Jump to content

Кой с какво масло кара?


Recommended Posts

  • Отговори 79
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мотул 15/50 или 20/60 в консервите по 2л. Това е истината! :hilezh:

Какви са тези консерви колега сега пък нещо ново ми казваш и аз пак се обърквам ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотул 15/50 или 20/60 в консервите по 2л. Това е истината! :hilezh:

Предполагам за зимата го препоръчваш :)

ПП - Да не объркваме допълнително колегата. :bia: Аз май без да искам го направих :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам за зимата го препоръчваш :)

ПП - Да не объркваме допълнително колегата. :hilezh: Аз май без да искам го направих :bia:

Сега като за последно някой може ли да ми обясни ако си сменя маслото, което карам досега (15/40) с примерно съм се спрял по цена и характеристики (или "Кастрол" или "Мотул") 10/40 качеството ще бъде по-добро за двигателя ми ? Не е ли проблем да се сложа 10/40 вместо 15/40 което наливах досега ??? А кое е по препоръчано за ГАЗ "Мотул" или "Кастрол" ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези масла "препоръчаните за газ" са рекламен трик, в смисъл такова масло няма реално.

Тук във форума беше обсъждано преди време този въпрос и се стигна до следния извод:

Разликата на бензина спрямо газта в горенето и свойствата им на отмиване в цилиндровата група са доста различни.

Което от своя страна води след себе си това че когато един автомобил се кара само на бензин то маслото губи смазващите си свойства по-бързо.

Респективно ако едно и също масло на бензин губи свойствата си за 10 000 километра (образно казано), то на газ това ще се случи на 15 000.

Лично аз съм виждал на моята кола как едно и също масло на бензин се окислява и потъмнява за 1000 километра на бензин, и как на газ потъмнява след 4000.

Ако едно масло не се окисли след определен пробег да кажем 5000 (образно казано) то това масло не е масло а олио, в смисъл не си върши работата и е тотален боклук.

От там на сетне извода е следния, тези масла "уж" за газ са с по-занижени качества спрямо бензиновите за да си загубят свойствата около 10 000 км пробег а на бензин 5 000.

Не визирам конкретни марки и модели за да не почне обсъждане на маслата (има такива теми много).

Препоръката ми е купи си масло с ясен произход, вискозитета според състоянието на двигателя и колко се е охлабил вече (изминат пробег).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тези консерви колега сега пък нещо ново ми казваш и аз пак се обърквам ??

Красиви метални кенчета от по 2 литра.

В момента с 15/50 на Мотул

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

...

А точно това ме интересуваше какъв марка модел масло ли е моето масло досега сипвам 15/40 ако мина на 10/40 няма лид а е по зле за моя мотор ? Някъде ми бяха казали(пак повтарям), че 5/40 е за нои коли 10/40 за по нови а 15/40 за застаряващи вярно ли е това? От 15/40 да се върна се едно да я подмладя с 10/40 няма ли да и дойде тегаво на колата това ме интересуваше ??? Или просто няма нищо общо това са ме излъгали ?

Редактирано от tita
формат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата за маслата е толкова обширна че няма на къде.

За твоя двигател 1.6 си има масло с норми където трябва да ги покрива (това когато е била нова колата).

Тегаво ще е ако и сложиш 0W30 щото е рядко като вода.

Ако нямаш проблем за 10 000 километра пробег (изключвам харча на масло от удървените гумички) то няма нужда да сменяш вискозитета.

Просто си купи масло с доказан произход и качество.

На моята кола примерно за нашите географски ширини и дават 15W40, за други държави 10W40......... като цяло зависи от климата (ако съм в Швеция никакъв проблем няма да я карам с 5W40).

Щом не тече като лейка и мотора държи налягане, проблем няма.

Така нареченото "дебело" масло е за два чешита коли

20W60 100% синтетика - за бегачки каращи в червеното на оборотомера

и

15W40 минерално (понякога с присадки) за коли на възраст или километри

п.с така че смени си гумичките купи си един мотул 15W40 + филтъра и си карай колата.

При моите проби с различни вискозитети установих следното (една марка различни модели масла)

5W40 - пълна синтетика : идеално масло за зимни условия (лесен старт, бързо изпомпване, загрява значително по-бързо до оптимална температура)

10W60 - пълна синтетика: идеално за летните жеги (висока точка на кипене, бавно загряване и не става на чорба като го покараш в обороти)

10W40 - полу синтетика (минерално с присадки): идеално за целогодишна употреба (лесен старт, държи що годе добра работна температура, цената е по-ниска)

Tова на личната ми кола, като се има в предвид че всеки двигател е специфичен сам по себе си и едни са по хладни други по горещи (визирам 16V)

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мерси много колеги доколкото разбрах ще се спра на 10/40 Кастрол или Мотул. Добре, че имам още време да я карам преди смяната защото докато разбера какво става с маслото и какво да избера мина доста време. Ако някой има друго предложение за масло да пише тук ще гледам темата.

Редактирано от Marcus Aurelius
цитиране на цялото предходно мнение е излишно
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FORD FORMULA 10 W 40 BY CASTROL

Май нещо ме навежда до мисълта, че даже само параметрите 10W-40 не са достатъчни а е нужно и допълнително пояснения за масло на Кастрол ? А какво е Ford Formula ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май нещо ме навежда до мисълта, че даже само параметрите 10W-40 не са достатъчни а е нужно и допълнително пояснения за масло на Кастрол ? А какво е Ford Formula ?

Както всеки производител на автомобили, така и Форд има марка масло с името на бранда, с което задължава да се сервизират гаранционните автомобили.

Ето го и него:ЦЪК

Аз като служител в МФ - Благоевград, съм запознат със спецификацията му и знам, че става за колата ми. Така, че спокойно си го слагам и карам .... а даже е и много добро.

Я виж тубата ...... не ти ли прилича на ТАЗИ :steinigung:

А пък и на тубата си пише от кой е произведено :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз карам с Q8 10W40 и съм доволен. преди беше пак 10w40 само че Мобил и го гореше, не можах да разбера защо така се получи но след смяна на ангренаж и масло заспа :) това е на 1.8 Т АЕБ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Unil-а съм много доволен!10W40 сложих първият път,

като купих колата. Много тих и равномерно работещ мотор.

Само че му понадуха цената и Castrol от колегата АСЕ

излезе на по-добра оферта. И от Кастрола съм доволен, де!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...