална - 200 лв, оригинална - 360 лв.

- ремъци 2 + ролка ангренаж+болт оригинален и зъбно колело колянов вал и труд = 400 лв.

- Обтягаща ролка на другия ремък не съм сменял - добре била, макар че трака пружината - 245 лв пружина с амортесьор и 65 лв ролка.

- водна помпа не съм сменял, но ти я смени като отваряш - към 100 лв е хубава и антифриз G12 смени. Има Приста червен по 10 лв литъра в магазина им срещу мотопфое в Люлин.

- ремък и 2 ролки на нафтовата помпа - 170 лв и си ги смених сам и си направи центровка с въртене на помпата и диагностика

- Дебитомер - към 600 лв, може да ти е читав

- по окачването само маншони сменях, не е скъпо.

Много внимавай да ти стегнат добре болта, който държи демпферната шайба и зъбното колело към коляновия вал, че има опасност да се развие и става все едно си без ремък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам и за quattro-то - дизела има ли quattro? Т.е. намират ли се такива бройки? И дали си заслужава? Чета, че вдига малко парите за поддръжка, отдено и в една тема за А4 един колега се изсразяваше, че трябва мощен двигател, за да се усети quattro-то и за по-слабите няма много смисъл.

Т'фа да усетиш куатрото едва при по-силен двигател бие като кандидат реплика на месеца... Достатъчно е само да е мокро за да усетиш предимствата на quattro-то, на сухо също, но с по-агресивно каране. За сняг не говорим. Там алтернатива трудно му се намира така или иначе.

Да, има комбинация TDI + quattro. А дали си заслужава? Ами мое мнение е, че не бих си купил Ауди ако не е quattro. Или: бих си купил Ауди само ако е quattro. Иначе бих си взел...... Форд! Примерно. :) Все тая... нали няма да е quattro, значи ако не те е грабнало нещо друго конкретно спокойно можеш да подминеш Алдито. Това поне е в моята глава като начин на мислене спрямо марката, не те ангажирам нито теб, нито някой друг с него, а още по-малко да коментирате по въпроса с цел намиране на кусури. Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бих си купил Ауди само ако е quattro. Иначе бих си взел...... Форд!

Ауди - quattro = Форд :hilezh:

Това проникновено уравнение почерни новото ми любовно увлечение - Голямата Бяла Лейди /100-тицата/ :hilezh:

Редактирано от Freestyler
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wizi, благодаря за мнението ти за quattro-то! Явно има много файда от него.

mshbul, благодаря за цените на консумативите! Сега имам по-ясна представа какви пари ще требва да си приготвя за дизеловото ауди.

Иначе си харесах едно (за сега само по снимки, че нямам време да ида да го видя), но цената е 8000лв. Има и quattro даже :hilezh:

Единствено ме притеснява, че е малко стар модел колата и сигурно ще има голямо обезценяване в следващите 1-2 години. Иначе на снимките изглежда много добре. През уикенда мисля да отида да я видя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ти кажа, не се обезценява много много особено това 2.5 тди куатро 6 степенна ръчка винаги си струва пари. Да не кажа, че по едно време ги имаше по-евтини, за разлика отсега.

Успех с намирането!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди - quattro = Форд <_<

Ето колко лесно човек може да интерпретира дадено изречение спрямо неговата призма ;)

Исках просто да вметна моето лично убеждение, че quattro е едно от основните предимства на Ауди пред останалите производители и ако човек не държи специално на него и не се е захванал за друг аргумент (външен вид, интериор, конкретен двигател...) то реално спокойно може да се огледа и за друг автомобил.... Форд например ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно му пада цената,не се притеснявай,погледни примерно пасатите,дето преди две години бяха по 10-12000лв колко са паднали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прави сте, май наистина няма така лесно да му падне цената.

Само още два въпроса имам:

1) Тъй като точно този двигател 2.5TDI 140к.с. не е много често срещан - намират ли се лесно резервни части за него, ако му се счупи нещо и се наложи смяна?

2) Как са фаровете на тези коли? Гледам, че са с лупи, а фаровете на А6 С5 бяха пълна трагедия (също с лупи).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето колко лесно човек може да интерпретира дадено изречение спрямо неговата призма ;)

Исках просто да вметна моето лично убеждение, че quattro е едно от основните предимства на Ауди пред останалите производители и ако човек не държи специално на него и не се е захванал за друг аргумент (външен вид, интериор, конкретен двигател...) то реално спокойно може да се огледа и за друг автомобил.... Форд например ;)

След алгебрата е ред на геометрията... :P

И през моята, и през твоята призма, се провира /за втори път/ един и същи извод - че Ауди без куатро е Форд. Е, това, разбира се, под условието, че не ти пука за външен вид, интериор и конкретен двигател, но човек, на който не му пука за външен вид, интериор и конкретен двигател, не е човек, за който в Инголщат ще им пука особено. Той не търси класова принадлежност, нито ще бъде някога лоялен клиент, каквито са повечето от нас тук. Такъв клиент би бил обида за продукта, все пак имиджа е и в елитарността /и в правилния, осъзнат, информиран избор/, а тя е достояние на малцина. Та ако не ти пука за нищо, всяко нещо ти стига. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прави сте, май наистина няма така лесно да му падне цената.

Само още два въпроса имам:

1) Тъй като точно този двигател 2.5TDI 140к.с. не е много често срещан - намират ли се лесно резервни части за него, ако му се счупи нещо и се наложи смяна?

2) Как са фаровете на тези коли? Гледам, че са с лупи, а фаровете на А6 С5 бяха пълна трагедия (също с лупи).

1 по тая точка май :P къде гледаш че не бил срещан ? части има достатъчно хубавото е че рядко ти трябват особено тези за моторетката освен това не са прекалено скъпи а автомобила е Здрав

2 Трагедия---- ако не са сменяни-чистени все едно нямаш фарове предполагам че най безболезненото решение да монтираш ксенон (китайски) за 200 лв има и прилични вече оригиналните ще са доста солени а втора употреба си имаш и на колата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предавам се, преди тотално да си ме закОпал :P

Логиката ти за Инголщад е железна, признавам. За съжаление аз лично карам Фолцваген защото за парите, които имах тогава, нямаше читаво Ауди в комбинация с quattro. Просто бях 100% на принципа, че ако е гарга ще е рошава, ако е Ауди ще е quattro. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти също си прав за куатрото де. Слушайки те, макар че това ми е трето ауди, оставам с чувството, че досега не съм карал истинско такова... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е че Ауди е без никаква конкуренция ако искаш да притежаваш добър и класен автомобил 4х4 на много приемлива цена! Аналозите на Ауди от другите премиум марки са все още акцизни и твърде скъпи поне за моя джоб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно е по-добре да си с куатро отколкото без. Но има един друг момент, който винаги съм отбелязвал, куатрото може лесно да създаде впечатление, че законите на физиката не важат за него. А това въобще не е така. Както съм се въртял с куатрото, не съм се въртял нито със задно, нито с предно, късмет беше, че нямаше никакви щети и поражения. При куатрото прескочи ли се границата на контрола над автомобила, нещата стават доста мъчни за овладяване. За сух асфалт говоря. Иначе на сняг, примерно, е песен - и дете ще се научи да дрифти. Та от тази моя случка, никога повече не карам "на ръба" по завоите. Още повече, че специално за завои по сух асфалт мисля, че предпочитам задно да карам, някак си по-кеф е да караш кола със задно отколкото с куатро в този мощностен диапазон (140-150 к.с.) За над 200 к.с. няма кво да говорим, там е ясна работата. Там където завишеният разход и идиотското изравняване на разпределението на върт. момент на торсена в завои на сухо (може би не се изказвам точно) се отплащат, обаче, е движението по мокри и заснежени настилки. Удоволствието да подминаваш по мократа магистрала бмвта като пътни знаци в населено място, е несравнимо. Също и така приятният лекичък дрифт, с който можеш да си позволиш да шофираш по планинските пътища зимно време е невероятен. Можеш да изкараш колата от сцепление и да си спокоен, че винаги контролираш траекторията. Къде е БМВто което ще го направи това нещо? Xdrive ще ти отнеме газта моментално и в най-добрия случай просто ще ти върне сцеплението (без значение в коя посока). Не искам да изглежда, че пренебрегвам качествата на бимата, просто на зимната олимпиада... важи олимпиадата.

А по темата, колегата вече е разбрал правилния избор. Казвам го като горд собственик на грешния.

Редактирано от monz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...