Jump to content

Колата прегрява


ole

Recommended Posts

Какви са признаците на заминал термостат? Постоянно ми прегрява колата от вчера, от няколко седмици се опитвам да изкарам въздуха от системата и мисля че вече няма, не знам нещо не можех да се оправя с тая система, вчера или имах парно и прегряваше, или нямах парно и си седеше на 90 градуса стрелката... докато колата дига градуси радиатора седи целия студен, после като започна да отвъртам капачката на казанчето я спирам до едно положение когато цялото казанче се изпълнва с течност, радиатора става топъл и колата почва да сваля градуси и след време пак дига....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 88
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

:hilezh:

Колко пъти да ти казвам, че тази кола е за моргата?

Първо - на студен мотор палиш и след 4 минути хващаш дебелия маркуч - ако е топъл - значи термостата е забил в отворено положение. Не е страшно.

Ако обаче е забил и не отваря, да си разбрал веднага - след десетата минута всичката вода ще е извряла през разширителния съд.

Не е лято, та да обвиня температурния датчик на радиатора отпред, така че най-вероятно си дхнал гарнитура. Виж датчика на радиатора за всеки случай, макар, че се съмнявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, бе човек. Не казвам такова нещо. Провери как се държи термостата. Например - закачи я на ваг ком и виж при показания на водата кога става топъл втория кръг. И кога почва да надува маркучите. Изказах само предположение. :hilezh: Дано не съм прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя маркуч дето е от горната страна на радиатора се надува яко, това като е дигнала към 100-110 градуса по стрелка и като развъртам казанчето и спада маркуча. Ще видя тогава на ваг ком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ако направиш още някоя и друга проба,

термостата ще ти е най-малкият проблем :bia:

Като гледам, уверено си се запътил към шлайф на глава :hilezh:

(плюс гарнитура, болтове и някои други изненади).

Предвиди и некой леФ за водна помпа.

Възможно е, оттам да е започнало всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма видими следи от масло в казанчето, проверих щеката на маслото не си личи да има вода, маслото си е същото. Вчера я покарах точно 30 мин за да установя това и днес понеже ми се наложи още 30 мин, надявам се да няма последиците, които си изредил :bia: След НГ направо взимам оригинален термостат, водна помпа и гарнитури като преди това се уверя че наистина са за смяна, само трябва да си намеря място на което да работа че пред блока не става зимата :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен преди години, като имах такъв проблем с прегряване, дори и бавно и малко да я карам качваше над 100 градуса, се оказа водна помпа. Но на място не вдигаше градуси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да вдига градуси аз леко и подавах газ да видя дали ще дига пак градуси и има няма след 3-4 мин почва да ги вдига, не съм пробвал ако не и давам газ дали ще седи на 90

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да вдига градуси аз леко и подавах газ да видя дали ще дига пак градуси и има няма след 3-4 мин почва да ги вдига, не съм пробвал ако не и давам газ дали ще седи на 90

А мойта пък много трудно качва над 80. Нормално ли е? Или и аз да почвам да събирам пари аз полвин двигател?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работната температура на повечето коли е 90 градуса.Бензин,сега зимата най-много за 3 кил. трябва да си закове 90 градуса и да си ги държи там.Всичко друго като описание карам на дълго,карам на късо,баир нагоре,спускане надолу и температурата пада е проблем.В повечето случай - термостат.А може и друго

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водна помпа ще да излезе. При мен на място държеше 90 градуса, а започнех ли да карам отиваше 100+. Примерно карам из града вдига към 100, спра на някой светофар и веднага падаше на 90. Оказа се че гнусната пластмасова турбинка на помпата се беше откачила от оста и при ниски обороти завърташе водата, обаче при вдигане на оборотите - не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работната температура на повечето коли е 90 градуса.Бензин,сега зимата най-много за 3 кил. трябва да си закове 90 градуса и да си ги държи там.Всичко друго като описание карам на дълго,карам на късо,баир нагоре,спускане надолу и температурата пада е проблем.В повечето случай - термостат.А може и друго

За 3 км. ти сериозен ли си?Искам да видя как става,палиш на -5 да кажем и тръгваш веднага и след 3км.си на 90о.Според мен няма да стане и зависи много от двигателя и вида на мотора и задръстванията естествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега що не пробваш да изолираш радиаторчето на парното и да видиш тогава дали ще загрява поне не е сварзано с набутване на пари е малко кофти без парно сега ама. пробери и капачката на казанчето и аз биах се на сочил кам гарнитура на главата ама добре че преди това разбрахме че е от нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги дигне веднъж градусите към 100-110 и спра на място сама не ги сваля, трябва да отвъртя малко капачката на казанчето за да ги свали, тогава водния радиатор става топъл и стрелката пада на 90. Демек аз до колкото разбирам термостата не отваря правилно? Мисля 1-во него да го сменя и ако след това проблема още го има да мина на водна помпа и чак след това до сваляне на глава и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, писах ти, че ако продължаваш с експериментите,

парите за ремонта ще се увеличават.

Първо: от моя майстор знам, че когато колата е прегряла

и е изхвърлила антифриза, задължително се сменят 3 елемента-

капачка на разширителният съд (има калиброван клапан в нея),

термостат и темп. датчик. Тези 3 елемента са компрометирани

и съмнителни. Не са скъпи. Вземат се задължително нови.

Второ-трябва да се открие причината за прегряването.

Това е, което ти постоянно пропускаш.

Трето-ако още не си разбрал, да ти кажа:

охладителната система работи под налягане.

Така е проектирана и така е нормалният и режим

Като отвърташ капачката, нищо, ама нищо не правиш!

Нито и помагаш, нито си решаваш проблема.

Четвърто-повечето от водните помпи са с пластмасова турбинка,

която след определено време има навика да превърта в металната ос.

Това няма как да го разбереш, докато не я извадиш.

Пето- след систематичните прегрявания, които правиш,

отиваш към изкривяване на глава. (Ако вече не е станало).

Това не го ли разбра най-накрая?

Не се кара в това състояние! Бягаш в сервиза и толкова.

И ако след всичко това, се разминеш само с водна помпа,

трябва да викаш ура и да се кланяш на горката машинка,

че е изтърпяла тормоза...

Редактирано от Veselin Milev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече експерименти не съм си правил, колата си седи пред блока. Както писах и по-горе ще сменя термостата защото явно е проблемен, така че не мисля че пропускам да търся причината, вчера от колегата More в моргата му взех друга капачка за разширителния съд. Ще взема и този датчик, за който казваш. А забелязах че като беше дигнала градуси и тая лявата перка, като застана пред колата не се включва, предполагам че нейния датчик е изгорял, или моторчето което я върти. Тези 2 датчика ли са на пластмасовия тройник на главата? Или този на перката е някъде другаде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато взех колата и направих пълно обслужване: ремъци, ролки, термостат, водна помпа (старата бе перфектна, но..), антифриз и т.н...

За мое успокоение смених и датчика на радиатора, който включва вентилаторите с нов оригинален.

Колкото и да изглеждат добре елементите, те са на възраст и параметрите им се изменят.

Закарай колата в сервиз и нека там тестват до намиране на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

още преди доста време ти казахме да не я взимаш.

Няма евтино и хубаво.Искаш съвети и помощ,а не отбираш......дори и да е на 15 години А4 Б5,поддръжката й е скъпа и трябва да се прави с хубави консумативи без компромиси.Отивай за смяна на водна помпа,термостат и датчик,за да не стане ремонта по-скъп от колата.

Да я беше разпродал на части до сега:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова Година нов късмет :zustimm:...

Баси късмета.... махай я. Сметни си парите, които трябва да вложиш задължително, за да добие търговски вид и прецени дали си заслужава да я правиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...