Jump to content

Quattro ... кой модел е по-добър


Recommended Posts

  • Отговори 176
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Върти се само наляво,ти да си центъра на тежестта,надясно при мен изобщо не се получава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да перифразирам, сменя си движещия мост от моментното сцепление, а не настилката конктретно. Така е по-правилното да се каже. Подаването на повечко газ и инерционните сили влияят в пъти повече да почне играта със задния мост и после голямото мазало :)/>/>

Това е така при С5, при С4 е по-добре, имаш повече контрол над колата. Не знам защо така се получава, но при С5 кустрото се държи повече като автомобил със задно. Според мен АБС нещо ги бърка нещата. Зимата комбинацията куатро и ЕСП не е много добра. На асфалт помага системката, но зимата малко става чуденка кое е с предимство.

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се прибирам....Бях забравил к'ъв кеф е да направиш обратен завой на България с ръчната :hilezh: ...нещо, което с куатрото не смея да направя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се прибирам....Бях забравил к'ъв кеф е да направиш обратен завой на България с ръчната :hilezh:/> ...нещо, което с куатрото не смея да направя.

Защо, това е маневрата, в която най-логично се държи куатрото :lol:

По повод Ц4 и Ц5 незнам просто, маханиката на практика е една и съща, нямам и ЕСП. Но прекалено много наподобява задно в някои ситуации дейстивително. По повод обратните завой се сещам за един случай на три лентов път, нямаше коли и викам дай да пробвам как е сцеплението на сухо. Тръгвам от светофара на 2000об и в момента, в който захождам за обратния завой давам газ, съответно на 3000об още задницата губи всякакво сцепление и след завоя почна да сее като на бмв докато свърши предавката. И какво излиза, вече съм изправил волана а торсена не иска да пусне и предния мост за да издърпа по-лесно колата. Малко дразнещо като за 4х4. Но явно премине ли границата 70:30 процента, т.е. като загуби прекалено много сцепление единия мост, другия просто увисва докато не отпуснеш газта.

Аз така и правя ако някои път се поизсиля на хлъзгаво - отпускам леко газта за момент докато се възтанови баланса и после пак, един вид рестарт :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога се чудя как издържат тези зъбчатки в трансмисията на натоварването.Като знам аз как карам и като се сетя на картинките какви зъбчатки има , веднага успокоявам колата.Чудя се дали при S2 RS2 трансмисията е по различна, като здравина от нормалното купе или комби куатро.Доколкото знам спортните имали заден спортен диференциал,но логично е да нямат разлика.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 99% съм убеден, че няма разлика от конструктивна гледна точка (както и от към вложени материали) в куатро системата.

Ако има ще се радвам да науча за такава, ама като гледам тези куатрота из драг пистите с тези коне... все си мисля донорите едва ли са всичките S2/RS2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам какъв е проблема и напречните двигатели да имат торсен или надлъжните,примерно при пасат В5 и 5,5 да са с халдекс.Lancia Delta Integrale е с напречно разположен двигател,но с постоянно 4х4,четох че имала 3 торсен диф.Mitsubishi Lancer EVO също е с напречно разположен двигател и с постоянно 4х4-но не е с халдекс.Някой има ли представа с каква трансмисия /среден диф/е примерно пежо 307СС,Шкода Октавия и други от групата на WRC.Малко излязох от темата "quattro", но мисля че не е проблем да направим сравнението.За БМВ и мерцедес,няма какво да коментираме тук,изписано е много за тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригите пречат ли на куатро системата?

Може ли само две или трябват четири?

Текстилните вериги удачен вариант ли са, че съм си намерил изгодно и обмислям покупката.

Това го пиша поради факта, че се случва на проходите да се изискват вериги преди да продължиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вериги ако слагаш трябва и на 4-те колела...

п.п Аз незнам какъв сняг трябва да е за да сложиш вериги на куаттрото.Вчера го тествах мойто по пътя за една ловна хижа при сняг 30-40см и доста голям баир като му дам газ и даже набира,при това без блокажа.Само на едно място го включвах защото се окантарих диагонално,но с блокажа излезнах без грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво казваш на полицая при входа на прохода при изрична заповед само да се пускат коли с вериги?

От тази гледна точка питам, защото съм имал случка (Ришки проход в голяма зима).

Но там бях с предно и си носех веригите.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж за това не съм мислил изобщо.Ами казвам му че съм щар по щар :hilezh: (в кръга на шегата разбира се).

Ами и на мен ми е интересно това,защо да си купувам вериги като съм по-проходим от кола на предно или задно с вериги? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама това си го знаеш само ти и инженерите от Инглощад :)

Не вярвам полицая да се навира под всяка кола в снега за да гледа.

Ако се окаже уставен и каже слагай вериги или обратно.... или слагаш - или обратно

По пътя на логиката две не вършат работа, така се натоварва единият мост повече от другия.

Което води до различно въртене на двата моста... все едно са различен диаметър гумите.

Четири пък е малко смешно... но поне се запазва съотношението на сцеплението което е ок.

Но пък се плаща Х2 на касата в магазина за вериги + малко допълнителен обем и килограми в багажника.

просто разсъждавам... не съм се засилил нито да купувам вериги нито да превземам балкана в най-голямата виелица :bia:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и на мен ми е интересно това,защо да си купувам вериги като съм по-проходим от кола на предно или задно с вериги? :gruebel:/>

Ама хич не съм убеден в това твърдение честно казано. Това което може да осигури веригата като сцепление на лед и сняг не мисля че можеш да го докараш с 4х4 и нормални зимни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага може да го докажа само да дойде някой с кола на предно с вериги и да е навит за тест.На всяка кола която съм купувал съм и взимал и нови зимни гуми и винаги ги тествам на един и същи баир коя до къде ще стигне...Мога смело да кажа че където колите на предно не минават или минават с яка засилка и тормоз куаттрото не го усеща и мога да спра по средата и с мъка пак тръгва нагоре такаче...

Незнам навит съм ако има колега на предно с вериги да ги тестваме.

п.п Естествено говоря за сняг на лед е друга бира.

Редактирано от Gnaks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш че една гума с верига драпа повече от 3 нови зимни гуми?Защтото реално на кола с предно без разните му тракшън контроли си е отворен диф. и много лесно почва да буксува само 1 гума,а при куаттрото винаги имаш 3 буксуващи гуми,2те задни и 1 отпред.Не говорим за надигнати джипки и други такива.

Принципно стана въпрос за обикновенна кола на предно с отворен диф и вериги и куаттро без вериги.

Редактирано от Gnaks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичеве, не се заблуждавайте. Веригите са незаменими в определени ситуации. Дано не ви се налага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незаменими в определени ситуации.

Напълно съм съгласен,че примерно на лед и твърд и отъпкан сняг помагат много спор няма,но в "пухкав" сух сняг примерно 40-50см куатрото има предимство и ще мине оттам където няма да може кола с един задвижващ мост с вериги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен,че примерно на лед и твърд и отъпкан сняг помагат много спор няма,но в "пухкав" сух сняг примерно 40-50см куатрото има предимство и ще мине оттам където няма да може кола с един задвижващ мост с вериги.

Една 90-ка (това е лека 80ка с 5 цилиндров топуз опред :hilezh: ) ще ти обърне представите за проходимост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак Ауди какво какво казва по повод ползването на вериги при моделите с куатро?

Отделно има ли някъде упоменато в закона нещо по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво пише в закона не знам, но при затворен проход на Пампорово полицията ме пуска с куатро, а останалите кара да слагат вериги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го считам като единичен случай и добра воля на полицая...вероятно.

Или има и други колеги минавали без вериги и 4х4 през проходи с временно КПП при извънредни ситуации?

Ако е така няма да купувам вериги, ако ли не ще си нося някакви за показване само.

Например в Калифорния закона изисква носенето и ползването на вериги когато се налага, ако ще и 8х8 да е колата.

Неспазването на това води до автоматичен тикет на входа на магистралата.... ама там законите са си закони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...