Jump to content

Bayerische Diеsel Power Meeting


Recommended Posts

Тази вечер си спретнахме съвсем непринудена среща със Стелиян от Тунинг БГ. По-късно дойде още един човек.

Две марки - Ауди и БМВ, три баварски премиум лимузини. Три топ дизелови двигателя. Топ оборудване. Спортни пакети. Различни концепции.

024956693-big.jpg?r=0

Стана интересна среща в приятелски разговор и обсъждане на машините и тяхните прилики и основно различния. И малко тест драйв :)

BMW 535D Е60 М пакет

3.0 редови шестак, би турбо дизел.

автомат, задно предаване, DPF

272 коня и 560Нм

Audi A6 4F 3.0TDI, S-line

3.0 V6 турбо дизел.

автомат, 4x4 задвижване, DPF

225 коня и 450Нм

BMW 530D E60

3.0 редови шестак, турбо дизел.

автомат, задно предаване.

218 коня и 500Нм (с чип на около 260к.с. и 580Нм)

Първо разгледахме колата на Стелиян (535D).

Като се почне от зашеметяващия М пакет, който просто придава на петицата такъв зверски вид, че след него S-line на А6 изглежда направо сдържано, даже след допълнителен визуален тунинг както в моя случай. <_<

Всеки един елемент от външщността е доста изпипан. Фаровете с вградениет вежди от активни габарити, angel eyes, бруталния централен кулер в предната броня, страничните прагове, супер ниското и твърдо спортно окачване , невероятните двуцветни 19-цолови джанти от М6, огромните дискове и спирачни апарати, широките 275мм задни гуми, екстремно издутата задна броня и хромираната двуцевка на ауспусите.

Колата е невероятно красива на живо!

Обсъдихме и какво прави светлия цвят с всички спортни елементи, как ги откроява и набива на очи. Тъмно такова БМВ изглежда съвсем различно.

Вътре Е60 с времето все повече ми харесва. Първоначално не можех да го гледам, но сега е различно. Принципно е доста удобно. Особено тия комфортни седалки с безброй функции, които ауди по това време в А6 не предлага алтернатива. Воланът е с по дебел обръч от този в А6 и изглежда по-малък. Уредите са семпли, но лесно се открояват. Ергономично е всичко. Материалите са качествени.

Стилиян ме подкани да го тествам и нямаше как да откажа. Отдавна ми бе мерак да покарам такова дизелово животно или по убедително звучащо - най-мошщният дизелов двигател за времето си. :unsure:

Запалих мотора, и веднага се чу типичният дизелов звук на обороти, но всичко заради свалените стъкла. Вътре в купето всичко е тихо.

Тръгнах плахо, защото си знаех, че това не е сигурното А6 и неговото куатро, а доста по див и опасен звяр. Задно предаване, Би турбо, напълно изключваща се DSC система. Преговарях си всичко наум, за мига когато ще му подам пълна газ.

Срещата ни бе в Суходол, като тестдрай маршрута бе до село Мало Бучино и оттам се качвахме на магистралата обратно към София :)

Подаддох съвсем леко газ и веднага я отнех, за да усетя как реагира колата. Отвън се чу едно избоботване и злобно изсъскване на турбина. И двамата се усмихнахме в отговор на този звук.

Тръгнах по пътя към мало Бучино, а Стилиян си играеше с системите за сугурност, по точно ги изключваше. Видях го и веднага му казах да ми остави поне DSC (ESP) системата, че да не стане някоя беля. Още из последните улички на Суходол, подадох ама съвсем честно казано съвсем лека газ на един объл завой с леко изкачване и лампата на DSC-то премигна 3-4 пъти! Баси, това бе съвсем малко газ предадена на 275мм валяци и въпреки това трябваше електрониката да се намесва!

Трансмисята бе включена на спорт междувременно.

На последния завой на излизане от Суходол настъпих газта на един доста объл завой. БМВ-то веднага влезе в лек дрифт ;) Ама едно такова мазно, направо супер.

Не им заблазявам на собствениците на такива машини колко често сменят задни гуми. Стилиян каза, че има наколко комплекта. Хаха, а аз не мога с квадрото да износя един коплект по няколко години.

По късите прави към Бучино се разлетях, ама натисках и спирачката, че имаше дупки. Окачването е доста твърдо и безкомпромисно. Воланът се върти по-трудно от този на шестицата, въпреки, че и при нея при скорост над 40км/ч сервоусилвателя се изключва напълно и управлението става напълно директно. Просто при БМВ думичката спорт явно седи на първо място.

МНого хубаво изтегля мотора, то какво ли друго мога да кажа. Автоматът превключва така, че почти няма дупки в тягата при смяна на предавките. Ускорява като електромотор. Тяга има по целият оботомер. Турбините май са с каскадно пълнене, демек има една малка бързоразвъртаща се турбина, която осигурява тяга в ниските обороти, след което на средните заработва на пълен капацитет и голямата и работят известно време и двете турбини, като накрая остава само голямата да пълни.

Усещането е супер.

Спираките са бетон, коват яко. Първоначално ми трябваше малко време да им свикна на чувствителността, но с хубавите неща се свиква лесно и после бързо, бързо се сливаш с машината. Стигнах магистралата за нула време. То после прибирането по нея бе още по-бързо ;)

Един хубав асфалт, няма движение....кеф.

качвайки се по ръкава към магистралата газта удари веднага ламарината.....

Качихме се с над 120км/ч на самата магистрала за никакво разтояние. Оттам узкорението няма нищо общо с на базов 3.0тди. 100-200км/ч става доста бързо. По някоя време скоростомерът се движи със същата скорост с която стрелката на оборотомера набира. На 200км/ч на няколко пъти отпусках напълно газта и я подавах рязко. Исках да усетя каква тяга прави пот тази скорост нагоре. Моето 3.0тди въври до към 180км/ч след това вече не се чувства така осезаемо при отпускане и рязко подаване на газта, но все пак тук говорим за допълнителни 47 коня и 110Нм при това разтоварени само на задно предаване. Чувства си се разликата, някак какво.

От 200 до 250 ускорих като на шега. Преминавайки покрай 245км/ч веднага отбелязах, че моята кола на тази скорост някъде приключва.

Последната цифра на скоростомера бе "само" 260. Казвам само, защото наистина не разбирам защо е толкова малко. Сигурен съм, че може да вдигне доста повече. Баси дизела.

Такива скорости не се усещат и с А6. Тия коли дават доста лъжливо усещане за реална скорост. Обезшумени са, спят на пътя и не дават никакакво усещане за притеснение. Невероятно е!

Мнооого добра машина. С най-голямо удоволствие бих подкарал такава.

Върнахме се в изходна позиция и се прехвърлихме да разглеждаме аудито. Вече казах, че външността му, по-скоро спотните му елементи след тези на М-пакета не изглеждат веч агресивни, а по-скоро стилни. Има спорт, но няма бруталност.

Спортното ми окачване изглежда като стандартно като визия. Много странно, защото мяота шестица до други такива със стандартно окачване си стои ниска, но не и пред спортното окачване на БМВ-то. Все пак тук съпоставката не е напълно реална, защото аз съм само със спортно окачване, а не със S-line такова, което е още с 1см по-ниско и доста по-твърдо. 535-та е с М окачване, а не само със спортно.

Като цяло осанката на А6 е доста по елегантна и манекенска, ако мога така да се изразя. Стои някакси ниска и издължена, а по ниски стъкла, с по заоблени форми. Петицата е доста тумбеста и мускулеста някак. Уж са един клас, но отвън не изглежда така. Вътре вече са сходни като размер. За изработката на салоните на ауди няма какво толкова да споменава. Невероятни майстори са в това отношение. Всичко е по изпипано, по цветно, дисплеите са с чувствително по висока резюлюция и т.н.

Направихме едно кръгче, като показах на Стилиян как стартира куатрото и лаунч системата. Без нея лагът и закъснението на титроника са големи. Возизята на окачването е доста по-комфортна, като твърдостта е доста по умерена със същия цолаж и височина на гумите. Оказа се, че даже моите гуми са доста по напомпани от тези на колата на Стилиян, което допълнително направи впечатление с добрата си возия. Лично за мен това спортно окачване на А6 е в съвсем търпими граници, като все пак ти дава спортно усещане и по висока стабилност без да ти падат пломбите или да съжаляваш, че разполагаш с такава опция. Ако мога да избирам занапред пак бих предпочел този вариант.

Междувременно дойде и третата кола, 530D.

Тя бе черна без спортен пакет, но също със спортно окачване. На БМВ спотното окачване стои наистина ниско. Моята кола стърчеше като с навити крачоли. Седях, гледах и не можех да повярвам как изглежда до тях.

Разгледахме и двигателите. Аз си го знам, но пак го отбелязахме. На обороти трилитровите редови дизелоив шестаци работят по-меко от тези на 3.0тди при ауди. Като си в движение обаче, аудито смятаме, че е по тихо. Тук съответно потърсихме причините, като естсетвено само предполагаме. В калниците на аудито има бая дебели стеропорни плочи. калниците на аудито остават студени независимо от нагретия двигател, докато тези на петицата парят.

Интересно е, защо БМВ почти винаги предпочитат да извеждат газовете само черз едно задно гърне. Гледам и на новите петици и седмици гърнето е едно само отляво отзад. При А6 още от DPF-а непосредствено след катализатора в двигателния отсек ауспусите се разделят на два потока - ляв и десен и отзад излизат съответно с две гърнета от всяка страна. Аз поне мисля, че так постигат по-добра обезшуменост, а БМВ вече го споменах, че държат на спортното усещане включае и звука от ауспусите.

Интерно е решението за една подвижна клапа на една от двуцевките на 535-та. Единият изход има вградена клапа, която видно може да затваря напълно едното отверстие. Това не знаем за звук ли е, за какво ли?

Накрая излезняахме пак с аудито на малка обиколка, защото новодсшлият колега искаше да се повози и да разгледа как се държи. Качихме се тримата и се насочих къ Факултета....карахме докатао замириса на мургавели и там обърнахме :hilezh:

Показах им как се взима 90 градусов завой със старт почти от място и на пълна газ. Куатрото просто държи колата като залепена. Няма да мигне дори тракшъна или есп-то. Тук разликата с БМВ-тата е просто брутална. На пълна газ прави впечатление на по-безшумна шестицата. Също така комфорта на возене е доста по-добър, като от това не страда стабилноста. Направих една любима моя маневра - както си караме с 50-60км/ч серия от резки навивания на волана ляво, дясно и пак..... От гумите се чува само едно закантване като със ски и нищо повече, стои на пътя и поема веднага в другата посока. Не губи тракция, не дава признаци на занясяне - нищо. Момчето със 530Д ми направи впечатление, че остана приятно изненадан. Чух го да казва на няколко пъти "Това, ако го направим с БМВ-тата ще сме в двора отсреща"

Много му харесаха и спортните седалки на А6-та. Каза, че били доста удобни.

ESP-то в А6-цата влиза в употреба само на мокро или сняг. На сухо трябва да правиш истински дивотии за да се включи. В сравнение с напълно изключващото се DSC при 535D, стабилизиращата програма в А6 не може да бъде изключена при скорости над 60км/ч. Един вид сигурността преди всичко.

При БМВ-то може спокойно да се омажеш някъде, ако не внимаваш.

Нямахме време да замерим и трите коли. Хах, не че имам някакви шансове на магистралата, но щеше да бъде интересен изхода между двете БМВ-та. Надявам се някой друг път да го направим. Пак да се извиня за скапаните снимки, но идеята на срещата ни бе наистина друга, ама нали сме си фенове и се отплеснахме. Благодаря на Стилиян за възможността да покарам БМВ-то му.

Като цяло изводите , както всички се съгласихме (всъщност имахме доста разбирателство през цялото време) бяха, че двете марки избягват да си застъпват пазарите и правят наистина различни автомобили напълно умишлено. Тук веднага включихме и Мерцедес като третата голяма марка. БМВ-залагат на спорта, Мерцедес на комфорта, а ауди прави нещо посредата като концепция.

Съотвено за повечко кеф и дивотии БМВ-то е по-добрата машина в случая, а за повече сигурност, глезотии и комфорт аудито.

Ето малко снимки:

024956676-big.jpg?r=0

024956677-big.jpg?r=0

024956678-big.jpg?r=0

024956679-big.jpg?r=0

024956680-big.jpg?r=0

024956681-big.jpg?r=0

024956683-big.jpg?r=0

024956685-big.jpg?r=0

024956686-big.jpg?r=0

024958638-big.jpg?r=0

024956688-big.jpg?r=0

024956689-big.jpg?r=0

024956691-big.jpg?r=0

024956692-big.jpg?r=0

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много яко си го написал както винаги...

Готино е, че си покарал Е60 и си разбрал че има и други коли :)

Ето някоя снимчица от мен по темата

post-3203-0-99310300-1315685222_thumb.jp

post-3203-0-07770700-1315685237_thumb.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

024956686-big.jpg?r=0

Ако на сивото имаше една "двуцевка" и отдясно, щеше да изглежда още по-добре :)

Много добре сте си прекарали! :) Надявам се на си залитнал много по БМВ вече!? <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се на си залитнал много по БМВ вече!? <_<

Не се притеснявай, не залитам така лесно. Но ми беше много кеф де. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапата в ауспуха на БМВ-то е за звук. Но като гледам, момчето си я е оставило постоянно отворена.

Един колега има 550i - изглежда много по-добре от тези на снимката, с 19-ките вози почти като S-класа, а като дадеш газ, тракшъна му свети докъм 100 :) Мани тия дизели <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно си го описла - подробно и безпристрастно :arrow:

Усетил си основната разлика между БМВ и Ауди . Аз като БМВ фен откровенно си казвам , че като интериор и дизайн А6 4Ф ми харесва повече във всяко едно отношение - особено твоята негърка :zustimm:

Клапа на една от цевите БМВ имат още от Е36 328и , после при Е46 слагат на всичко от 323и нагоре . За звук е .

golfteetrick1.jpg

Тук много опростено е показано как действа - спорет мен и в пренебрежително малка степен се отразява на вървежа . БМВ я слагат за да е по-тиха колата в ниските обороти . Моята съм я оставил постоянно отворена и при студен старт бавареца боботи като 8мак . За съжаление като загрее пак утихва доста , но си има разлика де .

Редактирано от acho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, клапата на e60 535d не я отварям и затварям аз, автоматично е. Няма значение каква е колата, въпроса е как се отнасяш с нея, подръжка, експлатация... емоция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разказваш супер детайлно и увлекателно, Влади. Както обикновено.

Отдавна съм осъзнал, че в тебе спи БМВ фен. :arrow:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесен разказ, Влади :unsure:

Аз съм "момчето" с черната Е60-ка от снимките.

Хайде пак някой път ще се засечем, на предстоящите дрифт шоута евентуалнo?

Събитието

Линк 1 - http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=55&t=216377

Линк 2 - http://speed.dcb.bg/?page_id=216

До скоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при комбинацията 535д+чип- тракшъна си мига до към 150км/ч, особено по изтъркания софийски асфалт :respekt: . Нещо беше ми "изчезнал" чипа след последния ъпдейт на Ай-драйва и тези дни ходих да ми го "качват" на ново(всъщност чип няма а се качва всичко софтуерно). Бях забравил какво е 535д+чип :bia:

Редактирано от BAHOLINO A4 TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ще има продължение на темата :zustimm:

Вчера Стилиян ми звънна и каза, че иска да направи професионално заснемане на трите автомобила. Както сам се изрази - Да ни остане като хубав спомен.

Половин ден шатрихме насам натам с камери по колите (София - Пожарево - Брезник - Перник - Люлинската магистрала - София) , а накрая сигурно над 3 часа статични снимки на екстериор и интериор. Материал има в изобилие. Не се и съмнявам колко хубав клип ще се получи и колко детайлни снимки ще има предвид сериозното оборудване и режисьорските качества на Стилиян :hilezh:

025400727.jpg?r=0

025400728.jpg?r=0

025400729.jpg?r=0

Две снимки от преди месец

025401136-big.jpg?r=0

025241992-big.jpg?r=0

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много увлекателно четиво отново :hilezh: Иска ми се добавя и още нещо - при сравнението аудито винаги ще е в неизгодна позиция най-малкото защото е лична кола, която се кара от години и е нормално да й се виждат всички минуси много по-ясно. Това го казвам от гледна точка на това, че всеки път като си купя нова кола не успявам в първата седмица примерно да отбележа всичко лошо около нея. А от друга страна винаги новото и непознатото е по-изкушаващо и при първи допир с него се виждат първо плюсовете ;)

БМВ-тата по-малко вибрация ли имаха при работа на място? :dance:

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много увлекателно четиво отново :hilezh: Иска ми се добавя и още нещо - при сравнението аудито винаги ще е в неизгодна позиция най-малкото защото е лична кола, която се кара от години и е нормално да й се виждат всички минуси много по-ясно. Това го казвам от гледна точка на това, че всеки път като си купя нова кола не успявам в първата седмица примерно да отбележа всичко лошо около нея. А от друга страна винаги новото и непознатото е по-изкушаващо и при първи допир с него се виждат първо плюсовете :dance:

БМВ-тата по-малко вибрация ли имаха при работа на място? ;)

Вярно е това, което казваш.

За вибрации на място не ми направи впечатление да има разлика. Със сигурност обаче БМВ-моторите работят по-меко на място. По-безшумно. При Е60 много ми харесаха големите капаци (преден и заден). Отварят страхотно пространство. Отпред фаровете са напълно достъпни, отзад "входът" на багажника е огромен в сравнение с 4F.

Топ седалките на БМВ са с невероятно много електрически настройки. Сигурно имат по 15 електромотора....Всичко се движи електрически. За удобство не ми се сториха по-удобни от спортните на ауди, но имаш възможност да ги правиш комфортни и спортни когато искаш, а при аудито са винаги спортни (малко като в леген). Това касае основно влизането и излизането от седалката.

Много хубава кола е Е60 и единственият минус който виждам е това, че интериорът не е изпипан. Зарязан е на някакво средно ниво сякаш. При аудито получаваш всякаква информация от многото дисплеи с висока резолюция и определено е по-удобно. Естсетвено куатрото е предимство при различни от сухо настилки при клас лимузини. Разпитах Стилиян за задното и зимата и каза, че ако кара в града проблеми няма, но ако трябва да ходи до Драгалевци примерно има затруднения.

За мен е късно да си взимам Е60, но ако трябваше да избирам сега бих подкарал такава кола. Харесва ми. Екстериор, двигател, скорости, мощност, екстри, ергономия - всичко е на топ ниво.

Ще се повторя, но аудито е за по-спокойни шофьори, които се радват на неповторимия интериор и изработка и търсят сигурност в поведението на автомобила си целогодишно.

И най-хубавото от всичко е, че двата модела не си приличат по нищо. Толкова са различни...

Направихме и една импровизирана дръпка с 535D. Някакъв измислен летящ страт от 10км/ч. БМВ-то така се изтреля, че се почувствах като спрял, отвори ми набързо една разлика от 3-4 коли , но пък оттам насетне все едно се запази тази разлика или поне не растеше главоломно като в началото. Странно, но всичко бе импровизирано без особено значение, тъй като БМВ-то е доста по-мощно и интрига така или иначе нямаше. Има много сила в 535Д несъмнено.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да си призная,може да се спори коя кола има по-красив външен вид.Но влезем ли вътре в колите аудито е много напред-красота.! Да споменем и куатрото и избора приключва..Не мога да го гледам това скучно табло на БМВ.С тези две кръгчета пред погледа ти.Що се отнася до мощноста,естествено че БМВто ще дърпа нали е повече коне и по-голям двигател.Следващата ми кола мислех да е една от двете и много се двуомях,но тъй като искам комби-тук нещата вече приключват в полза на ауди.Мисля че БМВ правят добри дизели и икономични.5та е красива отвън,но вътре лъха на евтиния.А е много важно според мен колата да ми харесва и вътре,за да се чувствам добре докато шофирам.А точно тук Ауди няма конкуренция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпуснал съм я тази тема.... :hilezh:

Влади, според теб майсторското от последната межденска среща как би изглеждало с една 530 в сравнение с нашите ? Щеше да е по зрелищно, но дали щеше да е по бързо като време :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става ли дума за сух асфалт задното е по-бързо, куатрото почва да има превез при дъжд, сняг и т.н. метеорологични условия, или при много висока мощност (400++ к.с.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си избирам колата първо според удобствата на салона й. Гледам да ми харесва вътре и чак тогава отвън. Затова избрах шестицта.

Ники, за майсторското не знам какво ще се получи. Може някой ден да пробваме да видим куатро или задно. На частта където трябва да се обикаля в кръг един конус мисля задното е без конкуренция. Ще се завърти буквално около самия конус със залепена предница за него, а куатрото видя какво прави....адски недозавива.

Интересно ми е на пълна газ на частта от трасето, където конусите тип змейка дали куатрото ще го вземе по-бързо, защото все пак 4 колела теглят и задницата няма как да ти избяга за разлика от задното. Все пак съм почти сигурен, че задното ще даде по-бързо време на такъв тип трасе (картинг)

Както каза Ицо (М) нашите коли (куатро) са за писти тип "Нордшлайфе" с бързи и обли завои, които се взимат на пълна газ още с влизането в тях. Като цяло куатрото е силно в друг вид спорт - Рали, не на писти.

В събота мислехме да наредим една змейка за колите и да ги вземем за време с аудито и бмв-тата, като същевременно щяхме да имаме и хубави снимки, но домакините на "снимачната площадка" не ни позволиха да пилим гуми, а само да снимаме ститично. :dance:

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че БМВ-то е много по-спортно насочен автомобил, докато при А6-цата не е точно така. Verter си ги е обяснил тези неща в темата и съм съгласен. :dance:

Някои търсят сигурност, други скорост и тръпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi A6 4F 3.0TDI, S-line

3.0 V6 турбо дизел.

автомат, 4x4 задвижване, DPF

225 коня и 450Нм

BMW 530D E60

3.0 редови шестак, турбо дизел.

автомат, задно предаване.

218 коня и 500Нм

Кое му е по-спортното на БМВто?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Verter ако решите да правите някаква симулация на полигон с конуси и различни упражнения бройте ме и мен с един халдекс и едно задно предаване :hilezh:

П.С.

Преди 2 седмици бях на тест драйв на новата 1серия в Камор и бяха организирали полигон с готини упраженения едното от които рязка смяна на посоката за избягване на препятствие и връщане след това по предишната траектория. BMW-ата се държаха страхотно, но не ми дадоха да тествам Сеата на същото упражнение, но подозирам че щеше да се справи по зле въпреки 4х4-то.

Редактирано от MK4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...