Jump to content

А3 1.6i или А3 1.9TDI


Recommended Posts

Здравейте колеги,

знам, че темата се повтаря до известна степен, но ми е нужно мнението на професионалисти :help:

Извинявам се предварително на екипа на форума.

Изчетох доста във форума за 1.6i и 1.9TDI...

Разбрах, че:

- 1.6 бензин е по-евтин за поддържане от 1.9 дизел (но не разбрах колко точно... ако може някой да каже конкретно, ще съм му много благодарен).

- Цената при покупката на автомобила също варира с едно 1000 лв. минимум.

- Като разход 1.9 дава добри резултати, но 1.6 го компенсира ако се монтира ГИ.

Въпреки всичко, не мога да направя избор и да се насоча към една от двете така, че да търся точно определена кола.

Принципно търся нещо между 98 - 2000г., икономично като поддръжка и разход, затова се спирам на тези 2 двигателя, понеже 1.6 е 101кс., а ако ще е 1.9, ще търся да е 90кс. заради малкият данък.

Имам газова на 2 години от старото ауди, което беше карбуратор и за да се нагоди за инжекцион ми казаха 300лв. Именно поради тази причина клоня повече към 1.6, но пък четох, че 1.9 е по-добрият двигател и честно казано съвсем се обърках.

Въпросите са ми:

- кой всъщност е по-икономичният вариант откъм разход на гориво и поддръжка?

- какви пари трябва да се заделят месечно (горе-долу) за поддръжката на всеки един от 2-та варианта?

- има ли разлики (освен двигателя) между 2-те (ходова част, интериор, екстериор)?

- ... и най-важният ми въпрос - От автокъща или от собственик трябва да се търси добър автомобил според вас?

Лично аз не съм много навит от автокъща, понеже знам какви далаверки си въртят там, какви коли внасят и после как ги стягат и ги точат... ударени коли ги правят като нови, въртят километражи и какво ли още не. Но това е мое мнение... ще се радвам да науча и вашето.

Предварително БЛАГОДАРЯ на всички, които ще се включат и ще изкажат адекватно по моя въпрос мнение. :birthday:

:help:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 70
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега здравей!

Мисля че е по-добре да се колебаеш между 1.8 или 1.9тди

Просто 1.6 не е много сполучлив двигател - поддръжката му и тази на 1.8 са почти еднакви

1.6 дава чести проблеми с скоростите - хъркат не влизат и т.н това не само съм го чел че е така но и на мой приятели се е случвало

Отностно дизела - добър двигател - сравнително евтин за поддръжка и доста икономичен

Друг е въпросът вече че кола на толкова години дизел трудно се намира на малко километри и в сравнително добър вид - шансът ти за добър двигател бенз на малко километри е по-реален отколкото дизелак.

За самата покупка - за мен най-добрият варянт е от колега от форума за който е гарантирано че си гледа колата добре

Общо взето - гледай да намериш добра кола - дали е бенз или дизел ако е гледана преди теб няма да имаш големи ядове :rolleyes: Успех !

Редактирано от dr.f!ngers
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятелка с А3 1.6 двигател и не се е оплакала от никакви проблеми с тази кола. Страшно доволна е. Возил съм се, доволно си набира в градски условия.

Тия дизели са рисковани, дори те не си знаят собствените километри. Ако попаднеш на мъртвец, ще ти пресуши джоба :rolleyes:

пс. аз уж заклетия дизелджия и да давам глас за бензина :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за 1.6 от гледна точка на по-ниските разходи и по-малкото потенциални проблеми, тъй като е доста прост като устройство. Щом ще се кара и на газ, то и придвижването ще бъде по-евтино. Разходите не са му като на 1.8, нито като гориво, нито данъка, нито обслужването. Не мисля, че 1.8 си заслужава да му плащаш като за 1.8Т, за незначителния вървеж повече който предлага спрямо 1.6.

Редактирано от vikzata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид че в 1.9 стойността на първото обслужване – смяна на ангренажен ремък + ролки е 6-7-800 лв в зависимост от труда и марките.

Иначе аз съм твърдо ЗА 1.9, но 110 кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще си взимаш 1.6 бензин на Ауди да караш, това е възможно най-смотания двигател и ако погледнеш темите в раздела А3/А4 е пълно с невървящи, придърпващи, тресящи мотори и счупени кутии на 1.6 бензин А3-ки! По добре си вземи друг двигател, който да прилича на нещо! 1.8 бензин с или без турбо или дизел или друг модел на Ауди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално погледнато, ако ще се цепи монетата, то AUDI определено не е колата.

Ако аз избирам градски автомобил, то определено бих се спрял на 1.9 TDI, заради вървежа на по - ниски обороти и съответно по - ниския разход. Тук обаче идва момента, че мотора е с принудително пълнене, съответно още няколко потенциални чарка за ремонт. Ако бюджета, отделен за покупката, не е силно свит, то се насочи към нафтата. Иначе няма разлики, нито в окачването, нито в оборудването при тези мотори. А на въпроса "от автокъща или частно лице", отговора е много относителен. Вероятността да попаднеш на добър нов внос, не е голяма, но почти всяко частно лице си купува колата от автокъща. Та, на вторичния пазар, всичко е въпрос на късмет, лоялен продавач и набито око на купувач. Успех в търсенето :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата варианта са икономични (щом за бензина имаш ГИ )

Най-важното е да попаднеш на добре "гледана" кола - дали е бенз или дизел ,ако няма живот в нея си обречен да тъпчеш в бездънна яма.

Освен това се приготви и ти самия да си отделяш месечна сума за поддръжка ,защото Аудито не е само бензин и возене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом за бензина имаш ГИ

Чети внимателно ->

Имам газова на 2 години от старото ауди, което беше карбуратор и за да се нагоди за инжекцион ми казаха 300лв.

Не съм разбирач, но разликите между обикновена ГУ и ГИ, не бяха ли, че няма прилики :rolleyes:

Редактирано от Караконджул
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за 1.6 от гледна точка на по-ниските разходи и по-малкото потенциални проблеми, тъй като е доста прост като устройство. Щом ще се кара и на газ, то и придвижването ще бъде по-евтино. Разходите не са му като на 1.8, нито като гориво, нито данъка, нито обслужването. Не мисля, че 1.8 си заслужава да му плащаш като за 1.8Т, за незначителния вървеж повече който предлага спрямо 1.6.

Абсолютно си прав колега... ако ще минавам тези 101кс. ще е за 150 минимум, поне ще знам, че си заслужава. :rolleyes:

Чети внимателно ->

Не съм разбирач, но разликите между обикновена ГУ и ГИ, не бяха ли, че няма прилики :rolleyes:

:rolleyes: Общо взето от старата ще се вземе само бутилката и изпарителя, а всичко останало, което трябва ще се купува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз карам 1,9тди пд,баща ми кара 1,6 мисля че ги познавам моторите отлично.

Ако сложиш ГИ определено ще си доволен от 1,6.

Според мен много важно е какво ще намериш,аз не съм имал никаккви проблеми с 1,6.сменяме само консумативи вече 2,5г.

За мен лично е слабичък ,но за града е екстра.

За дизела още по-важно какво ще уцелиш,ако караш малко като чели по-добре бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А3 1.8 си набира доста добре до 80 км/ч . Не знам защо никой не изтъкна най-големия минус на АФНя за градско движение - мощните вибраци и шумното тракане в ниски обороти . За мен това е решаващото , което би ме насочило към бензин + ГИ за градско шофиране .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ачка, в основното уравнение е ниския данък, така че нито 1.8, нито 1.9 TDI 110 к.с. се намесват :rolleyes:

Редактирано от Караконджул
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм и трите мотора на Audi/VW и мога да ти кажа,че ако е бензин вземи 1,6(няма демпферни маховици ,а и дори ремонт да направиш на мотора ще е колкото една турбина ценово) а за дизела и 90-110к.с ако намериш запазен екземпляр не се замисляй(не го слушай Ачо сигурно не е и сядал в дизел,а и неговите теорий са само от четене :rolleyes: ).Гледай и двата мотора да са след 2000г , че при фейса доста неща са пооправени откъм скърцане в купето и тем подобни дребни пропуски.Избягвай 1,8 след 2000г ,че много харчи ,а не върви толкова като 1,8Т и смяната на верига и някакви обтегачи излиза към 1200 лв.

Редактирано от nuvoari
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално погледнато, ако ще се цепи монетата, то AUDI определено не е колата...

Караконджул, какво искаше да кажеш? :rolleyes:

Коя е колата според теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да кажа, че AUDI, не се слави с най - евтината поддръжка, независимо че търсения автомобил е най - нисък клас.

Колата според мен е 1.9 TDI 90 коня :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм и трите мотора на Audi/VW и мога да ти кажа,че ако е бензин вземи 1,6(няма демпферни маховици ,а и дори ремонт да направиш на мотора ще е колкото една турбина ценово) а за дизела и 90-110к.с ако намериш запазен екземпляр не се замисляй(не го слушай Ачо сигурно не е и сядал в дизел,а и неговите теорий са само от четене :rolleyes: ).

С кое не си съгласен - че 1,9 ТДИ в А3 трака и вибрира мощно ? А3 не е Б6 или Ц5 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големи зверове бре ... разкъсахте ги тия коли :rolleyes:

Колега, от моите наблюдения върху А3 бих казал, че която и да вземеш и в двете ще трябва да наливаш пари. Аз лично бих предпочел 1.6 пред 1.9тди. Първо защото карам 1.6 и моето си е най-хубаво (това в рамките на шегата разбира се), второ заради по-малките разходи по обслужване и такси. Шанса да попаднеш на "изморен" дизел е 100% по-голям отколкото да попаднеш на "читав" бензин. Просто тия 1.6 колкото и да се плюят са най-леките за поддръжка мотори от това поколение, сравнено с 1.8 и 1.8Т и 1.9тди 90/110 коня.

При положение че ще се слага ГИ и щом имаш част от инсталацията действай. Аз лично бих те посъветвал да вземеш бензинката. Това за прекъсващите мотори и хъркащите кутии - еми добре ... ама ако се влезе в тоя раздел който казва колегата по-горе ще се види че има и много такива теми и за А3 дизел, влизат в сервизен режим ... турбини се правят (както казват колеги от форума на 200 000км си е консуматив), а скоростите и на дизела почват да хъркат, да не казвам че и на повечето коли на години вече почват да хъркат, без да фиксирам само ауди и даден модел.

Друго което мога да ти кажа е разликата в цените на първоначалното обслужване - 1.6 бие по всички параграфи с хубави части. Задължително се сменя и водна помпа, че историята познава и хора останали на пътя. При вече по-сериозни проблеми, примерно със съединител, този на 1.6 също излиза по-евтин от на другите двигатели.

Търси кола която да е в порядъка на 4500-6000лв. другото или ще е с много ниска цена, която ще се компенсира със следващо регистриране, еко такса, номера, обслужване, застраховки и т.н. Също така по-висока цена от тази не си заслужава за кола от тези години, естествено ако не искаш да взимаш по-новия 1.6 двигател, който обаче вече е с 1Kw повече и при него данъка е по-висок, но пък уж се говори че са оправени доста проблеми спрямо предшественика му.

Успех в търсенето, в крайна сметка купуваш това което на тебе ти хареса и по-читавото от двете което намериш :rolleyes:

1. кой всъщност е по-икономичният вариант откъм разход на гориво и поддръжка?- 1.6 с ГИ

2. какви пари трябва да се заделят месечно (горе-долу) за поддръжката на всеки един от 2-та варианта? - ако попаднеш на читав екземпляр и от двата двигателя ще си доволен, но аз лично те съветвам да си заделяш по някой лев на месец дори и да няма защото, просто да знаеш че имаш примерно там едни пари за колата ако ти потрябват.

3. има ли разлики (освен двигателя) между 2-те (ходова част, интериор, екстериор)? - всички неща са еднакви в тези години, вече при следващите имаш разлика в това че излиза фейс-а и променят малко изгледа на таблото ... но и за двете коли е едно и също :rolleyes:

4. ... и най-важният ми въпрос - От автокъща или от собственик трябва да се търси добър автомобил според вас? - от където намериш по-читава, но аз лично бих взел от собственик, автокъщите не са ми опция, поне не и в България.

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично съм за 1.9. Върви повече, харчи значително по-малко и доколкото знам е по-безгрижен от 1,6. И двата варианта няма да са грешка, но 1,9 според мен е по-добрия вариант. Карал съм повече от седмица А3-ка 1,6 на 33000 км. и ми направи впечатление, че при истинско натоварено градско разходът е не по-малко от 12/100. При същия цикъл 1,9 харчи макс. 8/100. При положение и че е по-динамичен, за мен дилема между двете изобщо не би имало.

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение дали е А3 или А4, има дизели които вибрират доволно и такива, които са сравнително по-спокойни.

Но всеки дизел има чувствително повече вибрации от аналогичния бензин, няма как да се объркаш дали работи както е възможно да се случи при бензина. Иначе от двата мотора си е на кантар работата - 1,6 е слабичък, но пък работи по-тихо и е достатъчно пъргав за града. Дизела уж има повечко сила, но пак си е 90 коня и тракането и фучащия звук...незнам дали бих се примирил с това. Като подръжка и вероятност да се попадне на читав мотор 1,6 е мнооого по-благоприятния избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и още един човек с А3 1.6 '99 да се изкаже.

Купих мойта кола мин. година края на ноември месец. Да си кажа честно взех я без да се заглеждам в нея. Беше ми писнало обикалянето из автокъщите, пък имах и други главоболия. Качих се в колата, от вътре беше много запазена, страшно лачена. Отворих предния капак да видя дали има двигател и казах на Митака: "казвай на баща ти да ми приготвя документите утре идвам да си я взема". Дори не я бях карал :hilezh: Когато взех Аудито, покарах го една седмица, и нямаше никакво скърцане, нямаше никакъв звук. От тогава до сега съм сменил само едно масло. Сигурно ще ме помислите за луд. Колата не е трепнала. Пътувам в седмицата поне по 2 пъти разтоянието Дупница-София. От както съм я взел съм навъртял 13 000 км. Колега, нямам много наблюдения в/у дизелите, но моята ми харчи Дупница-София 5 литра! Нормално каране! В градско отношение е много по-добра, правихме си "лигаво състезаниице" с двама приятели - единия с Пасат 4-ка 1.9 TDI, другият с Венто 1.9 TD с присаден интерколер. Е мога да ти кажа, че в старта пасата малко ми се опре, но след това ми останаха зад гърба. Според мен дизелът е по икономичният двигател. На същите тия момчета колите им харчат по 6 на 100. Бензинът ми харчи 7-8-9... В зависимост от карането и повече. Но щом имаш "газово" не знам какъв ще ти е проблемът. Но аз лично газ няма да сложа никога на двигател 1.6 101 коня. Разликата е единствено в цената на горивото!

Относно разходи по поддръжка както всички колеги казват - колите от тези години, особено бензиновите хубавото им е, че са лесни за поддръжка и сравнително евтини.

За избора от къде да я купиш, лично аз съм на мнение търси кола внос от Германия! ! ! Ще останеш изумен каква е разликата м/у кола вкарана от Италия и кола вкарана от Германия или Австрия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големи зверове бре ... разкъсахте ги тия коли :hilezh:

Колега, от моите наблюдения върху А3 бих казал, че която и да вземеш и в двете ще трябва да наливаш пари. Аз лично бих предпочел 1.6 пред 1.9тди. Първо защото карам 1.6 и моето си е най-хубаво (това в рамките на шегата разбира се), второ заради по-малките разходи по обслужване и такси. Шанса да попаднеш на "изморен" дизел е 100% по-голям отколкото да попаднеш на "читав" бензин. Просто тия 1.6 колкото и да се плюят са най-леките за поддръжка мотори от това поколение, сравнено с 1.8 и 1.8Т и 1.9тди 90/110 коня.

При положение че ще се слага ГИ и щом имаш част от инсталацията действай. Аз лично бих те посъветвал да вземеш бензинката. Това за прекъсващите мотори и хъркащите кутии - еми добре ... ама ако се влезе в тоя раздел който казва колегата по-горе ще се види че има и много такива теми и за А3 дизел, влизат в сервизен режим ... турбини се правят (както казват колеги от форума на 200 000км си е консуматив), а скоростите и на дизела почват да хъркат, да не казвам че и на повечето коли на години вече почват да хъркат, без да фиксирам само ауди и даден модел.

Друго което мога да ти кажа е разликата в цените на първоначалното обслужване - 1.6 бие по всички параграфи с хубави части. Задължително се сменя и водна помпа, че историята познава и хора останали на пътя. При вече по-сериозни проблеми, примерно със съединител, този на 1.6 също излиза по-евтин от на другите двигатели.

Търси кола която да е в порядъка на 4500-6000лв. другото или ще е с много ниска цена, която ще се компенсира със следващо регистриране, еко такса, номера, обслужване, застраховки и т.н. Също така по-висока цена от тази не си заслужава за кола от тези години, естествено ако не искаш да взимаш по-новия 1.6 двигател, който обаче вече е с 1Kw повече и при него данъка е по-висок, но пък уж се говори че са оправени доста проблеми спрямо предшественика му.

Успех в търсенето, в крайна сметка купуваш това което на тебе ти хареса и по-читавото от двете което намериш :hilezh:

1. кой всъщност е по-икономичният вариант откъм разход на гориво и поддръжка?- 1.6 с ГИ

2. какви пари трябва да се заделят месечно (горе-долу) за поддръжката на всеки един от 2-та варианта? - ако попаднеш на читав екземпляр и от двата двигателя ще си доволен, но аз лично те съветвам да си заделяш по някой лев на месец дори и да няма защото, просто да знаеш че имаш примерно там едни пари за колата ако ти потрябват.

3. има ли разлики (освен двигателя) между 2-те (ходова част, интериор, екстериор)? - всички неща са еднакви в тези години, вече при следващите имаш разлика в това че излиза фейс-а и променят малко изгледа на таблото ... но и за двете коли е едно и също :bia:

4. ... и най-важният ми въпрос - От автокъща или от собственик трябва да се търси добър автомобил според вас? - от където намериш по-читава, но аз лично бих взел от собственик, автокъщите не са ми опция, поне не и в България.

Благодаря за изчерпателния отговор колега :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега вземи 1.6 аз карам такава и сум доволен,ефтина подружка колата си вурви прили4но,дизел е по икономи4ен,но подръжката е в пути по-скъпа знам го от опит,аз ли4но мисля да и слойа един ГИ Фобос-1 за 1200лв 2г.гаранция или 100000км пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе хора с тоя разход.....

Кола гори колкото и зададе водача с десния крак.

Имам три коли и горят много ....или малко

Опел Корса 2005 ,1.2 около 80 коне 10-12 си ги докарва като го газя и то извънградско.

Фиеста 2008 1.4 ,80 коне,бензин 8-10 градско

Аудито с каране около 90-110 извънградско дава 6-7/100,а е 400+ коне.Ако някой не вярва предлагам тестдрайв Бургас - Сл.Бряг.

Не си мислете,че малките кубици,значат малък разход - напротив лапат много,за да поддържат определена динамика.

Взимаш 1.6,отиваш на магистралата и със 110-120 е ок,но я се опитай да поддържаш 160км/час....

Ще ти се завие свят какъв разход ще обади колата.

Аз лично бих се спрял,въпреки по-висока поддръжка,на моторчето с охлюв,поне има прилична тяга и не се засилваш 123метра,за да изпревариш некой тир.

Но не очаквай чудеса,Ауди,а и БМВ и Мерцедес,са си със скъпа поддръжка,плащаш си за марката и това си е.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...