Jump to content

Дебитомерът ми няма жичка. Нормално ли е?


Konstantin993

Recommended Posts

Колеги чистих си дебитомера и много се изненадах като го извадух.Бях остана с впечатлението че трябва да има една метална жичка така да я нарека от едната страна.Моя няма :) и естествено малко се шашнах и проверих в интернет по номера изписан в/у дебитомера и това което намерих също беше без жичка.Такива ли са нашите или нещо някога се е случило.Принципно нямам проблем с дебитомера.колата е А4,1.9 ТДИ,100коня,AVG 2000г.

Така си мислех че трябва да изглежда

011869286.jpg

Така е моя

021783043.jpg

Това е по каталог

http://shop.tdibg.com/index.php?page=shop....=1&Itemid=2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстрани в дупчицата няма ли жичка която се вижда като пластинка ... то и там най-вече се пръска с спрея за почистване.

Горе-долу за това място говоря ... w01331600479bos.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една много блага тема за ТДИ в дизеловия подфорум, мисля че беше закачена като важна, та там се казва за тоз дебитомер, че е с пластина вместо с жица и май ще да е доста по-надежден и издържлив, обяснени са и всички др. елементи по системата, дюзи, помпа, датчици ........

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстрани в дупчицата няма ли жичка която се вижда като пластинка ... то и там най-вече се пръска с спрея за почистване.

Горе-долу за това място говоря ... w01331600479bos.jpg

Да точно така,значи е с пластина,и точно там пръсках най-много.Мерси за коментарите и помощта колеги.Същият е като на колегата gothic_fan.

Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва което ти липсва е термистор, не на всички дебитомери го има там. А вътре, където казваш, че си чистил се намира един сензор елемент, заради който всъщност се извършва цялата операция (чисти се, но без да се пипа, само със струята на спрея)

Всичко ти е наред с дебитомера, твоя си е така, (още повече, че термистора независимо, че го няма, все пак е нарисуван :) ).

Тва представлява пластината (сензора):

021801500.jpg

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за професионалния отговор колега.Да прав си това че е нарисуван а пък го няма най-много ме притесни,сигурен бях че са го измислили :):)

Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това че моя съм го къпал целия с този спрей за почистване проблем ли е?

Щото гледам на снимката платки някакви щуротии :flipoff: :flipoff: :hilezh:

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв проблем. Всичко е залято с някакъв прозрачен материал

( може би силикон ) и е добре уплътнено.

Моя стария го прегледах отвътре след успешна дисекция. :flipoff:

Оказа се, че само тоя модел не го вземат за рециклиране,

срещу отстъпка при покупката на нов.

Известно време карах с такъв с жичка ( някакъв афтърмаркет )

но после изпадна оригинален и от тогава насам никакви ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това че моя съм го къпал целия с този спрей за почистване проблем ли е?

Щото гледам на снимката платки някакви щуротии :steinigung: :steinigung: :D

Проблем няма, по принцип се почиства е така:

021807682.jpg

Най-добре с това:

021807681.jpg

Важното е да не се пипа с ръка или търка с четка или парцал сензора и термистора. От самата струя на спрея мръсотията си пада.

Повечето от дебитомерите ги вземат в Порше за рециклиране, но само ако не е отварян.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

За да не отварям нова тема, моя дебитомер е от Ауди А4 1997 година 1.9 АФН, не е като този от първите постове а в тръба с 3 жички и от двете страни на тръбата има мрежичка от която няма достъп, та идеята е как се чисти и мога ли да използвам ВД40?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WD40 е мазен и не знам колко е подходящ за чистене на дебитомера. Има си спрейове специално за целта на цена 10-15 лв, като имат тръбичка която се монтира на пулвелизатора и така се пръска точно през решетките в двата края на дебитомера. Твърди се, че може да се ползва и спрей за карбуратори.

Сваляш, пръскаш, оставяш да изсъхне, монтираш и караш. Не трябва да се пали докато е още мокър. Поне така съм чел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема, моя дебитомер е от Ауди А4 1997 година 1.9 АФН, не е като този от първите постове а в тръба с 3 жички и от двете страни на тръбата има мрежичка от която няма достъп, та идеята е как се чисти и мога ли да използвам ВД40?

За да не отварям нова тема, моя дебитомер е от Ауди А4 1997 година 1.9 АФН, не е като този от първите постове а в тръба с 3 жички и от двете страни на тръбата има мрежичка от която няма достъп, та идеята е как се чисти и мога ли да използвам ВД40?

НЕ може.

НЯМА начин да го изчистиш и да го монтираш "мокър", едно че се чисти с такъв спрей, че същият се изпарява за секунди и второ времето за обратния монтаж обезмисля въпроса "-мокър да го сложа ли?"

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги днеска направих една голяма глупост почистих дебитомера с памучен тампон понеже нямах спрей и сега колата е скопена дайте идеи кво да правя пари за нов няамам сас спрей за дебитомер дали ще се оправи. Дебитомера е като на снимката без жичка,колата е ауди а3 2.0тди. Благодаря Ви от сега. 

Редактирано от erhan198
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не искам да те плаша и дано не съм прав, но по мойте познания за тези порнографии си го убил.

Може да потърсиш 2ра ръка, но така и така ще трябва да купуваш спрей за почистване та първо пробвай на твоя дали ще заработи отново. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги днеска направих една голяма глупост почистих дебитомера с памучен тампон понеже нямах спрей и сега колата е скопена дайте идеи кво да правя пари за нов няамам сас спрей за дебитомер дали ще се оправи. Дебитомера е като на снимката без жичка,колата е ауди а3 2.0тди. Благодаря Ви от сега. 

Колега сбъркал си като си го чистил с памук.Колегата над моя пост е прав и дебитомера е мъртъв.Това е сензор с горещ слой и никога не се докосва с каквито и да е предмети.Все едно да чистиш волфрамовата жичка на крушката.Там се потдържа температура от 120 до 180 гр. и компа отчита стойностите на напрежението за потдържане на тази температура.По голям въздушен поток,по голямо охлаждане и съответно по голям ток за възтановяване на температурата на горещия слой.Това е в общи линий действието на този сензор,затова и той иска по честа смяна на въздушния филтър.Когато се сменя сензора се сменя здължително и филтъра и то с качествен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги днеска направих една голяма глупост почистих дебитомера с памучен тампон понеже нямах спрей и сега колата е скопена дайте идеи кво да правя пари за нов няамам сас спрей за дебитомер дали ще се оправи. Дебитомера е като на снимката без жичка,колата е ауди а3 2.0тди. Благодаря Ви от сега. 

Здравейте отново. Днес си карах колата на сервиз, и наистина (дебитомерат) беше напълно мъртъв. Тоя проблем го реших с нов на БОШ, сега пак се радвам на количката. И от мен да знаете не си бърникайте колите като си вървят, че тая глупост ми гръмна на 490 бг.лева в цената влиза също и пълна диагностика на колата, въздушен филтър,вак-ком настройки.             

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се проверява дали работи коректно дебитомера? Имам ваг-ком, но не знам какви логове в движение трябва да направя (с 2,5 съм ако има значение).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М колега за това не знам как се проверява, в движение не ми я тестваха, само на място от време, на време я натоварваше през ваг-кома не знам какво и правеше. Само ми каза че (дебитомера) не давало никакви стойности.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се проверява дали работи коректно дебитомера? Имам ваг-ком, но не знам какви логове в движение трябва да направя (с 2,5 съм ако има значение).

Моят майстор ми каза, че се усеща придърпване при ускорение, а на VAG как се вижда не знам.... само че се чудех, че той ми каза, че е тръгнал и дали не мога да взема да го почистя с спрей, може да се оправи, защото колата като тръгне да надува и леко се усеща... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...