Jump to content

Какво толкова му се разваля на този 2.5TDI


Тодор К

Recommended Posts

Всеизвестен факт е, че в Германия са най-мърлявите стопани на автомобили, чак сега ли го разбра? :rolleyes:

http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=11&t=2992&start=15

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 139
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да бе, само душегубите са милионници, другите коли не навъртат километри, тях не ги карат.

От 5 години карам 1,9 AFN, който е внесен от Италия, не се знае на какъв километраж, ама нещо не му идва ред нито на вала нито на помпата. И тва го пиша толкова смело, защото съм почти сигурен, че няма да ми се случи, просто статистиката при майсторите е такава, давам пример - Мишо.

Тук няма как да определиш чие мнение е по-тежко, но за мен на Мишо е достатъчно тежко, много аудита му минават през ръцете. Та той ми е казвал, че мотора не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, само душегубите са милионници, другите коли не навъртат километри, тях не ги карат.

От 5 години карам 1,9 AFN, който е внесен от Италия, не се знае на какъв километраж, ама нещо не му идва ред нито на вала нито на помпата. И тва го пиша толкова смело, защото съм почти сигурен, че няма да ми се случи, просто статистиката при майсторите е такава, давам пример - Мишо.

Тук няма как да определиш чие мнение е по-тежко, но за мен на Мишо е достатъчно тежко, много аудита му минават през ръцете. Та той ми е казвал, че мотора не става.

Съгласен съм, ама AFN-a е далеч по-надолу от динамичните (а и звуковите) възможности на шестака. Тъй че по-голямата му надеждност се компенсира с по-слаб вървеж. Всичко е наред в уравнението.

Ксеноновата крушка е много по-скъпа от нормална халогенна и живота й нерядко е доооста по-малък и рискът да изгори е по-голям. Но това прави ли я по-лоша от халогенната?

Много хора почнаха да забравят, че на този свят винаги има равновесие - независимо под каква форма, но го има ;)

P.S.: И да, душегубът е от групата на милионниците - наричат ги дизелови двигатели. Много по-често можеш да видиш адекватно функциониращ дизел на 500 000+ км, отколкото бензинов мотор с такъв пробег ;)

Редактирано от X-Style
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S.: И да, душегубът е от групата на милионниците - наричат ги дизелови двигатели. Много по-често можеш да видиш адекватно функциониращ дизел на 500 000+ км, отколкото бензинов мотор с такъв пробег ;)

Айде вицовете почнаха. :hilezh: :hilezh: :hilezh:

Чете ли в статията за бензиновите мотори на какви километри. По няколко пъти по толкова на душегуба и пак не са сменяли валове и глупости. А вървят доста повече.

Поне като пишеш тъпни ги чети преди да го постнеш, да не ставаш смешен.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега ти прозрях уравнението - душегуба се чупи щото много върви! Сега разбрах.

P.S. Другите дизели не ги ли наричат дизелови двигатели, демек те не са милионници?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде вицовете почнаха. :hilezh: :hilezh: :hilezh:

Чете ли в статията за бензиновите мотори на какви километри. По няколко пъти по толкова на душегуба и пак не са сменяли валове и глупости. А вървят доста повече.

Поне като пишеш тъпни ги чети преди да го постнеш, да не ставаш смешен.

Смешни са тези, които четат статии и осланят мнението си на тях, а не на лично преживяното и видяното. Т.е. един вид марионетки, и то от класическите - дървени.

Няма лошо, все пак всеки е прав за себе си, тъй че дискусията ни може да продължи вечно.

А относно четенето... Хм, аз си чета поне по 5 пъти мненията, преди да ги публикувам и всичко казано е трезвено на 100%. И като говорим за "четене преди постване", вземи си прочети написаното отново, че подчертаното ти изречение е недовършено.

Чак сега ти прозрях уравнението - душегуба се чупи щото много върви! Сега разбрах.

P.S. Другите дизели не ги ли наричат дизелови двигатели, демек те не са милионници?

Голяма част от тях са милионници, да, особено ако пък са правени от една конкретна нация. Аз не съм казал нищо лошо за пробега на "другите дизели". Съпоставянето ми за пробега беше между бензинови и дизелови двигатели, а не "2.5 ТДИ срещу останалите" ;)

Моите почитания към AFN мотора - нямам нищо против него, но твърдя, че както всеки друг мотор и той има силни и слаби страни.

Редактирано от X-Style
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа към щастливците, които за 60 000км не са имали проблеми с мотора...Мда, в самото начало имах проблем всъщност и тогава един корифей почна да ми показва кобилици, да ме убеждава , че мотора трябва да се разглобява и да се сменят валове, свали ми турбината и след като ми каза, че ме чака другата седмица да сменяме валовете с около 3-4000лв, аз отидох и си смених дебитомера и всичко се оправи, като след това не съм имал други проблеми...

Няма нищо случайно, ако беше хубав, какъвто го изкарвате нямаше да му излезне име на емблематично проблемен.

Името му е излезнало от хора, които никога не са притежавали такъв мотор. Не малък принос имат и форумните спецЯлисти, които са чели някъде колко калпав бил мотора...

За тези всички години в този форум, ми е направило впечатление, че притежателите с много редки изключения си карат безпроблемно , като не е да не се случва някоя и друга помпа или дебитомерче да дадат фира, но мотора изцяло се оплюва от хора, които не са имали никога такъв. Досега лично аз не съм чел тема от бивш или настоящ притежател, който да се е оплакал колко много ремонти е правил и как пшритежаването на такъв мотор го е съсипало финансово и психически, а би трябвало такива теми да са изобилие според форумния фолклор.

Няма друг толкова проблемен двигател на ВАГ от това поколение. Ако можеш - посочи, ако не - не си заслужава да пиша повече.

Няма и друг толкова масов...Ако можеш посочи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нищо не твърдя "ей-така" изсмукано от пръстите си, за да посочвам аз:). Все пак явно е, че никой не може да посочи по-проблемен мотор... колкото и да е здрав и колкото щастливи собственици да има...

А защо да е най-масов? Този мотор се слага основно на А6, а А6 е нищожно малък процент от производството на ВАГ.

Примерно 2001-ва, когато е пикът на продажбите на А6 са произведени 186 хиляди бройки от 725 хиляди Аудита общо.

И това не включва Фолксваген, Сеат, Шкода - където 2.5 може да се приеме, че не е монтиран.

А ако включим в статистиката и Америка, където дизелов мотор не е продаван, излиза, че 2.5 всъщност е доста рядък мотор (в сравнение с 1.8, 1.9, 2.8), но пък с доста проблеми.

Мисля, че ако някой намери точно инфо за монтираните мотори по модели, митът за масовия 2.5 ще бъде окончателно разбит.

ПП Ако някой иска, да се организираме и да пишем на MythBusters за вечния или проблемен 2.5 :hilezh:

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма друг толкова проблемен двигател на ВАГ от това поколение. Ако можеш - посочи, ако не - не си заслужава да пиша повече.

Малко по-късно ще снима сервизната книжка на Шкодата с 1.9ТДИ п.д. и ще видиш на какви км. сменихме вала.И това се оказа че не е редко срещан проблем,даже напротив.

Говора за кола с напълно ясна история,купена нова и карана само от 2-3ма през цялото време,на напълно истински км.В момента станаха 308к.

Другата страна на монетата е,Б6 AYM i AKE,едното лично а другото служебно.

Личното AYM на незнайно колко км.но поне 250 са сигурни,и още е с оргиналните карантии в главите.Гледа го известен форумент майстор(всъщност и той я поддържа от както съм я купил)свалихме капаците и каза че абсолютно всичко е кат ново.

АКЕ-то,купено е чисто ново началото на 2004г. в момента е на около 230-240к км. и по двигатела освен консумативи не е правено нищо,а и няма видима нужда за каквато и да е интервенция.За сметка на това умре рейката и имаше извесни проблеми с типтроника,но тези неща не късаят нашия въпрос.

Това са коли с които съм в пряк допир ежедневно,а не коли на "познати" и "приятели".И проблемите са ми извесни от първа ръка,и не са базирани на изкаваня от на Пешо от чичо му,или от на един приятел от баджанака.

А дали ще пишеш или не,да ти кажа честно,много слабо ме вълнува. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смешни са тези, които четат статии и осланят мнението си на тях, а не на лично преживяното и видяното. Т.е. един вид марионетки, и то от класическите - дървени.

Няма лошо, все пак всеки е прав за себе си, тъй че дискусията ни може да продължи вечно.

А относно четенето... Хм, аз си чета поне по 5 пъти мненията, преди да ги публикувам и всичко казано е трезвено на 100%. И като говорим за "четене преди постване", вземи си прочети написаното отново, че подчертаното ти изречение е недовършено.

Жалък опит за измъкване.

Няма и друг толкова масов...Ако можеш посочи...

1.8Т и 1.9тди го слагат милиони пъти повече. Баси смешките почнахте да пишете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има наистина доста 1.9ПД със заминали валове, но това е вследствие на ползване на неправилно масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..

Ми да ве най добре пишете на тея в Германия как да си поддържат колите. Щото явно само тука у форума колите нямат ядове и са безпроблемни до няколко милиона километра. Па ония балъци в Германия и Тюф специално нищо не отбират. :hilezh: :hilezh: :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами конкретната Шкода както казах,2007 е купена чисто нова и е обслужвана само в Шкода.На 230к сменихме вала.След това и на други Шкодилачета,между 200-250к се смениха валовете.Та така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износват се първо лагерите на разпределителния вал, след това и вала тръгва, на около 250-300к км. Но пак казвам от неправилно масло, не случайно има предписано специално масло заПД.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износват се първо лагерите на разпределителния вал, след това и вала тръгва, на около 250-300к км. Но пак казвам от неправилно масло, не случайно има предписано специално масло заПД.

Ок,съгласен напълно.Но факт е,че на коли с напълно ясна история и поддържани гаранционно само в официялни сервизи,сменихме валовете.

Това се опитвам да кажа през цялото време.Не че 2.5 няма кусури,има,но имат и другите двигатели и то не по-малко от 2.5. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,съгласен напълно.Но факт е,че на коли с напълно ясна история и поддържани гаранционно само в официялни сервизи,сменихме валовете.

Това се опитвам да кажа през цялото време.Не че 2.5 няма кусури,има,но имат и другите двигатели и то не по-малко от 2.5. :bia:

Кажи ни сега кусурите и на тръца. :hilezh: :hilezh: :hilezh:

Там валовете кога се сменят.

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма друг толкова проблемен двигател на ВАГ от това поколение.

Къде намеси Шкода 2007-ма ПД?

Дори най-проблемния бензинов мотор (може би като изключим 4.2 битурбо, ама за него нищичко не знам) - 2.7Т изкарва 300-400к км, без механични проблеми, а обикновено такива мотори са карани много в червеното.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде намеси Шкода 2007-ма ПД?

2.5 TDI V6 e от 1997 а 1.9 TDI p.d. от 1999.

Толкова ли е драстична разликата в годините на проектиране на тези двигатели.

И предвид това че 2.5 го доизпипват през годините,същото би трябвало да се отнася и за 1.9.Или пак нещо бъркам?

....... 2.7Т изкарва 300-400к км, без механични проблеми, а обикновено такива мотори са карани много в червеното........

Това пак от личен опит или ....?

Колко години и колко км си карал 2.7Т?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последно време стана тенденциозно да се правят крайни изказвания за автомобили и проблеми от "чули", като се пренебрегват мненията и впечатленията на собственици на такива. Вземат се в предвид субективни фактори, изкази и форумни легенди поради, което човек вместо да получи информация настава смут и объркване.

Ясно е, че като всеки друг мотор 2.5 ТДИ има характерни слаби места на които трябва да се обърне внимание при покупката. Добро обслужване със смяна на всички ролки, ремъци и периферия + масло филтри и накладки излиза около 1500 лв със най добрите афтърмаркет части в Бг .

Лично моето мнение е, че мотора е балансиран, тих (особено в купето на Ц5), върви и набира плавно във всички обороти без дупки. Разхода на гориво за ръчни скорости е в границите 6-7л извън града и 9.5-11 градско. Лично за мен не става за градски автомобил освен ако не е автомат, но тогава разхода е с 3-5л на горе в зависимост от оборудването. Безпредметно е да се сравняват като динамика и цени на обслужване 1,9 и 2,5.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.5 TDI V6 e от 1997 а 1.9 TDI p.d. от 1999.

Толкова ли е драстична разликата в годините на проектиране на тези двигатели.

И предвид това че 2.5 го доизпипват през годините,същото би трябвало да се отнася и за 1.9.Или пак нещо бъркам?

Нямам представа. Щом казваш, че 1.9Д от 99та и 2007-ма са еднакви, може и да е така.

За 2.5 знам, че на А4-ка 2003-та главата с все валове е заменяема с такава от 97-ма.

Това пак от личен опит или ....?

Какво значение има? Виждал съм глави, които са като нови на коли на над 300к км. Масовият внос в БГ е между 300 и 400к км, а никой не е отворил мотор за валове, сегменти или лагери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив,казвам че 2007 би трябвало допуснатите конструктивни грешки да са поправени,и по-новия двигател да е по-добър.

Май вече почваш да си гониш опашаката,а? :hilezh:

Има значение,как да нема.Без да си имал и карал даваш категорични мнения!

А какво си видял и какво не,само ти си знаеш.На тази база ако са ти всички коментари,за мен дискусията(спора)става безмислена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май вече почваш да си гониш опашаката,а? :hilezh:

:gruebel:

Казвам, че 2.5 от 97-ма и 2003-та е един и същ, с едно изключение. За 1.9Д незнам, но както виждам и ти само предполагаш, че е "усъвършенстван". По тази логика всеки по-нов мотор е по-добър, а това е видно, че не е така.

Ще те помоля конкретно да посочиш с какво не си съгласен. С проблемните места, които съм посочил, с разхода, със статистиката за "най-масов мотор". С кое точно не си съгласен? Най-важното е дали съм имал 2.5 и 2.7 ли? Да, имал съм и двата мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ли ще стане ако се направи една анкета - "С кое е по-голям шанса да се набуташ, 1,8Т или 2,5TDI?" :hilezh:

Аз така ги виждам нещата, заслужава ли си си да си вкарвам таралеж в гащите за мотор, който не предлага никакви благинки нито като звук, нито като вървеж нито гори малко? Защо да рискувам да разбера дали градските легенди са верни на собствен гръб? Да беше някой готин мотор с изкушаващи технически показатели да каже човек, че си струва да му се робува ами то е супер посредствена печка, която почти нищо не може да предложи освен някаква имагинерна тишина на магистралата над 2500об.

И да не се обидят собствениците на душегуби, аз също карам смешен мотор, но поне е многократно доказано, че е супер здрав, гори нормално горе долу, подръжката му е двойно по-евтина, на място буквално не може да се отбележи дали работи и като се счупи го правя нов за цената на едни валове. За мен е просто мазохистично желението да се правят експерименти с потенциални милионници душегуби, нека поне при покупката шансовете да са в наша полза <_<

  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека пуснал темата пита:"Какво толкова му се разваля на този 2.5TDI"

Редно е,поне така си мисля,хората собственици настоящи или бивши,да споделат своите опити с въпросния двигател.

Аз ще му кажа за 100к какво ми се разваляло,Галанта за 60к.,Васко и той за не-знам колко к км. както и много други,повтарям,хора които са се сблъсквали с този двигател.Човека ще си направи извода и ще прецени какво е най-добре за него.

А тук какво се получава,видим ли някой да пише за 2.5 и се почва с е..ти тъпите коментари(без извинение).

Почват хора като......ай да ви наименовам че не ми се влиза пак в излишни спорове,без вообще да са се докосвали до такъв двигател,или на базата на направени 2-3 кръгчета,и основно на база "чул съм","казали са ми" или "някой му бил казал" почват да бълват такава тъпня и деизформация,че чак самите те си вярват.

И от къде това желание и с каква цел,немога да разбера.

А за robobug,ще ти кажа само че,когато аз имах и карах п.д. във форума хората които бяха се докосвали до тези двигатели се брояха на двете ми ръце.

И след като в една тема,преди доста години,се похвалих че карам 1.9 п.д. пак спецове,подобни на днешните,ми говориха как съм се прецакал,как съм се набутал,как съм си пуснал таралеж в гащите итн. итн.

Та за 1.9 може да си говорим на дълго и широко,стига да имаш поне 1/20 от км които съм направил с тези двигатели за да може инфото да е малко или много вярно. :bia:

  • Like 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също карам кола с този мотор, по-точно с "модернизирания вариант" с 163PS. Колата е 9-годишна на 300х км и оплаквания от мотора като здравина нямам. Мотора не е пипан, при последната инспекция (смяна на масла) няма и течове. Колата си има нейните странности и да кажем дефекти, но мотора не е от тях. И не разбирам защо всеки се включва с разни мнения само с цел да обясни неговата кошница колко е по-добра от 2.5 мотора? Поредната тема компот !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...