Jump to content

Нов акумулатор при А6


Muhtarov

Recommended Posts

@n0pain0gain Другото е да си огледаш "маси"-те между двигател и купе и дебелия кабел от стартера до акумулатора отзад - при хлабави връзки се получава голям пад на напрежението и съответно се получават такива ефекти с музиката и цветомузика с лампите по таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 363
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На 12.08.2020 г. at 17:33, OvivO написа:

и при стар, който е в норма, не премигва таблото, ММИ или да спира музиката. Замерето го, виж колко ти зарежда алтернаторът, колко отива до акумулатора

Първата е на запален състояние, втората снимка само на контакт.

battery.png

batteryShutdown.png

А ето и един лог докато колата пали и музиката спира.

log.png

Редактирано от n0pain0gain
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора ти е с лоша клетка - една от клетките е с високо вътрешно съпротивление. И тъй като всички клетки са свързани последователно, целия акумулатор става с високо вътрешно съпротивление. Затова когато стартера започне да дърпа голям ток, напрежението пада под 10V, а може и под 9V за кратко. Музиката прекъсва заради този пад в напрежението.

 

Аз имах същия проблем с предишния акумулатор който не беше стар, но го бях оставил да капне до нула няколко пъти и се прецака. Взех си нов и всичко заспа.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

акумулаторът и не се зарежда добре, това е ансолютно видимо от първата снимка - алтернатор 14.1v -> акумулатор на 12.9v.

Имаш проблем между алтернатора и акумулатора:

1. прословутата клема пред пасажера под капака гледал ли си я дали пари след като си карал колата? Ако пари, това е един много срещан проблем и там имаш пад, съответно не ти се зарежда акумулатора

2. виж и в battery regulator - някъде на последните канали има Interface to Generator - това е реше регулаторът на алтернаторът, виж дали пише ОК или NOT OK

 

П.П. клемата може да я провериш дали грее като тръгнеш и колата е още на 40/50 градуса, спираш, отваряш капака и я пипаш леко, не трябва да е много топла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, OvivO написа:

акумулаторът и не се зарежда добре, това е ансолютно видимо от първата снимка - алтернатор 14.1v -> акумулатор на 12.9v.

...

 

Не съм сигурен дали тези цифри са за вярване. Мисля че най-добре е акумулатора да се измери с мултицет на клемите при запален двигател. Почти съм сигурен че няма да е 12,9 V.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, OvivO написа:

акумулаторът и не се зарежда добре, това е ансолютно видимо от първата снимка - алтернатор 14.1v -> акумулатор на 12.9v.

Имаш проблем между алтернатора и акумулатора:

1. прословутата клема пред пасажера под капака гледал ли си я дали пари след като си карал колата? Ако пари, това е един много срещан проблем и там имаш пад, съответно не ти се зарежда акумулатора

2. виж и в battery regulator - някъде на последните канали има Interface to Generator - това е реше регулаторът на алтернаторът, виж дали пише ОК или NOT OK

 

П.П. клемата може да я провериш дали грее като тръгнеш и колата е още на 40/50 градуса, спираш, отваряш капака и я пипаш леко, не трябва да е много топла

Мерси много, утре ще го проверя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще потърся да взема от някой мултицет и ще го премеря, но не съм сигурен дали знам как се настройва това нещо :D
Впрочем, преди малко като запалих колата и карах 3-4 км, спрях отворих капака и като пипнах плюса направо можех да си опеча яйца :D:D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@n0pain0gain: отиваш в ел сервиз и им казваш да я отворят, стегнат, калайдисат и за 30/40 лв ще ти е добре и няма да загрява.

След като го направя пак виж на тези канали и при работещ двигател, би трябвало волтажът на акумулатор да ти клони към 14V. В момента не ти зарежда акумулаторът и какъвто и да е, няма как сам да се зарежда.

Ако проблемът не изчезне, ще гледаш какво друго, но на 90% ти е само това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дап супер мерси много, тия дни ще търся някъде да я карам да го оправят, то явно и предния ми акумулатор си е бил наред обаче аз го смених мислейки си че проблема е в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Привет отново, чак тия дни успях да закарам колата на майстор и се оказа че наистина проблема е в кабела който минава през купето където е от акумуатора до стартера, проблема е че клемата е била пресована (по думите на майстора) но все пак опуска ток или нещо от тоя сорт, капсоловна е и няма как да се направи, та за това ми трябва да си намеря нов такъв кабел заедно с клемата Въпроса е че аз си намерих втора ръка, обаче е от бензинова кола комби, въпроса ми въпросния кабела същия ли е като при дизела и ще стане ли от комби на седан?

Редактирано от n0pain0gain
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мързи го твоя майстор, моята я направиха и вече 2 години няма драми, на колко още колеги за 30/40 лв и си става супер. Гледа се в какво състояние, оправя се, кримпва се, калайдисва се и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и сами си я оправят някои колеги с едноцифрен бюджет и става в пъти по-добре от фабричното:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

той кабелът от край до край едва ли се сменя много лесно, но явно на майсторът на първо четене му изглежда по-лесно, без да брои, че по-скъпо, до някъде излишно, а втората употреба няма никаква гаранция, че не е дори по-прецакан кабелът от този на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ще сменям и аз акумулатор.
Мислите ли, че трябва да се прекодира ако минавам от 110Ah стандартен на 105Ah AGM?

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако минаваш на АГМ - задължително. При този вид акумулатор тока на зареждане е ограничен от BMS-a заради по-бавното охлаждане. (Не може да се охлажда чрез конвекция както при течния електролит.)

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.09.2020 г. at 18:59, OvivO написа:

той кабелът от край до край едва ли се сменя много лесно, но явно на майсторът на първо четене му изглежда по-лесно, без да брои, че по-скъпо, до някъде излишно, а втората употреба няма никаква гаранция, че не е дори по-прецакан кабелът от този на колата.

Чак сега успяхме да сменим кабела и всичко е ток, вече стартера си завърта от раз без грам да се мъчи. Всъщност за протокола се оказа че кабела който тръгва от акумулатора и минава през купето е съсвем друг и отделен, а реално кабела който на мен ми трябваше (този на който е клемата) стига само до стартер и динамото и е сравнително лесен за смяна, маха се кората отдолу и въздушния филтър. А защо майстора е казал че не може да се оправи и трябва нов, нямам представа, реално като отидох там и му споменах че искам да я калайдса и му казах какъв е проблема думите му бяха че тази клема не се каладйсва, само може да я изчисти и намаже с някаква медна паста, което не помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако минаваш на АГМ - задължително. При този вид акумулатор тока на зареждане е ограничен от BMS-a заради по-бавното охлаждане. (Не може да се охлажда чрез конвекция както при течния електролит.)
 

Яко ....
сега трябва и да знам как и какъв код да сложа това долу е новия и не виждам BEM или подобно. Значи ли че мога да вкарам Varta кода.

Надявам се за няколко дни да не се прецака или да връщам стария?

39420286cb0379f9857bae05373ac73e.jpg

Иначе колата се промени не знам дали си внушавам ама включва по добре автомата, пали стабилно и нищо не примигва докато върти.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам дали има различни кодове за agm и non-agm

не знам и дали battery regulator-а е толкова умен, че да ги зарежда по различен начин двата типа.

Вкарай си като стария код със сменена някоя цифра в серийния, за да знае, че е нов просто.

Ако някой знае повече, не пречи да го прекодираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Galin said:

Тя беше с оргиналния си OE Varta 110, но не AGM
Сложих 105 AGM...
Значи нищо да не кодирам?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сложих същия, ама 95Ah и прекодираха, че стария беше нормален 110.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...