Jump to content

Масло - ALT


Милчев

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Б.х м....у,мислих, че ALT-A e най големия консуматор на масло след 1,6 16V на опел!

п.п.При мен на магистралата харчи по малко :) ALT - ва работа ;)

Редактирано от Милчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате ALT-то е мотор дето не пипа масло по сравнение с VVTi направо сте за аматьорската лига, за тях не си чувал много защото ALT-то и Екощпека хо харчат с години пушат доливаш и продължаваш. Докато VVTi-то примерно в града не барва, излизаш на магистралата вкарваш го в режим 120 км/ ч и в един момент за 200 км изпива всичко при което светва лампата на аладин ама е леко късно вече коляновия вал е посинял.....и така мре и повече не чуваш нищо за него. Елегантно, нали? :hilezh:

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малиии, като се сетя че се оглеждах в Corola verso VVTi, тръпки ме побиват, ако това наистина е вярно, добре че се спрях на тръц-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това разбира се важи за първите около 3 години от производството. След което драми няма. Мисля че някъде след около 2003-2004 год. проблема е овладян. Но това нанесе страхотен удар върху Тойота и безупречната и репутация по отношение на надежността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте, искам да споделя мнението си. Смятам, че този двигател има реален проблем и не е нормално да гори толкова масло. Не е нормално да се долива толкова масло. Има проблем, който не може де се хване. Това, което пише в книжката за нормалния разход го има във всяка книжка за всеки двигател. Не е до вискозитета на маслата или марката, която се налива.

Аз карах такова Ауди със ALT двигател две години. За две години изминах 120 000 км. Разхода прогресираше. Когато го взех ми харчеше 1л. на 2500км.

След 120 000км. разхода на масло стигна до 1л. на 700 -800 км.  Наливал съм много видове и марки масла. Реакцията е незначителна на фона на разхода, който дава този двигател. Не съм имал никакви други проблеми с тази кола. Много здрав автомобил като цяло. С това ауди се пътуваше много в страната и чужбина и радостното е,че създаваше чувство за сигурност при пътуване. Само трябва да си имаш запаси от масло в багажника :)). Но след още 50 000 - 60 000км. разхода на масло щеше да започне да оказва влияние на работата на двигателя, да цапа свещи и кой знае какви други проблеми. 

И така реших да се разделим с него завинаги!

Човек ако навърта между 10000 -15000 км годишно няма да има проблем с това ауди никога.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ако, е велика дума колега! Щом при теб е започнало да гори масло всеки път повече, и повече явно аудито използва девиза на Мечо Пух (колкото повече, толкова повече) и след тази максима думата "АКО" не играе роля, и проблеми няма да имаш ако караш до 14к годишно също. Желателно е да не се купува този мотор, но ако вече е закупен, да се знае за масления му алкохолизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата MSI1978 - явно не си прочел темата в която пишеш ( не ти се карам).Щом казваш че вискозитета не влияе.Другото е че най вероятно не си слагал масло 5/50 или 10 /60 на твоят ALT. Прав си че с друго няма проблеми мотора. Да иска собственикът да се отнася със сериозност към склоността да пие маслото ( в повечето случаи)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще напиша само още един коментар по темата. Първо на първият отговор - хора, които използват автомобилът си по 10 000км на година ще минат 10 - 12години , за да се износи толкова мотора, а след толкова време я камилата я камиларя .....така че през това време ще си я карат и ще и се радват на един висококачествен солиден автомобил - едно истинско AUDI в друго отношение.

 

На втория коментар - възможно е да падне разхода на масло с тези вискозитети, които си написал, но това е незначително. Разход от 1л. на 4000км пак не е нормален за туристически автомобил. Не е фатално да гори масло една кола, но аз просто казвам, че си има проблем и това с тези масла е косвено решение на проблема. Казвам го от опит с много автомобили и километри изминати по пътищата.

Редактирано от MSI1978
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица доста се порових из сайтовете за този алт и намерих доста инфо от руснаците.Те изцяло ремонтират картерната вентилация-сменят клапана които е на капака на главата ,сменят и един клапан които е за вакуум казва се джет помпа и стои преди сервото и още две малки клапанчета и всички вакумчета и маркучлета и бяха публикували данни преди и след ремонта разлика имаше доста  дори и в разхода на гориво .

 

http://www.avtochastionline24.bg/vaico/7008676    

 

http://skodaauto.com.pl/przewod-podcisnienienia-od-zaworu-odpowietrzajacego-audi-a4-a6-vw-passat-20-silnik-alt-p-4439.html    

 

http://skodaauto.com.pl/zawor-odma-odpowietrzajacy-audi-a4-a6-vw-passat-20-p-3726.html

 

http://skodaauto.com.pl/odma-rura-odpowietrzajaca-audi-a4-a6-vw-passat-06b103211h-p-5040.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен,горд собственик на A4 Б6 АЛТ :D

Имам няколко въпроса относно въпросния "маслояд" 

1.Лампата ми светна оня ден,на щеката показва че е на минимум,на долната чертичка.Мога ли да карам още 300км да се прибера от морето и да си оставя колата на майстор за профилактика и да сменя маслото тогава или да долея още сега 1л.

2.Като я взех смених маслото (каквото и да е било вътре) с Кастрол Едж 5w30.В сайта на Castrol пишеше,че за мойта щайга (A4 B6 2.0 2001) това е маслото,обаче забелязвам че го гори душманската и затова мисля да го сменя с по-евтино.Кастрола 5л. ми легна 75лв.,ама гледам че има 5л. Тотал за 50лв. Може ли направо да долея тотал 5w30 или трябва да източа Castrola и тогава да го сменя с Тотал 5w30.

3.Може ли направо да доливам 5w40 на Тотал (40лв. за 5 литра) при положение,че в момента съм с 5w30 Castrol?

 

Като цяло с тоя разход на масло.мисля да вземам от възможно най-евтиното и да доливам.От както съм купил колата съм минал към 3000км след смяната на маслото,остатъка от 5те литра го долях на около 2к км,защото ми светна лампата и сега на около 3к км пак светна...wtf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре си долей един литър, рискуваш докато се прибирш или бръмчиш по морето да спадне още и да прецакаш мотора съвсем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента нямам,но си поръчах пак от същото 1л. Castrol 5w30,а после мисля да го сменям с Тотал 5w40 или 10w40,понеже 5л. е 40лв. от Maxcar.bg

Мнения за този онлайн магазин Maxcar.bg,доста добри цени имат,дали са им качествени маслата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги, само нотариуса оправя работата с маслото... от както го продадох си реших проблема с харченето на масло :) иначе пробвах всичко, и 5х30, 5х40, 5х50 и всички други видове масла  :Д успех с АЛТ- та 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето единствено обяснение за тия маслояди е калпави сегменти на буталата излизащи с тях от завода.

Не може от гумички на клапани да изчезват всичките тия литри за нула време. А и доста колеги казаха че са правили ревизии на главите.

 

Някой няма ли да се престраши да пусне магарето, да одЛаби петите на коляновия вал, да пусне долу буталата и да метне едни бързи нови сегменти ?

 

П.С. това сега докато си го измислях сам от зор да не се отваря глава установих че май коляновия вал е закачен от едната страна към маховика/съединителя  :unsure: май няма да се получи тоя номер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли някой да се престраши да откачи картерната вентилация от смукателния колектор и да я остави свободно навън, заедно с всичките еко-джет щуротии. Да се покара известен пробег и види дали има разлика.

 

Разглеждал съм по снимки бутала и сегменти от този мотор и не виждам разлика с останалите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Тойота и Мазда/Форд този проблем със огромната консумация на масло е свързан с една конструктивна недомислица. Буталата на тези мотори са "изпилени" на абсолютния минимум като обем (разбирай и маса и всичко). Това води до силното им прегряване и оттам силното загряване на маслообиращия сегмент който постепенно се "откалява" и ства мек като капачка на буркан омния. Спира да извършва функцията си и всичко приключва. Смяната му води до само кратковременно решение на проблема. Реално това което се прави е да се пробие буталото в леглото на този сегмент към биелата. Така е получава един поток на масло който охлажда този сегмент и той спира да запича.

 

Няма да се учудя ако и при ALT-то проблема е от подобно естество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята картера вентилация е,, отворена " нямам клапана който е на капака на разпределителните валове, отдолу маркучи който излиза е прогнил(прегорял)тъй че ... От там вече при мен да вдига разхода на масло е нулев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гори го! Карам от доста време с 10/60 разхода е около 250-300 мл.на 1000км.А както съм писал по напред в темата имах и 1л./1000 км с масло от 5/30 е може и мента да е било знам ли!

п.п.Исках да кажа че не е виновна 100% картерната вентилация в горния пост!

Редактирано от Милчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше ми се скъсала мембраната на един клапан които стои на смукателния колектор.Тои върти едни клапи които казват че са нещо като кикдаун и когато свалих тези клапи смукателния колектор имаше повече масло от картера.от къде се е взело там? Най-вероятно картерната вентилазия.Тръбата която идва от картера е суха не е от там. Но след клапана които е на капака на главата е сериозно омаслено. Днес ще ми доиде новия клапан.Та ако е от сегменти как ще се появи толкова масло с колекторите?  Преди карах мазда 323Ф със 4 счупени бутапа между сегментите и не гореше толкова масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След безброй смени на масла на мой клиент с тоя ш***н мотор най-добрият резултат който постигнахме беше 1л.за 8000км което си беше рекорд...наляхме какво ли не вътре накрая 10/60 плюс добавка и тва е за момента....

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...