Jump to content

Максимални обороти на дизелов двигател на магистрала


kiril_bulgaria

Recommended Posts

  • Отговори 90
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Само че при осмака буталото, което извършва работен такт не е "самотно" като при четирицилиндровия, а вече му "помага" друго бутало от осемте, започнало и то работния си такт. Иначе, действително броя ходове ще е еднакъв на брой и при двата мотора за един оборот на вала, но при доста по-разтоварен режим. Така си мисля аз, де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за 6-цилиндровия V-образен как се движат буталцата?

 

Относно теорията за повече цилиндри = повече надеждност - според мен зависи и от още две работи, за които мога да се сетя:

1. обороти

2. размерите на частите - бутала, биели, валове, клапани, сегменти и тн

 

Едно е бутало в онези двигателчета по 5-6 куб. см. за самолетчета и лодки, които самозапалват горивото си и пищят като папатаци и друго е бутало от двигател на трансатлантически лайнер. Е, ама едното е с 1 бутало, пък другото с много... едното се връцка с 30 и дори 40 000 оборота, а другото ... де да знам .... и едното е голямо колкото нокътя на палеца ми, а при другото стъблото на смукателния клапан е колкото предмишницата ми. Добре, ами турбодвигателите при F1? Онези 12-цилиндрови с работен обем 1500 куб. см., които на квалификация са били с настройки за 1100-1200 конски сили, а на състезание - около 850-900? Не е като да не са изпълвали телевизорите с бял пушек. Значи натовареността на двигателя (или литровата му мощност) също е много важна. 

 

Ъъ, не мисля че при V8, V10, V12 две от буталата правят работен ход едновременно. Те не би трябвало да се движат заедно (както е при 4 цил.), а се "гонят", тоест няма момент, в който две от буталата да са в ГМТ или ДМТ и много си помагат :) При V6 60 градуса сега го видях - нещо като V8. 

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

После що всички производители на "бели" автомобили , не искат да припарят в бг , камо ли да произвеждат.  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почна се. Бургас -София за 2 часа.

http://www.hotnovini.com/?p=1405

 

Той изчисли, че шофьорът е карал средно със 180 километра в час, за да може да вземе разстоянието за толкова време.

Сега ще започнат нови басове и нови гонки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТОва е старо видео от преди доста време не е от сега,забележете че е качено 2011,магистралата я пуснаха преди 15 дни :Д:Д:Д ! Правят си просто реклама на сайта тия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ако държи 300 през цялото време ще го мине и по-бързо! Ама оборотите на двигателя ще са към червеното.

мда , 300 трябва , задкрилки и помощни колела широки до мантинелите да му сложат и за всеки случай централно място в Бакърена фабрика, да му пазят,  че в Централните май свършиха от такива.

Редактирано от spitfire924
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Ако един ТДИ двигател се кара на дълги разстония средно с 2200-2500обр. спрямо същият двг, който обаче се кара средно с 3200-3500обр. след пробег от 100 000км. Кой от двата ще е по амортизиран? Или разликата няма да е голмя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се каже. Зависи от натоварването на мотора, маслото, температурата.... Ниските обороти и голям товар са пагубни за биелите и лагерите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При еднакви условия на натоварване и консумативи. Въпроса ми е дали един гален двигател, който рядко минава 3000 оборота (евентуално при изпреварване, ще има по голям пробег и запази някакъв ресурс, от колкото ако редовно се кара на 3200-3500?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами навлизаме в леко "теоретична" област, тип "чесане на езиците":), но все пак - за да има еднакво натоварване при различин обороти трябва да се закачи ремарке (примерно) или постоянно се катери баира....В такъв случай при каране на 1.9 аз бих избрал по-високите обороти. При каране на 2.5 - евентуално по-ниските......зависи как е проектиран мотора и с каква турбина е.

А ако говорим дали просто да се кара по-бавно или по-бързо - категорично по-ниската скорост (респективно обороти) биха запазили повече мотора.  Но пък 1.9 е пословично здрав и едва ли би имало съществена разлика за 100000км. По-скоро употребата на некачествено масло и студените стартове биха го амортизирали повече....

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 По-скоро употребата на некачествено масло и студените стартове биха го амортизирали повече....

 

Значи тайната е хубаво масло и, ПЕЧКА  :bdaysmile:

 

П.П. Много искам такава екстра, ама много проблеми давали и трудно се монтират , казват  :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...