Jump to content

Масло - ALT


Милчев

Recommended Posts

Точно за това споменах по-рано, че трябва да се огледат всички присъединителни маркучи към този PCV клапан.

Нека да уточним за какво точно става въпрос.

post-87745-0-21708500-1453903871_thumb.p

Това за което питаш е вакуумна магистрала (маркучи свързани с преходни и обратни клапани), и е част от засмукваща вакуумна система.

Идеята е сервото на спирачките да получава вкуумно налягане от две сигурни места - 1 от тялото на дросел клапата, и 2 от PCV системата, и (3) от допълнителна ел.вакуумна помпа, като (3) се слага само на колите с автоматична скоростна кутия и EU4 стандарт на двигателя.

- за колите с ръчни скорости тази вакуумна магистрала е с номер: 06B 133 751 AT;

- за колите с автоматични скорости тази вакуумна магистрала е с номер: 06B 133 739 D;

- за колите с автоматични скорости и евро норма EU4 се слага (3) и (06B 133 739 G)

Колега, най-вероятно имаш проблем с някой от вакуумните маркучи, за това и чуваш съскане, когато двигателя работи, а и най вероятно нямаш хубави спирачки, спираш само с предните.

При мен беше повреден 06B 133 739 D - вакуумна магистрала, и струваше около 65лв в Ауди (за справка и другите два номера бяха на подобна цена).

Коригиране на парт номерата.

post-87745-0-21708500-1453903871_thumb.p

post-87745-0-21708500-1453903871_thumb.p

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

допуснал съм грешка в горният пост, относно парт номерата на вакуумният маркуч при автоматичните скорости,

вярно е следното:

- за колите с автоматични скорости тази вакуумна магистрала е с номер: 06B 133 739 D;
- за колите с автоматични скорости и евро норма EU4 се слага (3) и (06B 133 739 G);

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят ми е ALT от 2001г., но номера на PCV клапана е 06B 103 235 G, a не както е упоменато по-горе в темата 06B 103 225 G - ще поръчвам от Порше, но има ли значение кой от двата да взема?

ПС: Като го взема ще преглеждам и гофрирания маркуч (нещо маслото по него ми се вижда в повече), че другия успях да го "реставрирам" без да махам колекторите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, извинявам се допуснал съм техническа грешка относно парт номера на PCV клапан, верният номер е 06B 103 235 G.
 
Колега, Dokie, благодаря за коректива.

Даже за по-сигурно, си погледнах и фактурата от Порше, а там е вписано 06B 103 235 G.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
Преди 3 часа, ndp007 написа:

 

Преди 3 часа, ndp007 написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Май е добре като резултат,с какво масло караш?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Kissman написа:

Цитиране на предходно мнение! 

мобил1 0W40 new life   обаче съм сигурен 4е ако си сменя гумичките и ще се оправи всичко имам приятел със сменени гумички и за 10 000 долива около литър

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, ndp007 написа:

145 моточаса,3700км с 2,7л. масло как е това ?

 

Е, как е? Не е добре!

За сравнение при мен за периода от Октомври '15 до Април '16, за 400м.ч. и изминати 12930км от които 70/30 - градско/извънградско, съм долял 1.3л масло М1 0W40.

 

Ако всичко друго, за което съм писал е в норма, може и да е от гумички, но имай в предвид, че оригиналните гумички на клапаните се предават след 250хил.км., е може и по-рано, но зависи какви температури са преживяли... Нагар! много нагар има според мен и са се спекли сегментите от нагар.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като отвори двигателя, за да смени сегментите няма ли да стане по-зле? В смисъл тук във форума много от колегите са се оплаквали, че след тази манипулация консумацията на масло вместо да се намали дори ставала повече...нз и аз не мога да ди го обясня това, но така дъм чел от другите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, не предлагам да се сменяват сегментите, а да се предприеме нещо за "меко" премахване на нагарът от сегмените, например да се продължава третиране с хубаво масло, или да се направят процедури тип "Engine Flush". Също така и комплект добре работещи (нови) свещи са идеално условие за намаляване на нагарът по сегментите.

 

При мен след три процедури с Engine Flush, нещата се подобриха до заводските норми.

Маслото M1 0W40 е добро, гледам да го ползвам до около 250м.ч., но издържа и до 350м.ч.

Има и по-хубави масла, естествено и малко по-скъпи, но ако човек си направи добре сметката си заслужава да ги ползва.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи когато решиш да сменяш маслото го изсипваш директно в двигателя, нали така? И колко време трябва да стои там? В смисъл колко време трябва да работи двигателя преди да пуснеш да изтече маслото?

Редактирано от Tuchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвах един път посоченият модел на Liqui Moly, веднъж Xenium М-Flush и последно ползвах LubeGard LXE Engine Flush.

Моята процедура е леко усложнена и оскъпена, като целта е да почистя от нагар възможно най-добре.

Eто какво правя я при смяна на маслото (аз се занимавам с тази процедура понеже малко маслари ще се навият на акъла).

1. Източвам старото масло и свалям филтъра;

2. Наливам 2,5 - 3 литра ново масло, слагам нов филтър (който после махам), добавям Engine Flush;

3. Паля двигателя и го оставям да работи на празен ход, около час (зависи колко време съм отделил), но може и повече;

4. След като загася двигателя изчаквам около 10-15 мин. и източвам маслото докато е топло и сменявам филтъра;

5. Наливам 4 литра от новото масло, паля отново за около 5 мин., гася изчаквам 5 мин. и замервам нивото на масло, доливам ако е необходимо;

6. На студен двигател проверявам нивото на маслото и доливам ако е необходимо.

 

Понеже правя две смени за една година (лятна и зимна смяна) и ползвам два различни по обем и тип филтри, за това и вместимостта на маслото ми е то 4.4 до 4.7 литра.     

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то ти го правиш по-учебник така трябва и според мен :) 

хубаво е да се изчака наистина 20-30 мин. дори да се утечат всички мизерии като се има в предвид че и картера ще е с отлагания най-вероятно...и може първите пъти да има по-трудно отичане зависи от конкретната кола случвало ми се е на едно BMW 3.0d просто имаше цели люспи (плаки) които излезнаха но по-трудно без сваляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една масларка каквито и промивки да и се правят не ще помогне. Освен ремонт. Промивките единствено промиват джоба Ви. Няма как от промивка да се намали разхода на масло. За очистване се слагат качествени филтри и това е . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.07.2016 г. at 12:14, Nikosaul написа:

Аз ползвах един път посоченият модел на Liqui Moly, веднъж Xenium М-Flush и последно ползвах LubeGard LXE Engine Flush.

Моята процедура е леко усложнена и оскъпена, като целта е да почистя от нагар възможно най-добре.

Eто какво правя я при смяна на маслото (аз се занимавам с тази процедура понеже малко маслари ще се навият на акъла).

1. Източвам старото масло и свалям филтъра;

2. Наливам 2,5 - 3 литра ново масло, слагам нов филтър (който после махам), добавям Engine Flush;

3. Паля двигателя и го оставям да работи на празен ход, около час (зависи колко време съм отделил), но може и повече;

4. След като загася двигателя изчаквам около 10-15 мин. и източвам маслото докато е топло и сменявам филтъра;

5. Наливам 4 литра от новото масло, паля отново за около 5 мин., гася изчаквам 5 мин. и замервам нивото на масло, доливам ако е необходимо;

6. На студен двигател проверявам нивото на маслото и доливам ако е необходимо.

 

Понеже правя две смени за една година (лятна и зимна смяна) и ползвам два различни по обем и тип филтри, за това и вместимостта на маслото ми е то 4.4 до 4.7 литра.     

какво масло да сложа за промиването заедно с Engine Flush

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.07.2016 г. at 10:14, Nikosaul написа:

...Eто какво правя я при смяна на маслото (аз се занимавам с тази процедура понеже малко маслари ще се навият на акъла)....

Въпреки твоята явна компетентност по темата не мога да се съглася с гореописаната процедура.

Основен принцип при използване на т.н промивки е след това да се промие двигателя с масло. Да източиш маслото с добавката и да налееш свежото масло с което ще караш е достатъчно вредно за двигателя и новото масло.

Преди 3 часа, ndp007 написа:

какво масло да сложа за промиването заедно с Engine Flush

Аз използвам наливно минерално Valvoline след ползване на т.н промивка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко време стои в двигателя това масло след като си извършил промивката? В смисъл пак ли я палиш на място да поработи около 10-15-20 минути и пак ли го сменяш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като източиш отработеното масло с промивката се налива т.н. промивно масло. Неговата цел е цялостно да изведе от маслената система всички остатъци от т.н. промивка. Двигателят трябва да работи с него 5-6мин. Аз го държа 10мин. Ако ти се дават повече пари след смяната на отработеното масло с промивката се сменя и масления филтър. Според мен не е необходимо.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво прави engine flush? И как го извършвал цялата процедура?

Препоръчителна и качествена процедура за Engine Flush "Bilstein" or "Advantage".

6a126b5e4ede4c688e2f6c7628621b6d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как каква? Премахва всички утайки от мотора. След време, ще има полза от тази клизма. Няма да има проблем с чаткащи повдигачи,и тем подобни малки проблеми!

Жалко, че няма къде да намеря в нашия край такава машина. При нас няма кой спирачната течност да ти смени, камо ли такива екстри!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...