Jump to content

Quattro ... кой модел е по-добър


Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=eODgSFLjioo

Виж колко лесно се разбира от това видео. Идеята е супер проста - моста, който се развърти по-бързо предава обороти към другия мост.

Въпроса е какво ограничава предаването на момент до 99% и защо една буксуваща гума не предава към другия мост?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 176
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега,торсена има възможност да прехвърля със фантастичните зъбчатки(както ги наричаш) само между преден/заден мост в зависимост от сцеплението на двата и може да стигне процентно максимално 25%-75% преден/заден или заден/преден.Предния диф. е отворен най-обикновен,а задния е отворен с възможност за блокировка.След като го блокираш стават 50%-50% между задна лява и задна дясна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи никога в зимни условия не съм 50:50 преден/заден нали така излиза?

А в нормални условия на сух асфалт е 50:50 поради еднаквото натоварване (сцепление) на мостовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци, торсена не е самоблокиращ (самозаключващ се) диференциал! Ако беше така, нямаше да е възможно да буксува само преден или само заден мост! По-скоро торсена може да се разглежда като диференциал с ограничено приплъзване. Тоест когато единия мост остане без сцепление и буксува, част от въртящия момент отива към другия мост и ако ситуацията е такава, че тази част от момента отиваща на моста със сцепление е достатъчна излизаш от ситуацията, ако ли не си продължаваш с буксуването! :hilezh:/>

При куатро 1 с три отворени дифа и блокаж на заден и среден при задействане на двата блокажа, за да закъса колата трябва най-малко 3 колела да са без сцепление, което на практика предполагам се случва изключително рядко! Имаме 100% гарантирано въртене на 2те колела на заден мост и едно на преден.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с теб Митак,ама навсякъде го пишат самоблокиращ,не е точната дума,но и ЛСД не е точно...

Съншайн,при нормални условия си 50%-50% предн/заден мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе карай и не се плаши,нали си карал кола със задно,нещо подобно е,хубавото е че вече гумите не ти дърпат волана и да ти казват къде искат да отидеш, а ти ги контролираш,карал съм задно,с предно,по хубу от куатрото няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И предно и задно карам в работата, но това 4х4 ми е първо за това искам да си изясня няколко ситуации.

Друго не разбрах, защо задният мост е с по голяма стъпка от предният, видимо е по широк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ ми харесва определено на заснежено на В5 - С5 - Д2 куатрото ... в една друга тема бях споменал за един експеримент-два и бях леко казано разочарован.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчка ... с измислените EDL + ESP второто съм негативно настроен и към него.

Даже мислей за тая зима да извадя бушона и да карам без трите системки хаха ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че ме изпреварваха Голф-ове 2-3 ки и бог знае още какво а аз не смея да дам газ ... и това на главен път.

Това че си направих ексеримент в двоен наклон да спра и да потегля ... а тя не иска на никъде.

Също така пак в двоен наклон с леко да кажем 5см. прагче да паркирам ... качих задните колела ама опряха предните и няма мърдане ... носи се на една втора трета страна и непомръдва.

Също така да я кача на бордюра - абсурд ... предното се качва и всички останали непомръдват само някое си пробоксува и до там.

Това ми е достатъчно като ситуациии зимни най-вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствените ми забележки на мен, припокриват се с част от твоите, са че има склонност да "плува" цялата кола като загуби сцепление. Не съм отбелязвал никакви проблеми с бордюри, но примерно ако не се качи веднага си има склонност да тръгва настрани. Днес даже, входа на паркинта, който е леко баирче беше доста хлъзгав и се влиза с леко навит волан, ей при тая ситуация само малко повече да се отпусна с газта и задницата полудява без да се усеща, че дърпа колкото трябва отпред.

Изобщо задницата е все едно карам бмв-то, но като бонус имам плуваща предница :lol: Ако някой е карал цял живот предно ще остане доста изненадан като даде газ, ако ще и в най-малкия завой да е, от супер стабилното според слуховете и рекламите куатро.

Аз си ги знам тия неща и в повечето случаи се забавлявам, но има и моменти, в които откровено ме дразни, че става много игрива колата.

Наклоните незнам как така не можеш да ги качиш, пробвал съм зверски такива от място и ако не е чист лед си ги катери без да се замисли. Какво ще рече двоен наклон всъщност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгна ли качвам всичко не съм спирал.

Двоен наклон - експеримент.

Изкачвам едно върло което посредата с ляв завой прави чупка в друго по-остро върло.

Та на чупката спирам ... предно ляво колело на заледено ... предно дясно нямам представа ... задните къде на мокро къде на заледено ... та спирам ... и решавам да тръгна на полусъединител ама нЪц ... предно ляво на леда боксува ли боксува а блокажа мига ли мига но никое друго колело не помръдва ... викам на ти са ел.блокажи и тъпотиии ... в един момент изключих ЕСП-то и дадох повечко газ като отпуснах съединителя докрай ... но тогава дали от въртенето на предно ляво и по стопения лед което е по вероятно или от нещо друго хаха излезе и тръгна нагоре.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, търсите под вола теле.

90% от поведението на колата зависи от сцеплението на гумите с околната среда. Останалите 10% са вида на предаването + спомагателните системи. Куатрото има 3 диференциала и в случай в който увисне едно колело, другото ще се върти като гламаво. Ако увиснат две колела от двата моста вълшебният Торсен няма да помогне изобщо. Защото е един и посредата. Остава блокаж на диференциалите (шпер) или някой (електрониката) да натисне спирачката на въртящите се бясно колела за да се предаде момент към зацепените на земята. Съвсем проста логика. Ако куатро беше неземна технология всички коли щяха да го имат. Да, подобрява пътното поведение но основната физика е в сцеплението на гумите с настилката.

Няма чудеса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен торсена е наистина (почти) извънземна технология. От чиста инженерна гледна точка съм изумен от гениалната простота, надежност, ефективност и дълговечност на технологията.

Пак набързо да изброя:

- единият вариант за 4по4 е с един задвижващ мост, като при нужда чрез виско се завърта и другия - евтино и икономично, но ненадеждно, без плавно разпределение на момента между двата моста. С времето се износва механизма, иска специални масла.... Така е при синхро. Разновидност е халдекса, но там отпада "евтино":)/>/>/>

Реално в България се движат сума ти стари "джипки", които от завода са излезли като 4по4, но сега са такива само на хартия. Примерно Ровър Фрилендър.

- другият вариант - отворен диф, зад който стои виско-блокаж, който се регулира електронно - по-ефективно от торсен, но доста по-обемисто, сложно и ненадеждно. Доста рали бегачки са така.

Торсенът е много добър и за офроуд, но комбиниран с големи ходове на мостовете.

Примерно при Лендкрузър е подпомогнат и от механичен блокаж. Това всъщност е може би най-доброто решение (торсен + механичен блокаж), но идва доста по-скъпо. Като се отчетат и случаите, в които се ползва, е ясно защо не го правят при ауди(където всичко е пресметнато до стотинка).

БМВ са направили супер хитра система - без диф, но имитират диф със зъбни колела и хидравлика.

Колко е надеждна и дълговечна само времето ще покаже.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен мисълта ми беше, че при еднаква настилка за всичките гуми и някакво маневриране куатрото изобщо не е послушната система, която описват хората. Никакви релси, даже зимата трябва да се внимава доста повече отколкото с предно. И не само зимата, на мокър паваж е същата работа - наскоро в един лек завой с 1/3 газ тръгна какво винаги задницата и после и предницата, едно такова плуване на цялата кола, което ти бърка доста преценката къде си точно и не е толкова логично за корекция като с един мост. Просто ми се струва, че прекално се заиграва колата встрани макар да дърпа доста сериозно и в правилната посока. Това без есп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно е, че с куатро може по-лесно да се завъртиш, отколкото с предно. Иначе хората щяха да дрифтят и с предното.

За мен неудобството идва, от това, че колата постоянно си сменя движещия мост, в зависимост от настилката под съответния мост и подаването на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да перифразирам, сменя си движещия мост от моментното сцепление, а не настилката конктретно. Така е по-правилното да се каже. Подаването на повечко газ и инерционните сили влияят в пъти повече да почне играта със задния мост и после голямото мазало :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи да не се заигравам с газта ако тръгна да изправям завоя или обратното?

Да давам повечко газ за да изляза от завоя стил ала бмв и да не се озова в канавката?

Конкретна ситуация:

Карам с 60 идва завиване на ляво, двете гуми са на почистеното платно, двете в кишата и леда.

Всички знаем колко добре чистят пътищата.

Та в тази ситуация редно ли е да не се подава повече газ за да се излезе от завоя или трябва малко подаване за да вкара в пътя колата (задницата)?

Не знам дали правилно обяснявам, но как реагира автомобила в такава ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за пореден път се убедих че е по-добре да се кара без ЕСП прибирайки се от София преди малко в големия сняг ... тая система колкото помага при завъртане ... толко разсипва всичко останало потегляне в киша,сняг,изпреварване и все ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В лек десен завой примерно се движиш с 40 км/ч,като подаваш газ равномерно,след като колата е започнала да завива в завоя, изправяш леко волана,защото тогава задницата се опитва да бяга и ти я компенсираш,може да се наложи и леко ляво завъртане на волана,като не променяш натиска на педала на газта.Когато правиш десен 90 градусов завой примерно с 20 км/ч,докосваш леко педала на спирачката,за да намалиш скоростта преди да започне да чука АБС-а,ако усетиш че не завива като на сух път,натискаш съединителя,освобождаваш предния мост по този начин/както и задния разбира се/и гумите започват да се търкалят в пътя,защото си използват инерцията,но без да се пързалят/така се излиза и от коловози/,досега ходих да си припомня някои неща.Ако искаш да си вартиш колата като пумпал на широко пространство,правиш два кръга с много малко газ,тогава тя продължава да си обикаля резонансно и след 2 оборот даваш газ колкото искаш,така ще се върти на едно място,докато си махнеш крака от газта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...