Jump to content

загрява плюсовата клема на акумулатора и утечка на ток


JohnP

Recommended Posts

почвай да махаш бушоните и виж къде ще изчезне товара,свали и кората под волана,провери релетата,да не е останало някое залепнало,имаш и бушони там,при компа има също термо бушони,все някъде товара ще изчезне,според мен почни от там.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Смени греещата клема с нова - просто се е разхлабил кабела вътре и това е причина да грее клемата. Обърни внимание колко кабела влизат в греещата клема. Направи една снимка на греещата клема да видя какви кабели са свързани към нея. Не може да грее от бушони - просто няма такъв консуматор. Клемата може да се загрее леко единствено като се върти на стартер - там токът е над 150А. Всичко останало е от хлабава/клеясалa връзка. Хората са казали - ток и жена искат яко стягане :hilezh:.

Редактирано от VBI
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма късо в инсталацията(ако имаше ще си разбрал). Всичко идва от хлабава клема(гренето) и недозареждане от загуби в кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да възможно е, но малко вероятно. Логиката е че колегата трябваше да е побелял до сега от нерви и вече да го е сменил. Отделно акумулатор с такъв проблем обикновено води до презареждане заради намаляване на специфичното му съпротивление :zustimm:

ПП - Загряване на клема на акумулатор се получава когато тя е кримпната(керберована, запресована). С времето запресовката се отхлабва. С два чука и два удара се стяга, и проблема изчезва :hilezh:

На клема която се свързва с болт за съединение към кабелите само едно почиства ще реши проблема...Евентуално "чук" метод на самите кабелни обувки на отделните кабели.

.....При всички случай обаче поне при МЕН в таблото не стигна напрежение над 13,3-5 волта. Но и това стана след "мостчето". Едва след него гледам наистина как зарежда колата. Даже усилих масите почистих всички плюсове и ефект никакъв :zustimm:

Редактирано от Vankata_84
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да проверя първо двете релета, за които писах по-рано. Стига да ги разбера точно кои са. кабела ще го снимам утре, ако трябва да сменя клемата трябва да отрежа всъщност кабела, защото тя е капсулована около него, а след това той ще дойде къс, така че трябва нещо да измисля да го удължа. В момента е достатъчно добре затегнат, и идеално почистени са и на акумулатора и на кабелите клемите. Повече няма накъде. Утре ще продължа. Още нещо, имам предпазителчета, които са започнали да се деформират от топлина, това не е ли признак на по-голяма консумация на ток, т.е. на окъсяване някъде? Естествено тях ги махнах и проверих първи, но утечката, мерена с амперметъра при акумулатора не изчезна.

За акумулатора си мислех, но това стана и с още един акумулатор, и двата да се скапали е доста по-малко вероятно. Как мога все пак да го проверя?

Ванка, идеята с чукането на клемата ми харесва, :respekt: ще започна с това утре. :zustimm:

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай но след като очевидно не му разбираш изобщо сериозно ли очакваш да научиш как се мери ток от форум?

Иди и плати на професионалист преди да си се запалил.

Щом до сега не разбра за какво става въпрос случаят е безнадежден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма кво да се извиняваш, защото знам как се мери ток. А ти щом досега не си разбрал защо човек си прави всичко каквото може по колата сам - ще ти кажа - защото 80% от така наречените професионалисти нищо не могат поне повече от мен и си оставят ръцете по моята кола. Примери мога да дам много но не това е смисъла. Все пак ако знаеш някой конкретен професионалист може да не го държиш в тайна. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пацка,сложи мултицет на минуса и върху самата плюсова клема на акумулатора, после измери напрежението на кабела който излиза от акумулатора, след пресовката приема се 2% загуба най грубо казано,премери какво напрежение идва до контактния ключ,до алтернатора,до релето за помпата,там където пада е най голям ,е вероятния причинител на проблема.

Категорично ,има ли отделяне на топлина ,значи контакта е лош,къде ? можеш да разбереш по метода на изключването.Прегледай всички периферни допълнително закачени консумативи,аларми,радар,осветление или каквото и да е,почти съм сигурен че нещо магерено,да не си пускал отделен кабел за перките на радиатора?.Щом има предпазители които са започнали да се топят,започни от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има напредък.

Благодаря първо на Ванката, че неговата идея проработи, действително беше някакво вътрешно прекъсване на кабела, както е пресован в клемата. Бая удари с чук и секач отнесе и сега загрява при пуснати консуматори едва-едва, и то само клемата, кабела си стои студен. Зарежда на около 14 волта. Разликата в напрежението на зареждане мерено на акумулатора и отпред е под 0.1 волта в момента. Преди беше над 0.5.

По утечката оказа се един предпазител в кутията, където има 4 релета и куплунга за диагностика. На снимката - предния. Като го извадя от 0.2-0.3 ампера пада на 0.1. Може и да има и в друга верига но все пак поне наполовина пада. Пепи даде идея за там да проверя. Оказа се че това е предпазител за централното заключване. като го махна, не работи. Сега работи, но само от дясната страна. Цялата работа мисля, че се корени в алармата и имобилайзера, а алармата е свързана с централното, монтирани са от "майстор" при предишния собственик на колата. Преди 3-4 години си спомням, че пак дооправях едно негово осиране, беше монтирал кабелни обувки на едни кабели на имобилайзера без да прегъне кабелчетата преди да ги стисне.

Преди един месец отказа въпросния имобилайзер, почна да му гори предпазителя и аз го свързах накъсо и го направих да се включва и изключва с бутонче. Демонтирах и някакъв модул, който мисля че е точно той. Но явно проблемът с окъсяването е останал, той си е с отделен предпазител и проблемът е някъде по неговите кабели явно. Ще трябва да го премахна, стига да намеря къде е прекъснал запалването. Или да намеря "майстора", който го е слагал да си го махне.

Та така, не е свършило всичко и ще продължа да пиша за развитието, благодаря на всички за съдействието.

post-3711-0-02373600-1344786080_thumb.jp

post-3711-0-32060500-1344786095_thumb.jp

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало смени плюсовата клема на акумулатора с нова ...

Смени греещата клема с нова - просто се е разхлабил кабела вътре и това е причина да грее клемата...

Ако беше сменил клемата до сега да си забравил за проблема ...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, но трябва специфична клема, защото като я отрежа тази заедно с кабела, и сложа нова, ако е същата, ще дойде къс кабела и няма да може да се закачи за акумулатора. Т.е. трябва и удължаване на кабела. затова не съм я сменил досега. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабела трябва да може да се издърпа малко, а клемата която ще купиш гледай да е с 2 винта за стягането на самия кабел - т.е. да не е за "кримпване".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грам не може да се издърпа кабела, а точно такава клема ми дойде наум да търся.

Това горе-долу е ясно, сега остава утечката да отстраня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не си купувай по 2,50 комплект, че за нищо не стават. Като стягаш и се чупят.

Намери хубави. Ако са боядисани изпили навсякъде, където контактува с кабела и клемата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята клема беше леш! Купих клема, срязах старата, и почна едно дърпане едно чудене...Кабелите са къси, и ако има вариант да остане оригиналната макар с причукване е по-добър вариант. Мога да дам снимка как стана при мен след рязане. Много напрегнат седи кабела :stupid: Развивах го от инсталацията, обаче няма аванс.

ПП - Иначе за някакво време продавахме акумулатори. Аз мерех зареждане и утечки. Утечка под 0,25А не е проблем при изрядно зареждане, и каране поне един път седмично :zustimm: Няма как утечката да е нула на нашите коли. Най0малкото имаме часовник, и разни дисплей който не е ясно без подсветки гаснат ли на 100%. Ако си някъде около 0,15А си супер :zustimm:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, чудесна тема! Имам същия проблем с моето ABC (купих го преди около 3 месеца) и се радвам, че получих сериозни насоки как да се справя сам с проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утечката е 0.2-0.3, малко играе, това сигурно лош контакт прави дето се вика някъде, но като сваля оня предпазител от снимката пада до 0.1 А, т.е. вече е приемливо, ако се кара колота почти всеки ден както е нормално едва ли ще е проблем. Ако е наред всичко и със зареждането. В момента алармата и имобилайзера съм ги изключил. Моя часовник не работи или по-скоро спира и тръгва когато си иска. Но иначе наистина ми се струва и на мен, че има някакви вериги или консуматори в електрониката, които си дърпат ток.

И моя кабел е много къс, мисля за удължаване някакси.

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Моя часовник не работи или по-скоро спира и тръгва когато си иска. Но иначе наистина ми се струва и на мен, че има някакви вериги или консуматори в електрониката, които си дърпат ток.

...

Вероятно пробил кондензатор в таблото. Може и няколко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се включа - нищо не разбирам от тоци , но и моята клема грее много. Голям проблем се получава , когато пасажер седне над акумулатор и седалката свърже плюса и минуса. Слагах какво ли не , но не помага, клемата нагаря от вътре и няма палене колата. Да не споменавам, че може и да се запали. Проблем е , че е акумулатора н ее от ниските, но има и нещо друго. Не виждам , как с поставена вътрешна гума върху плюса и минуса пак да награва толкова.

Ще следя темата, дано някой измисли нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си акумулатора с по-нисък, виж какви могат да бъдат последствията при 100/А6/С4 - ЦЪК . Към края на темата съм пуснал снимка какво направих със седалката за да не опира плюсовата клема на акумулатора.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обяснявам:

Кабела може да се среже ако идва много къс и да се снади посредством специална муфа (дебелостенна, защото продават и евтини тънкостенни) за целта. Кербова се с пневматичи или ръчни клещи, след което се слагат три реда термосвиваем шлаух и малко изолирбанд и готово. Това се прави на далеч по-серизни кабели със сечения по 150 мм2 и нагоре.

След което със закупената читава клема си се прави връзката спокойно. Ако някой се съмнява ще му го снимам и с термо камерата да се види че няма да грее.

И задължително е да се вземе акумулатор на 175 мм височина както е по предписание. Допълнително е хубаво да се сложи нещо отгоре, но по важното е размера на акумулатора.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че ще го правя, но благодаря за идеята за клещите. Имам такива хидравлични и работя с тях и не ми дойде на акъла, че може да се направи с тях муфа.

Остава откъде да се вземе муфата и дали ще е подходящия диаметър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...