Jump to content

Най-добър дизелов двигател 1.9 TDI


haga

Recommended Posts

Колеги интересува ме кой е най-добрият дизелов двигател ,предстои ми покупка на автомобил?

Критериите са евтина поддръжка, малък данък, нисък разход на гориво, издръжлив и здрав мотор.

На мен ми казаха,че това са моторите 1.9 TDI означени AGR, ALH и 1Z.

Това вярно ли е?

Интересува ме също така и моторите ATD,AXR.

Моля за вашите мнения и аргументи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да си купуваш чисто нова кола, така че търси поддържана кола. И най-здравия мотор ако не е гледан е кофти вариант.

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако освен изброеното, те интересува и динамиката, ориентирай се към варианта с 131 к.с.! Там разходът е маалко по-висок, но вървежа е значително по-добър. Все пак е хубаво да ни ориентираш и в какъв бюджет трябва да влезнеш. ;)

И не се заслепявай от екстри, а гледай главно състоянието, защото се продават много гробове на по почти 1млн.км. и рискуваш да се вкараш в страшен филм с неясен край.

Успех! :zustimm:

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и AVG не е за изхвърляне, но доколкото схващам от първия пост се търси TDI под 100 коня, което май свежда избора до 90 коньовата версия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото в критериите влиза и нисък данък, пък вие с дакса го забихте на тройни и четворни данъци .. :D

А като че ли, най добре се вписва в изискванията му 1Z . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, лично аз съм се спрял и търся А4 Avant 1.9 TDI 110 коня или Passat combi 110 коня (нали са едни и същи двигателите ... :) ) понеже съм разпитвал много за тези двигатели и всеки ми казва едно и също: Корав двигател, лесен за поддръжка и разход 4.5-5.2 /100км. Данъка при мен (Попово) е около 160-200 лв (не знам защо но всеки различно плаща - може би заради годината) но пък какво от това - плащаш веднъж данък, не всеки ден ... Решил съм се да си намеря читава кола с такъв двигател и да му хакна един чип и да не му мисля много много... Разликата между 90 и 110 коня като разход / 100 няма да е кой знае колко значим (макс. 1 л) но като караш 110 знаеш че не ти пука колко е натоварена или за вървежа за разлика от 90 коня ... Това е моето мнение все пак. Успех с намирането на читав двигател!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А любимият ни АFN защо го пропускаме?

То и AVG не е за изхвърляне.....

В тая връзка,има ли няква съществена разлика м/у двата мотора,освен,че ECU-то на AVG-то се чипва само през букса

На мен ми казаха,че това са моторите 1.9 TDI означени AGR, ALH и 1Z.

Ако си решил да вземаш а3 или голф,моторите ще са AGR или ALH,1Z може да караш на пасат,а4 и б4

Редактирано от duno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много сигурен, но при AVG въртящия момент е маааааалко по-висок. Трябва да проверя това къде съм го чел и има ли общо с реалността.

Друго на което съм попадал, е че има някакво подобрение в ГНПто, което намалява/премахва проблемите от натрупването на стружки в нея. Може и някакъв мит да е, нямам представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

110кс не е като да не усеща колко е натоварена(в стоков вариант)

С багаж и клима доста си променя динамиката

колега, на коя стокова кола Климатика не си усеща като го пуснеш? Би ли я сравнил (натоварена) с 1.9ТДИ 90 коня с 1.9ТДИ 110 коня ... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на мнение, че климатика зависи от компресора, монтиран на колата. На АЕЛ се усеща много повече, отколкото на АФН, поне при екземплярите, които сравнявам аз. За АФН-а си купувах компресор, който продавача, каза че е купуван НОВ, но е съвсем малко ползван и явно наистина е така, защото не го усещам в динамиката. Докато АЕЛ-а е с Талянския и там се усеща доста повече, та незнам къде е истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом си се спрял на тези варианти си вземи ALH ,да не ти пука за променливата геометрия , но самият мотор ти предлага много повече засилване от 90к.с ако решиш в последствие ,докато AGR си е уестгейт турбо и си е ограничен от към последващи действия а те ще ТИ СЕ ИСКАТ . ALH е мотора за теб колега нисък данък , приличен разход и все пак като динамика няма сравнение с AGR .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнявал съм ALH и AGR и разликата в динамиката е пренебрежимо малка и зависи само от степента на износване. Това, че ALH носи повече засилване без влагане на хардуер е вярно, но човека може да не иска да ходи да се надбягва. Разхода също е малко по-добър при ALH, но се компенсира с това, че трябва да се прочиства от време на време геометрията, а това става САМО на извънградско и то не с пенсионерско каране. Всъщност това е основното от което зависи избора на мотор. Ако ще се кара предимно в града, определено AGR e правилния избор, но е и труден за намиране според мен. Ако ще се кара предимно извън града и то на дълги разстояние /магистрала/ ALH, дори по-добре AHF или ASV, но данъка е по-висок.

Мойто А3 е с ALH мотора и съм склонен да го продам :rolleyes:

Редактирано от Zinoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги...не познавам толкова добре моторите както Вас, затова искам да попитам кой е по-добър за 110 коня (като се има в предвид че ще се дърпа понякога и ремарке и ще се пътува до германия доста (горе - доло всеки месец с около 6000 км.) и ще гледам да е с Климатроник... а и може би ще гледам да го чипна след време да отиде до 130 коня) дайте някакъв съвет за мотора ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

добре колеги как да разбера какъв ми е мотора на колата АФН ели ...... ?

До колкото виждам караш б4,ако е TDI тo 100% си с 1Z

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

здравейте извинявам се, че спамя темата но имам едно въпросче ако някой помогне ще сам много благодарен! смятам да си вземам А3 TDI, въпроса ми е ако го взема 90hp какво трябва да се смени за да стане 110 стоково, двигателите мисля че са едни и същи, разликата къде е само в дюзите и турбото ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте извинявам се, че спамя темата но имам едно въпросче ако някой помогне ще сам много благодарен! смятам да си вземам А3 TDI, въпроса ми е ако го взема 90hp какво трябва да се смени за да стане 110 стоково, двигателите мисля че са едни и същи, разликата къде е само в дюзите и турбото ли?

Кое те кара да поемаш една такава дълга, скъпа и рискова операция? Свършиха ли 110 коньовите А3-ки? Просто си търси такава и това е! За смяната, която визираш ти трябва и друг компютър, съответно и бая кабеляк, цял мотор ( евентуално читав!), друго турбо, кулер, тръби и т.н. Ще ти излезне златна таз А3-ка. Защо го мислиш въобще? :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...