kimutafchiev Публикувано 26 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2012 Абсолютно съгласен съм. Винаги имаш предавка, при която да оставиш колата да стигне на уреченото място. А използването на мотора за спирачка(т.е. моторната спирачка) отделно помага при самото спиране в дадена ситуация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 26 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2012 Много си е прав колегата. ППХ може да спести 1-2% най-много и не си струва да го мисли човек освен ако не спуска дълги наклони. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 26 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2012 (Редактирано) Каква лютеница, бре?Под "лютеница" имам предвид червения сектор на оборотомера, не стоене и загряване на място.Често лошите шофьори(например зет ми) при приближаване правят най-нелогичното нещо, превключват предавките надолу и с ГАЗ стигат почти до спряло положение, чак тогава се натиска съединител/свободна/спирачка.Най-доброто е инерцията на СКОРОСТ, като малко преди окончателното спиране дори няма нужда да се натиска съединител за да се изключи от скорост, но това се умее от много малко шофьори.Невероятно, но факт.Затова за предпочитане си остава по-лесния за "възприемане" вариант инерцията на свободна.И както са споменали по-горе, харчлъка при инерцията на скорост в града е малко спорен, не е лесно да се стигнат заветните "Нулеви" обороти.(да не започваме и темата с антишофьорите, които бъркат газ/спирачка и при приближаване на кръстовище ако се стреснат от нещо може и да газират рязко, но темата е странична)И в края на крайщата темата си е чистак бърсак веселяшка, не защото не е сериозна, а защото колкото шофьори има на пътя, толкова са и теориите за "икономичното каране".Еле пък в точно ТОЯ форум. Редактирано 26 Октомври 2012 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 26 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2012 Сещам се за един такъв случай, имам един познат, който редовно кара по булевардите на трета с 3500об напълно забравил, че има и други предавки. В завой вместо да намали просто изключва от скорост и после винаги втора. Като наблизи светофар както си кара с 3к оборота вместо да натисне спирачката както си е на скорост първо изключва и тогава спирачка все едно двете операции са несъвместими По надолнище изключва от скорост отново и намалява със спирачки и т.н. Няма точни правила за иконимия, малко от малко карача трябва да има усет във всяка една ситуация и да си познава колата. Разбира се някои хора просто не им е генетично заложено да се запознаят с колата някога Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
velas Публикувано 26 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2012 Точно за зет ти, хората са измислили автоматика. Е, няма да е по-нисък разхода в града, че тръгването е доста харчещо, но поне спирането ще е по еталон... Доста съм тествал по нанадолнище на директна и на нулева. При 100км/ч, 2,5TDI харчи 0,5л/100км на нулева, а на директна - 0,0л (надявам се борд компютъра да е верен). Наистина при по-слаби наклони се усеща, че моторната спирачка действа и може би е по-изгодно да се изключи от скорост и да се мине повече път с разход около 0,5л/100км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 26 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2012 Точно за зет ти, хората са измислили автоматика. Тук нещата леко приличат на Марийкиното "като нямат хляб да ядат ПАСТИ!!!Все едно четем "предно vs. задно vs. куатро", или от сорта, колкото и да се пише, съветва, споделя личен (и не само) опит, нашенеца никога не зачита чуждото мнение, дори и да го търси (нямам предвид автора, но дано получи нещо съществено като инфо накрая). Че и тая тема де...... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milanski Публикувано 26 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2012 Зачетох се в темата ама е много дълга , иначе е интересна Та искам да попитам горе долу колко газ ще изгори АВТ мотор за един час работа на празен ход , колко литра за час ? Знам че неможе да ми отговорите точно но горе долу , че ми е любопитно . Говорим за хубаво загрял мотор оставен да работи на празен ход с включено парно примерно , понеже и консуматорите влияят на разхода Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Костадинов Публикувано 27 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2012 Зачетох се в темата ама е много дълга , иначе е интересна Та искам да попитам горе долу колко газ ще изгори АВТ мотор за един час работа на празен ход , колко литра за час ? Знам че неможе да ми отговорите точно но горе долу , че ми е любопитно . Говорим за хубаво загрял мотор оставен да работи на празен ход с включено парно примерно , понеже и консуматорите влияят на разхода Аз съм с АДА мотор и при скорост 100 км/ч на свободна предавка ми отчита разход около 0,8 - 1 л/100км. което си е 0,8 - 1 л/ч. На газ колата ми гори едни 20% повече, което значи че разхода на газ е около 1 - 1,2 л/ч на празен ход. Мисля, че и при теб ще е горе-долу същото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
swindler Публикувано 27 Октомври 2012 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2012 (Редактирано) Зачетох се в темата ама е много дълга , иначе е интересна Та искам да попитам горе долу колко газ ще изгори АВТ мотор за един час работа на празен ход , колко литра за час ...питай някой от по-младите дето практикуват кърска еВан :D:D:D:D:Dпо темата... миналата седмица реших да си тествам разхода... само градско с 10лв газ като минавах само кратки разстояния от порядъка на 2-3км между паленията а понякога и палене между тия 2-3км ... ест всичко се случва на студен двигател и честа смяна на предавките на не повече от 2000-2200оборота.голяма мъка е да се кара така а и усещам как колата често се тормози особено като опитам да ускоря малко по-бързо от ниските обороти.резултат 50км със 7л газ = 14л/100кмза да е най-правилен опита като си изразходя газта която имам в момента ще направя същия опит със 7л газ обаче ще карам по следния начин... по-бързо ускорение до оборотите за смяна на предавка които ще са НЕ ПО-МАЛКО от 2500 като температурите на двигателя и изминаваните км ще са същите като 1вия опит ако не забравя след седмица ще пиша какъв е резултата едит:забравих да кажа... прясна случка... 95-100км пътуване от Хисаря до Пловдив като градското в Пловдив е не повече от 10км късно вечерта когато няма движениепри мен разход от около 8.5-9.0 (това при моето спокойно каране)и разход при една приятелка която скоро взе книжка и не е вдигнала повече от 80км а в града ускоряваше супер плавно и бавно по кръстовищата 7.8л и двете са тествани при пълна до пълна бутилка от една и съща колонка Редактирано 27 Октомври 2012 от swindler Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
reindjura Публикувано 10 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2012 За градско шофиране прекаленото пазене да не се дава газ повишава разхода, същото става и с прекаленото даване на газ. Трябва да се кара умерено, да си познавате колата и да карате.. нормално, за да ви гори малко. Идеята е, че трябва да се достига бързо до желаната скорост и да се задържи на висока предавка ако няма много светофари... ако има няма спасение. А това за карането на пика на въртящият момент не е съвсем точно, защото при различно натоварване пика се измества както и мощността, ако сте настъпили да... на 3950 за АДР, обаче ако не сте мотора не реагира като на графиката. Един пример - астра 1.6 при спокойно за 80% от хората каране гори 8/100, при спокойно за мен каране гори 6/100, като моя подход е една идея по - агресивен. Когато карате колите бавно и мудно не се отхвърля работа, мотора се товари и гори Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
НаскоТ4 Публикувано 12 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2012 (Редактирано) Колега reindjura, аз съм на противоположното мнение. Трябва да се ускоравя плавно до скорост, която ще е необходима да се придвижиш до следващтото кръстовище и да спреш, като използваш минимално спирачките. Всяко натискане на спирачките е изхвърляне на кинетична енергия на автомобила в атмосверата под формата на топлина. А за да се сдобиеш с тази кинетична енергия ти си изразходвал гориво. Редактирано 12 Декември 2012 от grizzly Излишно цитиране на предходно мнение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
reindjura Публикувано 12 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 12 Декември 2012 Зависи... ако има светофари плавното ускорение е по-добрият вариант наистина, но пак при положение, че се използва двигателя рационално, а не до 1700-2000 оборота и 5-та скорост на 45км/ч, защото това в повечето случай няма да доведе до икономия на бензин. Разликата в карането градско за различни хора може да доведе до 2 литра разлика на бензин при различния смисъл на икономично каране за различни хора. Такова нещо като икономично каране няма, има нормално каране, всяко друго каране например с повече газ или нарочно по-малко и мудно ускоряване ще доведе до по-голям разход. Още един пример... освен с астрата, карам 4-скоростен автоматик, като 4-та е дълга и в града на 300 метра има светофари, ако карам на дайрект праска 4-та и оборотите падат на 1400-1500 и всяко подаване на газ осезаемо тормози двигателя, ако карам на 3 до 3 скорост, съм на около 2000-2200 и ми харчи по-малко... Трябва да се подава газ равномерно, но не прекалено бавно до 3,4 и си закрепвате тази скорост до светофара не знам аз до този извод съм стигнал, ако някой има факти за по-икономичен стил нека сподели Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване