Jump to content

Ремонт и диагностика на приводните механизми на климатроника на 100/А6 С4


VBI

Recommended Posts

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ми то реално излиза че всичко дето има спойка и платка на него си на тия коли си е потенциално с тоя проблем когато не работи. 

 

От всичките проблеми на моя климатроник едното моторче само с презапояване си тръгна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Общо взето май бая народ се оплакват от тия климатроници включително и аз. Вчера съм свалял всички клапи като съм почиствал самите моторчета, но когати ги включа никое от трите не иска даже да помръдне. Едното което ме съмнява е дали вакумите които са отпред не са ми объркани и дали не трябва да ги пренаредя, и другото което е дали самият контролер на климатроника не ми е прецакан нещо и дали да не търся някакъв втора ръка за проба.

МОЛЯ само ако може някой с работещ климатроник да даде снимка как са му вързани вакумите отпред под чистачките, понеже снимките които са слагани в предните страници не се отварят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нищо не работи от приводните механизми може проблема да е в самия блок на климатроника и това няма общо с вакумите. Какви грешки имаш на 01с?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи ми колко силно да духа вентилатора, и когато натисна звездичката ми работи климатика на студено. Грешките са 7.3, 8.3, 8.5, 8.6, 11.3, 11.5, 13.3, 13.5, 13.6.

Редактирано от Mafiot^
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с друг блок на климатроника от някой познат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи ми колко силно да духа вентилатора, и когато натисна звездичката ми работи климатика на студено. Грешките са 7.3, 8.3, 8.5, 8.6, 11.3, 11.5, 13.3, 13.5, 13.6.

 

Провери си бушоните и чети какво съм писал тука, не съм си изтрил клавиатура на лаптопа за няма нищо, БЯХ 1:1 с тебе и решение никакво!!! http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=160920&page=3

 

Натисни си "клапата за вътрешен въздух" при усилен вентилатор и виж работи ли? Като дадеш "LO" трябва да затвори кранчето на входа на радиаторчето на парното. Вакумите са ти последна грижа :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си поиграх отново да сваля всички моторчета и да ги радвижа както е обяснил Vankata_84. В интерес на истината в началото се движеха доста трудно и след около 5-10 минутки работата им се подобри ззначително. Събрах си всичко което бях разкачил от колата като се надявах да ми проработи климатроника но уви не стана. Накрая смених управляващия блок със друг от А4Б5 и в момента всичко си работи без приблем. Клапите се движат много мазно и наистина в колата не се стои от топло а съм задал само 24 градуса. Благодаря на всички от форума че все пак давате някакви насоки и в 99.9%от случаите те са верни. Все пак не сме гадатели че да имаме 100%успеваемост, но живота и ремонтите са по лесни с Вас. :)

Редактирано от Mafiot^
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах ти какво да направиш:

Пробвай с друг блок на климатроника от някой познат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) а защо да погледна не един а два поста по нагоре. Нищо те са го казали хората - на който му е къс акъла му са яки краката или в случая ръцете.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Хайде да се допитам и аз до вашето смея да твърдя професионално мнение.Колата е Ауди 100 1991 год,ААД мотор с климатроник.Проблемите които съм забелязал са следните(дано не забравя нещо):1-Духа само на едно положение(средните духалки),натискам копчетата по климатроника но нищо не става-нито в краката,нито на стъклото.2-Забелязал съм,че когато някой пред мен много пуши и мирише лошо(най-вече някоя стара нафтова печка) и натисна копчето за рециркулация на въздуха в купето сякаш нищо не се случва и миризмата си влиза в колата-следователно според мен дадения механизиъм не работи.На дисплея на климатроника си отразява,че копчетата са натиснати-показва,че уж се сменя посоката и че върти въздуха вътре,но на практика нищо не се случва.Сега като почетох темата може би си отговорих и на един друг въпрос-лятото ми направи впечатление,че климатика си работи,но сякаш не охлажда достатъчно.Знам,че най-вероятно е за допълване,но може ли проблема да е пак я някоя клапа,която не затваря добре и въздуха остава по-топъл?Нямам представа как да проверя за грешки колата-ще ви помоля конкретно да ми обясните какво и къде да натисна за да видя какви грешки ми дава колата(ако е възможно при моята кола).Целия този процес по обслужването важи ли и за моята кола-в смисъл всичко ли е еднакво и се намира на същото място като описаните или има някакви разлики.Като добавка мога да кажа,че от към климатроника се чуват някакви звуци като от въртене на зъбни колелца(все едно нещо се мести наляво надясно и така 3-4 пъти и спира).Този звук се появява главно при запалване на колата,когато си поиска,не се влияе от натискане на копчета по климатроника.Абе като цяло много са ми зле нещата и нямам представа от къде да започна.Има ли вероятност да имам и аз проблем с въпросните маркучета за вакуум на клапите(защото преди мен със сигурност е пипано по колата).Предния собственик каза,че уж понякога сработвали тея клапи и сменяло положението на духане,но на мен лично не ми се е случвало за около 2 години вече,пък и той много други неща ми каза,които в последствие се оказаха неверни.Дано не съм ви объркал с написания от мен роман,но просто ми е тъмна индия цялата система и затова.По едно време имах достъп до друг модул за управление на климатроника и пробвах с смяната му,но разлика нямаше никаква.Дайте акъл от къде да почна,ще съм най-щастливия човек ако успея сам да си оправя парното/климатика,че бях питал на няколко места и ми казват всички сваляне на таблото и сума ти и пари,а аз съм малко скептично настроен към такива сериозни интервенции по колата-на няколко пъти ми се е налагало на други коли и после все се появяваха разни скърцания и шумове по таблото.Предпочитам което мога сам да барам-имам си пълно доверие :)    Благодаря на колегата VBI за поредната хубава тема и се надявам и аз да достигна до пълен кеф когато съм в колата.

Редактирано от malkoto jivotno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни в диагностичен режим на климатроника на 01с какви грешки имаш, става и с кабел и ВагКом. Така ще се види кои клапи не работят. Относно клапата за рециркулация на запален двигател си отвори жабката и светни с фенер между нея и таблото. След това натисни бутона с количката и виж дали ще се премести клапата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам,че всичко по клапите и механизмите е едно и също,така ли?И къде се закача този кабел,защото бившия ми майстор твърдеше,че моята кола нямало как да се закачи към компютър?Ще разгледам за теми как се влиза в диагностичен режим на климатроника и ще видя какво ще стане-само да попитам,мога ли като се ровя да объркам нещо по настройките на колата или не,защото малко ме е страх да се ровя без да знам какво правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни през блока на самия климатроник, без кабел. Мини на 01с и запиши грешките, които ще ти покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо прочетох как се влиза във въпросния режим и слизам до колата да видя какво ще стане.Опасявам се,че ще даде доста грешки,че по колата доста е мародерствано,но ще видим какво ще е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,бях до колата и на първи канал излизат следните грешки:13.7/15.1/06.1/11.6/11.7.Клапата не работи,а само вбл./изкл. климатика.

Разрових в форума и намерих един файл,който показва значението на грешките и ето какво ми излиза:

06.1-Температурен датчик на охлаждащата течност на двигателя – постоянно отворен

11.6-Грешка на потенциометъра на мотора на централната клапа

11.7-Централна клапа – постоянно блокирала

13.7-Клапата на /размразителя/ - непостоянно блокирала

15.1-Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – постоянно отворен

Така ли е наистина и какво означава,че трябва да гледам по колата.За потенциометъра и блокиралата клапа най-вероятно колата е гърмяла на газ преди и затова са останали грешките,иначе с твоя помощ сега колата си работи нормално,пали нормално и не съм забелязал проблеми.Кой е този температурен датчик,какво значи постоянно отворен и къде се намира ако трябва да го сменям?Другите две май са за проблемите с климатроника.Ще чакам да кажеш какво,къде,как,защо и всичко останало,че си е...о мамата

Редактирано от malkoto jivotno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази клапа не е „онази” клапа :). Тук става въпрос за клапите на климатроника. Съдейки по грешките на едната клапа е откачен куплунга вероятно защото и тя е блокирала и с се потяли стъклата. С една дума трябва да свалиш приводните механизми на клапите и да ги обслужиш. След титра ще ти заработи всичко както трябва. Едната от грешките е за т-датчика на климатроника - предлагам, че не закачен куплунга му. Намира се на пластмасов тройник отпред на входящия маркуч на парното. След като си оправиш клапите ще трябва да изчистиш грешките с кабел и ВагКом. При теб диагностичния куплунг е в черната кутия до моторчето на чистачките. Ще ти трябва преходник за него защото е с две двойни букси - сива и черна.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи излиза,че от 5 грешки които ми дава 4 са за климатроника така ли?А този датчик за който говориш на тройника е закачен(поне края който е към самия датчик-другия край къде отива да го проверя ако мога),буксата му е наред(знам,защото като взех колата от всеки тройник течеше и ги сменях),възможно ли е датчика да е за смяна,защото и лятото ми направи впечатление като беше по-горещо и се задържах в задръствания температурата на двигателя доста се покачваше,но после като покарам и пада пак до нормалните стойности.Има ли колеги от Варна да ударят едно рамо за изтриване на грешките като приключа с обслужването или да ходя по сервизи?Започна се,надявам се,че и този път финалния резултат ще е положителен.



Като цяло се ориентирах колега,благодаря ти изключително много.Отново ми удари не рамо,ами направо каменен зид с помощта.Така като прочетох откачена куплунг може да имам на жълтата клапа отпред под пластмасовата кора,нали,а останалото ще се сваля и ще се обслужва.Обещавам да напиша какво е станало когато започна с ремонта.Надявам се да е скоро,защото времето е ограничено,климата е доста кофти напоследък и имам и други задачки по колата.Благодаря на всички ви,добри и отзивчиви хора.Лека и безаварийна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа.Днес си поиграх малко и разглобих по предницата за да достигна до приводния механизъм под чистачките.При мен той си работи,но както каза колегата,а и аз съм на същото мнение-като правя нещо мисля да го правя веднъж и както трябва.Това което установих при разглобяването е че някой се е ровил там преди мен защото капачето което пази въпросния механизъм се държеше само на едно винтче.Разгледах добре и вакумите и на един му подмених преходното маркуче(това с което се свързва самия вакум към машинката).Друго нередно не видях,дано някой не е пренареждал въпросните вакуми,че нз как ще се оправям.Това което стана сега е,че колата беше пред гаража(на служебната,баба седи навън)и комшията искаше да вкара неговата,а моята малко пречеше и докато се усетя вече бях запалил без механизма.Естествено ми записа грешка 8.1,но после като закачих само буксата на механизма,без да го закачам към клапата грешката изчезна и се появи нова-8.3.Предполагам,че като закача всичко както трябва да си е ще се оправи,но нз.Механизма сега съм го свалил,защото нямах налично нищо с което да го почистя/смажа и така.Като стана дума с какво е най-добре да се смажат вътре колелцата?Според мен греста отпада като вариант понеже от студа ще се спече и ще стане драма или трябва да е някоя максимално рядка.Аз си мислех за машинно масло,където си смазвам машинката за подстригване с него.Дайте идеи.Иначе малко по малко се залавям с тея механизми и няма къде да идат-ще стават.Утре или в други ден като разглобявам пак да върна механизма на мястото му ще направя малко снимки да видите и да кажете дали всичко по вакумите,датчици и други там е наред.Това е за сега.А забравих да спомена-никъде не видях откачена букса от някой датчик,къде точно се намира той и може ли самия датчик да е за смяна?

Редактирано от malkoto jivotno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе колеги,сега пак прочетох темата и установих,че аз въпросния приводен механизъм за клапата за свеж въздух го нямам!!!!!На мястото където е отбелязан в темата имам  само празно гнездо,което му няма даже и капака виждат се само местата на винтовете.Ще кача и снимка да видите и да кажете какво трябва да търся и дали става от всяка кола.Започнаха се ядовете-защо като барат тея хора не правят нещата както трябва бе.Тя затова ми дава грешка 15.1 колата,ама кофтито е че и букса не видях никъде и нямам представа къде са я дянали,ако не са я резнали направо.А възможно ли е при мен да няма такъв приводен механизъм?

http://malkoto00jivotno.snimka.bg/automobiles/klimatronik.841876.34330744

http://malkoto00jivotno.snimka.bg/automobiles/klimatronik.841876.34330743

Сниките са на моята кола,бях ги оградил тея работи с цел занапред ако се налага да питам нещо да са отбелязани.Вижда се къде е празното място.Интересното е,че има сложена гумена тапичка,приличаща на оригинална.Дали е възможно да си е така колата и да е нямало там нищо?

Редактирано от malkoto jivotno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,моля ви.Някой запознат да каже трябва ли да има или не моята кола приводен механизъм за клапа за свеж въздух.Обслужил съм(старателно почистване на зъбните колелца и смазване с машинно масло) механизма за регулиране на температурата и мисля като го монтирам да оправям и другите работи там,не искам пак да разглобявам после.На пръв поглед изглежда сякаш не е имало нищо там-възможно ли е или не.Ако е възможно да е без такъв привод,то как се управлява въпросната клапа за свеж въздух,за да огледам дали всичко е наред.Не съм забелязал проблеми по работата на вентилатора-работи си,духа си силно,не съм усетил да духа при спрян вентилатор-всичко това говори,че е наред колата,но мен ме гложди.На вас разчитам,колеги.Благодаря предварително.

Редактирано от malkoto jivotno
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си с климатроник трябва да имаш въпросната клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...