Jump to content

Quattro ... кой модел е по-добър


Recommended Posts

  • Отговори 176
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз за сега макар и без блокаж с огромно нетърпение го чакам снега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не значи че не трябва да има лопата в багажника,като се окопаеш,да има да копаеш :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги при всички случаи е най-важно задкормилното устройство . Пък аз съм много доволен от ЕДЛ ,и в движение и от място си върши работата , но след зверско закъсване -60-70 см кал в една нива спрях с експериментите колко ми е проходима колата. Със старата кола имам и едно удавяне в близо метър вода така че........... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При промяна на стъпката само на единият мост какво става със завиването реално?

В случая визирам предния мост, почва да презавива поради по голямата площ или не?

Нямам къде (няма сняг) да тествам за това ми е интересно на хартия какво става.

п.с и друго как влияе центъра на тежестта преден заден мост за завиването?

В случая ниска предница и леко по висока задница.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Защо при б4 куатро задният мост е с по голяма стъпка от предният.

Какво се цели с това изнасяне?

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задницата е по лека и мощността отива към задните колела,тъй като по малко е натоварени-така си го обяснявам.Винаги в завой с повече газ на сух мокър и снежен път ми се унася задницата,все едно карам кола със задно,хубавото обаче е, че след второто мятане като махало на стенен часовник, си взила в пътя,защото предните гуми издърпват,ако беше само със задно,щеше да се мята наляво-надясно , докато се завърти на 180 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че с празна кола имам повече "сила" в задния мост?

И като натоваря багаж силата ще се уеднакви, нещо не вдявам.

Коя система решава какъв процент от въртящият момент да ходи назад и напред, има ли изобщо такова нещо?

Аз все съм си мислел, че предаването на силата е еднакво преден/заден мост при Б4.

Знам за новия модел куатро където се предава различен процент преден/заден мост, но там мисля доста електроника има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всичко е механика,незнам каква електроника може да контролира ТОРСЕН-а,може би фантастичните зъбчатки в него решават къде да отиде въртящия момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг въпрос, ако се окантаря по продължение на колата и увиснат предна дясна и задна дясна какво става?

Колата върти тези със сцеплението или не?

И ако се пусне на помощ и заключването отзад то би ли спомогнало по някакъв начин или не?

Питам това защото вчера ми направи впечатление следната ситуация.

Почти легнал върху снега, колата не мърда на никъде.

Пускам блокажа на задния мост, задните вкупом почват да копаят + предна дясна.

Прозореца ми отворен гледам шофьорската не понечва да върти.

Без значение дали съм на първа или на задна.

При съвсем леко навиване на волана тръгна, ама другата предна спря да мята сняг из въздуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще започнат да въртят само десните две, защото нямат сцепление това не идва от торсена, ами от обикновените отворени диференциали отпред и отзад. Като обяче пуснеш блокажа отзад би трябвало да въртят и двете задни колела и дясно предно, точно както си установил, определено блокажа трябва да помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако едната предна е въз въздуха най-много още някоя от гумите БЕЗ спепление да върти, но общо взето спираш, предния диф си е отворен. Единствения пък когато съм закъсвал беше точно така, един уж малък коловоз и предната гума се окантари нещо. Моето има ел блокаж, който обаче нищо не прави и се наложи да поразчистя тъй като опитите със спирачки застрашаваха колите около мен.

По въпроса с товара отзад, тия дъртите торсени са абсолютно механични и се активират от раликата в скоростите на преден заден мост, което става абсолютно директно и тухлите в багажника единствено могат да променят поведението на колата при загуба на сцепление и преди това, т.е. влияе се индиректно на торсена. При нормално каране много ясно че няма как да се преразпредели усилието по друг начин от 50:50.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е замисъла при първата версия с блокаж и на средния диференциал?

С какво помага в повече и в какви ситуации е нужно заключването му?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако въртят само задните,дърпаш ръчната и те издърпват предните.Не е проблем да имаш лопата в багажника,защото остане ли ти еднага тума във въздуха си наникъде.Това не са коли пригодени за сняг,а за стъбилност на всякакъв път,но доста по добре от автомобил с един задвижващ мост.Аз дори имам едно видео,как ми се въртят само задните гуми на сняг, а предните не помръдват-въртя я на място-опитах се да нарисувам емблемата на Ауди 1:40 минута http://vbox7.com/play:8b083a26ec моля без коментари по клипа,има друг атема за тях,просто показвам нагледно какво се получава

Още нещо да споделя,задната скорост е синхронизирана и на сняг или лед дори с 40 км/ч може да превключиш на нея и много газззззззз-изпитано,че една жена май искаше да се самоубие,защото като ме видя нарочно изкочи пред колата и се спря пред мен.Ошашках се и незнам откъде ми хрумна да го направя.Изпотих се за секунди

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с ръчната не е ли противопоказно, по време на движение да се ползва?

п.с относно това да не се въртят предните нямам обяснение как се получава, все едно няма преден диференциал :gruebel: .

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При куаттро с блокаж на средния диф. доколкото знам той не е торсен,а е отворен диф. и като го заключиш става парт тайм 4x4,50%преден и 50% заден мост,докато торсен-а се води самоблокиращ той преценява на коя ос колко % да прехвърли...

п.п Има ситуации в които да кажем торсен-а се "бъгва" и не прехвърля мощност на някоя ос.

Ако пак испаднеш в такава ситуация примерно си застана и предната ос не върти нито 1 колело а въртят само задните почваш на дърпаш ръчната зъб по зъб за да имитираш сцепление един вид и тогава ще прехвърли на предната...И ако стане обратното докато даваш леко газ пипаш и леко спирачката да тръгне задния мост,но това само в такива ситуации на окопаване...

Редактирано от Gnaks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При куаттро с блокаж на средния диф. доколкото знам той не е торсен,

В2-ките са били така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка торсена има ли възможност да променя процентно колко да пуска на осите.

Нали уж е 50:50.

п.с е това "бъгване" ми е странното в случая :zustimm:

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то това му е недостатък на торсена,ако разликата в сцеплението между преден/заден мост е твърде голяма се получава този "бъг",затова се проваля на ролките(защото не правят това със спирачката или ръчната)...Иначе има възможност да прехвърля 25%-75% между осите в зависимост от сцеплението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма възможност,каквото решат фантастичните зъбчатки,това става-което колело е най малко натоварено.Съотношението сигурно е 25:25:25:25-4-те се въртят едновременно; 00:00:25:25 - само две странични или предни/задни; 00:00:00:25-само едната гума да се върти,която си е направила легло в снега,когато другите 3 са стъпили на добра настилка.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...