Jump to content

загрява плюсовата клема на акумулатора и утечка на ток


JohnP

Recommended Posts

Проблемът е, че има сериозна утечка на ток - 0.2 ампера без включена аларма. Като запаля си зарежда на 14.2 волта и всичко е наред, но като се включат повече консуматори, особено климатроника започва силно да грее плюсовата клема на акумулатора, чак топи изолацията на кабела и кутията на акумулатора. Зареждането пада до 13.3 волта, като изключа всичко се вдига но само до 13.6-13.8 волта, само при фарове загрява по-леко. Някакви идеи как да установя точно къде е проблема? На алтернатора смених миналото лято четките, но може и в него да е проблема, че е поизносен вала. Достъпа до него е доста труден и смяната не е хич лесна. Като изключа климатроника и няма големи консуматори клемата се поохлажда, но това не решава проблема. Колата е Ауди 100 двигател 2.6 АВС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не би трябвало да грее от 0.2А оттечка..опитай да локализираш поне по коя верига е,знаеш с лагаш амперметъра и последователно махаш бушон след бушон,като падне на 0.02 виж дали пак грее плюса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих започнал отново с ремонт на алтернатора,като въпросният вал,който всъщност се нарича колектор задължително се сменя.

Нов регулатор с четки,лагери и т.н.

Разбира се ще е нужно и да се открие къде е утечката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало смени плюсовата клема на акумулатора с нова и особено тази, която идва от генератора - може да е хлабав/клеясал кабела вътре в нея. Мисля, че генератора е в ред, ако има проблем с него или няма да зарежда или много ще презарежда - и в двата случая обаче няма да грее плюсовата клема на акумулатора.

Редактирано от VBI
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за смяна на клемата,лош контакт също може да доведе до повишена консумация,пробвай и с бушоните да намериш коя верига товари

Редактирано от buzzi
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за мненията на Вальо и Пепи, имаш слаба връзка в клемата или в разклоненията от плюсовия кабел,които носят постоянния плюс към различни консуматори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ц4-ката има малко глупава инсталация. Всеки я знае ама никой не се е замислял? Представете си сега следната схема: Алтернатор, стартер, акумулатор...Или иначе казано 5метра свързващ проводник(уж дебел). Това е силовата верига на нашите коли. За сравнение на всяка друга кола с акумулатор в морния отсек кабела е до 2 метра горе/долу! След това глупостта продължава с 8-10мм2 кабел(с около 3 метра дължина)за захранване на всички допълнителни екстри :blink: Да точно говоря за перки за охл.двигател, фарове, чистачки, всички уреди на таблото, абс, еър бег, и общо казано ВСИЧКО по нашите коли :wall: Е сега се замислете...Как да ви показва на таблото 14волта като реално до него с клима и фарове си достигат 11,8-12,5 при абсолютно изправно зареждане...Най-просто обяснено от генератора до акумулатора 5 метра кабел, след това от акумулатора до таблото и разклонението за всички ел.консуматори 3 метра кабел но вече 8-10мм2...Баси тъпотията...Всеки който се съмнява в думите ми нека си прегледа на клемореда зад кората над педалите(да премери напрежение на "клема 30" и маса на купе). При мен с включена клима и фарове разликата в големината на тока(загубата на кабелите по дългото трасе) е има няма 8,5-10А което е пълен абсурд.

ПП - Лечение за всичко това е прекарването на допълнителен силов кабел от алтернатора до клемореда над педалите(там свързвате на "клема 30") Кабела трябва да е дебел около 8мм2. След това вече имате реални показания на волтметъра, по-силни фарове, и 100% капацитет охл. на двигателя(за колегите само с ел.перки като мене) :bia:

При мен от 2 седмици е така. Вече волтметъра стига до 12волта само в Софийско задръстване ниски обороти в продължение над 20 минути...С клима и фарове(радио+усилвател)...Най-общо казано седи с поне 1/3 по-високо от преди.

От плюсовата клема тръгват още няколко плюсчета ама всичко е крайно не достатъчно според мен. Повече от 2А загуба в кабели за мен е недопустима :zustimm:

Редактирано от Vankata_84
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такива проблеми при мен - разликата е около 0.5В, което е нормално ако се мери напрежението на таблото и акумулатора. Друг ти е бил проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама вие дали мерите при наличие на сериозен консуматор като перките и да сравнявате измервания на таблото и директно на акумулатора или клемата за подаване на ток?

Лично аз като меря на запалката и на клемите имам разлика 0,2 волта без фарове или перки. Ще взема да пробвам с консуматори колко е. Ако и при мен го има ще си дублирам кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванката е отстранил неговия проблем със слаби връзки, пускайки нов кабел, но не съм съгласен, че инсталацията не е изчислена и загубите се дължат само на дължината на плюсовите кабели. Падът на напрежението към таблото е причинено от отслабнали връзки, а това води и до по-слаб заряд, измерен на акумулатора. Това от опит с други коли,с доста по-къс кабел към акумулатора, докато при Ц4-ката нямах грам подобни аномалии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може пък от това че моята кола е АЦЕ и за това само тя да има проблем :hilezh: Шегата настрана важи с особена сила за всички двигатели без виско с две ел.перки!

Аз нямам падове на напрежение повече от който и да било тука(мога да се обоснова защо, но не е необходимо) Просто след като си премеря:

-Началото на инсталацията, дебел + от алтернатора с маса мотор.

-Средата на инсталацията, клеми на акумулатора

-И директно отпред, на клемореда(над краката на шофьора) и маса купе

Констатирам пад на напрежение около 1,5 волта и на ток около 8-10А при включен климатик и фарове. И чак след това замерване си обясних защо тоя волтмер на таблото си показва каквото си иска!!! Той си мери вярно, просто трябва да се помисли малко. Към фаровете ви ходят около 10,5-11,5 волта(при въртящи се перки), също към перките, климата, подгреви, а бе всичко :zustimm:

- Измерването за загуба на ток се прави с мултицед в режим мерене на ток(с преместена сонда в съответното гнездо на уреда) После единия край директно върху дебелия + на алтр. другия вътре на клемореда на 30 номер клема. Аз отчитам 8,5-9А ток а реално това е горе долу "само" дължината на кабела с 2-4 снадки)

ПП - Колата ми е с почистени подсилени маси, отделно почистени клеми на алтернатор, акумулатор, сменено ми е и релето за зареждане. Но всичко това беше безпредметно след като реално загубите в дългата инсталация бяха толкова големи :zustimm:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Шегата настрана важи с особена сила за всички двигатели без виско с две ел.перки!

...

Цъ, не важи ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за насоките, Ванка, звучи логично за кабела, забелязал съм че има загуби, сега измерих пак, отпред при мотора като меря е 13.75 В, а при акумулатора е 13.65 волта, но все пак не би ли трябвало да е по-голяма разлика ако е от клемата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да би трябвало да е по-голяма разликата. Според мене е нормално да се загрява клемата, все пак тя е от олово, кабела от мед. Има обаче значение колко? Така като го описваш ми звучи като хлабава връзка. Не помня какво представляваше оригиналната клема защото моята я смених...Ако държи кабела чрез запресовка опитай внимателно с два чука да я смачкаш малко на мястото дето е запресовката. Ако пък не успее да я притегнеш я смени :zustimm:

ПП - Както каза някой премери си напрежението в запалката с фарове и климатик :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не приказвайте щуротии.

Колко ампера трее да минат през тая оловна клема за да загрее толкова, че да стопи изолацията

Хлабава е връзката някъде около клемата и за това се нагрява.

Пич, почни от там и си прегледай и двете клеми и кабелите им.

Кви падове, кво чудо.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Измерването за загуба на ток се прави с мултицед в режим мерене на ток(с преместена сонда в съответното гнездо на уреда) После единия край директно върху дебелия + на алтр. другия вътре на клемореда на 30 номер клема. Аз отчитам 8,5-9А ток а реално това е горе долу "само" дължината на кабела с 2-4 снадки)

Само да ти поясня че не съществува такова понятие като загуба на ток. Тока не е нещо което изчезва във времево пространствения континиум.....

Има понятието пад на напреженеие. Когато кабела е с много голяма дължина или кофти връзки или и двете това довежда до повишено съпротивление греене и пад на напрежението.

Отделно на това е рисковано с калпав мултицет (пък бил той по-читав) да мериш ток по този начин. Просто рискуваш да подпалиш пробниците, защото обикновенно те са разчетени само до 10 Ампера или в редки случаи и за много кратко до 20 ампера (на по-хубавите уреди). За да мериш така ток се ползват амперклещи мерещи постоянен ток. Гризли има такива и срещу съответната блага дума :bia: предполагам би ги предоставил.

Според мене е нормално да се загрява клемата, все пак тя е от олово, кабела от мед.

И какво от това че едното е олово а другото мед? що реши че трябва да загрява?

Загрява се мястото на което има калпав контакт (сиреч там където е най-високо съпротивлението в една ПОСЛЕДОВАТЕЛНА верига).

Ако толкова има притеснения относно загряване, мога да взема назаем една термокамера и да видим точно какво и как.

А в този ред на мисли акумулатора наред ли е?

Редактирано от PESHO OT MARS
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази загуба на ток много ме развесели. Мислех да не се обаждам ама след обяснението как се мери съм длъжен да обясня какво се мери така и да посъветвам никой да не го прави. Не само, защото мери колко ток може да мине през мултицета( а това едва ли вълнува някого), но защото може да го изгори и да си помисли, че му е много зле колата.

Така описаното измерване представлява дублиране на кабела между двете точки и според физичните закони (най-вече на ОМ) протича ток и през този втори кабел и се мери този ток, който обаче нищо не значи. Всъчност значи нещо - щом не тече по-голям ток, значи основният кабел е в добро състояние. Ако не беше би бил по-голям тока. Въпреки това не е показател.

Въпреки това колегата е дал добри насоки за решаване на проблема с ниското напрежение в таблото и фаровете, за което сме благодарни.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как изглежда картинката с друг акумулатор? След ремонта на генератора мерил ли си зарядния ток? Възможно ли е генераторът да няма необходимия заряден ток за  пълно зареждане на настоящия акумулатор? Или пък акумулаторът да си заминава (понижено вътрешно съпротивление)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти по показанието на волтметъра на таблото ли се ориентираш?

Ако е така доста лъже. Държи се странно - След включване на консуматор като фарове или климатроник после не се вдига колкото преди това, но като измеря с мултицет си е добре и е колкото е било преди. Не мога да си го обясня.

Но мери само с мултицет. Аз ползвам запалката в движение, но не е много вярно. На клемите е повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PESHO OT MARS - мерси за корекцията действително съм се оплел в обяснението :zustimm: Това което каза имам предвид, но ми е трудно така да го обяснявам с писане, че да ме разбере не професионалист :zustimm: За клемата имам предвид че и двата метала оксидират и предпоставката за лош контакт е голяма. Освен това съм го виждал като проблем и преди.

mshbul - Монтирай си едно мостче от 6-8мм2 кабел и после пак ще си говорим кое как мери(вярно или не). От както съм го направил вече волтметъра е верен. Това ме тормозеше откакто имам колата. Още си спомням как първите два месеца мерех колко зарежда сутрин и вечер. :zustimm::bia:

А за измерването не спорете а пробвайте. Това че съм казал пад на ток не значи че не съм прав. Дали е пад на ток, или е невъзможност да протече необходимия максимален ток всички разбраха предполагам. При 10А загуба в кабела, аз смятам че има проблем, но всеки е свободен да прави с колата си каквото си иска. Чак до пламване на мултицед не мисля че ще се стигне. Също така при системен тормоз още не съм повредил уред по описана процедура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че клемата загрява от лоша връзка е сигурно и изобщо не е предмет на спор. Трябва да се изчисти и затегне каквото е нужно.

Ванка, сериозно ли на С4 захранването тръгва от алтернатора, през стартера, акумулатора и после се връща до централен плюс?

Ако е така, байпас от алтернатор до клемата на общия плюс (предпазители) ще подобри сериозно инсталацията.

Относно мерене на токове в коли - всяко измерване на ток с мултицет над 5-6 Ампера да се счита за погрешно. Просто загубите в сондите и връзките на мултицета са колосални. Съответно измерването е грешно.

С амперклещите за които Пешо говори измервам 30А от алтернатора навън без да е включен никакъв консуматор. Само на работещ АЦЕ. Ако включа и товар си представям какво ще стане.

С мултицет може да се измери само пад по конкретна верига. И той се мери във Волтове. В напрежение. :zustimm:

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С амперклещите за които Пешо говори измервам 30А от алтернатора навън без да е включен никакъв консуматор. Само на работещ АЦЕ. Ако включа и товар си представям какво ще стане.

Какво те изненадва тук?

Имаш заряден ток на акумулатора (ако мериш веднага щом си запалил) + консумацията на самия двигател която хич не е малка (да не забравяме че май само помпата на инжекциона е около 10 Ампера)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

До момента няма резултат, освен че се влошиха нещата след като почистих идеално клемите с шкурка, и ги стегнах здраво, и сега грее яко и без включен климатроник, и без никакви консуматори. А, и при мерене отпред при двигателя напрежението е 14-14.2 волта, а отзад при акумулатора е 13.5 - 13.7 волта, значи има загуби по трасето. В хайнеса пише, че зареждането трябва да е между 12-13 волта без консуматори, и между 13-14 волта с консуматори включени. Общо взето става по-скоро обратното. Гледам схемата и недоумявам - от алтернатора има 4 клеми изходни, едната е маса, D+ e син кабел за лампа за зареждане на таблото, такава няма, значи отпада. От кледа W не излиза нищо, от В+ излиза кабела за стартера и оттам продължава за акумулатора. Директно. От него не виждам откъде може да даде на късо, освен някъде по трасето да се е изтъркала изолацията. От + на акумулатора продължава черен кабел към реле, наречено starter inhibitor and reversing light relay, което още не мога да си го преведа, и оттам червен кабел отива към клемореда на контактния ключ. освен някъде по тая верига да се търси късото, друго не виждам, а недозареждането да е от някой диод в алтернатора. Само още един друг черен кабел има от клема 50 на стартера, през реле - horn relay и от него червено-черен кабел отива пак към клемореда. други плюсови кабели няма в схемата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...