Jump to content

Смяна на предни спирачни дискове


dondin

Recommended Posts

Колеги,интересува ме има ли някаква особеност при смяната на предни спирачни дискове за Ауди Купе,93',2.0 АБК?

Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай да не скъсаш маншончетата на спирачните апарати иначе е много бърза процедура, но с новите дискове и задължително и нови накладки. Ако нямаш дърводелска скоба вземи от някаде да прибереш буталото и за 1час си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое би било особено за теб?

Необходими инструменти - 2 бр. ключа (едното може да е тресчотка) 13.

1 камък с гедоре 17 по възможност тресчотката да е с по-дълго рамо или да имаш тръба под ръка за нея.

Грес за водачите на прирачните апарати.

Застопоряваш хубаво колата.

Сваляш гумата.

Развиваш болтовете на спирачния апарат с 13 ката и 15 ката .

Много внимателно можеш да свалиш маншоните с водачите, за да ги накиснеш и промиеш след това в съд с кореселин, преди да ги сглобиш после обратно. Махаш накладките!

Развиваш двата болта с гедоре 17 и махаш супорта.

Сменяш диска и по обратен ред....

. Ако нямаш дърводелска скоба вземи от някаде да прибереш буталото и за 1час си готов.

За какво му е ?

Прибира се спокойно и с отвертка с дълго рамо.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С едно изключение - трябва специален инструмент за прибиране на буталото, тъй като е на резба, и се навива !

Не е зле да запаУиш фУексо, и да минеш самата челна повърхност където ляга диска - да лъсне както се вика !

После с медна смазка, и слагаш диска !

Ради е написал основното !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а на ауди 80 авант пак ли е с навиване на буталото на задтите апарати?

Редактирано от nikito_ko1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята, като сменях дисковете отпред, имам спомени, че освен с ключ №13, държах контра и с №16 точно там където е маншончето на водача. :gruebel:

Без да държа контра, болта не тръгваше на развиване, а пружинираше и усукваше маншончето на водача. След хващането на контрата, нещата се оправиха, болта на водача се разви.

За ключа №16 съм абсолютно сигурен, защото нямах такъв номер гаечен ключ и комшията се отзова на помощ с такъв. Спирачните ми апарати са Lucas, с тях колата е дошла от Италия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си раздвижих и болтовете с масълце dance.gif и след това от покапалото масълце по главината изтърках с телена четка! След това изтърках и джаната там дето ляга.После гравитна грес и на двете повърхности и си кептан.

Ако искаш мое да пръснеш хапаратитеzustimm.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също при смяна на дискове и накладки е хубаво водачите на апаратите да се махнат,да се минат с водна шкурка да се изчистят от налепа по тях и да се сглобят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като допълнение мога да кажа, че задните спирачни апарати в добро/отлично техническо състояние се прибират като детска играчка просто с едни клещи Гарги kleshti-gargi-gedore.jpg

За тези клещи става въпрос. Задължително почистване на супортите + гресиране, но не с обикновена грес.

Редактирано от competitionb4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква грес се слага на водачите? unsure.gif

Абе слагаш каквато имаш.По-интересният момент е да са здрави маншончетата и да са почистени водачите на супортите.

Не е маловажно разбира се и самите водачи да не са много износени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте благодаря много за информацията относно смяната на задните дискове. Ще си купя клещи тип гарга и ще пробвам пак и ще кажа какво стана. Мога да кача снимки ако някой иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На задните апарати буталцето най-лесно се прибира с дърводелска стега и ключ за флекс.Със стегата прилагаш натиск,а "пъпките" на ключа пасват в буталцето и с него въртиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A аз ще а..м в темата за което се извинявам, никъде не ги намирам тия маншончета и водачи за предните апарати ни ремонтен комплект ни нищо.Някои колега да ги има налични то май ще сменям и маркучите ако предложи нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Задължително ли е да се сменят и накладките заедно със дисковете и с каква цел? Ако накладките са почти нови на 1000км може ли да мине само със смяна на дисковете? В моя случай дисковете са криви и при едно посещение при стругар,пак ли трябва да се сменят накладки? Не че толкова съм циция :) просто не искам да сменям нещо ново което почти не е работило със същото такова :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите накладки ще изкривят новите дискове - затова като се сменят дисковете задължително се сменят и накладките без значение колко феродо имат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...